Er wordt niet betaald!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ladygiroc

Re: Er wordt niet betaald!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:27

Ik ben ook wel erg nieuwschierig of het zondag allemaal gaat zoals TS het hoopt.
Als ik in zo'n situatie zou zitten en ik zou 10000000% zeker weten dat het paard het goed heeft mag een ieder die 200 euro ergens stoppen waar het diep en donker is.
Overigens lijkt het me inderdaad erg handig om sommige dingen via pb te bespreken, KiWiKo->TS, dit voorkomt een hoop 'weet' bij mensen die er dicht bij staan ;)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:29

wel lekker makkelijk zo een paard kopen, een deel niet betalen.( dat is wel opgelost nou door ieder de helft).
maar met mij was je niet klaar gekomen. ik had er gelijk werk van gemaakt.
lautje is veel te goed.
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 02-02-10 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:29

wat ik hier post kan in een rechtzaak meegenomen worden

wat dat betreft ben ik heel wijs geworden......... weet precies wat wel en niet kan :)

luckyluke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:36

ik lees al een tijdje mee maar hoezo een rechtzaak ze heeft toch betaald dan snap ik niet waarom nog een rechtzaak ik snap al helemaal niet waarom je een paard verkoopt op afbetaling en dan wel al vast de papieren mee geeft dan heb je volgens mij geen poot om op te staan of heb ik een stuk gemist

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:37

Ik snap er maar helemaal niks meer van.. Wat heeft Lautjuh de pensionhoudster nou weer aangedaan? Ze wist tot voor kort niet eens waar Romy staat :?

Heb een hoop gezeik gehad bij mij op stal (wijd er verder niet over uit, krijg k t wéér op me dak) maar daar is ook nooit wat mee gedaan.. Zie in dit geval echt geen enkele reden om Lautjuh te weren van het erf... Kan aan mij liggen natuurlijk, in dat geval zou opheldering van eea toch wel fijn zijn :P

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:40

amyz schreef:
Ik snap er maar helemaal niks meer van.. Wat heeft Lautjuh de pensionhoudster nou weer aangedaan? Ze wist tot voor kort niet eens waar Romy staat :? :P

dat bedoel ik, en hoe komt die pensionhouder aan die verhalen?
ze heeft 1 bericht hier op bokt.
zal toch wel van jou afkomen dan, of zie ik dat verkeerd.Margret39

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:42

Das inderdaad de enige verklaring... In dat geval lijkt Margret mij ervoor verantwoordelijk om de pensionhoudster te gaan vertellen dat het met een sisser afgelopen is...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:43

luckyluke93 schreef:
ik lees al een tijdje mee maar hoezo een rechtzaak ze heeft toch betaald dan snap ik niet waarom nog een rechtzaak ik snap al helemaal niet waarom je een paard verkoopt op afbetaling en dan wel al vast de papieren mee geeft dan heb je volgens mij geen poot om op te staan of heb ik een stuk gemist

ja dan heb je een stuk gemist........ verkoper en koper zijn een prijs overeen gekomen......... peerd blijkt exceem te hebben, geen verborgen gebrek volgens de rechtbank........

koper betaald niet en zet verkoper onder druk......

dit soort dingen zijn appeltje eitje kale plaatje bij de rechter........... een rechter maakt korte metten met koper.......

de rechtzaak zal plaatsvinden op Nederlandse bodem dus duits recht is niet van belang.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:43

Ik ben vanaf het begin aan het meelezen en vind het hele verhaal steeds vreemder worden. Kan iemand natrekken op Magret39 en de zogenaamde stalhoudster hetzelfde IP adres hebben? Wel heel toevallig dat ze tegelijkertijd online zijn... op een tijdstip waarop juist veel paarden gevoerd worden....

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:45

Ach, dit doet er toch allemaal niet toe?
TS ziet zondag die pony. Zoniet, rechtzaak, ongeacht de reden, en dan ook direct goed doen...

