[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

s0173957

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:28

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:41

Ik val even binnen.
Ik zat net op MP te kijken wat een nissan qashqai doet maar daar schrik ik van, leuke SUV om te zien maar weegt maar 1200 kilo en mag er ook maar 1200 trekken. Dat is evenveel als mijn clio die het een keer gaat begeven.

Voordat ik 300 pagina's ga doorspitten.

Wat is een betaalbare jeep die voor de trailer kan? Want ik wil geen gewone personenauto voor de trailer hebben.

Nu leen ik de auto van mijn ouders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:40

Dan kan je gaan zoeken in de richting van subaru forester, suzuki grand vitara, landrover freelander en honda heeft geloof ik ook nog een 4x4.

Ik rij een forester en ben daar helemaal happy mee als trekauto en voor dagelijks woon-werk verkeer.

Need I say more....... :D
https://youtu.be/g3Tztj3wTMM

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:55

Wij hebben een Mondeo gehad en dat was een prima auto, weet alleen niet hoe hij is met paarden erachter :+
Ik zou er wel een nemen met minimaal een 2l motor, wij hadden een lichtere en die kwam weleens wat te kort bij het wegrijden (ook al zonder aanhanger) en sloeg dan gewoon af. Uiteraard kun je dan wel je poot op het gas gooien maar vergeleken met de pajero die ik gewoon met m'n koppeling rustig de heuvel op kan laten rijden vanuit stilstand was het elke keer weer even wennen en sloeg hij gewoon 9 van de 10 keer af :+

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:40

Zonnetje81 schreef:
Ik val even binnen.
Ik zat net op MP te kijken wat een nissan qashqai doet maar daar schrik ik van, leuke SUV om te zien maar weegt maar 1200 kilo en mag er ook maar 1200 trekken. Dat is evenveel als mijn clio die het een keer gaat begeven.

Voordat ik 300 pagina's ga doorspitten.

Wat is een betaalbare jeep die voor de trailer kan? Want ik wil geen gewone personenauto voor de trailer hebben.

Nu leen ik de auto van mijn ouders...

In dat segment: benzine Toyota RAV4 4, Suzuki Grand Vitara en vw Tiguan, Hyundai Tucson, Mitsubishi outlander. Allemaal met de grotere motor.
In diesel ook de Ford kuga

Die schrik kreeg ik ook verschillende keren als ik een leuke auto gezien dacht te hebben.nde helft van die suvs zijn alleen aan de buitenkant dik.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:01

Is er in NL dan geen 'lichte vracht' regeling voor pick-ups?

In BE geen inschrijvingstaks, veel lagere wegentaks en als je het als bedrijfswagen kan doen ook 100% btw-aftrekbaar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:07

s0173957 schreef:

In BE geen inschrijvingstaks, veel lagere wegentaks en als je het als bedrijfswagen kan doen ook 100% btw-aftrekbaar.

Nope, althans niet meer voor particulieren.

s0173957 schreef:

Heb jij een Belgische site waar ik de kentekengegevens kan controleren?
Lijkt een aardige wagen (had 'm ook al gespot) maar ik betwijfel of ie wel voldoende laadvermogen over houdt, gezien wat er allemaal in zit.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:34

Thanks ik ga even googlrn!
Mondeo is dure personenauto. Dat wil ik niet. Of het wordt een jeep of kleine auto en blijven lenen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:53

Zonnetje81 schreef:
Mondeo is dure personenauto. Dat wil ik niet. Of het wordt een jeep of kleine auto en blijven lenen.

Dan blijf maar lenen.
Als je een Mondeo al te veel auto vindt, dan ga je ook geen passende terreinauto vinden. Alle capabele terreinwagens zijn (fors) duurder om te rijden dan een Mondeo.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:13

Dan blijven we bij ford ;) misschien is een ranger wat, sterke auto, 4x4 met hoge en lage gearing en genoeg ruimte voor een paar zadels en een hoop andere bende

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:37

palousa_boy schreef:
Dan blijven we bij ford ;) misschien is een ranger wat, sterke auto, 4x4 met hoge en lage gearing en genoeg ruimte voor een paar zadels en een hoop andere bende

bijna 200 euro per maand wegenbelasting en 1:15 Diesel.
Echt goedkoop kan ik dat niet noemen........

