[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:08

Anoniem schreef:
Ik denk dat hij Sizzle bedoelde :D


Sterker nog; dat schrééf ik al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:22

Huertecilla schreef:
[naam] schreef:
Ik denk dat hij Sizzle bedoelde :D


Sterker nog; dat schrééf ik al.


Waar??? Want dat heb ik dan over het hoord gezien :o

Jezus HC, niet iedereen wil in een prehistorisch kadaver rijden, sommige mensen willen ook graag wat comfort. En als je een X5/Touareg oid goed onderhoud dan gaat 'ie ook lang mee hoor... alleen heeft niet iedereen daar het geld voor zoals jij zelf al eerder zei.
Maar als je dat wel hebt en wat meer comfort, nieuwere techniek en betere rij-eigenschappen wilt omdat niet iedereen de hele dag alleen maar door de rimboe rijdt, dan wil je niet halve dagen in een lawaaierige stuiterende SY zitten.

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:38

Anoniem schreef:
Als een Korando het wel altijd haalt naar zijn huis, dan haalt zo'n auto het nog veel makkelijker,


_O-

Citaat:
anders zou het toch wel helemaal gek wezen, dan zou iedereen wel Korando's kopen..... waarom dan meer dan een ton over de balk gooien 8)7


Nee.
Op een enkele uitzondering ziet de high end SUV verkeerdrempels als zwaarste terrein.
Hoeveel Touaregs zien ooit terrein?
De high end SUVs gaan niet om praktisch gebruiksnut, gebruiksduurzaamheid of cost of ownership/ operating costs.
Bij 4x4s ligt dat geheel anders.
De Patrols, Korandos, Toy pick-ups hier worden gekocht omdát de eigenaars ermee hun olijfboomgaarden in gaan, naar hun vee op het land gaan, een (te) zware aanhanger mee over onverhard sleuren etc.

Het is bij een Touareg versus Korando net als Rolex versus Casio F91-W. De laatste kost 0,2% van een Rolex, is schokbestendiger, antimagnetischer, betrouwbaarder, onderhoudsvrij en loopt een factor 30 nauwkeuriger op tijd.
Toch is die Rolex hét imago-horloge.

Een Touareg koop je niet voor de terreinwaardigheid en ook niet omdat het de beste tourwagen is; het is bovenal een life style uiting.
Een Korando/Musso koop je om een klus te klaren; het is bovenal een vervoermiddel.

Beiden prima paardentrailertrekkers. De ene goedkoper, de andere meer up-market.

Tuihanti

Berichten: 411
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Osterwald (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:48

Huertecilla schreef:
Mijn ideaal voor hier, erbíj als hobbyding voor extreme terreinlol, is;



ja, de oude wapendrager, een collega heeft er ook een voor de hobby.
gemiddeld benzineverbruik 1:3 (op de weg), niet vooruit te branden maar offroad een groot feest.

Huertecilla schreef:
Kan ook de bak voor een opbouw wisselen en er twee paarden ín zetten *\o/*
Wél veilig echter en núl probleem met helling, ´knikken´ of onverhard :D


nu zit je zo ongeveer elke auto af te kraken als niet geschikt om een simpele trailer te trekken maar jij bouwd wel een YA126 om tot paardenvrachtwagen? dat ding heeft maar een laadvermogen van 1000 kg, tel daar een opbouw van 200 kg meergewicht van af dan zit je aan 800 kg toelading. daar volgens jouw eigen stelregel nog 80% van vanwege levend gewicht dan hou je 640 kg over voor 2 paarden. of je hebt hele kleine whelsjes of er klop er hier iets niet en je gaat in tegen je eigen stelregels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 01:03

Huertecilla schreef:
[naam] schreef:
Als een Korando het wel altijd haalt naar zijn huis, dan haalt zo'n auto het nog veel makkelijker,


_O-

Citaat:
anders zou het toch wel helemaal gek wezen, dan zou iedereen wel Korando's kopen..... waarom dan meer dan een ton over de balk gooien 8)7


Nee.
Op een enkele uitzondering ziet de high end SUV verkeerdrempels als zwaarste terrein.
Hoeveel Touaregs zien ooit terrein?
De high end SUVs gaan niet om praktisch gebruiksnut, gebruiksduurzaamheid of cost of ownership/ operating costs.
Bij 4x4s ligt dat geheel anders.
De Patrols, Korandos, Toy pick-ups hier worden gekocht omdát de eigenaars ermee hun olijfboomgaarden in gaan, naar hun vee op het land gaan, een (te) zware aanhanger mee over onverhard sleuren etc.

