Tariefverhoging pensionstallen 2025

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 09:39

Spenk schreef:
Olympia96 schreef:
Wie mij gegarandeerd suikerarm hooi kan leveren voor €95 450-500 kilobaal in Drenthe daar word ik klant voor de rest van mijn leven. Hier €130 voor 420 kilo.
‘Gewoon’ hooi heb ik 500 kilo voor €75

Die garantie heb je natuurlijk nooit 100% test maar eens van 1 hetzelfde stuk 4x. Heb je 4 verschillende uitslagen :=

Als een deel van het land lager ligt en natter is geweest kan het al verschil zijn in je uitslagen. De waardes zijn meestal gemiddelden en daardoor kan het dus ook gebeuren mensen zeggen ik heb getest suikerarm hooi maar toch bevangen hoekanditnou? Nou daarom dus...

Dat hoef je mij niet uit te leggen. Maar als je te maken hebt met een paard dat geen standaard hooi mag hebben voor z’n gezondheid, dan heb je maar twee opties. En 1 ervan is getest hooi kopen om het risico te verlagen. Dus nogmaals mijn vraag: roep maar. Waar vind ik die pakken suikerarm hooi voor €90?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 09:41

Ja, echt lastig.

Ik probeerde strooisel te regelen vrijdag. Ik heb altijd gehakseld koolzaadstro (rapsodie) en gemalen koolzaadstro in de stallen.

Maar helaas. Het was niet meer te krijgen. Mijn vaste strohandel kon er niet meer aan komen omdat vanwege de natte Juli en augustus de oogst van het stro mislukt was. Bruine blubbertroep. Heb mog op internet gezocht en een ha delasr gebeld waar het nog wel op de site stond alsof het leverbaar was, maar toen ik belde bleek het niet zo te zijn. Zelfde verhaal.
Nu noodgedwongen over naar gemalen en gehakseld tarwestro

Ook het gerstestro heb ik bruin verregend en beschimmeld op de akkers zien staan... dat stro gebruik
Ik als voederstro

Ik ga deze week nog een extra trailer kleine pakjes halen zodat ik niet ineens in juni of juli zonder zit en het nergens meer te krijgen is tot de nieuwe oogst...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 10:40

Utixo schreef:
In klanten of in hooi? Ik bedoelde dus dat we ongeveer hetzelfde (hoge) bedrag betalen voor hooi.

Ah, dat las ik verkeerd, ik dacht dat jij een betere deal had op niet zo'n grote afstand.

Verder gewoon frustrerend.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 08:13

DuoPenotti schreef:
Maartje ik weet de tarieven heel goed. Dit jaar 87 grote ronde balen van ons land gemaaid.

En de prijzen om ons heen variëren tussen de 50 en 60 euro.
Sporadisch zie je er van 75 op marktplaats staan maar die zie je er 2 maanden later nog steeds opstaan.
Want ja niemand koopt die.

En maartje zit zowat bij mij om de hoek dus heeft geen westerse prijs...

Maar idd sommige handelaren weten dat sommige paarden particulieren niet op de hoogte zijn van de prijzen. En vragen maar wat lachen toch als er dan ja gezegd word.

Prijs laatste levering was 85 ex. Overigens weet niet wat gewicht is.

Hier ook prijsverhoging moeten doen. We zaten echt heel laag en tov andere plekken zijn we volgens mij nog steeds goedkoopste in de omgeving.

Prijzen op onze site zijn nog oude prijzen.

Sanet

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 08:17

Ik heb net 3 pallets vlas besteld, €8,10 per pakje.. oef oei :( dat was €4 ooit..

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 11:09

Maartje1990 schreef:
DuoPenotti schreef:
Maartje ik weet de tarieven heel goed. Dit jaar 87 grote ronde balen van ons land gemaaid.

En de prijzen om ons heen variëren tussen de 50 en 60 euro.
Sporadisch zie je er van 75 op marktplaats staan maar die zie je er 2 maanden later nog steeds opstaan.
Want ja niemand koopt die.

En maartje zit zowat bij mij om de hoek dus heeft geen westerse prijs...

Maar idd sommige handelaren weten dat sommige paarden particulieren niet op de hoogte zijn van de prijzen. En vragen maar wat lachen toch als er dan ja gezegd word.

Prijs laatste levering was 85 ex. Overigens weet niet wat gewicht is.

Hier ook prijsverhoging moeten doen. We zaten echt heel laag en tov andere plekken zijn we volgens mij nog steeds goedkoopste in de omgeving.

