[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:59

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 18:57

Ik kom ook even binnenvallen. Iemand ervaring met citroën C4 1.6?
Is ooit uitgeroepen tot caravantrekker van het jaar, dus zal met trailer ook goed zijn lijkt mij?

Ben binnenkort op zoek naar een leuke auto waar ik ook zo'n 2x per maand met trailer op pad zal gaan (wel in de buurt), maar vooral gebruik voor vrije tijd en dus ook beetje betaalbaar/zuinig moet zijn. Paard en trailer zullen samen op 1200/1300 kg uitkomen. Ligt eraan wat voor trailer erachter komt.

Gegevens auto:
Ledig gewicht: 1.175 kg
Max. trekgewicht: 1.511 kg

Vind het wat vreemd dat een relatief lichte auto best veel mag trekken.

Mungbean

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:49

Ik heb nu reclame voor Scoda 4x4 onderaan de pagina :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 00:22

Sizzle schreef:

Moet je in NL eens proberen te vinden... Succes.....

En voor de ouderen onder ons is dit toch de auto om te hebben, nietwaar }:)
https://link.marktplaats.nl/m1239049548

Maar om in de lijn van het topic te blijven:
https://link.marktplaats.nl/m1239185181
let even op de een na laatste foto.......
Maar met wat TLC lijkt dit best een fatsoenlijke wagen. Onverwoestbare LT95 MET overdrive +:)+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 23:56

Buitenkansje voor degenen met een klein budget en twee rechterhanden:
https://link.marktplaats.nl/m1238777184

In principe een prima auto als ie niet mishandeld is.
Onderdelen is nog vrij goed aan te komen en er is een schare trouwe fans die weten waar Abraham onderdelen moet halen :D

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:14

Zamora schreef:
Iemand ervaring met nieuw model Vitara als trekauto? Zal rond de 1000 kg zitten wat er achterkomt.
120 pk en 1200 kg trekgewicht.

https://link.marktplaats.nl/m1231154664

Ik kijk even bij de laatste, 2 ton leeg en 3,5 aan de haak? Staat er een verkeerd kenteken bij de kenmerken waardoor er de gegevens van een andere auto staan {:)-:(

Ik heb geen eigen ervaring met een Vitara, maar eigen gewicht en trekgewicht zegt eigenlijk al genoeg: het ziet er vreselijk stoer uit, maar als trekauto niet veel anders dan een Golfje of Focusje. Waarbij de 4x4 natuurlijk iets in het voordeel is door z'n vierwielaandrijving.

Als je het een leuke auto vindt die je ook zonder trekhaak graag zou kopen: doen. Als het trekken van een trailer een belangrijk punt is: kijk eens naar een auto met wat meer reserves. Hoeft geen terreinwagen-achtig iets te zijn, een standaard middenklasser als Mondeo, Passat enz enz heeft als trekauto al meer in de melk te brokkelen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:18

Ik ben er na wat doorzoeken ook achter dat het niks is. Meeste SUVs in die klasse niet. Dus dat idee hebben we aan de kant geschoven :j

Heb zelf 1.5 paardstrailer met minipaard dus geen hoog trekgewicht.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:10

Dan heb je aan 1200 kg inderdaad wel voldoende. Dat kunnen zoveel auto's prima trekken, ik zou eerst eens kijken wat voor auto je zou kopen als je de trailer geen rol zou spelen, daarna kijken wat binnen die groep ook geschikt is als trekauto voor je 1.5 paards met mini.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:36

Verder hebben we niet specifiek bepaalde auto die we leuk vinden. Het is dat onze Transporter enkel op bedrijf staat en we een trekauto nodig hebben anders bleef mijn huidige auto en hadden we een goede trekauto gehad.

Maar als ik dan vergelijk kom ik bij Ford Focus uit vanaf 2015 met 150 pk, die mag 1500 kg trekken. Opel Astra met 1.4 Turbo mag iets meer dan 1400 kg. Deze komt goed uit de test als trekauto bij anwb :=

(Heb voorheen Ford Mondeo voor 1.5 paards gehad. Hele fijne auto ook maar die zijn zo zwaar tegenwoordig).

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:48

Ik kan je echt aanraden om een auto met wat meer power te kiezen, ook al heb je niet zo heel veel gewicht met de mini’s in de trailer. Het rijd gewoon heel veel prettiger als je een auto kiest die minimaal 1500 of 1600 kg kan trekken is onze ervaring. Wij zijn nog steeds erg blij met onze Volvo S60, echt zo veel fijner dan de Opel Zafira die we er voor hadden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:49

Mijn vriend kwam dit weekend aanzetten met de leuze "schat, ik heb een 4x4 gevonden die ik wel mooi vindt!"

Geheel nieuwsgierig uiteraard, op zoek naar de auto die hij dus gespot had. Kwam hij aandraven met een Bentley Continental 6000cc en 412 kWh "met optie 4x4". Ik heb gehuild van het lachen... Prachtige auto, echt wel, maar ik lag gewoon dubbel bij het idee dat daar een Ifor achteraan geknoopt wordt en dan aan de terreinen waarop ik wedstrijd rij... Zie mezelf ook al ploeteren door het traktorpaadje (gras en modder) naar mijn weiland met tonnetjes water voor de paarden :))

"Baggeren in stijl" noemde hij het :') _O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:10

Zamora, ik vind een Opel Astra inderdaad goed trekken voor zijn klasse :j

Met een groot KWPN paard ben ik wel iedere uitdaging uit de weg gegaan (dus niet met wind of heel slecht weer of drukke spits) omdat het natuurlijk wel een wiebelige combinatie blijft zo aan zijn maximum. Maar het reactievermogen en optrekken was absoluut in orde.
Met een mini paard zou ik dat wel aan durven als je een beetje rekening houdt met weerscondities.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:54

Sharani schreef:
Ik kan je echt aanraden om een auto met wat meer power te kiezen, ook al heb je niet zo heel veel gewicht met de mini’s in de trailer. Het rijd gewoon heel veel prettiger als je een auto kiest die minimaal 1500 of 1600 kg kan trekken is onze ervaring. Wij zijn nog steeds erg blij met onze Volvo S60, echt zo veel fijner dan de Opel Zafira die we er voor hadden.

