[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s0173957

Berichten: 5566
Geregistreerd: 19-06-08

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 09:36

Was de topklasse van de X, de Power uitvoering.
Prijs lag (hier in België) rond de €45 000 + btw met hardtop.
Btw is (voor ons als bedrijf) 100% aftrekbaar, geen inschrijvingstaks en een lage wegentaks.

Rijden: buiten het typische pickup gehobbel op slechte betonbanen (ondanks het ontbreken van bladveren blijft dit toch nog duidelijk, zeker als je een sedan gewend bent) rijdt hij super. De 2.3 liter twinturbo diesel (190pk, 450Nm) nodigt niet uit tot sportief rijgedrag, maar daar is zo'n wagen ook gewoon te zwaar voor. Desondanks voelt hij niet extra groot of lomp aan tijdens het rijden en laat hij zich gewillig in de bochten gooien. Tot je natuurlijk in een parkeerplek wilt rijden, want met bijna 1m90 hoogte (met antenne zelfs 2m10), +/-1m84 breedte en 5m34 lengte is het natuurlijk geen klein wagentje (zeker niet als je een Mercedes C gewend bent).

Afwerking: cabine niks op aan te merken. TOPzetels, ergonomisch, al staan sommige knopjes wat raar en is er wat te veel plaats onbenut op het centrale dashboard, maar ok. Geen afwerking als de luxewagens van Mercedes, dat niet...
Afwerking van de laadbak was wat anders. Je kan van buiten zo door de kieren van de laadklep naar binnen kijken, de achterklep is loodzwaar zonder veersysteem (2 goedkope touwtjes) en de tankklep is een ronduit belachelijk stukje plaatstaal.

Conclusie: heel toffe wagen, maar mag ook wel voor dat geld. Mag 3500kg trekken en ook nog eens 1100kg in de laadbak, dus nooit geen gezeur meer of hij het wel mag trekken ;)
De bewering dat ze de eerste echte premium pick-up zijn vind ik wel wat kort door de bocht door de afwerkingsdetails...

Rex_Rolfo

Berichten: 5539
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:56

s0173957 schreef:
... is het natuurlijk geen klein wagentje (zeker niet als je een Mercedes C gewend bent).

Alles is relatief: ik had laatst een Smart meegekregen ^)

palousa_boy

Berichten: 10572
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:13

Ben ook wel benieuwd naar de pick-up van Renault eigenlijk, zag hem hier laatst op een beurs in de stand staan, maar zo opgepoetst en strak in de was zien ze er allemaal mooi uit :+

s0173957

Berichten: 5566
Geregistreerd: 19-06-08

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 16:44

De Alaskan... zou normaal ook snel moeten uitkomen, maar de dealers weten niet wanneer.
Familie van mij is Renault dealer maar ze weten nog niets... qua motoren en chassis trouwens dezelfde als de Merc.

palousa_boy

Berichten: 10572
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:03

Volgens het papiertje moet die ook 3500kg moeten kunnen/mogen trekken trouwens. Zag er iig wel aardig uit, maar het blijft natuurlijk gewoon een Renault :+

s0173957

Berichten: 5566
Geregistreerd: 19-06-08

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:09

Een Nissan met Renault badge bedoel je? ;)

De Merc heeft dan wel dezelfde motoren, overbrenging en chassis, maar die hebben tenminste de hele elektronica, ophanging en uiterlijk veranderd. De Alaskan heeft enkel een andere grill dan de Nissan...

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 18:57

Roodvos schreef:
Als je even zoekt op Autoscout op 6-8 zitplaatsen krijg je meer dan 300 auto's. Keuze zat lijkt me. Maar die zijn niet allemaal 2000 kg....

Gebruikte jij de Sub ook niet om de bak wel eens te slepen?? In dat geval zul je toch eigenlijk wel weer naar een 4x4/AWD moeten.
En mooi drukmiddel richting manlief om nou eens eindelijk dat E-rijbewijs te gaan halen O:) .


