[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:51

kimmetje26 schreef:
Pinda_Dipje schreef:
Ik heb het al in je eigen topic genoemd maar ik zweer bij een subaru forester. Die van onze heeft al 18 kaarsjes op zijn taart maar rijd als een zonnetje.

Toevallig deze week de uitlaat vervangen en wat kleine dingen als nieuwe ruitenwissers en lampjes. De huidige banden zitten er al sinds 2007 op bleek :+ Auto is volledig dealeronderhouden, full option, imo goed betaalbaar, 4x4 en uitermate degelijk en comfortabel. Fijn als gezinsbak en meer dan uitstekend voor ruiger terreinwerk of het trekken van een trailer tot 2.000kg.

Huh eigen topic?? Ik heb geen eigen topic gemaakt

Maar eileen wel;)

MayoNeighs

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:00

Hoi iedereen!

Ik ben opzoek naar een nieuwe auto.
Hij moet minstens 2000kg kunnen trekken, aangezien ik een 2-paards trailer heb.
Voor de rest heb ik niet echt eisen, buiten dat het een 4x4 moet zijn.
Hebben jullie voorstellen?

Groetjes!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:08

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 07:06

Heb je wel iets bijzonders! :D Én je kunt er lekker mee op vakantie! Of de paarden erin zetten!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 07:56

ik denk dat budget en brandstof/km's nog wel belangrijke afwegingen zijn?

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:04

Hoi mensen, ik moet ook aan de SUV maar ik huiver er nogal van (ik vind de meeste gewoon foeilelijke en belachelijk stomme patserwagens, behalve de echte mooie en dure zoals de Jeep die ik niet kan betalen). Maar ja ik zal wel moeten als ik een 2 paards met 2 grote paarden wil gaan trekken.
De forrester durf ik niet goed aan vanwege max 2000 ik denk dat dat te krap wordt. Ik kijk dus naar >2200 kg en qua budget kom ik dan aan bij min 10 jaar oude auto's en merken als Kia Sorrento, Hyundai Santa Fe, Ssang young Rexton. Maar bij al die merken lees ik grote drama verhalen, want tja, het zijn allemaal toch n beetje pauperbakken gemaakt voor de man die toch wil pochen met iets groots maar er eigenlijk geen geld voor heeft.

Is het verstandiger om dan een oudere Mercedes of BMW te kopen, en dan heb ik het toch over een auto van 15 tot 20 jaar oud want mijn budget is niet toereikend voor een jongere. Ik ga overigens in Dld wonen dus wegenbelasting is goed op te brengen.

PS het is een serieuze vraag dus hoef geen linkjes naar foodtrucks of legerwagens of andere ongein.

MayoNeighs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:06

PhaedraW schreef:
Hoi iedereen!

Groetjes!

Budget minder dan €15.000
Maximaal 140.000 km
Max 10 jaar oud

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:23

Gezien wensen leeftijd en km stand: benzinemotor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:44

Fransje_70 schreef:
Hoi mensen, ik moet ook aan de SUV maar ik huiver er nogal van (ik vind de meeste gewoon foeilelijke en belachelijk stomme patserwagens, behalve de echte mooie en dure zoals de Jeep die ik niet kan betalen). Maar ja ik zal wel moeten als ik een 2 paards met 2 grote paarden wil gaan trekken.
De forrester durf ik niet goed aan vanwege max 2000 ik denk dat dat te krap wordt. Ik kijk dus naar >2200 kg en qua budget kom ik dan aan bij min 10 jaar oude auto's en merken als Kia Sorrento, Hyundai Santa Fe, Ssang young Rexton. Maar bij al die merken lees ik grote drama verhalen, want tja, het zijn allemaal toch n beetje pauperbakken gemaakt voor de man die toch wil pochen met iets groots maar er eigenlijk geen geld voor heeft.

Is het verstandiger om dan een oudere Mercedes of BMW te kopen, en dan heb ik het toch over een auto van 15 tot 20 jaar oud want mijn budget is niet toereikend voor een jongere. Ik ga overigens in Dld wonen dus wegenbelasting is goed op te brengen.

PS het is een serieuze vraag dus hoef geen linkjes naar foodtrucks of legerwagens of andere ongein.

Ik heb een mitsubishi pajero sport 2,5 diesel uit 1997 om mijn Ifor achter te hangen. Mag 2800 trekken, 4x4. Had bij aankoop 135000km, aankoopprijs <5000. Rij er gemiddeld 1500km/maand mee waarvan zo'n 500 met trailer achter, zowel lange als korte afstanden. Doet ie prima. Behalve roest wat ik in de gaten moet houden is ie nog heel vlot door de apk gekomen onlangs.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:49

Ik zou dan idd gewoon kijken voor een goede stevige auto zoals een pajero, landcruiser, Discovery enz.

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:11

Jeep grand cherokee van 20 jr koop je ook tussen de 2-3000 euro, wel de v6 benzine bedoel ik dan. Mag ook veel trekken, hebben wij in t voorjaar gekocht en super ding. Niet zuinig maar bij minder dan 15k kilometer per jaar maakt me dat niet zoveel uit..

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:19

PhaedraW schreef:
PhaedraW schreef:
Hoi iedereen!

Groetjes!

