[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25342
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:34

Afrika is ook mooi, lastig he? Auto's.. zucht....

ikke

Berichten: 38789
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:35

Sjolvir schreef:
Afrika is ook mooi, lastig he? Auto's.. zucht....

Ach, ga eens op zoek naar een fatsoenlijke vrachtwagen........

Mungbean

Berichten: 36292
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:44

ikke schreef:
Sjolvir schreef:
Afrika is ook mooi, lastig he? Auto's.. zucht....

Ach, ga eens op zoek naar een fatsoenlijke vrachtwagen........


Leuk ook voor je woon-werk verkeer :+

ikke

Berichten: 38789
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:52

Sizzle schreef:
ikke schreef:
Ach, ga eens op zoek naar een fatsoenlijke vrachtwagen........


Leuk ook voor je woon-werk verkeer :+

Dat zeg jij nu wel.....

Wegenbelasting 26 euro per maand
Verbruik 1:8 diesel is 0.15 per km.
350km per week is 52 euro brandstof.
is 226 euro per maand.

De Volvo doet 1:11 benzine = o,14 per km = 48 euro per week bij 350km
wegenbelasting 80 per maand
dat is 270 per maand.

Verzekering is nagenoeg identiek; blijft over onderhoud.....

Mungbean

Berichten: 36292
Geregistreerd: 21-04-06

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:58

Ik heb het niet over de kosten.
Het past gewoon niet op de bedrijfs parkeerplaats waar je met een doodnormale vw passaat al amper door de bocht past.
Ik denk niet dat ze het op prijs stellen als ik standaard bij goederenontvangst ga staan _O-

ikke

Berichten: 38789
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:04

Sizzle schreef:
Ik heb het niet over de kosten.
Het past gewoon niet op de bedrijfs parkeerplaats waar je met een doodnormale vw passaat al amper door de bocht past.
Ik denk niet dat ze het op prijs stellen als ik standaard bij goederenontvangst ga staan _O-

Ach, dat loopt op mijn werk dan wel weer los al weet ik niet of ze er uiteindelijk echt blij van zouden worden.

Het maakt ook wel uit wat voor wagen je hebt. Mijn oude 608 propte ik in hoekjes waar je die passat ook niet in kreeg. Die bak was bijna 6mtr lang maar kon op een dubbeltje draaien.

Mungbean

Berichten: 36292
Geregistreerd: 21-04-06

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:10

Haha, ik zie me ook al op zadelpas bezoek gaan bij mijn klanten met de vrachtwagen :P
Kan ik de zadels er zo vanuit de losse pols ingooien ipv precies passend erin leggen.
Ik heb wel een probleem met boodschappen doen in Dsld, ik mag met een vrachtwagen niet over de grens na 5 uur of in het weekend. De sonntagsbewilligung van 150 fr per week loopt ook lekker in de papieren }>

ikke

Berichten: 38789
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:16

Sizzle schreef:
Haha, ik zie me ook al op zadelpas bezoek gaan bij mijn klanten met de vrachtwagen :P
Kan ik de zadels er zo vanuit de losse pols ingooien ipv precies passend erin leggen.
Ik heb wel een probleem met boodschappen doen in Dsld, ik mag met een vrachtwagen niet over de grens na 5 uur of in het weekend. De sonntagsbewilligung van 150 fr per week loopt ook lekker in de papieren }>

Mijn zadelmaker rijdt met een vrachtwagen rond :j dat is tevens zijn magazijn en werkplaats.

Maar nee, uiteindelijk is het niet handig om met zo'n bak rond te sturen als het niet nodig is.

Maar goed, die vrachtwagen heeft hier een ander doel. Een van onze paarden wil echt niet op een trailer maar stapt zonder veel aarzelen op een vrachtwagen. Tja, dan moet je wat.

Mungbean

Berichten: 36292
Geregistreerd: 21-04-06

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:18

Luxe paardje :')

assie

Berichten: 9678
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 06:42

Sizzle schreef:
Een toyota landcruiser moet wel lukken voor 20.000 toch?
Misschien niet 2013, maar 2-3 jaar ouder?

Edit: o nee laat maar dat lukt niet :+
Bizar eigenlijk hoe prijsvast die zijn.

Ja idioot hè? Maarja, ze hebben het imago onverwoestbaar te zijn. Dat is ook wat waard.
Je moet alleen mij er niet in laten rijden. De teller staat op 4 gesloopte toyota's. 4x buiten mijn schuld om :=

ikke

Berichten: 38789
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:11

Sizzle schreef:
Luxe paardje :')

Ach, eerlijk gezegd heb ik ze ook liever op de vrachtwagen dan op een trailer.