Als Margret zich echt aan haar belofte wil houden, zorgt ze gewoon dat TS zondag die pony ziet, desnoods even van het erf af....

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:48

luckyluke93 schreef:

Ben jij nu margret39 of akira5 of lovely28?
Vind het zo raar dat er 'ineens' een hoop nieuwe bokkers meteen op dit topic terecht komen......
Volgens mij zijn jullie gewoon 1 en dezelfde....
Mocht ik het fout hebben bij deze mijn excuses maar ik vind het wel heel erg toevallig....

Lautjuh doe maar geen uitspraken meer hier, ik hoop in elk geval dat je Romy toch mag zien!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:58

Jullie hebben wel allemaal een nummer achter je naam staan..... Dat hebben de meeste toch niet :o

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:11

wow ik heb net met volle verbazing 33 pagina's gelezen :oo

er word hier heel veel onder 1 hoedje gespeeld :7

waar ik mij ook over verbaas is dat persoonlijke vete's op bokt niet zijn toegestaan maar dit wel :?

lautje: ik hoop echt van harte dat je romy toch nog te zien krijgt
ik denk dat alsik jou had geweest dat ik door roeien en ruiten was gegaan .......wat een geduld heb jij ! respect

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:12

Nee dat kan niet, als je nieuw bent rol je niet ineens in een ellenlang topic :+

Dat Margaret niet de pony op stal mag laten zien hoeft helemaal geen probleem te vormen.
Zij is ook niet degene die heeft gezegd dat dit een probleem gaat vormen, dat wordt hier gesuggereerd.
Ik snap de ophef en wantrouw, maar laten we gewoon afwachten wat er zondag gebeurd.
De helft zei hier dat die E200 er niet op zou staan en dat was ook keurig het geval, dus Margaret mag nu toch wel het voordeel van de twijfel denk ik?

Sjonge jonge wat er allemaal al gebeurd en getypt wordt in een topic die al zo goed als afgerond was ;)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:16

Jeetje, met verbazing heb ik dit hele topic gevolgt vanaf het begin, en ik blijf me steeds verder verbazen.
Verkoper wil eerst koste wat t kost pony terug, en dan opeens mag de koper toch de pony houden en hoeft ook maar 200,- minder te betalen. Eerst met de overeenkomst dat verkoper de pony zondag mag zien, en nu mag de verkoper niet eens op die stalling komen (verkoper heeft volgens mij niks met die stalling te maken, dus dat oordeel heeft de staleigenaar gemaakt op basis van wat die van de koper heeft gehoord)
Verhaal word steeds vreemder, en ik vraag me nou echt af wie gelijk heeft. Koper, jij bent zeker ook niet bereid om via pb te vertellen wat er allemaal aan de hand is? Want ik vind het niet meer dan gek dat 'iedereen de kant van verkoper' kiest. Dat is het enige verhaal wat hier word gegeven, en aan de hand daarvan ben jij de boeman.
Ben echt heel nieuwsgierig hoe het verhaal nou werkelijk is.
Enneh, Kiwiko, jij bent en blijft heerlijk recht door zee, en altijd eerlijk. En ook deze keer ga ik helemaal met jou mee. Ik had ook allang die pony terug gehaald.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:19

Luckyluke, je bent vandaag pas aangemeld en leest al een tijdje mee zeg je....?

Kiwiko, duits of nederlands recht, het is ook hier het appeltje eitje verhaal. Paard dient aan de beschrijving te voldoen, koop je willens en wetens een paard met ZE wat toegegeven is in dit Topic, dan kun je achteraf geen kosten gaan claimen die je maakt vanwege dat gebrek waar je het willens en wetens mee koopt. Je kunt op basis daarvan dus ook niet het contract ontbinden. Ook niet als het gebrek erger is of word dan je dacht aangezien je er zelf de verantwoording voor hebt als het paard bij jou staat. Als het zo erg was geweest bij de overdracht van het paard had koopster het paard niet moeten meenmen. Hoe je het ook wendt of keert, het blijft een appeltje eitje verhaal voor een rechter. Lautjuh heeft het heel netjes proberen op te lossen zo, en ik hoop dat de afspraken nagekomen worden. Of iedereen het anders had gedaan, daar moet je maar zin in hebben, is een langdurige rompslomp met veel stress.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:21

het verhaal zal twee kanten hebben........ alleen gerechtelijk gezien kan verkoper bewijzen middels dit topic bijvoorbeeld .........

