Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
assie schreef:Ik vind de rexton zelf oerlelijk haha. Maar goed, hij mag 3500 trekken, en daarvoor kocht ik hem.
Het kleine broertje de Korando is vergelijkbaar, maar zo mogelijk nog lelijker in mijn ogen![]()
Wel een stukje goedkoper.
Je kunt ook nog kijken naar een VW T5. Die mogen 2500 trekken. En ja, het is een bus, maar qua formaat doet het niet veel onder voor de rexton of landcruiser bijv.
Ik vond het ideaal. Altijd genoeg ruimte en ook mooi hoog zitten.
Ooit komt er weer een bus.
PhaedraW schreef:Ik heb momenteel een grote BWP'er staan van ong 1.74m maar wel heel smal. Ik wil wel zoiezo 2 paarden kunnen trekken voor het geval dat.
Welke merken vinden jullie degelijk? Ik had enkele auto's gevonden die binnen mijn eisen passen, van de volgende merken:
- Jeep (Cherokee)
-Nissan (X-trail)
-Hyundai (Santa-Fe)
- Mitsubishi (Outlander)
-Ford (Galaxy)
-Kia (Sorento)
-Volkswagen (Tiguan, Passat)
- Isuzu (D-max)
-Skoda (Yeti)
-Ssangyong (Korando, Actyon Sports)
Denken jullie trouwens dat er problemen zouden zijn qua aan de pedalen geraken + nog goed op de baan kunnen kijken bij zo'n auto's? Ik tik zelf maar net de 1.60m aan.
Bedankt!
cissy schreef:Ik vind de Korando ook spuuglelijk maar ik heb m niet voor het mooie.
Ikke waarom Korando van lijstje gestreept?
PhaedraW schreef:En even uit nieuwsgierigheid, waarom de VW van het lijstje?
ikke schreef:PhaedraW schreef:En even uit nieuwsgierigheid, waarom de VW van het lijstje?
Omdat die geen ruim 2k aan de haak mogen hebben, in ieder geval de genoemde modellen niet. Heb je aan 2 ton genoeg, dan zijn er versies Passat die te overwegen zijn. Als ik op berichten hier af ga, schijnen er nogal wat negatieve berichten over de Tiguan te vinden te zijn. Lijkt daarmee niet de beste VW ooit. Google er eens op, dan vindt je vast een en ander, waarbij je je dan overigens wel moet realiseren dat je vooral negatieve verhalen vindt en van elk type auto rijden wel een paar maandagochtend-na-een-zwaar-weekend-produkten rond.
PhaedraW schreef:Staat er nergens massa aanhangwagen geremd? Die moet je hebben normaal. Dat is het volledige gewicht dat je auto mag trekken, dus trailer + pony!
Hilli schreef:Je vindt het antwoord op je vraag in de FAQ: [TAO] FAQ TAO
Varekaj schreef:Ik zou die trailer toch wel even op de weegbrug zetten om 100% zeker te zijn dat ie leeg zo weinig eigen gewicht heeft... Tenzij het een ponytrailer is of een 1-paards. 574kg lijkt me echt wel weinig namelijk.
Terrydr schreef:Hilli schreef:Je vindt het antwoord op je vraag in de FAQ: [TAO] FAQ TAO
Dankjewel nuttig topic. Als ik het nu goed begrijp mag de auto de trailer wel hebben (mits niet vol beladen)
En zonder E rijbewijs kan het ook nog net max massa auto 2065 + max massa trailer 1426 = totaal 3491 dus onder de 3500kg regel
Rex_Rolfo schreef:Terrydr schreef:En zonder E rijbewijs kan het ook nog net max massa auto 2065 + max massa trailer 1426 = totaal 3491 dus onder de 3500kg regel
Nee, toegestane maximale massa is eigen gewicht plus laadvermogen. Dus 576 + 1426 = 2000 kg.
Met tmm trekauto ga je over 3500 dus E achter B vereist.