Over het terug keuren van trailers, hier nog zo'n adverteerder die het niet snapt:
https://link.marktplaats.nl/m1200631322
Hèb je een trailer met voldoende gewicht op papier....

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:37

Ik lees al een tijdje mee, ben ook op zoek naar een nieuwe trekauto voor mijn 1.5 paards trailer en woon/werk verkeer

Rij nu in een Peugeot 307 SW, die mag 1500 kg trekken, diesel en station (maar de moter is op, storingen, vervallen in noodloop ect.. mag ook wel na 375000 km voor een Peugeot). Dus de zoekvraag ligt bij de garage.

Maar nu is mijn vraag, waar ik nieuwsgierig naar ben, hoe financeren jullie je auto? Heb je een werk/prive lease, staat ie op grijs kenteken, lening of gewoon alsjeblieft autodealer, hier heb je iets met 4 nullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:49

Ik heb bewust voor een lichte vracht (grijs kenteken) gekozen omdat dat een hoop scheelt in belastingen. Voor mijn Renault grand scenic betaalde ik ongeveer 240/jaar. Dat was een 1500 diesel. Ik rij nu een mitsu 2,5 diesel pajero sport, en door grijs kenteken betaal ik slechts 127/jaar. Verbruik ligt wel hoger, maar dat compenseer ik door vaker met de fiets te gaan werken.

Nog een reden voor grijs kenteken: ik heb geen kinderen, dus geen gezinsauto nodig. er kan 1 persoon mee. Ga ik met vriend en familie ergens heen, dan pakken we zijn bedrijfswagen. Kan meer volk in + past iets makkelijker in de kleine parkeerplaatsen in de stad.

En het is stukken handiger om 2 zadels, poetsbak, zakken voer, emmers, dekens etc te vervoeren in 1 grote open koffer dan op zetels en kleine bagageruimte :))

Voor de koop: mijn stiefvader is mechanieker en heeft in zijn jeugd zelf offroad gereden met 4x4's. Die kan sleutelen waar nodig. Eentje waar wat werk aan is hoeft hier dus geen obstakel te zijn.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:54

Varekaj schreef:
Ik heb bewust voor een lichte vracht (grijs kenteken) gekozen omdat dat een hoop scheelt in belastingen. Voor mijn Renault grand scenic betaalde ik ongeveer 240/jaar. Dat was een 1500 diesel. Ik rij nu een mitsu 2,5 diesel pajero sport, en door grijs kenteken betaal ik slechts 127/jaar. Verbruik ligt wel hoger, maar dat compenseer ik door vaker met de fiets te gaan werken.

Nog een reden voor grijs kenteken: ik heb geen kinderen, dus geen gezinsauto nodig. er kan 1 persoon mee. Ga ik met vriend en familie ergens heen, dan pakken we zijn bedrijfswagen. Kan meer volk in + past iets makkelijker in de kleine parkeerplaatsen in de stad.

En het is stukken handiger om 2 zadels, poetsbak, zakken voer, emmers, dekens etc te vervoeren in 1 grote open koffer dan op zetels en kleine bagageruimte :))

Voor de koop: mijn stiefvader is mechanieker en heeft in zijn jeugd zelf offroad gereden met 4x4's. Die kan sleutelen waar nodig. Eentje waar wat werk aan is hoeft hier dus geen obstakel te zijn.


Ja zeker, grijs kenteken scheelt heel veel in de kosten..

Helaas heb ik geen bedrijf staan waardoor ik bedrijfsauto niet kan rechtmatige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:17

Ik heb ook geen bedrijf. In België kan je een lichte vracht ook als particulier gebruiken. Ik moet wel telkens bij de apk bevestigen dat ik vrijgesteld ben van tachograaf.

Rex_Rolfo

Berichten: 5539
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:19

Sjolvir schreef:
.. 2500 trekvermogen gewenst liever nog wat reserve.

zeker niet meer dan 20.000, leeftijd niet ouder dan 2013, rij graag diesel, maar sluit benzine niet uit, vind automaat fijn, maar schakelauto ook optie

Op autotrack kun je trekgewicht invullen en dan komt ie met exact nul mogelijkheden :(

Jaartje ouder en paar kilo minder is er één: https://www.autotrack.nl/tweedehands/fo ... t/34733144. Gaat eigenlijk nog 500 euro over budget want grijs kenteken auto's worden zo goed als altijd ex btw aangeboden.

Ook als NL particulier kun je een grijs kenteken wagen rijden, je hebt er dan alleen niet de voordelen van die een bedrijf heeft (vergeleken met geel kenteken vervallen alleen de provinciale opcenten).

