Peluchy schreef:ja inderdaad, dat weet ik. Ik reken zo'n 2100 kg. Heb een trailer, ik wil absoluut geen paardenvrachtwagentje. De paarden moeten maar 1x de afstand van 900 km maken. Dat was weeral niet duidelijk, sorry. Het is ik die door omstandigheden op en af moet.
Een vrachtwagentje komt er in geen geval meer in. Zeer veel problemen gehad, nooit meer. Ook zeer onhandig voor dagelijks gebruik. Een trailer is geen probleem, als het maar eenmalig is. Ik vervoerde al eerder paarden uit Frankrijk.
Vraag me af wat dan beste keuze zou zijn, maar ik denk dat ik toch voor een bestelwagen ga. Met terreinwagens al veel kosten gehad ivm ophanging en dergelijke. Bestelwagen verbruikt veel, maar ik zou het zeer handig vinden dat ik 's nachts kan overnachten in een veilig gesloten wagen. Misschien dan toch met zeer goede banden op, soort modder/winterbanden.
Heb een synchro bestelwagen overwogen, maar die kosten zeer veel geld. Wordt dus een bestelwagen met zware motor, iveco of Hyundai...
Je klaagt steen en been over gebrek aan onderhoud en de gevolgen van mishandeling en dan overweeg je dit? Veel sterkte. Hopelijk is je bankrekening voldoende gevuld....