maar ik moet zeggen dat ik de Ford Transit diesel van mn vader wel comfortabeler vind rijden dan de ssangyung. De ssangyung 'hapert' ook een beetje in de 2, de transit heeft genoeg vermogen om ook heel fijn te rijden.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
aisie schreef:Wij hebben een audi A8 voor de 2 paards trailer die mag 2300 kilo trekken.
opisop_shop schreef:bij ons op stal staat dus ook een ssangyung, heb er een paar keer mee gereden met zowel 1 als 2 paarden erachter. Vind hem wel fijn rijden, groot voordeel is dat het een 4x4 is dus je komt er overal mee weg
maar ik moet zeggen dat ik de Ford Transit diesel van mn vader wel comfortabeler vind rijden dan de ssangyung. De ssangyung 'hapert' ook een beetje in de 2, de transit heeft genoeg vermogen om ook heel fijn te rijden.
Huertecilla schreef:aisie schreef:Wij hebben een audi A8 voor de 2 paards trailer die mag 2300 kilo trekken.
Verstandig is dat echter niet.
Bedenk dat de maxima op het kenteken onder grote economische druk van de fabrikanten tot stand komen en bovenal een téchnisch maximum aangeven.
Zelfs voor de tandemassige caravan is meer dan het eigen gewicht al![]()
Dat kan je op elke caravan-site lezen.
Voor meer dan 1000 kilo levende belading is een veel groter marge verstandig.
Dat kan je met twee werkende hersencellen bedenken.
ikke schreef:Maar die Ssangyoung heeft maar 1800kg eigen gewicht. Als ik de vuistregels van de diverse sites hanteer (80% ledig voertuiggewicht) dan kom ik dus op een advies van 1440kg beladen trailer. Dat is met hangen en wurgen genoeg voor een 1,5paards met een niet al te groot paard erop......
opisop_shop schreef:ik durf niet te zeggen hoe zwaar de ssangyung
Ikke schreef:Maar die Ssangyoung
Huertecilla schreef:aisie schreef:Wij hebben een audi A8 voor de 2 paards trailer die mag 2300 kilo trekken.
Verstandig is dat echter niet.
Bedenk dat de maxima op het kenteken onder grote economische druk van de fabrikanten tot stand komen en bovenal een téchnisch maximum aangeven.
Zelfs voor de tandemassige caravan is meer dan het eigen gewicht al![]()
Dat kan je op elke caravan-site lezen.
Voor meer dan 1000 kilo levende belading is een veel groter marge verstandig.
Dat kan je met twee werkende hersencellen bedenken.
ikke schreef:Huertecilla schreef:
Niet om het een of ander maar een Audi A8 weegt ook 1880kg en heeft daarnaast een forse motor die een slordige 370pk ophoest bij een koppel van 445Nm. Tel daar een 8-traps automaat bij op en ik zie niet zo goed wat deze auto ongeschikter maakt als trekauto dan een Ssangyong, die in ieder geval nog niet de helft van het vermogen op kan hoesten. Dat beetje extra overhang is niet zo heilig dat zo'n dikke V8 dat niet kan compenseren.
Trekhaakhoogte compenseer je desnoods met een setje hulpveren, al kan ik me bij een auto van dik 100.000 euri's me niet zo goed voorstellen dat daar geen niveauregeling op zit.........
Symbool schreef:Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier omdat ik jullie hulp nodig heb.
Wij hebben een verlengde trailer met koetsframe gekocht.
en hebben nu een nieuwe auto nodig.
Ik kom er alleen niet uit. (ik ken al die merken en type's niet, en weet daarom niet waar ik naar moet zoeken)
De auto moet dus minimaal 2000KG geremd mogen trekken.
En ik heb liever ivm wegenbelasting dat de auto niet zwaarder is dan 1500kg.
De auto moet niet ouder zijn als bouwjaar 2005.
Wat voor auto's hebben jullie voor deze trailers staan?
of wie weet hier een geschikte auto voor?
Huertecilla schreef:opisop_shop schreef:ik durf niet te zeggen hoe zwaar de ssangyungIkke schreef:Maar die Ssangyoung
Blijft SsangYong over en dat is eígenlijk de correcte spelling![]()
Danique1990 schreef:Ik ben op zoek naar een tweedehands auto om een twee paards trailer incl. 2 paarden te trekken.
Ik heb nu een mercedes vito, maar zoek nu eigenlijk een 4x4.. Wie o wie weet er een fijne ' zuinig rijdende auto' ?
sdi schreef:Een vito is zo slecht nog niet hoor. Voor minder kun je vrijwel geen terreinwagen rijden. Wat verbruik zo'n vito 1:10/ 1:12? dat ga je met vrijwel alle terreinwagens niet redden.
Voor alle vragenstellers, wat is een goede auto? Vertel wat je budget is?
Ga je voor 70.000 euro nieuw winkelen of voor 4000,- 2e hands?
Ben je bereid om wegenbelasting te betalen voor geel kenteken diesel van 2000kg = ca 200,- maand of heb je een bedrijf en kun je voor de grijskenteken regeling gaan? .
Mitchall schreef:Wij hebben een 4x4 saab, verder geen flauw idee wat voor een model oid.
Hij trekt een 2paards iforWilliams met gemak
Huertecilla schreef:Een stevige ´bus´ voor de paardentrailer is doorgaans veel, véél verstandiger dan een personenwagen en in de regel een stuk economischer dan een terreinwagen.
Huertecilla schreef:ikke schreef:Moet je eens proberen met een 4x4.......
Wat bedoel je daarmee?
Wát proberen, met welke 4x4?
Is nogal een ruim begrip en een identieke bus, maar dan met 4x4 doet alles beter.
Zoals je weet is ondergemotoriseerd geen punt. Kwestie van schakelen en meer pep is alleen maar extra risico.
´Makkelijker´ is in dit geval niet béter, AWD wel.
ikke schreef:Doe mij eens een volwaardige 4x4 die fluitend 1:15 doet, MET 2ton aan de haak.
Huertecilla schreef:De uitzondering kan met meer gemak veilig met een zwaardere motor en zwaardere aanhanger op pad.
De regel echter is met die 80% véél verstandiger op pad ipv de bv3800 kilo die volgens het kenteken achter een Korando ´mag´...
sdi schreef:Voor alle vragenstellers, wat is een goede auto? Vertel wat je budget is?
Ga je voor 70.000 euro nieuw winkelen of voor 4000,- 2e hands?
Ben je bereid om wegenbelasting te betalen voor geel kenteken diesel van 2000kg = ca 200,- maand of heb je een bedrijf en kun je voor de grijskenteken regeling gaan? .