Als het budget het probleem is zou ik persoonlijk naar een oudere (ca 2010) auto zoeken met niet al te hoge km stand. Leeftijd van een jaar of tien is niets tegenwoordig en onderhoudskosten zijn mede gerelateerd aan km stand. Denk aan distributieriem, of in geval van een ketting de kettingspanner enz.

Eigenlijk is een wat jongere uitvoering van je Rexton zo gek nog niet. Deze mag 3500 kg aan de haak, net een ton gelopen, is van 2012 en met wat stevig onderhandelen valt ie misschien nog in budget ook.

Als ik vragen mag, welke uitvoering en bouwjaar is je huidige Rexton, welke km stand en hoe is de auto je bevallen?

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:35

xxVon schreef:
Maar nu is mijn vraag, waar ik nieuwsgierig naar ben, hoe financeren jullie je auto? Heb je een werk/prive lease, staat ie op grijs kenteken, lening of gewoon alsjeblieft autodealer, hier heb je iets met 4 nullen.


Die van mij is privé.
Leasewagens mogen hier geen trekhaak hebben, om te voorkomen dat er misbruik van gemaakt wordt.
Hij is twaalf jaar oud, 225k en betaal aan wegentaks en verzekering kleine €2000 op jaarbasis. Dan heb je de 3.2liter dus nog niet getankt...

Nu gebruik ik de trekhaak nog vrij veel, dus laat ik het zo.

Er komt verandering in de situatie, mogelijke opties zijn hier dan:
Klein stadswagentje via het werk. Deze laten ombouwen tot lichte vracht. Mogelijk probleem: hij zal dan enkel gebruikt worden om eens iets sporadisch te trekken en dus veel stilstaan. Dan doe ik misschien meer kwaad dan goed?
Of hem gewoon weg doen en de auto van vriend/ ouders als trekwagen gebruiken. Dat kan ook, maar dan ben in steeds afhankelijk van hun.

Decisions, decisions...

Roodvos

Berichten: 7471
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:04

xxVon schreef:
Maar nu is mijn vraag, waar ik nieuwsgierig naar ben, hoe financeren jullie je auto? Heb je een werk/prive lease, staat ie op grijs kenteken, lening of gewoon alsjeblieft autodealer, hier heb je iets met 4 nullen.

Eigen auto, geel kenteken. Financiering via de eigen spaarrekening. Boter bij de vis bij afhalen. Ze zijn altijd heel blij met mij als klant :j .
Betaling bij afhalen de laatste keer via telebankieren, daarvoor via de pin. Dan wel even eenmalig je limiet verhogen bij de bank.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:16

Roodvos schreef:
xxVon schreef:
Maar nu is mijn vraag, waar ik nieuwsgierig naar ben, hoe financeren jullie je auto? Heb je een werk/prive lease, staat ie op grijs kenteken, lening of gewoon alsjeblieft autodealer, hier heb je iets met 4 nullen.

Eigen auto, geel kenteken. Financiering via de eigen spaarrekening. Boter bij de vis bij afhalen. Ze zijn altijd heel blij met mij als klant :j .
Betaling bij afhalen de laatste keer via telebankieren, daarvoor via de pin. Dan wel even eenmalig je limiet verhogen bij de bank.


De laatste optie dus. Wat jij hebt dat wordt ook mijn situatie als de garage me belt als ze iets hebben gevonden in mn eisen pakket.

Sjolvir

Berichten: 25342
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:59

Rex_Rolfo schreef:
Sjolvir schreef:
.. 2500 trekvermogen gewenst liever nog wat reserve.

zeker niet meer dan 20.000, leeftijd niet ouder dan 2013, rij graag diesel, maar sluit benzine niet uit, vind automaat fijn, maar schakelauto ook optie

Op autotrack kun je trekgewicht invullen en dan komt ie met exact nul mogelijkheden :(

Jaartje ouder en paar kilo minder is er één: https://www.autotrack.nl/tweedehands/fo ... t/34733144. Gaat eigenlijk nog 500 euro over budget want grijs kenteken auto's worden zo goed als altijd ex btw aangeboden.

Ook als NL particulier kun je een grijs kenteken wagen rijden, je hebt er dan alleen niet de voordelen van die een bedrijf heeft (vergeleken met geel kenteken vervallen alleen de provinciale opcenten).

Als het budget het probleem is zou ik persoonlijk naar een oudere (ca 2010) auto zoeken met niet al te hoge km stand. Leeftijd van een jaar of tien is niets tegenwoordig en onderhoudskosten zijn mede gerelateerd aan km stand. Denk aan distributieriem, of in geval van een ketting de kettingspanner enz.

Eigenlijk is een wat jongere uitvoering van je Rexton zo gek nog niet. Deze mag 3500 kg aan de haak, net een ton gelopen, is van 2012 en met wat stevig onderhandelen valt ie misschien nog in budget ook.

