Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:22

Steph86 schreef:
Ik heb zojuist ook even gekekeken naar de kogeldruk van onze auto.
Heb alleen een Audi A8 moeten nemen,omdat onze erniet bij staat.
Wij hebben een Audi S8, 4,2 V8, vierwiel aangedreven.
Maar wat is nu de werkelijke kogeldruk dan van onze auto?

Instructieboekje van je auto.........

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:25

Dan kan je op het typeplaatje van je trekhaak kijken en even dubbelchecken in je instructieboekje.

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:30

opel vectra 1.8 16v heb hier een anderhalvs trailer achter dit gaat prima

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:50

lizzy2 schreef:
Wat ik vandaag nou zag; een alfa romeo ter groote van een peugeot 206 met daarachter een 1.5 paards met een paard van ca 1.70. Dan vraag ik me af.........

Ik zie zo veel van die ''kleine'' auto's rijden met een trailer erachter. Zoals de kleine model golfjes, maar qua motor mogen ze het wel doen.
Het lijkt alleen voor geen meter.

De peugot lijkt in veel gevallen heel wat. Zoals ook de 307 SW, alleen hebben deze vaak net geen vermogen om een trailer fatsoenlijk te mogen/kunnen trekken. de 2.0 diesel bv die mag 1500 kg trekken en heeft maar 66KW (niet allemaal dan he), nou daar wil ik niet met tegenwind met een trailer mee gaan rijden.

floortje82

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:14

zit net te kijken voor een nissa terrano II, als ik alle gegevens zo bekijk is dit wel een sterke auto. Iemand ervaring mee? onderhoud etc?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:46

annastasia schreef:
lizzy2 schreef:
Wat ik vandaag nou zag; een alfa romeo ter groote van een peugeot 206 met daarachter een 1.5 paards met een paard van ca 1.70. Dan vraag ik me af.........

Ik zie zo veel van die ''kleine'' auto's rijden met een trailer erachter. Zoals de kleine model golfjes, maar qua motor mogen ze het wel doen.
Het lijkt alleen voor geen meter.

Als onze Seat Leon voor de 1,5 paards trailer staat lijkt het ook een kleine auto (toegegeven, flinke 4x4 ervoor staat beter 8-) ), maar toch mag hij 1400kg trekken, zit het vermogen op de juiste plek en ook de kogeldruk is in orde (met uitzoeken konden we een hoop pers. auto's wegstrepen omdat er maar 50-60kg kogeldruk op zat).

Vooralsnog ben ik er erg blij mee, het ligt nu eenmaal niet binnen onze mogelijkheden om nog een aparte auto aan te schaffen puur voor de trailer. De Leon rijdt zonder trailer erg prettig en mét boven verwachting fijn, al ben ik me er wel van bewust wat de beperkingen zijn met zo'n auto ervoor.

coooockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:48

Donkerzilvere Range Rover sport. :D

-voor onze 2paardstrailer.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:51

Remember schreef:
Als onze Seat Leon voor de 1,5 paards trailer staat lijkt het ook een kleine auto (toegegeven, flinke 4x4 ervoor staat beter 8-) ), maar toch mag hij 1400kg trekken, zit het vermogen op de juiste plek en ook de kogeldruk is in orde (met uitzoeken konden we een hoop pers. auto's wegstrepen omdat er maar 50-60kg kogeldruk op zat).

Vooralsnog ben ik er erg blij mee, het ligt nu eenmaal niet binnen onze mogelijkheden om nog een aparte auto aan te schaffen puur voor de trailer. De Leon rijdt zonder trailer erg prettig en mét boven verwachting fijn, al ben ik me er wel van bewust wat de beperkingen zijn met zo'n auto ervoor.

Welke leon heb je? ik heb de 81kW TDI. Op verharde wegen is hij goed genoeg, maar heb de afgelopen paar keer mijn paard moeten uitladen op de parkeerterreinen van gras ;-(

Ik wil gewoon een kleine middenklasser ivm mijn werk, dus dan is de leon 'ideaal' voor een 1.5paards trailer!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:00

Deze auto is vd zaak :j, je bent dan dus wel beperkt in de keuze helaas, hadden liever de 2.0 automaat gehad :Y)

http://specificaties.autotrader.nl/deta ... 9&type=106

Overigens tot nu toe ook op alle grasvelden weg gekomen, ook na een nacht regen! Even goed opgelet met waar en hoe parkeren, en de bodems lagen er nog best netjes bij, dat wel.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:27

Met springwedstrijden heb ik inderdaad geen probleem, maar bij crosswedstrijden sta je vaak op een echt knollenveld...

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:36

Remember schreef:

Ik rijd ook met een niet zo heel grote auto, een mazda 626 (geen station), heeft 2.0 benzine motor en mag ook ruim voldoende trekken en heeft 75 kg kogeldruk. Ook bij gebrek aan beter....
Maar wat ik op wedstrijd zag was hiermee niet te vergelijken hoor, dat was een stukkie kleiner, ook dan de seat leon :)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:42

mo_van_dijk schreef:
Met springwedstrijden heb ik inderdaad geen probleem, maar bij crosswedstrijden sta je vaak op een echt knollenveld...

daarom rijden wij ook 4x4 en zou nooit meer anders willen

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:47

Wij hebben en Ford Mondeo Gia 2.0 benzine voor een 1,5 paards trailer.