En als de mini’s inclusief de anderhalf een feestje bouwen heb je nog wat te zeggen met correctie ook.
Ik heb al meer dan een golfje-met-grote-caravan op zn dak zien liggen op de autostrade.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:56

Bianca dat ben ik idd met je eens.
Ik rijd meestal korte stukken naar bos, hooi halen etc maar wil het met gemak kunnen trekken.
Volvo hebben we ook naar gekeken, stoere en sterke auto's :j

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:00

En heul veilig.
Zowel de xc60 (vorig model) als de v60 al gereden, reed er erg graag mee. Je zit echt in een coconnetje.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:03

Gaan ook lang mee :)

Ik heb ook naar Volvo‘s gekeken maar die zijn bij ons gebruikt haast niet te vinden.
In NL zit je dan beter.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:01

Varekaj schreef:
Mijn vriend kwam dit weekend aanzetten met de leuze "schat, ik heb een 4x4 gevonden die ik wel mooi vindt!"

Geheel nieuwsgierig uiteraard, op zoek naar de auto die hij dus gespot had. Kwam hij aandraven met een Bentley Continental 6000cc en 412 kWh "met optie 4x4". Ik heb gehuild van het lachen... Prachtige auto, echt wel, maar ik lag gewoon dubbel bij het idee dat daar een Ifor achteraan geknoopt wordt en dan aan de terreinen waarop ik wedstrijd rij... Zie mezelf ook al ploeteren door het traktorpaadje (gras en modder) naar mijn weiland met tonnetjes water voor de paarden :))

"Baggeren in stijl" noemde hij het :') _O-

Dat kan ook voor fors minder geld. Range Rover L322 is ook best wel een stijlvolle modderworstelaar }:)
Beetje fatsoenlijke versie is tegenwoordig voor 10 - 15k te koop.

Zamora schreef:
Bianca dat ben ik idd met je eens.
Ik rijd meestal korte stukken naar bos, hooi halen etc maar wil het met gemak kunnen trekken.
Volvo hebben we ook naar gekeken, stoere en sterke auto's :j

Hier een tevreden V70 bezitter. Nog niet gebruikt om serieus een paard mee te zeulen maar gezien de powerrange die beschikbaar is, zal ie de toegestane 1800kg prima van plek krijgen.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:58

ikke schreef:
Sizzle schreef:

Moet je in NL eens proberen te vinden... Succes.....

En voor de ouderen onder ons is dit toch de auto om te hebben, nietwaar }:)
https://link.marktplaats.nl/m1239049548

Maar om in de lijn van het topic te blijven:
https://link.marktplaats.nl/m1239185181
let even op de een na laatste foto.......
Maar met wat TLC lijkt dit best een fatsoenlijke wagen. Onverwoestbare LT95 MET overdrive +:)+

Check Ikke! Hier een Skoda Yeti 4x4 1.8 TSI. Wel al een oudere (bijna 8 jaar) maar man, wat een fijne bak is dat zeg. Rijdt héérlijk en oersterk. Beste die we ooit gehad hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:04

Ikke: de auto staat momenteel te koop met 83000km, diesel, 2009 voor 38.500€

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:12

Varekaj schreef:
Ikke: de auto staat momenteel te koop met 83000km, diesel, 2009 voor 38.500€

Als we op dat niveau auto's gaan kopen, dan ga ik voor deze:
http://www.bigboystoys.nl/Rolls-Royce/C ... o=gallerij

Dat geneuzel met accu's laat ik aan anderen over. Ik wacht wel op de echte stap voorwaarts.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:43

Ik ben niks met zo'n lage auto :)) zit ik na 5m vast op het traktorspoor naar mijn weiland. Zou ook zonde zijn om daarmee tonnetjes water te gaan sleuren. Of volproppen met hooi.

Ik verkies persoonlijk dan een oude landrover om op te knappen :o

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:56

Varekaj schreef:
Ik ben niks met zo'n lage auto :)) zit ik na 5m vast op het traktorspoor naar mijn weiland. Zou ook zonde zijn om daarmee tonnetjes water te gaan sleuren. Of volproppen met hooi.

Ik verkies persoonlijk dan een oude landrover om op te knappen :o

Die heb ik al........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 07:20

Ik (nog) niet. Helaas. Maar mijn mitsu doet het ook prima gelukkig.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:45

Hier is de keuze gevallen op de Volkswagen Amarok.
Door de gunstige fiscale regeling in België super interessant als je hem op een bedrijf kan zetten.
Morgen wordt hij besteld.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:50

Ik heb uiteindelijk besloten om toch voor een kleinere auto te gaan en de 15x per jaar die ik mogelijk op pad wil wat anders te huren.

Keuze is uiteindelijk gevallen op een peugeot 208 diesel uit 2013 met nog geen 58.000 km op de teller.

Volgende week donderdag wordt hij geleverd :)