ikke schreef:Rex_Rolfo schreef:4wd is nu eenmaal gecompliceerder en met hoger verbruik dan 2wd.
Als vuistregel uiteraard, een zuinige 4wd kan lager verbruik hebben dan een dorstige 2wd. Maar als je twee uitvoeringen van dezelfde auto naast elkaar zet zal de 2wd zuiniger zijn
Nou ja, toch snap ik de opmerking wel van Eileen. Soepbarrels zijn nu eenmaal niet zo zuinig, helaas (de V70 doet 1:12 gemiddeld).
Ik ga je wel voorspellen, als je die soepbarrel koopt, stap jij daarna niet meer in de ka als je ergens heen wil.
Niks mis met zo'n Ka, maar dat is echt een barrel als je alternatief een Soepbarrel is
Nee precies. De Ka is van mijn zus (ook bezig met de paarden) dus stel dat ik een wat zuiniger ritje zou willen doen, dan is het evt een optie en blijft de Subaru op die manier op stal.
Maar goed, als je een paar keer per jaar (lees: op 1 hand te tellen) naar Castricum rijdt, en verder alleen naar stal (20km), wat merk je dan precies van het hoge verbuik... mijn renaultje 5 lustte ook wel 1/10 (als hij startte tenminste)