Vienna2007 schreef:Sinds het weekend een Chevrolet Silverado LS 4.8L V8, 285PK!
Dat is een fors mobiel wat wel wat kan trekken,maar... 285 door 4.8 is 60 pk per liter. Op benzine. Hmm.
Dan mag er wel een flinke beluchter op de tankdop zitten; anders geeft het meer gefluit dan de tochtraampjes van vroegáh...
Goed voorbeeld van een compromisloze trekker die
is om bíj een zuiniger gebruiksauto te hebben.
Sizzle schreef:Ik heb via pb inmiddels reacties gehad over de x-trail Deze vakt af voor mij gezien de lage kogeldruk.
Vergeet ´kogeldruk´. Dat is helemaal niet van toepassing bij paardentrailers.
Lees even het topic wat ik over kogelhóógte heb geopend.
Zal het even voor je uit de vergetelheid omhoog schoppen.
ikke schreef:sflj schreef:Hangt er vanaf hoe steil de helling is. Moet al aardig steil worden, wil je er veel van merken, lijkt me.
Een steile helling op, komt het/de paard(en) meer achterin te staan, 'lift' de koppeling de achterkant van je auto, met gevolgen van dien.
Helling af precies andersom.
Laat daar maar eens een bergje vectorieel rekenwerk op los; zul je merken dat het wel heel steil moet worden (Lees: dar wil je helemaal niet komen met paarden aan de haak)
Klopt.
Hetzelfde geldt voor de last op de kogel/koppeling door injuiste hoogte; dat vergróót over diezelfde arm.
Overigens heb je hier die hellingen wel. Niet op de doorgaande wegen, maar om van/bij een cortijo te komen of bij kleine dorpjes in het binnenland, net zo vaak wel als niet en een reductiebak is eigenlijk wel noodzaak hier.
Eventuele negatieve kracht op de kogel is daarbij geen probleem, want je rijdt dan stapvoets en de koppeling meer dan voldoende geblokkeerd daarvoor. Ik ben wél blij dat het anti diefstal slot door de borging gaat en zo ook bij overmatige slijtage ervan losschieten duurzaam verhindert.Sizzle schreef:Vaak heb je dan een uitrit op onverhard en dan moet je een voorrangsweg op en sta je dus met je neus omlaag te wachten.
Zorg dat het neuswiel je daarbij helpt. Zet het niet té hoog, met de rijrichting sporend en vrijdraaiend.
Het geeft een verontrustende stoot als het de grond raakt, maar in een dergelijke situatie rij je langzaam en voorzichtig dus is het geen probleem, wel een nuttige begrenzer.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 23-11-11 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 4 Berichten tot 1 samengevoegd.