Als ik vragen mag, welke uitvoering en bouwjaar is je huidige Rexton, welke km stand en hoe is de auto je bevallen?


Ik had me ook al uitgeleefd op autotrac en nog wat sites, werd er wat droevig van :+ , spoeling is dun.

En jup, vrachtwagen zou leuk zijn, maar die krijg ik met geen mogelijkheid de parkeergarage op mijn werk in :D Erger nog... daar past bij mijn werk (eentje verderop weer wel) zelfs geen VW transporter in.. (scheld vloek, max 1.95)

Hier ook boter bij de vis, voor auto en ja, garage weet dat ik zoek, kregen wel wat binnen maar te duur. Bellen als er wat anders binnen komt.

Nog een optie, paarden hobby opdoeken of minimaal het Mennen, maar had jaren gespaard voor mijn mentrailer en auto en paarden lopen voor de wagen (nu even niet vanwege ongeluk), maar heb de hoop het ooit wel weer op te kunnen pakken inclusief de wedstrijden. Sta op punt hele zaakje op te doeken, maar had dat willen uitstellen (auto nu storend omdat ik dus nu andere moet), maar nu moeten er banden onder vanwege APK dus andere moet nu eigenlijk anders ook zonde van het geld. (nou hoeft er voor APK maar 1 band onder, maar voor de winter wil ik fatsoenlijke banden, dus dat zouden er dan 3 zijn en die zijn ook niet goedkoop).
Heb dus voor "nieuwe" auto tot ehhh, uiterlijk 30 September dan moeten er of nieuwe banden onder zitten of ik moet nieuwe auto hebben. (tussenoplossing dan 1 band, is ie in ieder geval weer goedgekeurd en kan ik nog maand of 2 langer auto zoeken).

Rex_Rolfo

Berichten: 5539
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:09

Sjolvir schreef:
maar nu moeten er banden onder vanwege APK

Al op mp gezocht? Kun je soms zgan banden vinden voor een fractie van de nieuwprijs. Ook in nieuw zit vaak een groot prijsverschil tussen een prijsvechter en de merkdealer.

Ik zou er dan minstens twee vervangen en de beste achterop leggen. Als de auto verder nog goed is niet zo'n lastige keuze, paar honderd of twintigduizend ...

Sjolvir

Berichten: 25342
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:11

Merkdealer weet al dat ik ze elders ga halen (had hem daar laten keuren, die prijs kunnen ze niet matchen), bedoeling is nu.. als ik auto kwijt wil niets. Als ik auto hou 1 nieuwe (OF kan ook nog reserve er voor op gooien, er is 1 band met 1.4) andere voor is 1.8 die haalt keuring dus nog.
Achter zit er 3.3 en 3.8 op. Dus er is nog wat schuifbaar, maar niet veel.
reserve zit niet op aluminium velg dus die zou dan moeten worden over gezet anders is het ook raar gezicht.
Bij auto houden dan wordt het 3 nieuwe (Reserve is ook niet meer top) of 2 nieuwe (achter naar voor en achter nieuwe)

Sjolvir

Berichten: 25342
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:38

Nou plan is gemaakt, ik had gedacht geld te gaan lenen bij mijn vader voor auto, maar helaas pindakaas.. Die heeft net zelf plan opgevat een andere te gaan kopen.

Dus.... gezien het schamele (zeg maar ontbrekende) aanbod op internet op dit moment, 2 nieuwe bandjes besteld voor achter en die van achter gaan dan naar voren, kosten 260 euro... En dan kan ik rustig gaan zoeken ipv soort rat race te houden voor 30 September.
Mede doordat ik allicht hele paardenhobby of het mengedeelte of niets aan de wilgen ga hangen geeft dat me veel meer tijd om iets te zoeken en beslissen.

nynke1995

Berichten: 1205
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:57

Hallo, ik kom even binnenvallen met een vraag. Onze auto mag max 1200kg trekken en weegt zelf 1100. Ik heb een lichte trailer op het hoog alleen heeft de trailer een max gewicht van 1300.
Nou heb ik begrepen dat je dit terug kunt laten keuren. Kan iemand mij uitleggen hoe dat precies werkt? Waar moet dat en wat kost dat? En mag je dan zonder E op pad met deze combinatie?
Zo even wat vragen, hopelijk kan iemand me helpen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 23:08

Wat voor auto is het en wat wil je in de trailer vervoeren?

Persoonlijk vind ik 1100 kg eigen gewicht veel te laag om een trailer mee te trekken. Je auto wordt een speelbal en in de verkeerde omstandigheden gaat je trailer er met de auto vandoor. Dan laat ik het motorvermogen bij 1200kg trekkracht en maximale kogeldruk maar even in het midden.