Maar dan heb je wel wat zwaars voor je trailer, wat een hoop voordelen heeft.
In het verleden hebben we James (haflinger) voor nood moeten vervoeren met een 1900 diesel (zonder turbo). Auto mocht het spul trekken op papier. Maar of dat in de praktrijk zo verstandig was?
Wat zal die auto zelf gewogen hebben? Ik denk 1000 kilo dan houdt het wel op. En dan hangt er (in ons geval) 1100 kilo achter.
Zonder ABS, standaard schijfjes voor en trommeltjes achter. Nee, dat is niet slim. Was ook eens en nooit weer. Het is goed gegaan hoor, we kwamen ook prima over. Maar je merkte aan alles dat het too much was voor die auto. Nee dan wil je echt niet in een nood situatie komen ofzo.
Dus niet kijken wat hij op papier mag, maar wat ie aan kan in de praktijk.
Ikzelf heb ik nu een coupé (lekker handig met zadel! opbergen

) Deze is ook wel vrij zwaar. En heeft veel vermogen. Maar man wat een verademing!!
Ligt als een blok op de weg. Doordat het een sportmodel is heeft hij hele dikke remschijven en klauwen voor en achter, abs, esp etc. Hele mikmak. Dan ga je gewoon zonder zorgen op pad! En dat vind ik belangrijker dan beknibbelen op vaste lasten en brandstof. Veiligheid mag wel wat kosten.