[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37727
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:49

Thatgrumpyh schreef:
Ikke, Zou een Volvo s40 2.4 of Passat 2.0 Sedan goed genoeg zijn voor trekken?

Ja, waarbij je waarschijnlijk een lichte voorkeur voor de Passat moet hebben.

Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:12

rdw kan je ook genoeg info op halen

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:50

Mag ik even een advertentie in pb sturen naar iemand met kennis van de Subaru Forester? Heb een tweedehandsexemplaar gevonden dat interessant lijkt, maar denk dat de prijs te mooi is om waar te zijn...

ikke

Berichten: 37727
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:08

Dat ligt aan zoveel factoren dat het niet altijd simpel is om dat vanaf een advertentie te beoordelen.

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:16

Dat begrijp ik, maar het geeft misschien een indicatie. Ik heb geen idee wat een normale prijsklasse is en waar ik op moet letten.

ikke

Berichten: 37727
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:25

Oryani schreef:
Dat begrijp ik, maar het geeft misschien een indicatie. Ik heb geen idee wat een normale prijsklasse is en waar ik op moet letten.

Gewoon dezelfde auto zoeken op verkoopsites en kijken wat de prijsmarge is.

Doe eens een linkje.

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:38


ikke

Berichten: 37727
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 23:04

Oryani schreef:
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/su ... ?cldtidx=1

Het gaat om deze wagen. Ik vind ze met deze leeftijd en km’s meestal rond de €10.000.

Zijn die andere dan ook Diesels? Milieuzone-terroristen?

Maar evengoed mankeert ie inderdaad wat. Dat is dus eigenlijk niet te bepalen maar als je gaat kijken is een gezonde achterdocht niet misplaatst. Uiteraard kun je de verkoper die vraag ook gewoon voorleggen. Als die auto voor 1500 euro aan eerlijke problemen heeft, is het wellicht toch de moeite waard.

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:39

Bedankt voor je antwoord.
Ik vind het zelf zeer moeilijk. Ik ken werkelijk te weinig van auto's, nu met de milieunormen, lage emissiezones en extra taksen op dieselwagens in België is het voor mij nog moeilijker geworden.

Ik ben 'gewoon' op zoek naar een wagen die veilig kan trekken en qua extra kosten (verzekering, inschrijving en wegenbelasting) meevalt. Grootste moeilijkheid is dat mijn budget beperkt is. Dus dan kom je algauw uit bij bijvoorbeeld deze wagen met euronorm 4, waarvan ik weet dat ik risico loop op in de toekomst nog zwaardere belastingen (onder verkeersbelasting of verhoogde dieselprijzen).
Is deze prijs dan realistisch of scheur ik toch m'n broek.

En dan heb ik het nog niet over mogelijke defecten of gebreken aan de wagen...

Alle onzekerheden natuurlijk voorafgegaan door eerder gemaakte fouten. -O-

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:47

Ik ben ook aan het rondkijken voor een auto voor de trailer (1,5 paards). Ik lees hier over de Renault Megane, maar ook dat dit te licht is voor een trailer. Ik zou niet vaak met een trailer weggaan, en anders is het maar kleine stukjes. Wat is een praktische auto, die niet te veel verbruikt op de weg en niet te zwaar en dus duur is in wegenbelasting?

Rex_Rolfo

Berichten: 5391
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:13

Rena100 schreef:
Ik ben ook aan het rondkijken voor een auto voor de trailer (1,5 paards). Ik lees hier over de Renault Megane, maar ook dat dit te licht is voor een trailer.

Megane zijn er ook de nodige verschillende bouwjaren en uitvoeringen. En dan maakt het ook nog verschil of je een kleine pony in de trailer zet of een groot dressuurkasteel.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:59

Ik heb een paard van rond 550 a 600 kilo schat ik. Paard is 162cm. Is een trekkracht van 1500 kilo (bijv. van de C4) voldoende?

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:02

Rena100 schreef:
Ik heb een paard van rond 550 a 600 kilo schat ik. Paard is 162cm. Is een trekkracht van 1500 kilo (bijv. van de C4) voldoende?


Als je die in een normaal wegende 1 1/2 paards trailer zou zetten lijkt me dat wel.


Oh, ik heb eindelijk mijn nieuwe trekauto :D :+ Werd wat anders dan ik zocht...
Zocht zeflde als ik had (Rexton diesel uit 2006 die uit elkaar viel en de keuring in september echt niet meer ging doorkomen of ik moest er voor minstens 7000 aan vertimmeren)

Zoektocht ging via luxe auto, naar busje, maar busje te duur (bpm en btw) en ik dubbelgevouwen achter stuur. Dus al zoekend zei een garage houder "Ik heb net een goede trekauto aan andere garage van mezelf verkocht."
Ik kijken op plaatje, op internet, lag bijna onder de tafel van het lachen, dat was toch geen auto die ik ging rijden. Wederom busje geprobeerd, was het weer niet en te duur, dus ik bellen.
Garage: "Als er vrouw in moet rijden wordt het wel een probleem, hij is best groot en lastig te parkeren voor een vrouw." :D :+ }> Ikke.. ehh, rij nu een rexton met een trailer met koetsenframe erachter, dus dat komt ook wel goed....