Nee precies. En die max van 2000kg is op dit moment echt wel een harde eis, subaru komt daar met 1985kg precies mooi weg. :j

We slepen nu ook de bak er wel mee, maar met onze pony en een egje komen we ook een heel end. Op dit moment heeft het voor mij persoonlijk vooral prioriteit om gewoon een fijne gezinsauto te vinden. Met wat handigheid krijg ik het inmiddels ook in de subaru gepropt hoor, en het inbouwen van zo'n extra achterbankje is zeker een optie (offerte opgevraagd, was 595,- ) eerst maar eens rustig rondkijken :)

Rex_Rolfo

Berichten: 5539
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:06


Asciugamano
Berichten: 5856
Geregistreerd: 19-12-03

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 20:01

Vorige week een dagje alle modellen van Land Rover en Range Rover kunnen testen; nou was ik al fan van het merk maar heb nog veel meer bewondering voor ze gekregen. En nu weet ik het zeker; als je -met of zonder trailer- naast de weg komt, is er geen betere.
Die Mercedes ziet er inderdaad leuk uit maar voor dat geld had ik 10x liever een Discovery. Of een ander, gebruikt model Range Rover, bijvoorbeeld.

ikke

Berichten: 38784
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 20:06

sflj schreef:
Vorige week een dagje alle modellen van Land Rover en Range Rover kunnen testen; nou was ik al fan van het merk maar heb nog veel meer bewondering voor ze gekregen. En nu weet ik het zeker; als je -met of zonder trailer- naast de weg komt, is er geen betere.
Die Mercedes ziet er inderdaad leuk uit maar voor dat geld had ik 10x liever een Discovery. Of een ander, gebruikt model Range Rover, bijvoorbeeld.

Nah, de Discovery is toch een beetje een gedrochtje als je 'm naast z'n sport-broertje zet. Die laatste zie ik hier nog wel terecht komen, als ie wat betaalbaarder wordt.

Maar eigenlijk zou ik voor de Velar moeten gaan, als eerbetoon aan mijn eigen opvolgers van de echte Velar.


Bij-de-weg, ben jij lid van een van de LR-clubs?

palousa_boy

Berichten: 10572
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 20:33

Rangerover vind ik vanaf de evogue eigenlijk kwa uiterlijk alleen maar achteruit gaan :+

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:34

Wat zou ik kunnen vragen voor mijn zilvergrijze subaru forester 2.0 turbo? 100% dealeronderhouden, NAP, net 4 nieuwe vredestein quatrac5 banden eronder,lichtmetalen velgen, lederen bekleding, verwarmbare stoelen, ijskoude airco, elektrische ramen, elektrische buitenspiegels, cruise control, trekhaak.
Strak in de lak op een klein plekje op de bumper na rechtsachter.
Klein deukje rechtsachter en helaas onder de kentekenplaat voor de bumper keurig gespiest op een trekhaak van een voorganger (keurig rond gaatje van 4cm doorsnee, verstopt onder de kentekenplaat).

Auto is fris, schoon en fruitig. Twee maanden geleden nog groot onderhoud gehad.

Ik zie prijzen tussen de 1.750 en 3.450,- bij bedrijven en voor basisuitvoeringen... deze is wel ietsjes luxer.

Rex_Rolfo

Berichten: 5539
Geregistreerd: 27-07-13

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:38

Je vergeet het belangrijkste te vermelden: bouwjaar en km stand.

ikke

Berichten: 38784
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:00

Rex_Rolfo schreef:
Je vergeet het belangrijkste te vermelden: bouwjaar en km stand.

En twee belangrijke opties: schuifdak en standkachel

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 13:31

Ohja. Bouwjaar 1999, groot automatisch dakraam. Net de 250.000 gepasseerd. :j

Asciugamano
Berichten: 5856
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:06

ikke schreef:
sflj schreef:
Vorige week een dagje alle modellen van Land Rover en Range Rover kunnen testen; nou was ik al fan van het merk maar heb nog veel meer bewondering voor ze gekregen. En nu weet ik het zeker; als je -met of zonder trailer- naast de weg komt, is er geen betere.
Die Mercedes ziet er inderdaad leuk uit maar voor dat geld had ik 10x liever een Discovery. Of een ander, gebruikt model Range Rover, bijvoorbeeld.

Nah, de Discovery is toch een beetje een gedrochtje als je 'm naast z'n sport-broertje zet. Die laatste zie ik hier nog wel terecht komen, als ie wat betaalbaarder wordt.

Maar eigenlijk zou ik voor de Velar moeten gaan, als eerbetoon aan mijn eigen opvolgers van de echte Velar.


Bij-de-weg, ben jij lid van een van de LR-clubs?

