Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Harvey1 schreef:Zou dat met onze combinatie dan ook kunnen? Die Ford? Ik snap nooit iets van die berekening..
llora schreef:Ik kan daar niks op terug vinden. Misschien dat jullie meer
[ [url=m/wKO5A9.jpg]Afbeelding[/url] ]
. En kost het veel in belgie om een trailer te laten keuren naar een lager gewicht. Of moet je dan terug papieren enzo aanvragen.
Rex_Rolfo schreef:Harvey1 schreef:Zou dat met onze combinatie dan ook kunnen? Die Ford? Ik snap nooit iets van die berekening..
De 1.8 sedan uit 2005? Er zijn zoveel uitvoeringen, en in 2005 kwam er ook nog eens een vernieuwd model. Maar deze b.v. (link) heeft een TMM van 1865 kg en mag 1500 kg geremd trekken. Met alleen B mag daar dus een trailer met TMM van 1600 kg achter, die mag je echter -ook als de chauffeur BE heeft- beladen tot 1500 kg.
- Mag ik het met mijn rijbewijs rijden: max op papier (tmm) telt
- Mag mijn auto het trekken: werkelijk gewicht telt.llora schreef:Ik kan daar niks op terug vinden. Misschien dat jullie meer
. En kost het veel in belgie om een trailer te laten keuren naar een lager gewicht. Of moet je dan terug papieren enzo aanvragen.
In NL staat het maximaal te trekken gewicht op het kentekenbewijs en is het redelijk betaalbaar (50 euro of zo) om het maximale gewicht van een aanhanger te verlagen. In België kon dat wel eens een ander verhaal zijn.
De 1Z zou 04-13 zijn, met natuurlijk veel uitvoeringen 1.9 diesel. Deze voldoet zo snel te zien aan de rest van de gewichten en mag (althans in NL) 1400 geremde kg's aan de haak.
Varekaj schreef:Je mag aan de skoda 1500kg hangen, maakt niet uit hoeveel de trailer leeg weegt. Maar hoe zwaarder de trailer is des te minder kan/mag je er in laden.
Heeft je auto een trekhaak? Kijk dan eens op het keuringsbewijs, daar staat dat ook op dacht ik. En anders op het identificatiepapier.
Rex_Rolfo schreef:Rex Rolfo, klopt dat dat een trailer van 1600 kg nog mag aankoppelen?Harvey1 schreef:Zou dat met onze combinatie dan ook kunnen? Die Ford? Ik snap nooit iets van die berekening..
De 1.8 sedan uit 2005? Er zijn zoveel uitvoeringen, en in 2005 kwam er ook nog eens een vernieuwd model. Maar deze b.v. (link) heeft een TMM van 1865 kg en mag 1500 kg geremd trekken. Met alleen B mag daar dus een trailer met TMM van 1600 kg achter, die mag je echter -ook als de chauffeur BE heeft- beladen tot 1500 kg.
- Mag ik het met mijn rijbewijs rijden: max op papier (tmm) telt
- Mag mijn auto het trekken: werkelijk gewicht telt.llora schreef:Ik kan daar niks op terug vinden. Misschien dat jullie meer
In NL staat het maximaal te trekken gewicht op het kentekenbewijs en is het redelijk betaalbaar (50 euro of zo) om het maximale gewicht van een aanhanger te verlagen. In België kon dat wel eens een ander verhaal zijn.
De 1Z zou 04-13 zijn, met natuurlijk veel uitvoeringen 1.9 diesel. Deze voldoet zo snel te zien aan de rest van de gewichten en mag (althans in NL) 1400 geremde kg's aan de haak.
BMHP schreef:Een aanhanger die zwaarder zou kunnen zijn dan wat de wagen mag trekken is niet toegestaan.