Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sizzle schreef:ikke schreef:Ach, ga eens op zoek naar een fatsoenlijke vrachtwagen........
Leuk ook voor je woon-werk verkeer
Sizzle schreef:Ik heb het niet over de kosten.
Het past gewoon niet op de bedrijfs parkeerplaats waar je met een doodnormale vw passaat al amper door de bocht past.
Ik denk niet dat ze het op prijs stellen als ik standaard bij goederenontvangst ga staan
Sizzle schreef:Haha, ik zie me ook al op zadelpas bezoek gaan bij mijn klanten met de vrachtwagen![]()
Kan ik de zadels er zo vanuit de losse pols ingooien ipv precies passend erin leggen.
Ik heb wel een probleem met boodschappen doen in Dsld, ik mag met een vrachtwagen niet over de grens na 5 uur of in het weekend. De sonntagsbewilligung van 150 fr per week loopt ook lekker in de papieren
Sizzle schreef:Een toyota landcruiser moet wel lukken voor 20.000 toch?
Misschien niet 2013, maar 2-3 jaar ouder?
Edit: o nee laat maar dat lukt niet![]()
Bizar eigenlijk hoe prijsvast die zijn.
Sizzle schreef:Luxe paardje
Varekaj schreef:Ik heb bewust voor een lichte vracht (grijs kenteken) gekozen omdat dat een hoop scheelt in belastingen. Voor mijn Renault grand scenic betaalde ik ongeveer 240/jaar. Dat was een 1500 diesel. Ik rij nu een mitsu 2,5 diesel pajero sport, en door grijs kenteken betaal ik slechts 127/jaar. Verbruik ligt wel hoger, maar dat compenseer ik door vaker met de fiets te gaan werken.
Nog een reden voor grijs kenteken: ik heb geen kinderen, dus geen gezinsauto nodig. er kan 1 persoon mee. Ga ik met vriend en familie ergens heen, dan pakken we zijn bedrijfswagen. Kan meer volk in + past iets makkelijker in de kleine parkeerplaatsen in de stad.
En het is stukken handiger om 2 zadels, poetsbak, zakken voer, emmers, dekens etc te vervoeren in 1 grote open koffer dan op zetels en kleine bagageruimte
Voor de koop: mijn stiefvader is mechanieker en heeft in zijn jeugd zelf offroad gereden met 4x4's. Die kan sleutelen waar nodig. Eentje waar wat werk aan is hoeft hier dus geen obstakel te zijn.
Sjolvir schreef:.. 2500 trekvermogen gewenst liever nog wat reserve.
zeker niet meer dan 20.000, leeftijd niet ouder dan 2013, rij graag diesel, maar sluit benzine niet uit, vind automaat fijn, maar schakelauto ook optie
xxVon schreef:Maar nu is mijn vraag, waar ik nieuwsgierig naar ben, hoe financeren jullie je auto? Heb je een werk/prive lease, staat ie op grijs kenteken, lening of gewoon alsjeblieft autodealer, hier heb je iets met 4 nullen.
xxVon schreef:Maar nu is mijn vraag, waar ik nieuwsgierig naar ben, hoe financeren jullie je auto? Heb je een werk/prive lease, staat ie op grijs kenteken, lening of gewoon alsjeblieft autodealer, hier heb je iets met 4 nullen.
Roodvos schreef:xxVon schreef:Maar nu is mijn vraag, waar ik nieuwsgierig naar ben, hoe financeren jullie je auto? Heb je een werk/prive lease, staat ie op grijs kenteken, lening of gewoon alsjeblieft autodealer, hier heb je iets met 4 nullen.
Eigen auto, geel kenteken. Financiering via de eigen spaarrekening. Boter bij de vis bij afhalen. Ze zijn altijd heel blij met mij als klant.
Betaling bij afhalen de laatste keer via telebankieren, daarvoor via de pin. Dan wel even eenmalig je limiet verhogen bij de bank.
Rex_Rolfo schreef:Sjolvir schreef:.. 2500 trekvermogen gewenst liever nog wat reserve.
zeker niet meer dan 20.000, leeftijd niet ouder dan 2013, rij graag diesel, maar sluit benzine niet uit, vind automaat fijn, maar schakelauto ook optie
Op autotrack kun je trekgewicht invullen en dan komt ie met exact nul mogelijkheden
Jaartje ouder en paar kilo minder is er één: https://www.autotrack.nl/tweedehands/fo ... t/34733144. Gaat eigenlijk nog 500 euro over budget want grijs kenteken auto's worden zo goed als altijd ex btw aangeboden.
Ook als NL particulier kun je een grijs kenteken wagen rijden, je hebt er dan alleen niet de voordelen van die een bedrijf heeft (vergeleken met geel kenteken vervallen alleen de provinciale opcenten).
Als het budget het probleem is zou ik persoonlijk naar een oudere (ca 2010) auto zoeken met niet al te hoge km stand. Leeftijd van een jaar of tien is niets tegenwoordig en onderhoudskosten zijn mede gerelateerd aan km stand. Denk aan distributieriem, of in geval van een ketting de kettingspanner enz.
Eigenlijk is een wat jongere uitvoering van je Rexton zo gek nog niet. Deze mag 3500 kg aan de haak, net een ton gelopen, is van 2012 en met wat stevig onderhandelen valt ie misschien nog in budget ook.
Als ik vragen mag, welke uitvoering en bouwjaar is je huidige Rexton, welke km stand en hoe is de auto je bevallen?
Sjolvir schreef:maar nu moeten er banden onder vanwege APK