Ik ben ook wel eens een VW golf tegen gekomen met trailer.

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:52

een golf 4 tdi!!trekt makkelijk 1300 kg en een 1 paards trailer.
ziet er mischien niet uit maar gaat super ;)

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:07

floortje82 schreef:
zit net te kijken voor een nissa terrano II, als ik alle gegevens zo bekijk is dit wel een sterke auto. Iemand ervaring mee? onderhoud etc?

Wij hebben een Nissan Terrano III, dat is de 3.0 liter.
Deze bevalt zeer goed, wij hebben een lange versie. 7 persoons.
Hij is niet stuk te krijgen, en de 3.0 mag 3 ton trekken.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OR6QLKJJ.jpg

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:10

Frank schreef:
floortje82 schreef:

Wij hebben een Nissan Terrano III, dat is de 3.0 liter.
Deze bevalt zeer goed, wij hebben een lange versie. 7 persoons.
Hij is niet stuk te krijgen, en de 3.0 mag 3 ton trekken.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OR6QLKJJ.jpg

inderdaad goede auto
kende ik niet
wij hebben deze combi
Afbeelding
Trailer met koets is altijd weer stukje zwaarder deze auto mag 3500 kg trekken

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:13

We hebben overigens een afneembare trekhaak maakt dat overigens nog verschil voor de kogeldruk? Ik zal vanavond het boekje is erop nakijken wbt de kogeldruk. Moet eerst erachter komen hoe dat in het duits heet.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:20

mo_van_dijk schreef:
Mrijn

mo_van_dijk schreef:
De trekhaak wordt bevestigd aan het chassis van de auto. Zoals je in dit artikel kan zien, bestaat een trekhaak niet alleen uit een trekhaak: http://images.google.com/imgres?imgurl= ... N%26um%3D1

Dus je chassis van je auto moet er ook tegen kunnen. Zet je er een 'zwaardere' trekhaak op, krijg je problemen in je chassis (te grote spanningen in je materiaal). Tevens is de achterophanging van de auto er ook niet voor gemaakt.

Op autoweek staat van jouw 'nieuwe' auto de kogeldruk niet gespecificeerd! Ik zou dus lekker teruggaan en iets anders zoeken!

Tip: op http://www.autoweek.nl staat ook de toegestane kogeldruk van auto's bij specificaties!

Succes!

Dat had ik idd al gezien en daarom ben ik gaan Googlen. Op de site van caravantrekker vond ik een discussie en waarschuwing dat de max kogeldruk van een 407 maar 60kg is ondanks het feit dat hij 1500 kilo mag trekken. Blijkbaar gaan veel mensen de mist in met deze auto.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:21

Steph86 schreef:
We hebben overigens een afneembare trekhaak maakt dat overigens nog verschil voor de kogeldruk? Ik zal vanavond het boekje is erop nakijken wbt de kogeldruk. Moet eerst erachter komen hoe dat in het duits heet.

dat heet Deichsellast (m)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:19

Kan iemand mij vertellen wat PK's en wat CC doet voor je auto en voor het trekken? Ik kom auto' met een 2.0 liter motor tegen met 90 kp en auto's met een 1.8 liter moten met 140 pk... Beide zal niet ideaal zijn, daar gaat het mij niet om. Ik wil graag snappen wat ik zoek en wat ik ga kopen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:30

Nou ik heb net een praktijktest gedaan voor Ford Mondeo 1998 2 liter Ghia op gas.....

Zolang je niet in het moeras terecht komt }:0 krijg je hem prima door de blubber!
Moerassen in Ruinerwold moet je dus vermijden! Vooral ook omdat je trekoog onder het reservewiel ligt en al je paarden troep ligt daar dus bovenop..... |(

Maar eenmaal weer terug in de blub ben ik zonder problemen er geheel zelfstandig weer afgereden.....

Ook in het noodweer op de terugweg geen moment onzekerheid!

Dit is dan inclusief trailer en paard.
( en dat voor 950 euro!)

ankyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:35

Toyota Landcruiser :)

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 15:05

Ik heb een suzuki Jimny, maar daar is alleen een 1 of 1,5 paardstrailer mee te trekken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:12

Lida (Flurk), tja, dat jij twee dikke auto's kan betalen...... Zoals wel meer mensen hier wil ik GEEN 4x4 want mijn baas ziet me al aankomen :n En twee auto's in mijn uppie vind ik echt te gortig!

Mrijn, een paar pagina's terug heb ik de minimale eisen van ikke gequote voor zowel een 1.5paards en een tweepaaards!

Steph86, stützlast of vertikale hochstlast wordt het ook wel genoemd.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:49

Ik ken 'de' minimale eisen, maar wil ik begrijpen wat ik zoek en waarom ik dat zoek. Nu kletst de eerste de beste autoverkopen me zo onder tafel :o