[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 23:32

Haha, zou hij willen :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:22

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:24

Ehm Ikke, ik kom bij een opel ascona cabrio uit. Over welke ombouw heb je het?

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:31

ben ik ook benieuwd naar ikke

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:39

cissy schreef:
Ehm Ikke, ik kom bij een opel ascona cabrio uit. Over welke ombouw heb je het?

Er was maar een Ascona Cabrio te koop in die tijd, een ombouw op basis van de tweedeurs. Die ombouw kostte bijna 20.000 gulden (inkl alle keuringen en NL kentken) bovenop de aanschafprijs van de auto. Bleef de garantie van Opel wel in tact.........
Dit is zo'n ombouwer.

Maar dit kan wel een 1,5-je aan de haak hebben.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:48

Ohhhh op die fiets, ik dacht dat je het over een vrachtwagen ombouw had :j :D

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:06

Sizzle schreef:
Ik zou zelf nooit een diesel Toyota kopen eigenlijk, veel te vaak problemen met o.a de roetfilters. Is mij ook echt aan alle kanten bevestigd door verkopers en garage. 300.000 km vind ik ook flink voor een RAV. Een RAV4 is uiteindelijk gewoon een naar SUV uitziende gepimpte personenauto met 4WD.
Zou je een gewone personenauto met ruim 300.000 km voor ruim 5000 euro kopen?

Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wil gewoon graag een auto wat kan trekken en ook nog eens leuks is per maand aan kosten en benzinekosten

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:23

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:28

Priscilla_90 schreef:
Sizzle schreef:
Ik zou zelf nooit een diesel Toyota kopen eigenlijk, veel te vaak problemen met o.a de roetfilters. Is mij ook echt aan alle kanten bevestigd door verkopers en garage. 300.000 km vind ik ook flink voor een RAV. Een RAV4 is uiteindelijk gewoon een naar SUV uitziende gepimpte personenauto met 4WD.
Zou je een gewone personenauto met ruim 300.000 km voor ruim 5000 euro kopen?

Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wil gewoon graag een auto wat kan trekken en ook nog eens leuks is per maand aan kosten en benzinekosten

https://link.marktplaats.nl/m1237312300
Goedkoper dan dit kan bijna niet. Geen wegenbelasting, verzekering 200 euro per jaar (als je de juiste adressen weet) en 1:6 LPG. Mag de hele wereld plus de rest aan de haak hebben en als je dit vast rijdt, ligt ie op z'n buik of je bent een sukkel.

Wel even checken dat ie correct op papier staat!

Priscilla_90 schreef:

Als het een versie met 4x4 is, is ie wel ok, maar ik schat dat ie weleens geen 4x4 zou kunnen hebben en dan is het ook maar gewoon een te grote auto met niet de wereld aan power.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:38

dankje ikke maar dat wordt hem toch echt niet.
Nog meer merken als opties wat ook 1800 kan trekken

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:42

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 05:56

Priscilla_90 schreef:

De mijne heft wel continue 4x4 ingeschakeld.
Die heeft een draai knop met standen.
Die trekt mijn trailer met 2 vingers in zijn neus je bent niet de snelste ok maar loei sterk is hij wel.
Er mee door de blubber heen spelen vind hij fantastisch trouwens al heb ik dan wel wat last van mijn side steps.. :D

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:45

Zouden jullie de kia sorento 3.5 aanraden of een volkswagen passat tdi 2.0

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 16:51

Ga gewoon verschillende auto‘s proefrijden.
Een Kia en VW zijn zo vreselijk verschillend dat je gewoon beter eens een rondje kan rijden.
Zo heb ik pas een Skoda gereden waar ik enkel op zat te vloeken: wat een trage trapkast was dat. Zelfs als zou hij verder perfect zijn kwa gewicht, prijs en zuinigheid hoef ik die dus echt niet te hebben.

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:33

Hi Sizzle, welke Skoda was dat? we hebben zelf een Octavia 2.0 TDI Turbodiesel (geen sjoemeldiesel overigens), die absoluut geen trapzak is, en heel goed uit de voeten kan met een 1,5 paardstrailer. wel met je eens dat auto's je moeten liggen, en ermee rijden echt de 'proof of the pudding' is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:47

vladimir1979 schreef:
Hi Sizzle, welke Skoda was dat? we hebben zelf een Octavia 2.0 TDI Turbodiesel (geen sjoemeldiesel overigens), die absoluut geen trapzak is, en heel goed uit de voeten kan met een 1,5 paardstrailer. wel met je eens dat auto's je moeten liggen, en ermee rijden echt de 'proof of the pudding' is.

Ik zou er m'n hand niet voor in het vuur durven steken dat er toen niet ook al gerommeld werd met data, maar dat doet aan het principe van een dikke Diesel niks af.

Er zijn inderdaad ook Skoda's die niet vooruit te slaan zijn. Dat is het punt met auto's waar zo'n breed scala aan motoren in leverbaar is.
Ik ken de auto van Vladimir en die doet ook illegale dingen met drie vingers in de neus, maar de 1200 van de buurman is een heel ander kaliber......