Het is bij een Touareg versus Korando net als Rolex versus Casio F91-W. De laatste kost 0,2% van een Rolex, is schokbestendiger, antimagnetischer, betrouwbaarder, onderhoudsvrij en loopt een factor 30 nauwkeuriger op tijd.
Toch is die Rolex hét imago-horloge.

Een Touareg koop je niet voor de terreinwaardigheid en ook niet omdat het de beste tourwagen is; het is bovenal een life style uiting.
Een Korando/Musso koop je om een klus te klaren; het is bovenal een vervoermiddel.

Beiden prima paardentrailertrekkers. De ene goedkoper, de andere meer up-market.


Zoals ik al zei... niet iedere olijvenboer kan een rolex betalen en niet iedere rolexeigenaar heeft een olijvenboomgaard.
Een Touareg W12 doet helemaal niks onder voor een SY, dat is de grootste onzin die er is.
Ik ga lekker slapen nu, welterusten :)

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 01:06

Anoniem schreef:
dan wil je niet halve dagen in een lawaaierige stuiterende SY zitten.


Ik vraag me echt af of jij er eigenlijk wel in gereden hebt.

De betreffende generatie Mercedes blokken loopt stiller en is betrouwbaarder dan wat erna gekomen is. De OM60x zijn de beste blokken van Mercedes. Dat is één van de redenen waarom de Musso/Korando in Rusland en Iran nog in productie zijn.

Je kan je inderdaad afvragen waarom je een ton over de balk wil gooien als je toch nooit te hard rijdt, geen life style wil uitdragen en wel met baggerlaarzen in de auto stapt.
Er is een Bokster die met de Korando haar weiland ploegde +:)+

Nomaals; een Touareg en Musso/Korando behoren tot totáál verschillende diersoorten met totáál verschillende habitats.
De Touareg is thuis op de parkeerplaats bij het golf terrein of bij de opera. De SYs op de boerderij of in de olijfboomgaard.
Beíden prima trailertrekkers :D

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 01:08

Anoniem schreef:
Een Touareg W12 doet helemaal niks onder voor een SY, dat is de grootste onzin die er is.


Tja, jij kan dat schrijven.
Ik niet; ik heb het hier getest.

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 01:18

Tuihanti schreef:
dat ding heeft maar een laadvermogen van 1000 kg, tel daar een opbouw van 200 kg meergewicht van af dan zit je aan 800 kg toelading. daar volgens jouw eigen stelregel nog 80% van vanwege levend gewicht dan hou je 640 kg over voor 2 paarden. of je hebt hele kleine whelsjes of er klop er hier iets niet en je gaat in tegen je eigen stelregels


Je hebt én gelijk én haalt dingen door elkaar:
- de YA126 heeft niet veel laadvermogen
- de 80% regel is voor de aanhanger; 80% van het gewicht van de trekkende auto

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 01:19


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 01:52

Huertecilla schreef:
[naam] schreef:
Een Touareg W12 doet helemaal niks onder voor een SY, dat is de grootste onzin die er is.


Tja, jij kan dat schrijven.
Ik niet; ik heb het hier getest.


Ja, een paardenvriend van ons had een korando.... weggedaan, daarna een rexton... in de prak gejaagd en daarna een mercedes.
Een vriendin van me had een musso... weggedaan, nu een rexton maar wil wel graag ruilen met de W12 als ik het haar zou aanbieden.
Ja, die dingen maken veel meer lawaai als je erin rijdt, geen mooi lawaai zoals de motor van de W12 maar lawaai, suizen enzo, en ze zijn veel oncomfortabeler. Met een W12 kan je ook een weiland omploegen, al zou ik daarvoor een loonwerker inhuren of een tractor erbij kopen.
Wij zitten vlakbij duitsland dus hardrijden kunnen we naar hartelust, 260 km/u naar de wintersport is heel normaal en dat lukt je niet met een SY en aangezien dat wel zo handig is als je veel in duitsland rijdt vind ik een W12 dan meer geschikt.
Het is geen kwestie van lifestyle uitdragen maar eerder een kwestie van voorkeur, smaak, portemonee en wat het je waard is te genieten van de extremen in het leven. Wij stappen ook met modderlaarzen in de auto want je kan toch gewoon een nieuwe mattenset kopen als het te smerig wordt.
Idd beide prima trailertrekkers al hoef ik geen neuswiel te gebruiken :)

