Fransje_70 schreef:Hoi mensen, ik moet ook aan de SUV maar ik huiver er nogal van (ik vind de meeste gewoon foeilelijke en belachelijk stomme patserwagens, behalve de echte mooie en dure zoals de Jeep die ik niet kan betalen). Maar ja ik zal wel moeten als ik een 2 paards met 2 grote paarden wil gaan trekken.
De forrester durf ik niet goed aan vanwege max 2000 ik denk dat dat te krap wordt. Ik kijk dus naar >2200 kg en qua budget kom ik dan aan bij min 10 jaar oude auto's en merken als Kia Sorrento, Hyundai Santa Fe, Ssang young Rexton. Maar bij al die merken lees ik grote drama verhalen, want tja, het zijn allemaal toch n beetje pauperbakken gemaakt voor de man die toch wil pochen met iets groots maar er eigenlijk geen geld voor heeft.
Is het verstandiger om dan een oudere Mercedes of BMW te kopen, en dan heb ik het toch over een auto van 15 tot 20 jaar oud want mijn budget is niet toereikend voor een jongere. Ik ga overigens in Dld wonen dus wegenbelasting is goed op te brengen.
PS het is een serieuze vraag dus hoef geen linkjes naar foodtrucks of legerwagens of andere ongein.
Ik heb een mitsubishi pajero sport 2,5 diesel uit 1997 om mijn Ifor achter te hangen. Mag 2800 trekken, 4x4. Had bij aankoop 135000km, aankoopprijs <5000. Rij er gemiddeld 1500km/maand mee waarvan zo'n 500 met trailer achter, zowel lange als korte afstanden. Doet ie prima. Behalve roest wat ik in de gaten moet houden is ie nog heel vlot door de apk gekomen onlangs.