Varekaj schreef:Is er een speciale reden dat je er een jeep voor wil hebben?
Ik vind het niet fijn/veilig aanvoelen/rijden. Daarbij wil ik geen geld uitgeven aan een grote personenauto omdat ik daar niks mee heb, ik vind een stoer jeep leuk.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zonnetje81 schreef:Varekaj schreef:Is er een speciale reden dat je er een jeep voor wil hebben?
Ik vind het niet fijn/veilig aanvoelen/rijden. Daarbij wil ik geen geld uitgeven aan een grote personenauto omdat ik daar niks mee heb, ik vind een stoer jeep leuk.
Zonnetje81 schreef:Jeep/SUV is voor mij allemaal 'hetzelfde'.![]()
Ik bedoel met de personenautos alla ford mondeo, vw passat, renault megane dat wil ik allemaal niet.
YoRien schreef:Wat ik nódig heb is auto die 1 paard kan trekken. 2e zou echt voor de leuk zijn.
Wat ik belangrijk vind is dat de auto zonder trailer zuinig rijdt. Want hij wordt ook gebruikt voor woon-werkverkeer.
Citaat:Gloa schreef:Ho stop pauzeknop!
Je mag een 2paards gewoon achter een auto hangen die 1500 mag trekken. Geen enkel probleem. De tmm van de aanhanger mag hoger zijn dan de max treklast van de auto. MAAR; je mag niet zwaarder zijn en laden dan de treklast van je auto. Het gaat om feitelijk gewicht, niet om theoretisch gewicht. De tmm gebruiken we in dit topic vooral om te kijken of je met B of BE moet rijden.
Mijn auto mag 1500 trekken. Al hang ik daar een 3paards trailer achter met een leeg gewicht van 1500kg. Volkomen legaal........maar ik mag er dan nog geen baaltje hooi mee vervoeren.
@Yorien; zuinig en trailer kunnen trekken kan je vergeten, ook met die accu auto's. Zuinig op benzine praten we minimaal over 1/10 en diesel 1/13 auto's als je meer dan 1500kg wil kunnen trekken. Er zijn middenklassers die zuiniger zijn maar dan kom je meestal niet boven de 1300kg trekkracht.
Een 2paards is meestal een 900kg leeg (feitelijk gewicht, niet de rooskleurige cijfertjes op dat groene kaartje). 2 ijslanders gok ik tussen de 700 en 800kg. Dus zou zoeken vanaf een 1700kg trekgewicht.[