Waar heb je die W12 weggehaald om te testen, er zijn er maar weinig van namelijk. Wij moesten ervoor naar de importeur en daar krijgt niet zomaar iedereen die auto mee. Of heb je een rolexvriend die er 1 heeft? :7

Maar goed, het meerendeel van bokt woont denk ik niet in de bergen in de rimboe....
en nu ga ik echt slapen :z

Kyaral
Berichten: 147
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 01:53

Nou de Musso word dus echt niet meer gemaakt....Daarom hebben we die van ons niet meer opnieuw ingeruild voor een andere musso, omdat een nieuwere er niet was.
Er kunnen nog best ergens in verweggiestan nog een paar nieuwe exemplaren staan maar nu nieuw van de band, nee..
Wij rijden al jaren Ssangyong, heel even de korando gehad maar tjjee wat een stuiterbakken zijn dat, als je veel drempels hebt ben je net een milkshake,
Daarna een aantal jaren de musso (verschillende auto;s) en tussendoor een tijdje een kyron op proef gehad. De musso beviel goed alleen is absoluut niet te vergelijken met de auto van repelsteel. Die heeft toch weldegenlijk meer te bieden dan die van ons. En tja als je echt gas geeft moet je uitkijken dat de paarden niet tegen de achterklep geplakt zitten want dat ding denkt dat ie een veertje aan zijn trekhaak heeft zitten.
Momenteel hebben we een Rexton, leuke auto, fijner en luxer dan de musso en voor ons gebruik prima geschikt.

Kyaral
Berichten: 147
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 01:54

whaha ikke ruilen als je het aanbied :j nu nog......ben nog wakker hoor!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 02:05

Kyaral schreef:
whaha ikke ruilen als je het aanbied :j nu nog......ben nog wakker hoor!!!


Ja zie dat dacht ik wel _O-
Trailer er maar bij doen dan?
http://i43.tinypic.com/2h51qus.jpg
Ik wil graag een vrachtwagen met living erin voor naar het strand :P

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:21


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:38

josie schreef:
[naam] schreef:
Ik wil graag een vrachtwagen met living erin voor naar het strand :P


Die zijn er ook wel :D (wel even iets naar beneden scrollen): http://www.campersite.be/verdelers/paar ... wagens.php
Kost wat maar je hebt ook wat..........


:wow: Jaaaaa :~ zoiets heb ik hier laatst al zien staan bij een grote autohandelaar, alleen dan de kortere versie. Daar vroegen ze tweedehands nog 85.000 euro voor en aangezien ons geld op dit moment in 2 rolexauto's zit ;) ;) ;) , en we een nieuw huis aan het bouwen zijn blijft die vrachtwagen nog wel even een droom.
Ik koop iedere maand enthousiast een staatslot, zeg erbij dat ik het winnende lot wil als ze me vragen met welke eindcijfers, maar tot nu toe was mijn grootste vangst 15 euro -O-
Het lijkt me echt geweldig om zo'n vrachtwagen te hebben <3

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:06

Kyaral schreef:
Nou de Musso word dus echt niet meer gemaakt....


Zie hier de vrij recent opgezette:

http://www.tagaz.ru/cars/road_partner/

Komen nog gewoon vers van de band hoor :D
Voor gebruik in de campo op slechte ´wegen´ :)*

Een moderne SUV kan je daar best mee vergelijken en dan krijg je als uitkomst dat die SUV ver, vér superieur is in de asfaltjungle. De up market locals zullen daar voor dergelijke autos kiezen.
In ander habitat ligt dat anders. Als je wil weten hoe dat daar ligt, moet je kijken wat de locals dáár gebruiken.
Het is horses for courses.
Ik woon in een geërodeerd kartsgebergte. Dat is een heel aardige maatstaf voor ruff-stuff en wat de locals hier in de campo gebruiken is the proof of the pudding híer. Net als in de Randstad het kleine boodschappenwagentje het gebruiksideaal is.