Maximaal 140.000 km
Max 10 jaar oud

Subaru Forester of Outback, moet je wel kijken naar het bouwjaar maar voor dit budget kan je een recente vinden en die mogen 2 ton trekken.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:24

Fransje_70 schreef:

De 2 liter Foresters mogen max 2000 kg trekken maar de 2,5 liter turbo mag meer trekken, ik weet niet juist hoeveel. Ze zijn nooit officieel verkocht in de Benelux maar "onder den toog" kon je ze wel krijgen.
Een andere mogelijkheid bij Subaru is een Tribeca, een model dat nu niet meer verkocht wordt. Had, als ik mij niet vergis, een 6 cylinder boxer motor en zal dan ook wel meer dan 2000 kg mogen trekken.
Beide modellen zijn eerder zeldzaam maar wel te vinden, zeker als je eens bij een Subary dealer gaat navragen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:57

PhaedraW schreef:
PhaedraW schreef:
Hoi iedereen!

Groetjes!

Maximaal 140.000 km
Max 10 jaar oud

Diesel?
Ik kwam uit bij een Ford Kuga 2.0 4x4 uit 2009
Voor een 1 paard trailer prima. 2 paards nog geen ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:06

Voor de forester hoef je echt niet bang te zijn hoor. Ik heb een 2.0 uit 2004 zonder turbo die 1500 mag trekken. Die deed nog niet eens moeilijk over 560kg autotransporter en 1450kg oldtimer busje erop. Met een auto die 2ton mag trekken zou ik me alles behalve zorgen maken voor een geladen 2paards. Een vriendin sleept er wekelijks een trekpaard kruising en grote tinker mee rond. Op papier zit je krap maar in het gebruik heb je power genoeg.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:15

Gloa schreef:
Voor de forester hoef je echt niet bang te zijn hoor. Ik heb een 2.0 uit 2004 zonder turbo die 1500 mag trekken. Die deed nog niet eens moeilijk over 560kg autotransporter en 1450kg oldtimer busje erop. Met een auto die 2ton mag trekken zou ik me alles behalve zorgen maken voor een geladen 2paards. Een vriendin sleept er wekelijks een trekpaard kruising en grote tinker mee rond. Op papier zit je krap maar in het gebruik heb je power genoeg.

Maar als die geladen trailer inderdaad 2200kg zou wegen, dan is de Forrester gewoon te licht, punt.

Daarom: weeg je spul eens waar je mee wil gaan rijden, dan weet je waar je het over hebt.

Enne, niks mis met oudere 4x4's en de Europeanen (en Amerikanen in iets mindere mate ook) doen niet zo moeilijk over onderdelen. Beetje zelfwerkzaamheid doet de rest en dan zijn die grote 4x4's best op de weg te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 19:25

Tuurlijk is dat te zwaar om structureel mee rond te rijden. Maar als je weegt en je rijdt rond met 1990kg dan maak ik me echt geen zorgen met een forester die 2000kg mag hebben. Qua veiligheid en gevoel rij je dan niet met een 'net wel combi'.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 19:27

Gloa schreef:
Tuurlijk is dat te zwaar om structureel mee rond te rijden. Maar als je weegt en je rijdt rond met 1990kg dan maak ik me echt geen zorgen met een forester die 2000kg mag hebben. Qua veiligheid en gevoel rij je dan niet met een 'net wel combi'.

Vandaar ook mijn advies om de trailer te wegen (geladen!) zodat je over feiten praat, niet over gissingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 19:40

Of je zorgt voor een trailer met tmm die ruim hoger is dan wat jij aan paard hebt staan qua gewicht :Y)

MayoNeighs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:34

Ik heb momenteel een grote BWP'er staan van ong 1.74m maar wel heel smal. Ik wil wel zoiezo 2 paarden kunnen trekken voor het geval dat.
Welke merken vinden jullie degelijk? Ik had enkele auto's gevonden die binnen mijn eisen passen, van de volgende merken:
- Jeep (Cherokee)
- Nissan (X-trail)
- Hyundai (Santa-Fe)
- Mitsubishi (Outlander)
- Ford (Galaxy)
- Kia (Sorento)
- Volkswagen (Tiguan, Passat)
- Isuzu (D-max)
- Skoda (Yeti)
- Ssangyong (Korando, Actyon Sports)

Denken jullie trouwens dat er problemen zouden zijn qua aan de pedalen geraken + nog goed op de baan kunnen kijken bij zo'n auto's? Ik tik zelf maar net de 1.60m aan.
Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:03

Mag een Skoda Yeti dan 2000 of meer trekken? Nooit gedacht als ik dat ding zie rondrijden. Vind'm ook spuuglelijk haha.

Mij mag je zonder pardon die jeep cherokee anders wel doorgeven hoor }>

MayoNeighs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:16

De Skoda Yeti 2.0 4x4 van 170pk wel ja! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:21

Meen je niet :))

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:34

De rexton is een zwaar slagschip, je wint geen wedstrijdje snel wegkomen bij het stoplicht, je moet iedere keer huilen bij de wegenbelasting en je schrikt je de pleuris als je ziet wat ie drinkt als je >90 wilt rijden. Maar.... hij trekt echt super, je komt overal weg, je zit lekker hoog en je verneemt niet eens dat er een trailer met onrustig paard achterhangt.

Ohja, mijn moeder van 163 redt zich er ook mee, al rijdt ze liever in haar Aygo

MayoNeighs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:37

assie schreef:
De rexton is een zwaar slagschip, je wint geen wedstrijdje snel wegkomen bij het stoplicht, je moet iedere keer huilen bij de wegenbelasting en je schrikt je de pleuris als je ziet wat ie drinkt als je >90 wilt rijden. Maar.... hij trekt echt super, je komt overal weg, je zit lekker hoog en je verneemt niet eens dat er een trailer met onrustig paard achterhangt.

Ohja, mijn moeder van 163 redt zich er ook mee, al rijdt ze liever in haar Aygo

Die valt helaas buiten mijn eisen, wel gave auto!