[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:37

Ik kom bij mijn opa Pajero met mijn 1.60 prima bij de pedalen. Wel stoel op standje kabouter, maar het lukt :))

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:42

Ik ben 1.67 met korte pootjes en rij een Korando, stoel stukkie naar voren en gaat prima. Auto mag 2800 kg trekken en is niet duur in aanschaf 2e hands. Ik rij wel grijs kenteken. Auto rijdt gemiddeld 1 op 10 en met trailer 1 op 8.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 06:18

Ik vind de rexton zelf oerlelijk haha. Maar goed, hij mag 3500 trekken, en daarvoor kocht ik hem.
Het kleine broertje de Korando is vergelijkbaar, maar zo mogelijk nog lelijker in mijn ogen :')

Wel een stukje goedkoper.

Je kunt ook nog kijken naar een VW T5. Die mogen 2500 trekken. En ja, het is een bus, maar qua formaat doet het niet veel onder voor de rexton of landcruiser bijv.
Ik vond het ideaal. Altijd genoeg ruimte en ook mooi hoog zitten.
Ooit komt er weer een bus.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:40

assie schreef:
Ik vind de rexton zelf oerlelijk haha. Maar goed, hij mag 3500 trekken, en daarvoor kocht ik hem.
Het kleine broertje de Korando is vergelijkbaar, maar zo mogelijk nog lelijker in mijn ogen :')

Wel een stukje goedkoper.

Je kunt ook nog kijken naar een VW T5. Die mogen 2500 trekken. En ja, het is een bus, maar qua formaat doet het niet veel onder voor de rexton of landcruiser bijv.
Ik vond het ideaal. Altijd genoeg ruimte en ook mooi hoog zitten.
Ooit komt er weer een bus.

Neem er dan wel eentje zonder DSG-automaat.......

PhaedraW schreef:
Ik heb momenteel een grote BWP'er staan van ong 1.74m maar wel heel smal. Ik wil wel zoiezo 2 paarden kunnen trekken voor het geval dat.
Welke merken vinden jullie degelijk? Ik had enkele auto's gevonden die binnen mijn eisen passen, van de volgende merken:
- Jeep (Cherokee)
- Nissan (X-trail)
- Hyundai (Santa-Fe)
- Mitsubishi (Outlander)
- Ford (Galaxy)
- Kia (Sorento)
- Volkswagen (Tiguan, Passat)
- Isuzu (D-max)
- Skoda (Yeti)
- Ssangyong (Korando, Actyon Sports)

Denken jullie trouwens dat er problemen zouden zijn qua aan de pedalen geraken + nog goed op de baan kunnen kijken bij zo'n auto's? Ik tik zelf maar net de 1.60m aan.
Bedankt!

Dit is wat er van je lijst over blijft als het fatsoenlijk 2000+ aan de haak moet kunnen hebben EN op termijn betrouwbaar blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:41

Zijn Isuzu goeie auto's ja? Zie ze vaak rijden, heb de indruk dat ze iets goedkoper zijn dan andere pick-ups maar ze spreken me wel aan eigenlijk.

Fransje_70

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:11

Bedankt ikke voor het lijstje!

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:01

PS Mitsubishi outlander gaat ook maar tot de 2000 kg
Ik ga me toch richten op de subaru forester, ik ga mijn paarden eens wegen op de weegbrug om eea uit te zoeken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:17

Ik vind de Korando ook spuuglelijk maar ik heb m niet voor het mooie.
Ikke waarom Korando van lijstje gestreept?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:44

cissy schreef:
Ik vind de Korando ook spuuglelijk maar ik heb m niet voor het mooie.
Ikke waarom Korando van lijstje gestreept?

Omdat het in de tijd een probleem gaat worden met onderdelen. Niet iedereen heeft de kennis en/of zin om het halve internet af te struinen naar delen.
Motoren is niet eens het grootste probleem maar plaatwerk heeft de vervelende eigenschap dat het zelden langer meegaat dan de techniek die eraan vast zit.

Heb jij een aambeeld, tassen, hamers, felstangen en lasapparatuur staan om weggerotte delen te fabriceren en in te lassen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:39

maar dat heb je toch met elke auto, zeker als je ze niet nauwgezet van onderhoud voorziet? Elke auto krijgt op termijn toch last van roest en slijtage?

MayoNeighs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:19

En even uit nieuwsgierigheid, waarom de VW van het lijstje? :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:39

PhaedraW schreef:

Omdat die geen ruim 2k aan de haak mogen hebben, in ieder geval de genoemde modellen niet. Heb je aan 2 ton genoeg, dan zijn er versies Passat die te overwegen zijn. Als ik op berichten hier af ga, schijnen er nogal wat negatieve berichten over de Tiguan te vinden te zijn. Lijkt daarmee niet de beste VW ooit. Google er eens op, dan vindt je vast een en ander, waarbij je je dan overigens wel moet realiseren dat je vooral negatieve verhalen vindt en van elk type auto rijden wel een paar maandagochtend-na-een-zwaar-weekend-produkten rond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:40

En dat verhalen over vlot caravans de bergen in trekken nog wat anders is dan een levende vracht ben ik intussen ook al achter :j

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:47

ikke schreef:
PhaedraW schreef:

Omdat die geen ruim 2k aan de haak mogen hebben, in ieder geval de genoemde modellen niet. Heb je aan 2 ton genoeg, dan zijn er versies Passat die te overwegen zijn. Als ik op berichten hier af ga, schijnen er nogal wat negatieve berichten over de Tiguan te vinden te zijn. Lijkt daarmee niet de beste VW ooit. Google er eens op, dan vindt je vast een en ander, waarbij je je dan overigens wel moet realiseren dat je vooral negatieve verhalen vindt en van elk type auto rijden wel een paar maandagochtend-na-een-zwaar-weekend-produkten rond.