Onze Korando Cabrio is wat krap en i heb voor de aanschaf van de Musso in verschillende autos, ook de huidige SY modellen, gereden als concreet vergelijk op een beslismoment. Ook in de Rexton.
De Rexton is inderdaad luxer, meer comfie en voor jullie gebruik vast fijner. Hier rijden er ook verschillenden. Worden niet gebruikt in de campo. Wel de Mussos/Korandos.
Ook hier is er geen Tagaz leverbaar |( en de oudjes worden daarom gebruikt tot ze écht op zijn en dan meestal vervangen door... een Nissan - of Toyota cab pick-up. Dat is het enige wat in het huidige aanbod een modderlaars campo alternatief is.

Zoals ik als twemaal schreef is een luxe SUV een heel andere diersoort dan een werkpaard. Hoe goed en high tech ook, de monocoque en comfie vering leggen conceptuele beperkingen op voor gebruik op onverhard.
Het beste wordt dit geïllustreerd door de BMW X6 versus SsangYong Actyon. Uiteraard is de BWM superieur; tót er natte klei onder de banden komt. Tja en als je in een kartgebergte woont in de campo dan is een X6 gewoon een NoNo. Dat de auto héél goed, luxe en comfie is, is dan gewoon irrelevant.
Als trailertrekkers is het verschil idem. De X6 is superieur, tót je op een zompig ´wei´land moet parkeren.
Het is maar wat je musts en wants zijn.

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:29

Wie heeft er ervaring met een Hyundai IX35 al 'trailertrekker'?

Deze auto staat als een van de mogelijkheden op mijn lijstje (nieuwe leasebak).
De trailer die erachter komt wordt waarschijnlijk een aluminium 1,5 paards (Weijer of Ifor)
Qua specificaties volgens mij een prima keuze, maar ben benieuwd of hier ervaringsdeskundigen zijn :)

Kyaral
Berichten: 147
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:04


josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:16

Rumpleteaser schreef:
Wie heeft er ervaring met een Hyundai IX35 al 'trailertrekker'?

Deze auto staat als een van de mogelijkheden op mijn lijstje (nieuwe leasebak).
De trailer die erachter komt wordt waarschijnlijk een aluminium 1,5 paards (Weijer of Ifor)
Qua specificaties volgens mij een prima keuze, maar ben benieuwd of hier ervaringsdeskundigen zijn :)


Dan is het handig om te weten welke uitvoering van de iX35.
Er zit nog al wat verschil in wat ze mogen trekken, dat varieert nl. van 1200kg tot 2000 kg geremd.

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:26

Rumpleteaser schreef:
Wie heeft er ervaring met een Hyundai IX35 al 'trailertrekker'?

Deze auto staat als een van de mogelijkheden op mijn lijstje (nieuwe leasebak).
De trailer die erachter komt wordt waarschijnlijk een aluminium 1,5 paards (Weijer of Ifor)
Qua specificaties volgens mij een prima keuze, maar ben benieuwd of hier ervaringsdeskundigen zijn :)

Geen ervaring mee.
Geen zwaargewicht, maar wel korte achteroverbouw en stabiele straatcarosserie/-wielophanging.
Je wil er ook geen zwaargewicht trailer achter knopen dus lijkt inderdaad een +:)+ combinatie.
Wellicht dat je met jouw uitleg betreffende het gebruiksdoel bij de dealer/importeur een proefrit met autoambulance van hen kan maken?
Succes!

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:31

Kyaral schreef:
http://www.tagaz.ru/cars/road_partner/
lieve schat rechtsbovenaan staat dat het een hyundai is....
moet wel zeggen dat het model wel op de musso lijkt.


Bij Tagaz maken ze óók Hyundais. De modellen staan eronder.

De Musso is in productie onder de naam Road Partner.

Hier op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=Btq24qrAn2Q


Verder hebben ze de Korando in productie onder de naam Tager:

http://www.tagaz.ru/cars/tager/ (Oh jee, daar staat ook ´Hyundai´ op die pagina ;) )

De Tagaz fabriek heeft in 2006 de productielijn voor de Korando en Musso van SsangYong overgenomen. In 2008 zijn ze met de productie gestart.

