Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Thioro schreef:Het ding is normaalgezien wegstopbaar maar sinds ik er een trailer aangeknoopt heb (trekauto en trekhaak zijn technisch ruim voldoende, trekken gaat perfect maar heb de auto verder nog niet zo lang) is er geen beweging meer in te krijgen. Hij blijft dus permanent uitgeklapt.
Thioro schreef:stalgenootje heeft laatst discussie met oom agent gehad omdat je zogezegd niet mag rijden met een trekhaak als je niet aan het trekken bent.
vidya schreef:Ik ben me aan het inlezen of ik een 1,5 paards zou kunnen trekken.
Auto : ford focus ecoboost 125 pk
Trekvermogen: 1200 kg
Ledig gewicht auto :1260 kg
Paard : tinker van 1.55, normaal postuur, gewicht onbekend.
Ik moet nog een trekhaak laten plaatsen, maar dan moet het allemaal wel kunnen natuurlijk. Hebben jullie advies voor een lichte betaalbare trailer, of zal ik hier niet aan beginnen?
vidya schreef:Dankje Ikke voor je mening. Ik zit ook zelf sterk te twijfelen hoor!
ikke schreef:vidya schreef:Dankje Ikke voor je mening. Ik zit ook zelf sterk te twijfelen hoor!
Ik had die huurbak mee naar GB en wij zijn nogal van de witte weggetjes en dan het liefst met wat pijltjes (lees: steile weggetjes) en waar de oude Pinda dat zonder al te veel moeite trok (in acht nemend dat ie maar 45pk had en 800kg weegt) Liep ik met die Focus vast op het moment dat die onder de 2000toeren kwam. Toen ie me dat weer flikte op een punt waar ik een vrij onoverzichtelijke weg op moest draaien, werd ik zo boos dat ik de koppeling los liet en plank gas gaf. Ding vloog naar de 4500 toeren en de straatstenen vlogen ons opeens om de oren!
Probeer maar eens wat er gebeurt op een vlakke weg. Beginnen in twee met zo'n 1200 - 1500 toeren en dan gewoon gas geven. Dan merk je dat ie ergens bij de 3000 - 3500 toeren opeens de geest krijgt en dan probleemloos doorgaat richting 6000 toeren. Maar hé, een auto is geen motorfiets.......
Nant schreef:Ik zoek een stoere, elegante SUV (hoge bejaarden ootoo) die minimaal 1500kg kan trekken en eigen gewicht in ieder geval 1400kg. Liefst niet ouder als 2008 / 2009 en rond de 11k
Parkeersensoren is ook een harde eis
Optiwolk schreef:Denk maar dat je de buitenkant niet ziet als je er in zit
Varekaj schreef:Of een Mercedes G-klasse in de robuuste vierkante uitvoering.
Nant schreef:niet ouder als 2008 / 2009 en rond de 11k