Optiwolk schreef:En heul veilig.
Zowel de xc60 (vorig model) als de v60 al gereden, reed er erg graag mee. Je zit echt in een coconnetje.
vc60 is inderdaad erg fijn vind ik
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
billionache schreef:- trekgewicht (geremd) van min. 1200-1300kg
- voorkeur voor een ‘lichte vracht’ auto (dus enkel vooraan 2-3 zitplaatsen)
- én liefst ook geen mega duur merk (al koop ik sowieso tweedehands)
Alvast bedankt!!
billionache schreef:- voorkeur voor een ‘lichte vracht’ auto (dus enkel vooraan 2-3 zitplaatsen)
AniekR schreef:Even een klein vraagje, hoeveel gewicht houden jullie graag "over" aan trekgewicht.
Rex_Rolfo schreef:AniekR schreef:Even een klein vraagje, hoeveel gewicht houden jullie graag "over" aan trekgewicht.
Ligt aan de auto in kwestie. Soms heb je van die auto's dat je zegt "zo hé, dat die zoveel mag trekken" (b.v. een Daihatsu Terios). Een kleine kar met die kgs in stenen misschien, maar no way dat ik daar dat gewicht als levende lading in grote windvangende trailer achter zou hangen.
Aan de andere kant de grotere auto's waarvan je je afvraagt waarom niet wat meer? Laguna die 1300 kg màg zou ik geen enkel probleem hebben die er ook daadwerkelijk aan te haken.
MaritB schreef:Aniek, ik heb zo gereden langere tijd. 1300 kg trekvermogen en lichte pony, ging prima. Met Gwen was het iets minder fijn, die weegt 100 kg meer.
Maar die vering was ook niet top meer.. heb nu een grotere auto die 1500 mag trekken en dat is fijner.
Rex_Rolfo schreef:AniekR schreef:Even een klein vraagje, hoeveel gewicht houden jullie graag "over" aan trekgewicht.
Ligt aan de auto in kwestie. Soms heb je van die auto's dat je zegt "zo hé, dat die zoveel mag trekken" (b.v. een Daihatsu Terios). Een kleine kar met die kgs in stenen misschien, maar no way dat ik daar dat gewicht als levende lading in grote windvangende trailer achter zou hangen.
Aan de andere kant de grotere auto's waarvan je je afvraagt waarom niet wat meer? Laguna die 1300 kg màg zou ik geen enkel probleem hebben die er ook daadwerkelijk aan te haken.
AniekR schreef:MaritB schreef:Aniek, ik heb zo gereden langere tijd. 1300 kg trekvermogen en lichte pony, ging prima. Met Gwen was het iets minder fijn, die weegt 100 kg meer.
Maar die vering was ook niet top meer.. heb nu een grotere auto die 1500 mag trekken en dat is fijner.
Hey Marit, ja dan is Gwen natuurlijk nog een heel ander type pony als die van mij. Maar goed om te weten.
(Zou nog wel eens met een merrie met veulen naar de keuring kunnen bijv. dan komt er ook wat gewicht bij)
Van het voorjaar wil ik m'n niet al te grote 1,5-jarige uit de opfok halen. Misschien een testritje
eilleen333 schreef:AniekR schreef:Hey Marit, ja dan is Gwen natuurlijk nog een heel ander type pony als die van mij. Maar goed om te weten.
(Zou nog wel eens met een merrie met veulen naar de keuring kunnen bijv. dan komt er ook wat gewicht bij)
Van het voorjaar wil ik m'n niet al te grote 1,5-jarige uit de opfok halen. Misschien een testritje
Een testrit met een jong ding uit de opfok zou ik dan zeg niet doen. Dikke kans dat die meer staat te wiebelen dan een ervaren paard en het laatste wat je wil is dat je test toch niet zo geslaagd blijkt als je 1,5 jarige de polka staat te dansen in de trailer. Dan wil je dat de handel zo stabiel mogelijk blijft. Hoe groot is de jaarling?
ikke schreef:Dan zou die comfortabele vering van de achtertrein je best weleens parten kunnen gaan spelen. Het toont als een flinke bak (hij is niet veel kleiner dan de V70) maar ik kreeg er toch niet hetzelfde gevoel bij.
Rex_Rolfo schreef:ikke schreef:Dan zou die comfortabele vering van de achtertrein je best weleens parten kunnen gaan spelen. Het toont als een flinke bak (hij is niet veel kleiner dan de V70) maar ik kreeg er toch niet hetzelfde gevoel bij.
Tsja, Laguna is er inmiddels ook in diverse generaties (die niet allemaal als super betrouwbaar bekend staan) en veringen zijn er in verschillende versies van slijtage. Met name de wat meer ervaren auto's rijden soms met écht beroerde schokbrekers rond. Gooi er een setje nieuwe op en je weet niet wat je overkomt.
Maar zou zomaar kunnen dat ik de Laguna overschat, heb er geen persoonlijke ervaring mee.
Onze Zafira mocht 1200, hing met de Haf van 470 kg erin iets meer dan 1100 kg achter en dat ging uitstekend.
noor14 schreef:Ik heb een vraagje over wat nu verstandig is.
Wij gaan waarschijnlijk een Ford Mondeo kopen die 1800 kg mag trekken.
Max gewicht van de auto is 2295 kg.
Ik heb nog geen BE rijbewijs dus dan zou ik een trailer moeten nemen die 1200 als toegestane maximale massa heeft toch?
Mijn paard is 1,66 ong en nog in de groei.
Dus qua gewichten wordt t wel krap denk ik, want een trailer weegt al gauw 600 kg en paard ook zoiets.
Dan zit ik al aan het maximale gewicht.
Wat denken jullie, kan dit?
Het is niet dat de auto dit maar net kan trekken want die mag 1800 kg trekken.
Ik zie door de bomen het bos niet meer Haha.