Een eigen doorontwikkeling is de 5 deurs:

Afbeelding


Dit is de slotparagraaf bij de RoadPartner en de Tager:

Wees, in plaats van te lijken. Dit is het belangrijkste principe van degenen die, boven alles, waarderen de auto functionaliteit en betrouwbaarheid. Deze aanpak is gemakkelijker om te leven. Gewoon een keuze maken, niet op zoek rond voor vooroordelen. En betalen voor alles een eerlijke prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:16

Huertecilla schreef:
Dit is de slotparagraaf bij de RoadPartner en de Tager:

Wees, in plaats van te lijken. Dit is het belangrijkste principe van degenen die, boven alles, waarderen de auto functionaliteit en betrouwbaarheid. Deze aanpak is gemakkelijker om te leven. Gewoon een keuze maken, niet op zoek rond voor vooroordelen. En betalen voor alles een eerlijke prijs.


OMG het lijkt wel een marktplaats advertentie van nigerianen vertaalt met Babbelvis :')
Maar daar trappen ook steeds weer genoeg mensen in.
_O-

Ik vraag me af of met die auto's wel fatsoenlijke veiligheidstesten zijn gedaan en hoe hoog ze dan in de ranking staan.... zeker net zo als de Landwind
(ga eens zoeken HC :D )

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:34

Anoniem schreef:
Ik vraag me af of met die auto's wel fatsoenlijke veiligheidstesten zijn gedaan en hoe hoog ze dan in de ranking staan.... zeker net zo als de Landwind
(ga eens zoeken HC :D )


Aannames gekruisd met vooroordeel.
De oude SYs zijn ontworpen door Mercedes en hebben een solide ladderchassis.
In verschillende delen van de wereld zijn ze niet alleen vía het Mercedes netwerk verkocht, maar soms zelf als zíjnde Mercedes!
Ze scoorden érg goed bij de voor europese homologatie verplichte tests. Zelfs met de 220 pk motor zijn de daarbij ongewijzigde remmen/chassis/wielophanging helemaal +:)+ wat wegligging en veiligheid betreft.

Het Britse blad CAR heeft een uitgebreide ´Tested to the limit on and off road´ vergelijkingstest gedaan tussen;
- Jeep Wrangler Sport 4.0
- Jeep Grand Cherokee 4.0
- LandRover Discovery V8i ES
- RangRover 4.6 HSE
- LandRover Defender 90 TDi
- Mitsubishi Shogun 3.0 V6
- Opel Frontera Sport 2.5
- Toyota Landcruiser Colorado 3.0
en de
- SsongYong Musso 220

De Landcruiser en de Musso streken met de eer; de Toyota met de neus voor in het terrein, de SY op de weg.
Een citaat; ´...the Musso leaves the RangeRover for dead; we are shócked!´

Ik begrijp verder niet waarom jij zo vreemd reageert op de door mij ongewijzigd weergegeven machinevertaling van een stukje webpagina van Tagaz.
ík vind de tekst helemaal toepasselijk. Jij wellicht ook en reageer je dáárom zo?

Mbt Nigerianen nog even: Er zijn verschillende NLers met een Musso probleemloos van NL naar Ivoorkust en Nigeria gereden met een oude Musso. Een keuze vanwege de Mercedes techniek welke in NW Afrika erg goed vertegenwoordigd is en op bestemming makkelijk verkoopt.

Het is gewoon wat je wil/ nodig hebt/ denkt te hebben.

Hier een typerend stukje van Top Gear: Hier op Top Gear; http://www.youtube.com/watch?v=s-LhKy5Ak9w
Die man zegt nagenoeg hetzelfde als de Russen 8-)

Anoniem

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:44

Euhm.... het ging mij meer om de kreukelzones enzo. De auto kan wel zo sterk zijn als een tank maar het is niet de bedoeling dat hij zo goed tegen een klap kan dat je lichaam alles op moet vangen. Om niet te ver offtopic te gaan: Als ik een auto voor de trailer koop dan kijk ik naar het complete plaatje en daarin staat mijn eigen lichamelijke veiligheid behoorlijk bovenaan.
Zijn er geen filmpjes van crashtests van die SY's en namaak SY's?

ikke

Berichten: 38797
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:54

Anoniem schreef:
Euhm.... het ging mij meer om de kreukelzones enzo. De auto kan wel zo sterk zijn als een tank maar het is niet de bedoeling dat hij zo goed tegen een klap kan dat je lichaam alles op moet vangen. Om niet te ver offtopic te gaan: Als ik een auto voor de trailer koop dan kijk ik naar het complete plaatje en daarin staat mijn eigen lichamelijke veiligheid behoorlijk bovenaan.
Zijn er geen filmpjes van crashtests van die SY's en namaak SY's?

Remember: YOU are my crumplezone........... }:)