YoRien schreef:Zelfs al zou er dan nog 200 kg bij komen (wat echt niet zo veel zal zijn), dan zit ik met 1 paard nog onder de 1500 kg.
Wij willen graag een auto die niet te milieubelastend is. Diesel dus liever niet. En dus erg fan van hybride.
Ik ben vooral op zoek naar gebruikerservaringen met deze sspecifieke 2 auto's. Of tips over auto's met dezelfde eigenschappen (hybride, betaalbaar, 1500 kunnen trekken)
Joh, als je eens begint met dat milieuverhaal bij het oud vuil te zetten, dan maak je jezelf de keuze een heel stuk simpeler!
Ik ga nog even voorbij aan het recycle-verhaal van de accu's, maar verder wordt er echt vanalles over die auto's beweerd wat ze gewoon ECHT NIET waar maken!
Ik daag bij deze iedereen uit om z'n elektrische outlander tegen mijn oude V70 AWD te zetten. Ik rijdt je eruit, op elk vlak! Ik mag meer trekken, heb meer power aan boord, minder verbruik en dat zandweggetje wordt ie ook al niet warm of koud van. De enige plek waar de Outlander nog een schijn van kans maakt, daar durft de gemiddelde outlanderchauffeur helemaal niet te komen.
Er is feitelijk maar een echte reden om een Outlander of soortgelijk voertuig te rijden: de bijtelling bij zakelijk gebruik.
De rest is echt uitsluitend politiek en milieu correct gel*l zonder enige vorm van onderbouwbare waarheid. Sterker nog, dat hele milieu-verhaal boeit die autofabrikanten voor geen meter. De verkoopmaatschappijen hebben het goed voor elkaar gelobbyd en hebben de verkoopcijfers weer opgekrikt maar dat is dan ook het enige wat het oplevert.
assie schreef:Wat is veel?
Mijn neef vindt dat zijn golf veel mag trekken: 1300.
Ik vind dat mijn Rexton veel mag trekken: 3500.
Je hoeft niet veel te hebben, maar genoeg.
Zo'n PHEV red zich bijvoorbeeld prima met een 2paards.
Zolang je er niet te zware paarden in zet.
Veel is zeer relatief. Ik heb al geruime tijd een wagen op het oog, die mag veel trekken. Een volle tweepaards is geneuzel in de marge. Auto mag 33 ton trekken.........