[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:58

ikke schreef:
Rex_Rolfo schreef:
4wd is nu eenmaal gecompliceerder en met hoger verbruik dan 2wd.

Als vuistregel uiteraard, een zuinige 4wd kan lager verbruik hebben dan een dorstige 2wd. Maar als je twee uitvoeringen van dezelfde auto naast elkaar zet zal de 2wd zuiniger zijn

Nou ja, toch snap ik de opmerking wel van Eileen. Soepbarrels zijn nu eenmaal niet zo zuinig, helaas (de V70 doet 1:12 gemiddeld).

Ik ga je wel voorspellen, als je die soepbarrel koopt, stap jij daarna niet meer in de ka als je ergens heen wil.
Niks mis met zo'n Ka, maar dat is echt een barrel als je alternatief een Soepbarrel is :j

Nee precies. De Ka is van mijn zus (ook bezig met de paarden) dus stel dat ik een wat zuiniger ritje zou willen doen, dan is het evt een optie en blijft de Subaru op die manier op stal.
Maar goed, als je een paar keer per jaar (lees: op 1 hand te tellen) naar Castricum rijdt, en verder alleen naar stal (20km), wat merk je dan precies van het hoge verbuik... mijn renaultje 5 lustte ook wel 1/10 (als hij startte tenminste)

Rex_Rolfo

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:07

Korte stukjes (veel met koude motor rijden) zijn inderdaad niet best voor het verbruik. Moet je ook oppassen voor vervuilde EGR kleppen en dat soort meuk. Voor de motor zelf is het ook wel goed als ie regelmatig door en door warm wordt en een keer moet werken voor de kost (stukje Autobahn ~~}> )

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:41

Rex_Rolfo schreef:
Korte stukjes (veel met koude motor rijden) zijn inderdaad niet best voor het verbruik. Moet je ook oppassen voor vervuilde EGR kleppen en dat soort meuk. Voor de motor zelf is het ook wel goed als ie regelmatig door en door warm wordt en een keer moet werken voor de kost (stukje Autobahn ~~}> )

De stal is 11 km van mijn huis, maar dat is wel allemaal snelweg. Niet genoeg om je motor echt even te laten genieten, maar precies om die reden ging ik met de 5 ook regelmatig even 'toeren'. Die liep officieel alleen elke dag ritjes van 8km bebouwde kom, dus die mocht regelmatig in het weekend even stoom afblazen :)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 14:58

Ik lees al een tijdje stilletjes mee. Aangezien er straks toch een andere auto moet komen, zijn we aan het rondkijken wat nou een geschikte auto is.
Ik rijd op dit moment 6 dagen in de week enkele reis a 60km naar het werk (dus 120km voor werk per dag). Dus een diesel lijkt mij het meest verstandige? De bedoeling is een auto die een 1,5 paards trailer (met E-pony) kan trekken. Ik houd van stoere auto's (a la Kia Sorento), maar ik vind bijv. caddy's ook gaaf. Maar uiterlijk is niet belangrijk, ik denk dat ik beter kan kijken naar een niet al te zware grote auto, en juist eentje die zuinig is ivm veel rijden. Het wordt mijn eerste eigen auto, dus gewoon een tweedehands die een jaar of 2-4 mee kan om mee te beginnen. Iemand tips naar wat voor auto's te kijken welke ook nog een beetje betaalbaar zijn in wegenbelasting? :)
Ik denk dat ik dan moet kijken naar een auto welke 1500kg kan trekken (ietsje minder kan ook), maar hoe vind ik die auto's?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:51

absque_dubio schreef:
Ik lees al een tijdje stilletjes mee. Aangezien er straks toch een andere auto moet komen, zijn we aan het rondkijken wat nou een geschikte auto is.
Ik rijd op dit moment 6 dagen in de week enkele reis a 60km naar het werk (dus 120km voor werk per dag). Dus een diesel lijkt mij het meest verstandige? De bedoeling is een auto die een 1,5 paards trailer (met E-pony) kan trekken. Ik houd van stoere auto's (a la Kia Sorento), maar ik vind bijv. caddy's ook gaaf. Maar uiterlijk is niet belangrijk, ik denk dat ik beter kan kijken naar een niet al te zware grote auto, en juist eentje die zuinig is ivm veel rijden. Het wordt mijn eerste eigen auto, dus gewoon een tweedehands die een jaar of 2-4 mee kan om mee te beginnen. Iemand tips naar wat voor auto's te kijken welke ook nog een beetje betaalbaar zijn in wegenbelasting? :)
Ik denk dat ik dan moet kijken naar een auto welke 1500kg kan trekken (ietsje minder kan ook), maar hoe vind ik die auto's?

Ik weet mogelijk nog wel een subaru forester benzine voor je. Uit 2001.

Heb zelf net een forester automaat gekocht :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:34

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:38

ikke schreef:
https://link.marktplaats.nl/m1194097654

Wie zocht er nog een potente trekauto? Will do the job.......

Ik heb mezelf vandaag deze kado gedaan: Subaru Forester 2.0 AWD! Automaat, Airco, Nieuwe APK!
http://link.marktplaats.nl/m1196285443? ... nt=app_ios
Ad

Vriendinnetje heeft dezelfde en die trok mijn Hafje moeiteloos. Qua wegenbelasting is deze ook relatief aantrekkelijk, en verbruik blijft toch ellende met trekauto's. Dus ik ben blij :)

Komende weken op eigen terrein lekker oefenen met de aanhanger, dan mijn E halen en dan zijn we eindelijk onafhankelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 23:02

Gefeliciteerd! Leuk wagentje

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 23:39

Gloa schreef:

Ik denk een leuke starter voor een student met een beperkt budget. Eerst met de koekblikken (twingo en renault5) leren rijden, nu met deze leren trekken en dan ooit een echt mooie goeie :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:23

eilleen333 schreef:
Gloa schreef:

Ik denk een leuke starter voor een student met een beperkt budget. Eerst met de koekblikken (twingo en renault5) leren rijden, nu met deze leren trekken en dan ooit een echt mooie goeie :)

Mooi is een relatief begrip en goed heb je voor een heel belangrijk deel zelf in de hand en begint bij OLIE.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:36

Ja precies. Daarom wil ik hem zo snel mogelijk nog helemaal laten nalopen door mijn eigen garage.
Mijn vorige auto ging elk najaar voor een wintercheck en had de APK in april, dus die kwam mooi twee keer per jaar in de garage.

