Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
noor14 schreef:Oké bedankt voor de duidelijke uitleg.
Ik zal maar eens gaan lessen dan Haha.
Maar als ik mijn BE heb, zou ik liever voor een tweepaards gaan.
Maar is dat wel verstandig met deze auto?
Omdat tweepaards trailers toch meestal 2000 kg in totaal mogen laden?
Dat kan de auto dus net niet.
Dus beste is 1,5 paards trailer kopen en BE rijbewijs halen?
cissy schreef:Je mag geen 2000 laden in de trailer maar je trailer mag in totaal 2000 wegen. Klein detail verschilletje.
Er zijn overigens veel 2 paards trailers die maar 1800kg als MTM hebben.
Sterrenpony schreef:Toch hoor ik de meeste hier zeggen dat wanneer je de maximum tmm niet van de auto overschrijdt dat je wanneer je BE rijbewijs heb je niet meer hoef te kijken wat de trailer op papier is incl laadvermogen.
Nu heb ik mijn BE rijbewijs en heb een Ford mondeo wat 1800kg mag trekken. Echter zijn hier de meningen over verdeeld wanneer ik er een 2 paardstrailer er achter hang wat op papier 2000kg mag maar ik het zal laden met me haflinger van 450kg.
Ik zal zelf dus ten alle tijden onder de 1800kg blijven met deze combinatie maar toch blijven hier mensen zeggen (ook van de auto scholen die de E achter B aanbieden) dat je ten alle tijden naar wat het op papier mag en niet het daadwerkelijke.
Tierania_ schreef:als het heel hard regent of er ligt sneeuw etc.
Rex_Rolfo schreef:Tierania_ schreef:als het heel hard regent of er ligt sneeuw etc.
Juist in die omstandigheden is een ervaren aanhangerchauffeur toch echt wel een pré. Sterker nog, met sneeuw op de weg zou ik niet eens op pad gaan, dan maar een les overslaan. Dat is natuurlijk wat anders dan sneeuw in de berm maar weg allang schoon.
Ik moet toegeven, naar wedstrijden heb ik ook liever dat mijn groom rijdt. Iets met wedstrijdzenuwen of zo