Daarom bekijk ik de beoordelingen van de ANWB altijd voor in een auto koop. Mag toch aannemen dat die weten wat er speelt.
Die hebben vaak bij dit soort modellen ook een extra kopje over de auto als trekauto.
Vooral de occasion testen zijn interessant.

MayoNeighs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:34

Bedankt iedereen!
Mijn voorkeur gaat uit naar de Jeep Cherokee maar mijn moeder wil liever een VW. :P

Terrydr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:21

Misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik dacht éindelijk te begrijpen hoe het nu zit met de toegestane maximum massa van auto/ trailer maar nu hoor ik toch weer iets anders. Ik kan een trailer van iemand overnemen met een ledig gewicht van 574 kg en een max laadvermogen van 1426 kg. Op mijn kentekenbewijs staat dat onze auto max 1250 max massa mag trekken. Ik had dat begrepen in de zin van dat het laadvermogen van de trailer onder die 1250 moet blijven. De verkoper zegt echter dat dat niet uitmaakt en ik moet kijken maar ledige gewicht + gewicht pony. Maar de max massa trailer komt dan boven het gewicht van wat in het kentekenbewijs staat uit. Weet iemand hoe dat zit?

MayoNeighs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:23

Staat er nergens massa aanhangwagen geremd? Die moet je hebben normaal. Dat is het volledige gewicht dat je auto mag trekken, dus trailer + pony!

Terrydr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:28

PhaedraW schreef:
Staat er nergens massa aanhangwagen geremd? Die moet je hebben normaal. Dat is het volledige gewicht dat je auto mag trekken, dus trailer + pony!

In het kentekenbewijs van mijn auto staat technische massa geremd 1250kg. Maar ga je er dan vanuit wat het gewicht daadwerkelijk is? Dus pony+lege gewicht trailer?
In Mijn beleving mag je dan niet rijden met een trailer welke een max massa van 1426kg mag hebben.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:31

Terrydr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:49

Hilli schreef:
Je vindt het antwoord op je vraag in de FAQ: [TAO] FAQ TAO

Dankjewel nuttig topic. Als ik het nu goed begrijp mag de auto de trailer wel hebben (mits niet vol beladen)
En zonder E rijbewijs kan het ook nog net max massa auto 2065 + max massa trailer 1426 = totaal 3491 dus onder de 3500kg regel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:48

Ik zou die trailer toch wel even op de weegbrug zetten om 100% zeker te zijn dat ie leeg zo weinig eigen gewicht heeft... Tenzij het een ponytrailer is of een 1-paards. 574kg lijkt me echt wel weinig namelijk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:58

Varekaj schreef:
Ik zou die trailer toch wel even op de weegbrug zetten om 100% zeker te zijn dat ie leeg zo weinig eigen gewicht heeft... Tenzij het een ponytrailer is of een 1-paards. 574kg lijkt me echt wel weinig namelijk.

Als het een kale, originele Heja ***** is, dan kan dat gewicht wel ongeveer kloppen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 17:46

Terrydr schreef:
En zonder E rijbewijs kan het ook nog net max massa auto 2065 + max massa trailer 1426 = totaal 3491 dus onder de 3500kg regel

Nee, toegestane maximale massa is eigen gewicht plus laadvermogen. Dus 576 + 1426 = 2000 kg.

Met tmm trekauto ga je over 3500 dus E achter B vereist.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 17:47

Terrydr schreef:
Hilli schreef:
Je vindt het antwoord op je vraag in de FAQ: [TAO] FAQ TAO

Dankjewel nuttig topic. Als ik het nu goed begrijp mag de auto de trailer wel hebben (mits niet vol beladen)

Ik denk dat je hier dingen door elkaar haalt, het eerste bericht gaat als ik het goed begrijp over wat je auto mag trekken en hier dus over wat voor rijbewijs je nodig hebt om met de combinatie te mogen rijden..
Of lees ik verkeerd (al lange dag achter de rug enzo :P )

Terrydr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:15

Rex_Rolfo schreef:
Terrydr schreef:

Nee, toegestane maximale massa is eigen gewicht plus laadvermogen. Dus 576 + 1426 = 2000 kg.

Met tmm trekauto ga je over 3500 dus E achter B vereist.

Dank voor je scherpe reactie ik was even in de war met de toegestane maximum massa, dacht dat dat die 1426 was maar dat blijkt inderdaad alleen het laadvermogen te zijn. Is me nu duidelijk dit wordt m dan toch niet. Bedankt allemaal!