Prijzen op onze site zijn nog oude prijzen.

Jullie zijn idd wel heel goedkoop. Hou je daar nog iets aan over?

Wij zijn verhoogd naar 300, maar nog steeds absoluut geen vetpot. Volgend jaar nieuw zand in de piste storten en nivelleren; ik denk dat alle winst van het hele jaar daarheen zal gaan bvb.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 11:47

Waarom doe je niet onder je pensionklanten vragen om een bijdrage? Dat doen we hier ook wel eens als er nieuwe vlokken moeten komen bijvoorbeeld. Geen structurele verhoging, maar een open bijdrage per persoon die daar aan mee wil dragen. Dan heb je niet alle kosten eruit, maar toch een gedeelte. En met de meststofverhoging heb ik vorig jaar alle klanten eenmalig 10,- laten bijdragen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 11:51

Utixo schreef:
Waarom doe je niet onder je pensionklanten vragen om een bijdrage? Dat doen we hier ook wel eens als er nieuwe vlokken moeten komen bijvoorbeeld. Geen structurele verhoging, maar een open bijdrage per persoon die daar aan mee wil dragen. Dan heb je niet alle kosten eruit, maar toch een gedeelte. En met de meststofverhoging heb ik vorig jaar alle klanten eenmalig 10,- laten bijdragen.

Dat is een prima idee idd :j
Denk dat pensionklanten er ook best aan willen bijdragen, ze hebben er ten slotte ook iets aan.

Ik zou best willen bijdragen aan zoiets als ik verder op een fijne stal sta.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 12:09

Utixo schreef:

Zoiets hadden wij vorig jaar toen er hooi van eigen land tekort was. Een extra bedrag voor de aankoop van hooi ipv een structurele verhoging. En met de prijsstijging van krachtvoer is het krachtvoer exclusief geworden, ook wel zo eerlijk als je ziet dat sommige dressuur paarden echt kilo’s wegwerken en de recreatie paarden zoals die van ons 2 maanden doen met een pak Fibra en een emmer vitaminekorrel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 12:16

Hier gaat het pensiongeld ook weer omhoog per 1 januari. Een tientje erbij. Verleden jaar 15,-, dus dat betekent 10 % verhoging in totaal. Dat komt wel overeen met de inflatie. En gelukkig krijg ik er ook weer salaris bij per 1-1.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 12:26

Utixo schreef:

Goh omdat mij dat het recept lijkt voor ruzie.
Ik heb 5 pensionklanten die volgens mij allemaal gaan denken dat een ander het wel zal betalen maar ondertussen ruzie zullen maken omdat persoon X de bak gebruikt terwijl die niet heeft bijgelegd en zij toch zeker 10 euro hebben opgehoest.
En met van die vrijwillige bedragjes <50 euro ben ik niets, bak aanvullen en nivelleren gaat rond de 2000 euro zijn.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:20

@poekkie: ons oude tarief niet nee hopelijk nu wel met nieuwe tarief al zittend we nog beduidend lager dan andere stallen maar zo'n giga prijsstijging konden we echt niet maken.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:32

Hoeveel ben je gestegen dan?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:33

Poekkie schreef:

Halfpension 30, volpension 35.

Halfpension is nu mest en hooibeurt 1x per week. Was enkel mestbeurt

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:35

Is nog steeds echt niet duur idd.
Komt dat goed zo met die gezamelijke beurten?
Ik denk niet dat dat hier zou lukken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:36

Poekkie schreef:
Is nog steeds echt niet duur idd.
Komt dat goed zo met die gezamelijke beurten?
Ik denk niet dat dat hier zou lukken.

Vooralsnog wel, heb je trouwens pb gestuurd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:06

Tarief gaat van € 425 naar
€ 450, all-in per 1 januari 2024.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 15:01

In welke omgeving zit jij Electra en wat krijg je daar voor terug?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 10:27

Maartje1990 schreef:
Poekkie schreef:

Watvis het prijsverschil nu tussen halfpension en volpension?

Ik heb de optie volpension paar jaar geleden weer geschrapt omdat het kleine beetje prijsverschil (€30,- of €40,- geloof ik per maand) er voor zorgde dat steeds meer eigenaren kozen voor volpension en ik daardoor veel te veel alleen moest doen. m
Maar het bedrag te laag was om er iemand voor in te huren.

