Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Varekaj schreef:Qua verzekering ben je wel duur uit omdat dat ook samengaat met de zwaarte van de motor. Diesel wordt steeds zwaarder belast ook. Goedkoop zal een goede trekauto nooit worden jammer genoeg.
Varekaj schreef:Ik bedoel volgens de wet![]()
Er zitten nogal wat beperkingen aan, maar over transport naar en van wedstrijden met een trailer bijvoorbeeld weet ik niks.
Wel dat bezoldigd vervoer niet meer mag, geen woon-werkverkeer etc.
Varekaj schreef:Ik bedoel volgens de wet![]()
Er zitten nogal wat beperkingen aan, maar over transport naar en van wedstrijden met een trailer bijvoorbeeld weet ik niks.
Wel dat bezoldigd vervoer niet meer mag, geen woon-werkverkeer etc.
Rex_Rolfo schreef:goed trekkend en niet al te duur en zwaar zijn de standaard middenklassers (Mondeo, Passat enz) met een fatsoenlijke motor in het vooronder.
tinker_sally schreef:Ik hoop dat ik mijn vraag hier op de juiste plaats stel maar ik heb al wat lopen zoeken maar kom er niet aan uit.
Een vriendin van me heeft een trailer gekregen die op papier als maximale massa 2700 kg heeft. Een henra grand chevalier.
Nu had zij in gedachte om de ene keer hun bus en de andere een huurbus ervoor te zetten. Maar de huurbussen hier in de buurt mogen maar maximaal 2000 kg trekken. Van hun bus weet ik het niet, maar ik denk dat die ook daarop zal zitten.
De chauffeurs die zouden rijden ermee hebben beide het BE rijbewijs.
Ik dacht dat het strafbaar is om hier mee te rijden ook al zit je met het gewicht op de 2000 kg. Er wordt gekeken naar de gewichten op papier toch? En niet wat er daadwerkelijk in zit.
Als de trailer terug gekeurd wordt is het probleem opgelost?
Varekaj schreef:Het enige waar ze misschien mee in de knoei kan komen is wat ze mag laden. Die trailer zal toch makkelijk leeg 1000kg wegen. Als ze maar 2000 mogen trekken kan er maar 1 paard mee, met 2 is ze overbeladen want dan gaat ze over de toegestane 2000 van de trekauto/bus.
Zou ze geen bus kunnen vinden/huren die 2500 mag trekken? Dan kunnen er wel 2 paarden op (tenzij het mastodonten van 800kg/paard zijn).
Sizzle schreef:Varakaj heeft een ifor geloof ik (net als ik) en die zijn inderdaad zo’n 1000 kg.
Echter zullen de meeste meer rond de 800 kg zitten.