koper laat het afwseten middels dit topic , en als het niet ts is dan is het wel haar stalhouder......

gerechtelijk gezien appeltje eitje kale plaatje :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:34

luckyluke93 schreef:
ja je kunt namelijk mee lezen zonder je aan temelden duhhh

misschien verstandig om de bokt regels nog eens goed door te nemen dan voordat je verder post ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:39

maar weet je......... als je het spelletje eerlijk speelt kan je hier alles posten........... want het is zoals het is.,.........

als je het niet eerlijk speelt dan kruimel je 200 van de prijs af door te liegen bedriegen en onder druk te zetten............ zo werkt het........
\
ts heeft laten zien dat in dit topic dat ze wil middelen alleen maar om de ponie te zien...... dat heeft ze gedaan....... ze krijgt 200 euro minder dan afgesproken.......

maar sinds vandaag rijst dus de vraag of ze de ponie wel mag zien.........
\
nogmaals rechters vinden dat niet grappig..........

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:41

KiWiKo schreef:
niks triest margret......... jij komt jouw deel van de afspraak niet na.........

en Lautjuh, je hoeft niet met ze in bed te duiken hoor. Je vrienden zijn dit niet...... en je hoeft niet aardig te blijven. Soms is het zelfs beter om maar niet aardig gevonden te worden.

Ik krijg hier een heel, heel naar gevoel bij.........

Ik volg dit topic al een tijd en heb er ook steeds een naar gevoel bij gehad. Een aantal posts komen toch misleidend over en ga helemaal mee in Kiwiko haar redeneringen. Het zal ook mij niet verbazen als het paard verkocht is. Dat gedoe, over waarom Ts niet bij haar voormalige paardje kan komen kijken, is natuurlijk onzin. Dit is geen afspraak op de maan maar gewoon prima uit te voeren, op andere locatie. Ik had dit ook aangepakt en aan mij had je ook niet zo'n makkelijke gehad!

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:53

(een stille meelezer meld zich) :oo Ik dacht dat het nu tot een oplossing was en nu staat het topic weer bij actief. TS als jij het terein niet op mag, dan kan toch je zus vader of moeder haar bekijken? Ik krijg ook sterk de indruk dat de pony er niet staat of dat de pony verkocht is aan die mensen waar ze nu staat. Dit klopt in geen geval en zoals alle andere zeggen geeft het een nare smaak.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:57

Maar, koper heeft toch helemaal nergens gezegd dat ze niet wil dat TS langskomt, dat staleigenaar haar niet op het erf wil hebben maakt toch verder niet uit? Ze kunnen dat prima onderling regelen en ik ga er vanuit dat dit ook gebeurd :)

(mocht het niet gebeuren breekt de hel namelijk los }> )

Yvon72

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:05

hier nog een stille lezer
ik hoop dat je Romy mag zien zondag

en vergeet niet foto's te maken s6

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:12

Zullen dit alle paardeneigenaren zijn van de stal waar ze niet welkom is?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:23

TS ik hoop echt dat je het topic al volledig hebt uitgeprint en iedere keer weer opnieuw de reacties uitprint en opslaat.

Mocht dit tot een zaak komen dan heb je iig bewijs, en dat is alles wat telt (dat kan ik je wel vertellen)

Hopelijk heb je het niet nodig, en kun je zondag Romy gewoon zien.
We wachten met spanning af. En willen natuurlijk wel foto's zien!!!!!