Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pol013 schreef:minka schreef:Ik wil mezelf hier ook melden, heb inmiddels al aardig wat pagina's meegelezen en zie veel verschillende meningen wat betreft trekauto's. Ben zelf al enige tijd op zoek naar een trekauto en het is lastiger dan ik had verwacht. Wil bij voorkeur een personenauto, dus liever geen SUV. Wat ik ermee wil trekken is sporadisch een 1,5-paardstrailer met pony. Verwacht een combi van rond de 1100 kg.
Inmiddels in heel veel auto's proefgereden, eerste voorkeur ging uit naar een Toyota Avensis station. Prima auto, kan bovenstaande combi zeker trekken, maar wat een gigantische autoZou persoonlijk liever voor z'n kleinere broertje de Corolla gaan, deze mag evenveel trekken (1300 kg), maar is wel een stukje kleiner. Hoe denken jullie hierover?
Heb al geïnformeerd bij de trailerleveranciers hier in de buurt en die zeggen dat als het trekgewicht en de kogeldruk kloppen het prima kan, maar ben ook wel benieuwd naar jullie ervaringen.
Auris diesel vanaf 2.0. Vaak de trailer achter gehad. Ook voor ritten van 100+km.
Ook bij windkracht 5 nooit onveilig gevoeld.
Maar die weegt zelf dan ook 1400-1500 kg en mag 1500 trekken.
pol013 schreef:Probleem is alleen dat je bij zuiniger wel wat inlevert. Ik was even enthousiast in mijn zoektocht naar een goede trekauto (toen benzine) over de tiguan. Die zou 1:12 lopen waar de rest 1:10 deed. Helaas kon ik vervolgens ook behoorlijk veel kritische reacties vinden op deze auto met als doodsteek de reactie van de anwb. Geen geschikte auto als hij echt wat moest werken.
Niello schreef:Sizzle schreef:Ik heb geen praktijk ervaring maar na een beetje lezen op ervaring sites ga ik in iedergeval ver weg blijven van de Tiguan.
Ook de 2,0 ltr. Benzineversie?
Niello schreef:Rij al jaren een freelander diesel tot volle tevredenheid. Omdat ik nog maar 6000 km per jaar rijd, zoeken we een alternatief in een Benzineversie. Dat valt nog niet mee. Iemand andere suggesties dan de tiguan?
pol013 schreef:minka schreef:Ik wil mezelf hier ook melden, heb inmiddels al aardig wat pagina's meegelezen en zie veel verschillende meningen wat betreft trekauto's. Ben zelf al enige tijd op zoek naar een trekauto en het is lastiger dan ik had verwacht. Wil bij voorkeur een personenauto, dus liever geen SUV. Wat ik ermee wil trekken is sporadisch een 1,5-paardstrailer met pony. Verwacht een combi van rond de 1100 kg.
Inmiddels in heel veel auto's proefgereden, eerste voorkeur ging uit naar een Toyota Avensis station. Prima auto, kan bovenstaande combi zeker trekken, maar wat een gigantische autoZou persoonlijk liever voor z'n kleinere broertje de Corolla gaan, deze mag evenveel trekken (1300 kg), maar is wel een stukje kleiner. Hoe denken jullie hierover?
Heb al geïnformeerd bij de trailerleveranciers hier in de buurt en die zeggen dat als het trekgewicht en de kogeldruk kloppen het prima kan, maar ben ook wel benieuwd naar jullie ervaringen.
Auris diesel vanaf 2.0. Vaak de trailer achter gehad. Ook voor ritten van 100+km.
Ook bij windkracht 5 nooit onveilig gevoeld.
Maar die weegt zelf dan ook 1400-1500 kg en mag 1500 trekken.
Niello schreef:Rij al jaren een freelander diesel tot volle tevredenheid. Omdat ik nog maar 6000 km per jaar rijd, zoeken we een alternatief in een Benzineversie. Dat valt nog niet mee. Iemand andere suggesties dan de tiguan?
Jessol schreef:Voor de belgen onder ons: gisteren kwam er bij mij op stal ter sprake dat je nooit een geremde trailer mag trekken met enkel een B rijbewijs, waardoor je dus eigenlijk bijna met geen enkele trailer met een B rijbewijs kan rondrijden.
Mijn "toekomstplan" was om een geschikte 1,5 trailer te kopen om achter mijn opel vivaro camionette te hangen. Maar dan mag ik daar zonder een BE rijbewijs niet mee rijden? Wat een domper. Ik geraak er op het internet ook echt niet aan uit, daar spreken ze niet van geremd/ongeremd, enkel over de MTM.