Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 12:12

Wow €100 in 1 keer? Ik vond onze prijsstijging al veel in 1x :+

Zonnetje81
Berichten: 18798
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:43

Dat er nog plaatsen zijn onder de 300/350 euro verbaasd mij echt.

GekOpFjorden

Berichten: 349
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 15:06

Wij gaan (nog) niet omhoog

Ik betaal in de randstad nu 325 volpension
Binnen en buitenbak
Binnen en buitenzetten paddock/weide in groepsverband (9:00-16:00)
Zelf mest boxen is €280
Wij mesten alleen met elkaar de paddock uit in de wintermaanden d.m.v een schema

Ik mag in mijn handen knijpen met deze fijne plek

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 15:21

Dat is zeker voor de Randstad erg weinig. Hier in het Noorden zijn de prijzen voor stallen met binnenbak ook al flink aa het stijgen. Tussen de €250,- en €350,- met enkele uitzonderingen naar boven of beneden.

En zeker bij volpension is dat nog niet te duur.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 23-11-23 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 15:22

Zonnetje81 schreef:
Dat er nog plaatsen zijn onder de 300/350 euro verbaasd mij echt.


Dan zouden we met €75 moeten stijgen dat vinden we too much.
Daarnaast hoewel we een mooie en fijne plek hebben met droge voer en lig plekken. Hebben we naar onze smaak ook nog teveel natte plekken die we vinden eerst te moeten verbeteren. Maar door de lage prijs die we dus hebben/hadden was daar geen financiele ruimte meer voor. Althans niet zoveel als we zouden willen.

Dark7
Berichten: 189
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 15:22

Volg hier al langer.

Staan in Gelderland “volpension”
Stal met paddock eraan
2 binnenbanen 1 hele grote buitenbaan met springparcours
Stapmolen
Solaria’s
Paddocks voor stallen zonder paddock eraan.
Word gevoerd hooi brok.
Mesten word 1x per 2 weken gedaan, elke dag flink bijgestrooid. In de zomer wel zelf op en af t land halen, paddockboxen worden niet extra in andere paddocks gezet
betaal 400 , onwijs fijne plek!

beegee
Berichten: 965
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 15:55

GekOpFjorden schreef:
Wij gaan (nog) niet omhoog

Ik betaal in de randstad nu 325 volpension
Binnen en buitenbak
Binnen en buitenzetten paddock/weide in groepsverband (9:00-16:00)
Zelf mest boxen is €280
Wij mesten alleen met elkaar de paddock uit in de wintermaanden d.m.v een schema

Ik mag in mijn handen knijpen met deze fijne plek

Hè?! Waar sta jij dan als ik vragen mag? Inderdaad in je handjes knijpen :D

Lieser
Berichten: 1616
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 18:48

GekOpFjorden schreef:
Wij gaan (nog) niet omhoog

Ik betaal in de randstad nu 325 volpension
Binnen en buitenbak
Binnen en buitenzetten paddock/weide in groepsverband (9:00-16:00)
Zelf mest boxen is €280
Wij mesten alleen met elkaar de paddock uit in de wintermaanden d.m.v een schema

Ik mag in mijn handen knijpen met deze fijne plek

Dat klinkt inderdaad super!

ruitje

Berichten: 12448
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 21:14

Wij zijn zelf 20 euro omhoog gegaan met de reguliere stalling. Loopstal hebben we gelijk gelaten. Vorig jaar hebben we de inflatie deels zelf opgevangen. Toen zijn we 30 euro omhoog gegaan.

Vind het moeilijk. Je wil klanten behouden, maar ook kwaliteit blijven leveren. Als ik zie wat alles kost ;(

Dacht ik meld het zelf toch ook nog even, aangezien ik het ook boeiend vind van anderen.

chamion
Huisheks

Berichten: 3665
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 22:15

ruitje schreef:
Wij zijn zelf 20 euro omhoog gegaan met de reguliere stalling. Loopstal hebben we gelijk gelaten. Vorig jaar hebben we de inflatie deels zelf opgevangen. Toen zijn we 30 euro omhoog gegaan.

Vind het moeilijk. Je wil klanten behouden, maar ook kwaliteit blijven leveren. Als ik zie wat alles kost ;(

Dacht ik meld het zelf toch ook nog even, aangezien ik het ook boeiend vind van anderen.


