BMHP schreef:eilleen333 schreef:[quote="Sizzle"
Motor lampjes zijn zelden kleinigheidjes.
De ellende is dat je de fout bij uitlezen kan wissen en dan blijft het doorgaans wel weer even weg. Perfect moment om de auto weg te doen.
Ik reedt ook al een jaar een lampje, wist dus ook dat ik de auto naar zijn eind ging rijden want de fout zoeken is bijna altijd een gebed zonder einde helaas.
[/quote
Ik heb hem net 3 weken...
Wel via een bedrijf, en met gloednieuwe APK. Volgende week gaat ie hier naar de garage voor wat kleine dingetjes. Maar stel dat daar drama uit komt, kan ik daar dan nog wat mee mbt consumentenrecht?
Het lampje is volgens verschillende fora een subaru probleem. heeft soms met een beginnende olie lekkage te maken maar kan ook met de afstelling van de brandstof toevoer te maken hebben.
Ik he'b vaak een foutmeldinbg over een te zuinige afstelling waarbij het gele lampje brand.
ff bij de garage langs en vragen wat de foutmelding is, laten resetten. De auto afschrijven is typische bokt en zelden praktijk.
Helaas is het hier wel werkelijkheid geworden. Vandaag de auto laten nalopen en ik werd al vrij snel gebeld:
De onderkant van de auto is compleet verrot. Zo erg dat hij op 23 augustus nooit APK goedgekeurd had mogen worden. Ik heb er geen verstand van en de verkopende garage had geen brug beschikbaar, dus ik heb dat toen niet kunnen checken. En zonder melding bij de APK... ik ging er dus vanuit dat het goed zou zitten.
Helaas kan ik nu niet zelf naar de auto kijken ivm mijn studie. Maar ik ga maandag eind van de middag naar de garage. En ik bel de verkopende partij zo snel mogelijk of zij suggesties hebben.
Immers heb ik duidelijk aangegeven dat ik een auto zocht voor enkele jaren trailer trekken en deze auto had eigenlijk afgekeurd moeten worden in augustus...
Dus ik ben benieuwd...
Onwijs jammer, want hij rijdt erg fijn! Maar ja, dit heeft geen zin. Ik kan nu wel door rijden, maar dan ben ik over een jaar bij de APK het bokje...
Hoop dat de verkopende partij gaat meewerken en dat we dit snel kunnen afhandelen.
Dus ik ben weer op zoek.
Vond de Subaru Forester wel een erg fijne auto, dus stiekem hoop ik dat ik er nog eentje kan vinden binnen mijn budget.