Club. ;) Alleen de Lrch.
Velar ja. Ook gehad. Maar is me erg tegen gevallen. oncomfortabel, vooral. Ik had nog meer lol in de Evoque, terwijl ik dat eigenlijk een lelijk model (en is toch geen Land Rover! :P ) vind. (Ís het overigens echt wel, heb ik nu ervaren! Al die modetutjes die erin rijden, komen natuurlijk nog niet eens op gras maar ik ragde m ook door een halve meter blubber, in 1x een heuvel op! ~~}> (De instructeur zei: "Ja, zo kan t ook!" :D Nadat een mede cursist, op zijn aanwijzingen 3x opnieuw een aanloop moest nemen!)
Qua model en uitstraling vond ik de Discovery Sport inderdaad ook t mooiste model en verschilt, qua eigenschappen enz niet veel van de ' gewone' Disco. Een paar centimeter minder bodemvrijheid en wat minder ruimte, achterin.
En die dure PC-Hooft Range Rovers waren ook wel leuk om tot aan de bodemplaat over de grond te rijden enzovoort. En ik heb grote bewondering gekregen voor alle techniek, heel erg comfortabel en super makkelijk voor mensen die er geen verstand van hebben maar toch door de rimboe willen rijden. En dus snap ik de prijs. Maar daardoor voor mij wel een stuk minder leuk dan mijn eigen, handgeschakelde Defender. Niks mooiers dan alles zelf te doen, toch? ;)
Daarom vond ik het leuker om met de Discovery's en de Evoque (ok, en de Velar) te kijken of we hetzelfde pad/paden en obstakels konden nemen! (Ja dus, want t zijn allemaal Land Rovers!)

Asciugamano
Berichten: 5856
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:10

palousa_boy schreef:
Rangerover vind ik vanaf de evogue eigenlijk kwa uiterlijk alleen maar achteruit gaan :+

Eens! maar t rijdt wel fantastisch hoor! en ga er dan maar eens mee door de modder! Of een steile, gladde heuvel op of af! Dan vind ik de lelijke buitenkant al een stuk minder storend! ;)

palousa_boy

Berichten: 10572
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:39

Tuurlijk, maar wat je zelf ook al zegt, het meeste gaat vanzelf en dat gaat, bij mij iig, ten koste van de "beleving" van een landrover of welke 4x4 dan ook.

Zo heb ik bij m'n trekker (om maar een voorbeeld te noemen) de optie om de 4x4 en sper op de automatische stand te zetten zodat het allemaal vanzelf inschakelt op het moment dat het nodig is (en uitschakelt als het nodig is om de boel heel te houden). Het is een kwestie van een druk op een knopje..

ikke

Berichten: 38784
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:06

sflj schreef:
ikke schreef:
Nah, de Discovery is toch een beetje een gedrochtje als je 'm naast z'n sport-broertje zet. Die laatste zie ik hier nog wel terecht komen, als ie wat betaalbaarder wordt.

Maar eigenlijk zou ik voor de Velar moeten gaan, als eerbetoon aan mijn eigen opvolgers van de echte Velar.


Bij-de-weg, ben jij lid van een van de LR-clubs?

Club. ;) Alleen de Lrch.
Velar ja. Ook gehad. Maar is me erg tegen gevallen. oncomfortabel, vooral. Ik had nog meer lol in de Evoque, terwijl ik dat eigenlijk een lelijk model (en is toch geen Land Rover! :P ) vind. (Ís het overigens echt wel, heb ik nu ervaren! Al die modetutjes die erin rijden, komen natuurlijk nog niet eens op gras maar ik ragde m ook door een halve meter blubber, in 1x een heuvel op! ~~}> (De instructeur zei: "Ja, zo kan t ook!" :D Nadat een mede cursist, op zijn aanwijzingen 3x opnieuw een aanloop moest nemen!)
Qua model en uitstraling vond ik de Discovery Sport inderdaad ook t mooiste model en verschilt, qua eigenschappen enz niet veel van de ' gewone' Disco. Een paar centimeter minder bodemvrijheid en wat minder ruimte, achterin.
En die dure PC-Hooft Range Rovers waren ook wel leuk om tot aan de bodemplaat over de grond te rijden enzovoort. En ik heb grote bewondering gekregen voor alle techniek, heel erg comfortabel en super makkelijk voor mensen die er geen verstand van hebben maar toch door de rimboe willen rijden. En dus snap ik de prijs. Maar daardoor voor mij wel een stuk minder leuk dan mijn eigen, handgeschakelde Defender. Niks mooiers dan alles zelf te doen, toch? ;)
Daarom vond ik het leuker om met de Discovery's en de Evoque (ok, en de Velar) te kijken of we hetzelfde pad/paden en obstakels konden nemen! (Ja dus, want t zijn allemaal Land Rovers!)

Ah, dan moeten we elkaar toch eens tegen komen op een terreinrijdag :D

Alles zelf doen is leuk totdat je een Defender een spiegelgladde helling op ziet rijden alsof er niks aan de hand is. Het lawaai van alle elektronica en vooral de hydrauliek hebben we het niet over, maar zo snel en precies kun je het zelf echt niet doen.