Ik ging er zelf fysiek en mentaal aan onderdoor.
Dus nu biedt ik het niet meer aan.
Elk paard extra kost mij een half uur per dag extra tijd. dus 15 uur per maand. Dat keer minimumloon van €11,- is al minimaal een meerprijs van €165,- voor volpension t.o.v. doe het samen. Bij verhoging minimumloon naar €16,- zit je al op €240,- per maand aan uurloon.

Bij €200,- exclusief krachtvoer en strooisel, gaan mensen echt niet een totaalbedrag betalen van meer dan €400,- voor mijn plek met alleen buitenbak in Noord Nederland.

Daarom kies ik voor het eerlijk delen van het werk. Willen ze dat niet? Dan zoeken ze maar een andere plek waar ze wel "gratis" de zorg op zich nemen.
Als ze paard aan huis nemen hebben ze er ook veel kosten en het werk van.
Hier kunnen we de onderhoudskosten met elkaar delen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 11:14

joyce B
[quote="Maartje1990 schreef:
Poekkie schreef:

Watvis het prijsverschil nu tussen halfpension en volpension?

Ik heb de optie volpension paar jaar geleden weer geschrapt omdat het kleine beetje prijsverschil (€30,- of €40,- geloof ik per maand) er voor zorgde dat steeds meer eigenaren kozen voor volpension en ik daardoor veel te veel alleen moest doen. m
Maar het bedrag te laag was om er iemand voor in te huren.

Ik ging er zelf fysiek en mentaal aan onderdoor.
Dus nu biedt ik het niet meer aan.
Elk paard extra kost mij een half uur per dag extra tijd. dus 15 uur per maand. Dat keer minimumloon van €11,- is al minimaal een meerprijs van €165,- voor volpension t.o.v. doe het samen. Bij verhoging minimumloon naar €16,- zit je al op €240,- per maand aan uurloon.

Bij €200,- exclusief krachtvoer en strooisel, gaan mensen echt niet een totaalbedrag betalen van meer dan €400,- voor mijn plek met alleen buitenbak in Noord Nederland.

Daarom kies ik voor het eerlijk delen van het werk. Willen ze dat niet? Dan zoeken ze maar een andere plek waar ze wel "gratis" de zorg op zich nemen.
Als ze paard aan huis nemen hebben ze er ook veel kosten en het werk van.
Hier kunnen we de onderhoudskosten met elkaar delen.[/quote]

Even denken voor volwassen paarden is nu:
Halfpension 1 mestbeurt is €200
Volpension € 225

Per 1 januari
Halfpension 1 mest en hooibeurt €230
Volpension €260

Dus verschil iets groter. Mesten gaat met elektrische kruiwagen.

De hooibeurt combineer je dan met je mestbeurt kan je bijv gewoon enkele hooinetten in de kruiwagen doen en dan verder met mesten zodra die hangen, is 5 min extra tijd.

Voor nieuwe klanten boden we al geen volpension meer aan, en van half pension naar volpension kan in principe ook niet.

Maar we hebben onze huidige klanten ook gevraagd of er zijn die naar half pension willen. Ivm dat in bijna 32 weken zwanger ben en mijn vrouw kampt met de nodige rugproblemen dus we echr minder werk willen (en we vrijwilligerswerk doen op het moment)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 11:21

Met die prijzen wil ik ook wel volpension staan.. :wow:

Edit: ik zou overigens met alle liefde een hele hoop meer betalen voor een fijne volpension stal.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 11:32

Celebi schreef:

Edit: ik zou overigens met alle liefde een hele hoop meer betalen voor een fijne volpension stal.

Je mag halfpension komen staan :D

Ja we zijn nog steeds de laagste denk ik in de omgeving (paddock paradise stallen zijn hier €300 volpension) maar vonden dat we het echt niet konden maken een grotere prijsstijging te doen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 11:40

Maartje1990 schreef:
Celebi schreef:

Je mag halfpension komen staan :D

Ja we zijn nog steeds de laagste denk ik in de omgeving (paddock paradise stallen zijn hier €300 volpension) maar vonden dat we het echt niet konden maken een grotere prijsstijging te doen.

Ik moet toch maar eens verhuizen denk ik :+

Zou tekenen voor half pension op een pp met die prijzen.

Ik ga per december €100 meer betalen voor halfpension, maar dan geen pp. (Heb je hier in de omgeving ook niet)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 11:48

100 euro opslag in 1 keer? Dat is wel erg veel.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 11:53

100 euro in een keer vind ik ook veel.

Wij gaan ( doe het zelf ) van 120 naar 130 kale huur per januari