Ben maar eens gaan kijken en gekocht, ja, hij zuipt.. ja hij is duur in de wegenbelasting, maar hij rijdt zalig en kan trekken, hondje zit weer netjes achterin ehh, nou ja, is de bedoeling.. hier moest ik zelfs nog afrekenen... :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rex_Rolfo

Berichten: 5391
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:10

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Ik wil verder niet zeuren of zo, maar je weet zeker dat de chauffeur BE heeft?
Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:25

Nou daar heb je wel een puntje.. Ze heeft zelfs geen B.... (ze is te jong... helaas, anders zou ze wel willen)

MarcR
Berichten: 1418
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:53

Oryani schreef:
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/su ... ?cldtidx=1

Het gaat om deze wagen. Ik vind ze met deze leeftijd en km’s meestal rond de €10.000.


Wij rijden al 10 jaar met een Forester maar een benzine 2 liter en hebben nu 200.000 km op de teller.
We zijn zeer tevreden over de wagen : trekt onze Ifor williams zonder moeite, 4 wiel aandrijving is een droom om mee te rijden en zeer goede remmen, zeer comfortabel. Onderhoud valt zeer goed mee, goedkoper dan bij onze vorige wagen = Berlingo.
Bij een diesel moet je wel opletten dat je regelmatig langere afstanden rijdt anders kan je roetfilter snel kapot gaan. Diesel is zuiniger dan benzine.

Wijslander

Berichten: 5785
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:15

ikke schreef:
melvinrandy schreef:
Zijn er hier toevallig mensen die een oldtimer gebruiken als auto voor hun trailer? Bijvoorbeeld range rover classic of een land rover defender? Het lijkt me namelijk een stuk voordeliger door de wegenbelasting en de verzekering maar vooral erg gaaf om te rijden.

Ik was benieuwd wat nou de voor en nadelen hiervan zijn doordat je toch 3 maanden de weg niet op mag.

Beide en ik zal je ook alvast uit de droom helpen: het is niet goedkoper.

Het is in de juiste versie stoer om mee te rijden maar er hangt een prijskaartje aan. De V8 zuipt gewoon 1:5 en de oude Diesels komen hopeloos vermogen te kort.
Je kunt het bouwpakket wat de series en Defenders zijn, wel voorzien van een latere 200 of 300tdi, maar dat hebben er al veel gedaan en dat maakt het vinden van een goed blok er niet simpeler op.

Neem je een goedkope, heb je een project; zoek je een goede, betaal je de hoofdprijs. Ik heb ze al voor 20k plus op Marktplaats zien staan en sommige zijn dan niet eens in de staat die je zou mogen verwachten bij dergelijke prijzen.

Los van dit alles, als je niet in staat bent om het onderhoud zelf te doen, loop je alleen daarop al leeg. Oude 4x4's eisen aandacht; veeeeel aandacht. Als je dat per uur moet gaan betalen, kost zo'n auto je een klein fortuin aan onderhoudskosten.


En überhaupt een oldtimer? Of is dat niet meer interessant sinds de regels zijn veranderd naar 40 jaar?

VWestra
Berichten: 1102
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:09

Wauw dat is een gave Nissan!

ikke

Berichten: 37727
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:21

Wijslander schreef:
En überhaupt een oldtimer? Of is dat niet meer interessant sinds de regels zijn veranderd naar 40 jaar?

Wat is er mis met een Range Rover uit, pak 'm beet, 1975?

Wijslander

Berichten: 5785
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:33

ikke schreef:
Wijslander schreef:
En überhaupt een oldtimer? Of is dat niet meer interessant sinds de regels zijn veranderd naar 40 jaar?

Wat is er mis met een Range Rover uit, pak 'm beet, 1975?


Zou voor ons ideaal zijn! Nu nog eentje vinden. :D

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:58

@Sjolvir -> Ik zal naar je toeteren als ik je ooit tegenkom. Deze zie je niet zosnel over t hoofd. Is zo'n grote pickup niet gigantisch duur in de wegenbelasting of staat hij op grijs?

ikke

Berichten: 37727
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:08


assie

Berichten: 9494
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 23:19

Wat een knappe Navarra <3 .
Heb je hem goed laten keuren? Ik ben bij 3 Navarra's wezen kijken namelijk vorig jaar (voor ik mijn rexton kocht) en alle 3 rot op de aansluiting cabine/achterkant. Schijnt een zwak punt te zijn bij deze auto's.
Zoooo jammer, want ik was echt verliefd. Als ik toen mijn rexton niet was tegengekomen was ik ook wel blijven zoeken naar een Navarra.

Heel veel rijplezier iig met je bakbeest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 02:39


ikke

Berichten: 37727
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:50