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:46

Niet goedkoop maar met het juiste salaris toch gewoon betaalbaar :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:49

palousa_boy schreef:
Niet goedkoop maar met het juiste salaris toch gewoon betaalbaar :+

Maar als een Mondeo als "bovenkant budget" wordt bestempeld, dan trek ik bepaalde zaken dienaangaande toch een beetje in twijfel.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:53

Het is natuurlijk net wat ze zoekt, een goedkope 4x4 is alleen goedkoop in aanschaf, daarbuiten bestaat goedkoop niet.
Maar een Mondeo is een dure personenauto, waar ik dus niet uit op kan maken of ze zulke bedragen wel wil neerleggen voor een goede stevige 4x4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 20:47

@ ikke: Nee, in België bestaat er voor zover ik weet geen site waar je kentekens kan checken. Meten is weten, en ga dan vooral grondig te werk zou ik zeggen. papieren nakijken, tweedehandskeuring voorzien door de verkoper, zelf dingen goed uitpluizen, en na aankoop moet je sowieso nogmaals naar de keuring (eventueel met weging) voor je met je nieuwe aankoop de weg op mag.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 22:02

Of het als bij mij destijds: als ik in die categorie geld uitgeeft wil ik ook een auto die ik leuk vind....
Dat kun je niet uit het bericht opmaken.

Toen ze mij een Avensis lieten zien als alternatief voor de rav 4 ben ik ook gillend weg gelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 22:06

Zijn er per toeval mensen die ervaring hebben met een pistesleep of weidemaaier om achter een jeep te hangen?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 22:29

Betonnet, twee kettingen van de hoeken naar de trekhaak en rijden maar. Zo doet stalhouder het hier met zn tractortje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 22:34

Met wat knutselwerk is dat ook nog te slepen door de shet dan :)*

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 00:13

ikke schreef:
Zonnetje81 schreef:

Dan blijf maar lenen.
Als je een Mondeo al te veel auto vindt, dan ga je ook geen passende terreinauto vinden. Alle capabele terreinwagens zijn (fors) duurder om te rijden dan een Mondeo.

Volgens mij stond in mijn post duidelijk dat ik GEEN personenauto voor mijn trailer wil. Dus een mondeo is voor mij een dure personenauto die niet nodig is. Ik wil een 4x4 voor de trailer, geen personenauto en dat staat los van wat ik wel/niet kan betalen. Een dure personenauto heb ik niet nodig als ie niet voor de trailer gaat staan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 00:20

pol013 schreef:
Of het als bij mij destijds: als ik in die categorie geld uitgeeft wil ik ook een auto die ik leuk vind....
Dat kun je niet uit het bericht opmaken.

Toen ze mij een Avensis lieten zien als alternatief voor de rav 4 ben ik ook gillend weg gelopen.

En dit dus ook.

Ik wil een leuke stoer auto als ik toch geld uit ga geven en voor mij is een personenauto voor de trailer een NO GO. Iedereen moet dat zelf weten maar daar ga ik niet mee rijden en dus ook geen geld aan uitgeven. Ik heb ook geen super grote auto nodig om van A naar B te komen zonder trailer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 07:48

Is er een speciale reden dat je er een jeep voor wil hebben?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:29

ikke schreef:
s0173957 schreef:

Nope, althans niet meer voor particulieren.

s0173957 schreef:

Heb jij een Belgische site waar ik de kentekengegevens kan controleren?
Lijkt een aardige wagen (had 'm ook al gespot) maar ik betwijfel of ie wel voldoende laadvermogen over houdt, gezien wat er allemaal in zit.

De Pick-up regeling is hier nochtans echt top voor mensen met paarden vind ik. Wordt alleen heel weinig gebruik van gemaakt, ik denk mede door de omvang van de wagens en het beperkte rijcomfort wat je toch nog steeds hebt met zo'n wagens...
Mijn volgende bedrijfswagen wordt in elk geval hoogstwaarschijnlijk toch een pick-up ipv m'n Mercedes C, zodat onze Freelander weg kan (die nu als 'werkauto' gebruikt wordt).
Gisteren is de nieuwe Mercedes X gelanceerd, ben benieuwd naar de prijzen!

En sorry ikke, maar zo'n site bestaat in BE niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:06

Ik heb een mitsubishi lichte vracht, die valt daar ook onder. Vind het inderdaad ideaal, maar mijn vriend heeft een bloedhekel aan dat type auto's. Hij kan onder andere niet deftig rijden met mijn mitsu, heeft steeds het gevoel dat ie gaat kantelen terwijl ik hem net lekker op de weg vind liggen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:15

Tja het is geen raceauto dus met 100 door de bocht zal hij het wat zwaar krijgen :+ maar met een Ferrari hoef je niet aan modder of überhaupt een ongelijke weg te denken