Prijs lag (hier in België) rond de €45 000 + btw met hardtop.
Btw is (voor ons als bedrijf) 100% aftrekbaar, geen inschrijvingstaks en een lage wegentaks.
Rijden: buiten het typische pickup gehobbel op slechte betonbanen (ondanks het ontbreken van bladveren blijft dit toch nog duidelijk, zeker als je een sedan gewend bent) rijdt hij super. De 2.3 liter twinturbo diesel (190pk, 450Nm) nodigt niet uit tot sportief rijgedrag, maar daar is zo'n wagen ook gewoon te zwaar voor. Desondanks voelt hij niet extra groot of lomp aan tijdens het rijden en laat hij zich gewillig in de bochten gooien. Tot je natuurlijk in een parkeerplek wilt rijden, want met bijna 1m90 hoogte (met antenne zelfs 2m10), +/-1m84 breedte en 5m34 lengte is het natuurlijk geen klein wagentje (zeker niet als je een Mercedes C gewend bent).
Afwerking: cabine niks op aan te merken. TOPzetels, ergonomisch, al staan sommige knopjes wat raar en is er wat te veel plaats onbenut op het centrale dashboard, maar ok. Geen afwerking als de luxewagens van Mercedes, dat niet...
Afwerking van de laadbak was wat anders. Je kan van buiten zo door de kieren van de laadklep naar binnen kijken, de achterklep is loodzwaar zonder veersysteem (2 goedkope touwtjes) en de tankklep is een ronduit belachelijk stukje plaatstaal.
Conclusie: heel toffe wagen, maar mag ook wel voor dat geld. Mag 3500kg trekken en ook nog eens 1100kg in de laadbak, dus nooit geen gezeur meer of hij het wel mag trekken

De bewering dat ze de eerste echte premium pick-up zijn vind ik wel wat kort door de bocht door de afwerkingsdetails...