palousa_boy schreef:Op de punten aan het einde zetten ze dan wel steunpaaltjes zodat het geheel niet naar beneden komt.
Daar had ik ook wel al aan gedacht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:Alleen.... in een vrachtwagentje of camper past geen menwagen.... Dus ik denk dat dat toch geen optie is, of ?
ikke schreef:[Wedden van wel![]()
![]()
http://www.trucks.nl/nl/tweedehands-daf ... 4066192-vd
(sorry, kwam langs op een site, kon het niet laten)
ringo94 schreef:Hey iedereen,
Ik heb een vraagje... Eerst had ik het idee om een B rijbewijs vrachtwagentje te kopen om heerlijk met mijn pony op stap te kunnen. Maar omdat ik helaas vanaf volgende maand regelmatig lange afstanden zal moeten gaan afleggen met de auto en ik dan graag comfortabel zit (en niet in een klein koekblikje). Lijkt het mij een beter idee om de vrachtwagen uit mijn hoofd te zetten en voor een degelijke auto te gaan (graag een 4x4) waar ik mij ook veilig mee op de weg voel, maar waar ik ook paarden mee kan vervoeren. Ik wil graag een auto die 2 paarden zou kunnen trekken (wordt voornamelijk gebruikt voor 1 grote zware pony). En het liefst wil ik kijken voor een 2 paards ifor williams trailer (omdat die mij het gevoel geven dat wanneer er wat gebeurt op de weg mijn paard nog kans heeft er heel huids uit te komen). Ik ben ondertussen al dagen aan het kijken en inlezen maar zie ondertussen door de bomen het bos niet meer. Ik ben in het bezit van een E achter B.
Ik lees hier allemaal dingen over kogeldruk maar als ik kijk naar de advertenties op bijvoorbeeld marktplaats kan ik niks vinden over hoeveel zo een auto daar nou eigenlijk van kan hebben. Daarnaast wil ik kijken voor een zwaardere trailer, op hoeveel trekgewicht zou ik dan moeten selecteren om veilig en fijn met mijn paard op stap te kunnen?
Ik heb eigenlijk geen ijzen aan de auto verder, als hij zijn doel maar goed kan uitvoeren.
Het zou natuurlijk wel fijn zijn als de kosten een beetje te onderdrukken zijn. Ik begrijp dat alles een stuk duurder is dan een volkswage polo, maar er zit neem ik aan ook nog wel aardig wat verschillen tussen de onderhoud kosten van de verschillende merken.
Ik zoek een auto in de lagere prijscategorie (heb een klein bedragje kunnen sparen van rond de €3.500,-) Ik begrijp dat dit niet veel is maar het lijkt mij dat hier best nog wel een leuke wat oudere auto voor te vinden is die zo een trailer met paarden mag trekken?
Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer, reacties waar ik wat mee kan zou ik dan ook enorm waarderen
Rachel_x schreef:ringo94 schreef:Hey iedereen,
Ik heb een vraagje... Eerst had ik het idee om een B rijbewijs vrachtwagentje te kopen om heerlijk met mijn pony op stap te kunnen. Maar omdat ik helaas vanaf volgende maand regelmatig lange afstanden zal moeten gaan afleggen met de auto en ik dan graag comfortabel zit (en niet in een klein koekblikje). Lijkt het mij een beter idee om de vrachtwagen uit mijn hoofd te zetten en voor een degelijke auto te gaan (graag een 4x4) waar ik mij ook veilig mee op de weg voel, maar waar ik ook paarden mee kan vervoeren. Ik wil graag een auto die 2 paarden zou kunnen trekken (wordt voornamelijk gebruikt voor 1 grote zware pony). En het liefst wil ik kijken voor een 2 paards ifor williams trailer (omdat die mij het gevoel geven dat wanneer er wat gebeurt op de weg mijn paard nog kans heeft er heel huids uit te komen). Ik ben ondertussen al dagen aan het kijken en inlezen maar zie ondertussen door de bomen het bos niet meer. Ik ben in het bezit van een E achter B.
Ik lees hier allemaal dingen over kogeldruk maar als ik kijk naar de advertenties op bijvoorbeeld marktplaats kan ik niks vinden over hoeveel zo een auto daar nou eigenlijk van kan hebben. Daarnaast wil ik kijken voor een zwaardere trailer, op hoeveel trekgewicht zou ik dan moeten selecteren om veilig en fijn met mijn paard op stap te kunnen?
Ik heb eigenlijk geen ijzen aan de auto verder, als hij zijn doel maar goed kan uitvoeren.
Het zou natuurlijk wel fijn zijn als de kosten een beetje te onderdrukken zijn. Ik begrijp dat alles een stuk duurder is dan een volkswage polo, maar er zit neem ik aan ook nog wel aardig wat verschillen tussen de onderhoud kosten van de verschillende merken.
Ik zoek een auto in de lagere prijscategorie (heb een klein bedragje kunnen sparen van rond de €3.500,-) Ik begrijp dat dit niet veel is maar het lijkt mij dat hier best nog wel een leuke wat oudere auto voor te vinden is die zo een trailer met paarden mag trekken?
Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer, reacties waar ik wat mee kan zou ik dan ook enorm waarderen
Zie mijn auto hierboven, die valt binnen budget
ikke schreef:ringo94 schreef:Hey iedereen,
Ik heb een vraagje... Eerst had ik het idee om een B rijbewijs vrachtwagentje te kopen om heerlijk met mijn pony op stap te kunnen. Maar omdat ik helaas vanaf volgende maand regelmatig lange afstanden zal moeten gaan afleggen met de auto en ik dan graag comfortabel zit (en niet in een klein koekblikje). Lijkt het mij een beter idee om de vrachtwagen uit mijn hoofd te zetten en voor een degelijke auto te gaan (graag een 4x4) waar ik mij ook veilig mee op de weg voel, maar waar ik ook paarden mee kan vervoeren. Ik wil graag een auto die 2 paarden zou kunnen trekken (wordt voornamelijk gebruikt voor 1 grote zware pony). En het liefst wil ik kijken voor een 2 paards ifor williams trailer (omdat die mij het gevoel geven dat wanneer er wat gebeurt op de weg mijn paard nog kans heeft er heel huids uit te komen). Ik ben ondertussen al dagen aan het kijken en inlezen maar zie ondertussen door de bomen het bos niet meer. Ik ben in het bezit van een E achter B.
Ik lees hier allemaal dingen over kogeldruk maar als ik kijk naar de advertenties op bijvoorbeeld marktplaats kan ik niks vinden over hoeveel zo een auto daar nou eigenlijk van kan hebben. Daarnaast wil ik kijken voor een zwaardere trailer, op hoeveel trekgewicht zou ik dan moeten selecteren om veilig en fijn met mijn paard op stap te kunnen?
Ik heb eigenlijk geen ijzen aan de auto verder, als hij zijn doel maar goed kan uitvoeren.
Het zou natuurlijk wel fijn zijn als de kosten een beetje te onderdrukken zijn. Ik begrijp dat alles een stuk duurder is dan een volkswage polo, maar er zit neem ik aan ook nog wel aardig wat verschillen tussen de onderhoud kosten van de verschillende merken.
Ik zoek een auto in de lagere prijscategorie (heb een klein bedragje kunnen sparen van rond de €3.500,-) Ik begrijp dat dit niet veel is maar het lijkt mij dat hier best nog wel een leuke wat oudere auto voor te vinden is die zo een trailer met paarden mag trekken?
Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer, reacties waar ik wat mee kan zou ik dan ook enorm waarderen
Zie mijn auto hierboven, die valt binnen budget
Varekaj schreef:Ze wil een 2-paards trailer maar er komt slechts 1 zware pony in. Dus met een auto die 2000 mag trekken moet het an sich wel lukken. Mijn 2-paards weegt leeg 904kg, maar dat is het meest basic 506-model. Dus geen zadelkamer, geen voorlader, geen extraatjes die extra gewicht meebrengen. De TMM van die trailer is 2600 dus ruimschoots voldoende. Een auto die 2000 mag trekken met 904 aan ledige trailer, dan mag er nog steeds 1100kg paard in. Ik denk niet dat ze met een shire op pad gaat...
Edit: ik rij dus een 2-paards ifor, omdat ze dat merk ook in gedachten heeft.
Sizzle schreef:Ja kind is ook weer 'gerepareerd' (gips)
Ik ben trouwens recent op de VW Tiquan gestoten, ik wist niet dat daar ook zoveel aan mocht hangen.
Het zwaarste model mag 2500 kg trekken en hij ligt een heel stuk lager in de prijs dan andere auto's in zijn gewicht.
Iemand ervaring met deze auto?
ringo94 schreef:Bedankt voor jou reactie ikke,
Ik heb zelf ook naar deze auto's gekeken maar vind ze wel gelijk heel wat. Zo een klein meisje in zo een grote autoIk ben bang dat dat echt te veel auto voor mij is (heeft denk ik voornamelijk met gevoel te maken)
Maar als ik het goed begrijp moet ik dus naar een auto gaan zoeken die minimaal 2500 kg mag trekken. Ik ga sws voor een 4x4 moet ik dan ook nog naar de kogeldruk kijken?
Ik vroeg mij af zou ik dan met een Kia Sorento niet ook haalbaar zijn? Ik kwam zelf ook de landrover Freelander tegen deze komt met een zware motor ook rond de 2500 kg uit. Dit lijkt mij persoonlijk een fijne auto. Zouden bijvoorbeeld deze auto's (mits het voldoende trekvermogen) ook een mogelijke combinatie zijn met een iw? De freelander trekt mij namelijk wel heel erg aan.
sflj schreef:ringo94 schreef:Bedankt voor jou reactie ikke,
Ik heb zelf ook naar deze auto's gekeken maar vind ze wel gelijk heel wat. Zo een klein meisje in zo een grote autoIk ben bang dat dat echt te veel auto voor mij is (heeft denk ik voornamelijk met gevoel te maken)
Maar als ik het goed begrijp moet ik dus naar een auto gaan zoeken die minimaal 2500 kg mag trekken. Ik ga sws voor een 4x4 moet ik dan ook nog naar de kogeldruk kijken?
Ik vroeg mij af zou ik dan met een Kia Sorento niet ook haalbaar zijn? Ik kwam zelf ook de landrover Freelander tegen deze komt met een zware motor ook rond de 2500 kg uit. Dit lijkt mij persoonlijk een fijne auto. Zouden bijvoorbeeld deze auto's (mits het voldoende trekvermogen) ook een mogelijke combinatie zijn met een iw? De freelander trekt mij namelijk wel heel erg aan.
Een Freelander voor dat budget is een Freelander I. Fantastische auto en kan ook best een (2paards) trailer trekken maar hooguit 2000kg hoor.
Neem de td4 (=BMW motor en beter dan de vroegere) of de 6 cil. benzine.
ringo94 schreef:Ik zoek een auto in de lagere prijscategorie (heb een klein bedragje kunnen sparen van rond de €3.500,-)
ikke schreef:
Rex_Rolfo schreef:.. wordt het een hele oude of met heel veel kilometers op de klok. Of allebei.