Ik heb er zelf te weinig verstand van vind ik.
Daarom ga ik ook eerst mijn E halen voordat ik er iets achter hang. Ben wat dat betreft een bange poepert, haha! Ik durf alles wel, maar wil altijd dat een expert kijkt naar de technische dingen waar ik zelf te weinig van weet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 11:38

eilleen333 schreef:
Ja precies. Daarom wil ik hem zo snel mogelijk nog helemaal laten nalopen door mijn eigen garage.
Mijn vorige auto ging elk najaar voor een wintercheck en had de APK in april, dus die kwam mooi twee keer per jaar in de garage.

Daarom ga ik ook eerst mijn E halen voordat ik er iets achter hang. Ben wat dat betreft een bange poepert, haha! Ik durf alles wel, maar wil altijd dat een expert kijkt naar de technische dingen waar ik zelf te weinig van weet.

Er is ongetwijfeld een forum van Soepbarrel-liefhebbers en -bezitters. Meldt je aan en lees je suf, dan weet je een boel meer over je auto en bij wie je moet zijn als je eens wat wil weten, zonder dat je voor elke scheet naar de garage gaat.

Als je die auto toch laat nalopen, laat dan gelijk ALLE olie en filters vervangen. Kleine moeite, groot plezier en de olie die eruit komt verteld je het nodige over de staat van onderhoud.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 14:37

ikke schreef:
eilleen333 schreef:

Er is ongetwijfeld een forum van Soepbarrel-liefhebbers en -bezitters. Meldt je aan en lees je suf, dan weet je een boel meer over je auto en bij wie je moet zijn als je eens wat wil weten, zonder dat je voor elke scheet naar de garage gaat.

Als je die auto toch laat nalopen, laat dan gelijk ALLE olie en filters vervangen. Kleine moeite, groot plezier en de olie die eruit komt verteld je het nodige over de staat van onderhoud.

Goeie tip! Oliefilter zat ik inderdaad ook aan te denken. En de olie van de automaatbak wil ik gecheckt hebben.

Hij rijdt nu wel als een zonnetje. Moesten nog wat spullen verhuizen, en man! Wat een puist ruimte zeg!!

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:44

eilleen333 schreef:
Gloa schreef:

Proficiat met je Forester, nog een Suby bij op het forum.

Mijn ervaring met Subaru bezitters is dat eens ze een Subaru hebben ze nog zelden naar een ander merk gaan.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:13

ikke schreef:
laat dan gelijk ALLE olie en filters vervangen.

Daarmee bedoel je behalve motorblok en versnellingsbak ook de olie van de differentialen (zal er drie hebben: voor, achter en tussen?)?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:59

MarcR schreef:
eilleen333 schreef:
[quote="Gloa"
[/quote

Proficiat met je Forester, nog een Suby bij op het forum.

Mijn ervaring met Subaru bezitters is dat eens ze een Subaru hebben ze nog zelden naar een ander merk gaan.

Snap ik! Ik vond het best spannend, zo'n grote bak, maar hij rijdt echt super fijn! Comfortabel, overzichtelijk, wel ruim maar ik kan overal bij (ben klein van stuk, haha)
Het is even anders inparkeren, want een renaultje 5 is gewoon een ruime meter korter.

Ik zie het inderdaad wel gebeuren dat als ik ooit weer toe ben aan een upgrade dat er gewoon een jongere versie van de Forester komt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:04

Rex_Rolfo schreef:
ikke schreef:
laat dan gelijk ALLE olie en filters vervangen.

Daarmee bedoel je behalve motorblok en versnellingsbak ook de olie van de differentialen (zal er drie hebben: voor, achter en tussen?)?

Wellicht zijn voor en tussen gecombineerd in de versnellingsbak, maar remolie is ook nog zo'n ondergeschoven kindje, om over de stuurolie en de eventuele koppelingsolie nog maar te zwijgen.......

Martina1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:58

absque_dubio schreef:

Met Caddy's moet je wel rekening houden met het gewicht. Achter zit namelijk niet veel gewicht. Hij lijkt natuurlijk wel groot maar mocht je een keer hard remmen e.d. dan heb je niet veel over.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:31

wat mag de forrester trekken?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:34

Model afhankelijk iets tussen 1500-2000 over het algemeen.
Ook wel eens een upgrade van 2500 gezien, dus altijd goed nakijken.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:18

Wij gaan woensdag kijken naar een Ford Mondeo uit 2005, sedan. Mag 1500 trekken. Benzine. Kogeldruk 75.
Hij gaat een atec trailer trekken 1,5 paards met een e pony van max 550 erop!

Goeie combo? De trailer hebben we al, gaat puur om de auto.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:24

Mondeo an sich is een uitstekende trekauto. Welk motorblok?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:30

Mondeo's heb je toch ook met 1800 kg?

Edit: de 2.0 mag inderdaad 1800 kg.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:38

Het wordt een 1.8 inderdaad. Is mn vriend heel blij mee.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:39

Hij gaat morgen kijken. Nog dingen waarop gelet moet worden?