Vooral die kwaliteit doet het hem. Bodembedekking is momenteel moeilijk aan te komen, dit helpt de prijs niet. Water duur, elektra duur, personeelskosten die stijgen. Goede bodems in rijbanen/paddocks. Weilanden die geen zwembaden worden. Er zijn zo veel soorten krachtvoer dat je nauwelijks grote hoeveelheden kan laten bezorgen, waardoor je weer minder korting krijgt. Of je hebt de opslag er niet voor. Of je moet de klanten het zelf laten inkopen > zie opslag opmerking.

Ik heb voor de lol ooit eens berekend wat het allemaal kost per maand, per paard als je 25 a 35 stallen hebt. Om uit de kosten te komen moest ik omgerekend 350 euro per box gaan vragen. Ooit is 15 jaar geleden dus denk dat je daar nu makkelijk 200 euro bovenop kan leggen. En dan maak je winst. Nog niet eens ruim hoor. Dus knijp echt in mijn handjes dat de stalling komend jaar op 435 euro blijft hangen. Kan het goedkoper? Vast wel maar dan wordt ik toch ingeleverd op kwaliteit of er loopt weinig personeel rond of het een handelaar in voer/bodembedekking of zo iets.

Charmaine
Berichten: 1426
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 20:04

Hier tòch een verhoging per januari. Van 290 naar 335, met ongewijzigd management. Het is jaren geleden dat er verhoogd is en ik vind het niet meer dan terecht dát er verhoogd wordt nu.

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 09:11

Ik ben benieuwd of mijn stalling ook omhoog gaat. Hebben nu afgelopen 2 jaar best wat verhogingen gehad.. maar nu alles zo veel duurder is zou het mij niet verbazen.

Zou het wel jammer vinden. Maar het is niet anders.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:15

Wij ik weer een verhoging gehad. Weliswaar maar €5.. alleen het blijft maar stijgen. Steeg het salaris maar zo hard elk jaar haha

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:45

DonDon schreef:
Wij ik weer een verhoging gehad. Weliswaar maar €5.. alleen het blijft maar stijgen. Steeg het salaris maar zo hard elk jaar haha

Denk dat jouw salaris met indexering in verhouding meer stijgt dan dat van je stalhouder. :=

Aatrox
Berichten: 399
Geregistreerd: 28-12-19

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:26

Ik ga per januari €40 omhoog.


Ik sta kwart pension? We gaan van €260 naar €300, hier zit buiten zetten, 2x daags hooi voeren en hooi zelf bij in. De rest betaal en regel je zelf.

Ik vind het best veel.. hopelijk blijft het hierbij.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:12

Ayasha schreef:
DonDon schreef:
Wij ik weer een verhoging gehad. Weliswaar maar €5.. alleen het blijft maar stijgen. Steeg het salaris maar zo hard elk jaar haha

Denk dat jouw salaris met indexering in verhouding meer stijgt dan dat van je stalhouder. :=

Haha als je een werkgever hebt die dat geeft wel ja. Ben inmiddels geswitcht maar mijn stalverhoging was hoger dan mijn salarisverhoging afgelopen 3 jaar. Helaas heeft niet iedereen een werkgever die er aan mee doet.

Cinnepin

Berichten: 8988
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:52

Aatrox schreef:
Ik ga per januari €40 omhoog.


Ik sta kwart pension? We gaan van €260 naar €300, hier zit buiten zetten, 2x daags hooi voeren en hooi zelf bij in. De rest betaal en regel je zelf.

Ik vind het best veel.. hopelijk blijft het hierbij.



2 keer hooi? Dat is weinig. Of krijgen ze zoveel dat ze de hele dag kunnen eten?

Mandarijn
Berichten: 9074
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 12:04

Ik sta op een doe het zelf stal en betaal nu €300,- per maand. Nog niks gehoord over een verhoging, ben benieuwd of die nog komt.

De staleigenaar voert 's morgens hooi (moeten we wel zelf klaarzetten). 's Morgens krachtvoer voeren, buitenzetten en binnenzetten, stal en weiland uitmesten, waterbakken vullen doen we zelf.
Ook hooi bestellen (zit wel bij de stalprijs in) en stro naar beneden halen doen we zelf. We mogen beperkt stro pakken, dus de kosten voor extra bodembedekking (vlas) zijn voor jezelf (komt voor mij op 2 a 3 pakken per maand). Krachtvoer ook zelf kopen.