Asciugamano
Berichten: 5856
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:18

Klopt! En daarvan ben ik zwaar onder de indruk! ;)
Maar dat t ‘met geweld’ en onbeholpen, oncomfortabel enz gaat/moet, vind ik persoonlijk leuker dan automatisch en alleen maar sturen.
Ja wie weet tot ziens! :) De kans is best groot! Wat voor auto rij je zelf?
(Ik meestal in een -vrij standaard uitgevoerde -e”zwarte Puma, 90. Of een zwarte Freelander td4 van voor de facelift.)

ikke

Berichten: 38784
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:56

sflj schreef:
Klopt! En daarvan ben ik zwaar onder de indruk! ;)
Maar dat t ‘met geweld’ en onbeholpen, oncomfortabel enz gaat/moet, vind ik persoonlijk leuker dan automatisch en alleen maar sturen.
Ja wie weet tot ziens! :) De kans is best groot! Wat voor auto rij je zelf?
(Ik meestal in een -vrij standaard uitgevoerde -e”zwarte Puma, 90. Of een zwarte Freelander td4 van voor de facelift.)

Ik ben meestal met de benenwagen, in zwarte jas en oranje petje.
Op dit moment geen auto die geschikt is voor Heerde dus ik kijk toe hoe iedereen zich weer te vast bijt in dat terrein. We hebben ons nog nooit verveeld in Heerde dus dat zal nu ook niet het geval gaan zijn, schat ik.

s0173957

Berichten: 5566
Geregistreerd: 19-06-08

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:22

Vandaag de Ranger getest.
3.2 5 cilinder reed een pak vinniger dan de 2.3 4pitter van de Mercedes.
Maar ook veel rauwer. Luid, wielspin bij vertrek op natte baan maar duidelijk veel koppel.
Ophanging ook beenhard, net als de zetels. De zetels vielen me echt tegen,zelfs last van in m'n rug.

s0173957

Berichten: 5566
Geregistreerd: 19-06-08

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:00

Gisteren dan nr 3 gereden, de Volkswagen Amarok.
Zeer prettige motor, veel power (224 pk) met veel koppel en niet zo rauw als de Ford.
Afwerking ook beter, zij het ook weer met opmerkingen.
Laadbak van Ford bv is veel beter afgewerkt.
Ophanging véél beter dan de Ranger en amper minder dan de Mercedes (die het op gebied van motor echt moet afleggen spijtig genoeg).

Mag 3500kg trekken en 1000kg laden dus ook hier ruim voldoende.

Zetels waren goed zonder meer. Véél beter dan de Ranger, minder dan de Merc.

Samenvatting:
Rijcomfort: Mercedes op 1, kort gevolgd door de VW en de Ford op afstand op 3.
Afwerking: Merc 1, VW 2, Ford 3 (al was die z'n laadbak beter afgewerkt met standaard bedlining terwijl dat bij de anderen een (dure) optie is).
Motor: VW 1 (3.0l V6 224pk), Ford 2 (3.2l 5pitter 200pk, power genoeg maar te bruut), Mercedes 3 (2.3l 4pitter, 190pk, op zich sterk genoeg maar doet énorm hard onder voor de tegenstand...)
Prijs: 1e plaats voor Ford (33k), kort op de hielen gezeten door VW (37k, héél veel korting op catalogusprijs) en dan de Merc (41k, nog geen kortingen op verrekend wegens nog niet echt bekend, maar daar kon aan gewerkt worden).

Conclusie: had de VW een Merc badge met die prijs was hij al verkocht geweest :D

ikke

Berichten: 38784
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:13

En die Merc is niet met een 3ltr 6-pitter leverbaar?
Al is power altijd een ondergeschoven kindje geweest bij Mercedes werkpaarden.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:35

Mag ik hier ook een vraag stellen met betrekking tot het weer? Ik zou morgen een jonge paarden wedstrijd starten ruim 100km bij stal vandaan. Nu voorspellen ze morgen winterse buien en gladde wegen. Ik heb nu een jaar mijn trailer en eigenlijk geen ervaring met dit soort weer en wat handig/veilig is met de trailer. Met de auto (zonder trailer) ben ik niet zo moeilijk en ga ik eigenlijk altijd de weg gewoon op maar met de trailer erachter heb ik eigenlijk nog geen ervaring met slecht weer.

Wat doen jullie bij slecht weersverwachtingen zoals harde wind (geen storm uiteraard), (natte) sneeuw, gladde wegen? Wanneer besluit je dat het niet meer veilig is om op pad te gaan?