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:17

Vladimir, is een auto van mijn werk, zal eens kijken wat het precies is.

Een auto moet je gewoon passen zoals een zadel bij je paard.
Ooit een Mercedus uit de ML serie proefgereden (vergeten welke) welke ik oprecht een enge auto vond. Heel zwaar met remmen vooral.
Menig mens heeft me voor gek verklaard :+

Zo stootte ik bij een VW Golf continue mijn hoofd aan de deurpost, dus dat was het ook niet voor mij. Terwijl dit toch wel echt een rete populaire auto is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:52

Sizzle schreef:
Vladimir, is een auto van mijn werk, zal eens kijken wat het precies is.

Een auto moet je gewoon passen zoals een zadel bij je paard.
Ooit een Mercedus uit de ML serie proefgereden (vergeten welke) welke ik oprecht een enge auto vond. Heel zwaar met remmen vooral.
Menig mens heeft me voor gek verklaard :+

Zo stootte ik bij een VW Golf continue mijn hoofd aan de deurpost, dus dat was het ook niet voor mij. Terwijl dit toch wel echt een rete populaire auto is.

}> Ik heb ooit een Golf gereden (tijdelijke leasebak) en ik heb 'm nog net geen trap na gegeven. Wat een k-bak. Ik werd schijtziek van de manier waarop dat kl*teding aan het gas hing en als je 'm dan een trap onder z'n donder verkocht, gebeurde er niks! Het is de laatste Golf die ik ooit gereden heb en de kans is vrij klein dat ik er ooit nog in eentje rijd.

Ik heb ooit een graf-Ml gereden (automaat kapot en nog zo een waslijst mankementen) maar dat ding wilde echt wel van plek en kon ook heel beleeft het anker uitgooien.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:25

Voor ieder (niet falliet) merk zijn uiteindelijk genoeg tevreden klanten, anders zou het niet verkopen.

Ik heb na het behalen van mijn rijbewijs destijds mogen oefenen in een goudkleurige Opel Rekord waarbij je je hele lichaamsgewicht aan je stuur moest gooien _O-
Die trok waarschijnlijk ook wel een trailer :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:35

Sizzle schreef:
Voor ieder (niet falliet) merk zijn uiteindelijk genoeg tevreden klanten, anders zou het niet verkopen.

Ik heb na het behalen van mijn rijbewijs destijds mogen oefenen in een goudkleurige Opel Rekord waarbij je je hele lichaamsgewicht aan je stuur moest gooien _O-
Die trok waarschijnlijk ook wel een trailer :P

Zoeen?
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... _v_sst.jpg

Dat trok prima een trailer, als je de wat potentere versie had.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:41

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:45

Sizzle schreef:
Meer deze: https://goo.gl/images/TxuEri

Daarna kun je de meeste andere auto‘s ook wel goed file parkeren.

Die hadden toch standaard stuurbekrachtiging? Of was dat weer zo'n landendingetje?

Die trekt een trailer prima, zeker als je de iets sterkere versie had.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:49

Misschien had ie wel stuurbekrachtiging maar dan wel voor een Suzuki alto gedacht of zo.
Moest mezelf met parkeren soms echt half uit mijn stoel trekken :')
Moet bij gezegd worden dat ik ook niet een zwaargewicht ben en toen ik 18 was waarschijnlijk krap 55 kg op de schaal bracht.

Dat soort auto‘s gingen gewoon zo veel langer mee in die tijd. Het eigen gewicht was natuurlijk ook veel hoger en daarmee ook de stabiliteit met trekken.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:20

Sizzle schreef:
Ga gewoon verschillende auto‘s proefrijden.
Een Kia en VW zijn zo vreselijk verschillend dat je gewoon beter eens een rondje kan rijden.
Zo heb ik pas een Skoda gereden waar ik enkel op zat te vloeken: wat een trage trapkast was dat. Zelfs als zou hij verder perfect zijn kwa gewicht, prijs en zuinigheid hoef ik die dus echt niet te hebben.

Ik ben blij met m'n nieuwe 1.6l 105pk Skoda Octavia combi TDI. Is al een stuk sneller dan de Peugeot 307 SW. Tis maar wat je gewend ben

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:00

Priscilla_90 schreef:

Ga eens kijken bij Subaru voor een Forester of een Outback. Wij rijden bijna 9 jaar met een Forester en hebben nu 200.000 km op de teller. Het is een 2 liter benzine, hand geschakeld en hij mag 2000 kg trekken.
Prima wagen met en zonder van eraan, niet erg zuinig, fantastische wegligging en remmen plus steeds de veiligheid van 4 wiel aandrijving. De Forester is echt gebouwd als trek wagen.
Onderhoud is goedkoper dan bij onze vorige wagen, een Citroen Berlingo.
Zelfs de enige herstelling die we hebben moeten laten doen viel goed mee.

Als je er een wil kopen let dan wel op voor het toegelaten trekgewicht, dit kan sterk variëren afhankelijk van het bouwjaren, motor en hand of automaat, maar ik denk dat ze allemaal minimaal 1500 kg mogen trekken en de meeste 1800 of 2000 kg.