We hebben een buitenbak (volgens mij iets van 23x35m) en een poetsplaats buiten met tuinslang (koud water). Verder zitten we op 5 minuten stappen van het bos. Zadelkasten en plek voor je voerton. Verder geen andere faciliteiten zoals longeerpaddock/binnenbak etc.

Poekkie

Berichten: 7376
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 12:47

Dat vind ik wel heel duur voor doe het zelf.
Voor die prijs sta je hier in volpension incl. Krachtvoer met een supergoede buitenbak 25x45 en warm water. Wel niet direct naast een bos, dat is hier in de regio niet.

Mandarijn
Berichten: 9074
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 13:02

Poekkie schreef:
Dat vind ik wel heel duur voor doe het zelf.
Voor die prijs sta je hier in volpension incl. Krachtvoer met een supergoede buitenbak 25x45 en warm water. Wel niet direct naast een bos, dat is hier in de regio niet.

Ik vind het ook pittig hoor (maar het is verder een fijne rustige plek dus dat had ik er voor over), hoop daarom ook op geen verhoging.

De klusjes zijn alleen wel meer geworden dan toen ik hier destijds kwam, ik ben daarom ook aan het oriënteren naar iets anders. Nog niet eens omdat ik geen 300 euro wil betalen, maar wel omdat ik nu meer bezig ben met alle klusjes dan met mijn paard.
Heb een stal gezien 24/7 buiten met meer faciliteiten (o.a binnenbak) en volpension voor €320,-. Is alleen verder weg, maar daar wil ik eens gaan kijken.

Miss_Mii21

Berichten: 597
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 15:17

Wij staan ook volpension; binnenbak/buitenbak/overdekte longeercirkel. Paarden worden ma t/m za binnen- en buiten gezet; jaarrond weidegang (geen hooi op de weide in de winter). Met slecht weer blijven ze binnen om glijpartijen te voorkomen. Kan het slechter treffen. Voeren regelt de stal 2x daags. Binnen hooiruif en elke dag schone stal dik opgestrooid.
Per januari naar 400 per maand. Boel geld, maar alternatieven in de regio zijn allemaal veel slechter met veel minder voer/ veel minder buiten en smerige stallen / kletsnatte paddocks en paarden met rotstraal. Sinds we hier staan geen rotstraal meer. Dus dan maar even kiezen op elkaar.

VixillHedinn
Berichten: 57
Geregistreerd: 19-02-22

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 15:23

Wat veel verschillende prijzen!!

Lieser
Berichten: 1616
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 15:30

Miss_Mii21 schreef:
Wij staan ook volpension; binnenbak/buitenbak/overdekte longeercirkel. Paarden worden ma t/m za binnen- en buiten gezet; jaarrond weidegang (geen hooi op de weide in de winter). Met slecht weer blijven ze binnen om glijpartijen te voorkomen. Kan het slechter treffen. Voeren regelt de stal 2x daags. Binnen hooiruif en elke dag schone stal dik opgestrooid.
Per januari naar 400 per maand. Boel geld, maar alternatieven in de regio zijn allemaal veel slechter met veel minder voer/ veel minder buiten en smerige stallen / kletsnatte paddocks en paarden met rotstraal. Sinds we hier staan geen rotstraal meer. Dus dan maar even kiezen op elkaar.

Oh, ik zou willen dat ik dat alles had voor die prijs ...

Aatrox
Berichten: 399
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 18:52

Cinnepin schreef:
Aatrox schreef:
Ik ga per januari €40 omhoog.


Ik sta kwart pension? We gaan van €260 naar €300, hier zit buiten zetten, 2x daags hooi voeren en hooi zelf bij in. De rest betaal en regel je zelf.

Ik vind het best veel.. hopelijk blijft het hierbij.



2 keer hooi? Dat is weinig. Of krijgen ze zoveel dat ze de hele dag kunnen eten?


2x hooi op de paddock overdag, voor de nacht voer ik zelf.

Berdien

Berichten: 64650
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 18:55

Onze stal verhoogt ook de prijzen met €25, naar €315. Fors bedrag, maar snap het wel. Alles wordt ook voor hun steeds duurder. Ik ben vooral blij dat ik er nog maar 1 heb :=