[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:44

palousa_boy schreef:
Op de punten aan het einde zetten ze dan wel steunpaaltjes zodat het geheel niet naar beneden komt.



Daar had ik ook wel al aan gedacht :D

ikke

Berichten: 38798
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:49


palousa_boy

Berichten: 10577
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:54

Dat is ook mooi spul ja en er past nog verbazend veel spul in zo'n aanhanger als je een beetje goed kunt stouwen :+

Maris
Berichten: 16021
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:10


Mungbean

Berichten: 36293
Geregistreerd: 21-04-06

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:07


Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:15

Dag iedereen!

Mijn oude auto is afgekeurd en de kosten lopen jammer genoeg te hoog op om hem te herstellen. Tijdelijk kan ik nog met de opel vivaro rijden van mijn papa, maar dat houdt ook op een dag op.
Ik zou binnen een aantal maanden op zoek gaan naar een deftige tweedehands, waar ik op termijn een 1,5 trailer mee zou willen trekken voor mijn fjord. Dit zal wel pas voor in de toekomst zijn, maar ik zou toch al graag een auto hebben die dat aankan.
Waaraan denken jullie dan? Wat zijn de zaken waar je mee moet rijden houden? Ik ben een totale leek.
Er zouden ook nog twee benchen voor mijn honden moeten inkunnen, daarvoor kan de achterbank plat aangezien ik zelden passagiers meeneem. Ik reed nu met een passat break, en zou graag iets in die aard terug hebben.

Rachel_x

Berichten: 3127
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:42

Afbeelding
Yes wij zijn geslaagd voor een leuke auto! Een citroen c4 uit 2006.1511 kg trekgewicht en betaalbaar in wegenbelasting (47 pm). Helemaal blij!

ringo94
Berichten: 84
Geregistreerd: 05-05-08

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:33

Hey iedereen,

Ik heb een vraagje... Eerst had ik het idee om een B rijbewijs vrachtwagentje te kopen om heerlijk met mijn pony op stap te kunnen. Maar omdat ik helaas vanaf volgende maand regelmatig lange afstanden zal moeten gaan afleggen met de auto en ik dan graag comfortabel zit (en niet in een klein koekblikje). Lijkt het mij een beter idee om de vrachtwagen uit mijn hoofd te zetten en voor een degelijke auto te gaan (graag een 4x4) waar ik mij ook veilig mee op de weg voel, maar waar ik ook paarden mee kan vervoeren. Ik wil graag een auto die 2 paarden zou kunnen trekken (wordt voornamelijk gebruikt voor 1 grote zware pony). En het liefst wil ik kijken voor een 2 paards ifor williams trailer (omdat die mij het gevoel geven dat wanneer er wat gebeurt op de weg mijn paard nog kans heeft er heel huids uit te komen). Ik ben ondertussen al dagen aan het kijken en inlezen maar zie ondertussen door de bomen het bos niet meer. Ik ben in het bezit van een E achter B.

Ik lees hier allemaal dingen over kogeldruk maar als ik kijk naar de advertenties op bijvoorbeeld marktplaats kan ik niks vinden over hoeveel zo een auto daar nou eigenlijk van kan hebben. Daarnaast wil ik kijken voor een zwaardere trailer, op hoeveel trekgewicht zou ik dan moeten selecteren om veilig en fijn met mijn paard op stap te kunnen?

Ik heb eigenlijk geen ijzen aan de auto verder, als hij zijn doel maar goed kan uitvoeren.
Het zou natuurlijk wel fijn zijn als de kosten een beetje te onderdrukken zijn. Ik begrijp dat alles een stuk duurder is dan een volkswage polo, maar er zit neem ik aan ook nog wel aardig wat verschillen tussen de onderhoud kosten van de verschillende merken.

Ik zoek een auto in de lagere prijscategorie (heb een klein bedragje kunnen sparen van rond de €3.500,-) Ik begrijp dat dit niet veel is maar het lijkt mij dat hier best nog wel een leuke wat oudere auto voor te vinden is die zo een trailer met paarden mag trekken?

Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer, reacties waar ik wat mee kan zou ik dan ook enorm waarderen :)

Mungbean

Berichten: 36293
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:52

Als het gaat om 1 paard dan heb je keuze zat. Dan is alles in het 1800 kg bereik ruim voldoende.
Zodra je ook echt met 2 grote paarden in een ifor wil gaan rijden dan is dat gewoon zwaar en dan ook snel duur of heel oud.

Rachel_x

Berichten: 3127
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:27

ringo94 schreef:
Hey iedereen,

Ik heb een vraagje... Eerst had ik het idee om een B rijbewijs vrachtwagentje te kopen om heerlijk met mijn pony op stap te kunnen. Maar omdat ik helaas vanaf volgende maand regelmatig lange afstanden zal moeten gaan afleggen met de auto en ik dan graag comfortabel zit (en niet in een klein koekblikje). Lijkt het mij een beter idee om de vrachtwagen uit mijn hoofd te zetten en voor een degelijke auto te gaan (graag een 4x4) waar ik mij ook veilig mee op de weg voel, maar waar ik ook paarden mee kan vervoeren. Ik wil graag een auto die 2 paarden zou kunnen trekken (wordt voornamelijk gebruikt voor 1 grote zware pony). En het liefst wil ik kijken voor een 2 paards ifor williams trailer (omdat die mij het gevoel geven dat wanneer er wat gebeurt op de weg mijn paard nog kans heeft er heel huids uit te komen). Ik ben ondertussen al dagen aan het kijken en inlezen maar zie ondertussen door de bomen het bos niet meer. Ik ben in het bezit van een E achter B.

Ik lees hier allemaal dingen over kogeldruk maar als ik kijk naar de advertenties op bijvoorbeeld marktplaats kan ik niks vinden over hoeveel zo een auto daar nou eigenlijk van kan hebben. Daarnaast wil ik kijken voor een zwaardere trailer, op hoeveel trekgewicht zou ik dan moeten selecteren om veilig en fijn met mijn paard op stap te kunnen?

Ik heb eigenlijk geen ijzen aan de auto verder, als hij zijn doel maar goed kan uitvoeren.
Het zou natuurlijk wel fijn zijn als de kosten een beetje te onderdrukken zijn. Ik begrijp dat alles een stuk duurder is dan een volkswage polo, maar er zit neem ik aan ook nog wel aardig wat verschillen tussen de onderhoud kosten van de verschillende merken.

Ik zoek een auto in de lagere prijscategorie (heb een klein bedragje kunnen sparen van rond de €3.500,-) Ik begrijp dat dit niet veel is maar het lijkt mij dat hier best nog wel een leuke wat oudere auto voor te vinden is die zo een trailer met paarden mag trekken?

Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer, reacties waar ik wat mee kan zou ik dan ook enorm waarderen :)

Zie mijn auto hierboven, die valt binnen budget :)

ikke

Berichten: 38798
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:49

Rachel_x schreef:
ringo94 schreef:
Hey iedereen,

Ik heb een vraagje... Eerst had ik het idee om een B rijbewijs vrachtwagentje te kopen om heerlijk met mijn pony op stap te kunnen. Maar omdat ik helaas vanaf volgende maand regelmatig lange afstanden zal moeten gaan afleggen met de auto en ik dan graag comfortabel zit (en niet in een klein koekblikje). Lijkt het mij een beter idee om de vrachtwagen uit mijn hoofd te zetten en voor een degelijke auto te gaan (graag een 4x4) waar ik mij ook veilig mee op de weg voel, maar waar ik ook paarden mee kan vervoeren. Ik wil graag een auto die 2 paarden zou kunnen trekken (wordt voornamelijk gebruikt voor 1 grote zware pony). En het liefst wil ik kijken voor een 2 paards ifor williams trailer (omdat die mij het gevoel geven dat wanneer er wat gebeurt op de weg mijn paard nog kans heeft er heel huids uit te komen). Ik ben ondertussen al dagen aan het kijken en inlezen maar zie ondertussen door de bomen het bos niet meer. Ik ben in het bezit van een E achter B.

Ik lees hier allemaal dingen over kogeldruk maar als ik kijk naar de advertenties op bijvoorbeeld marktplaats kan ik niks vinden over hoeveel zo een auto daar nou eigenlijk van kan hebben. Daarnaast wil ik kijken voor een zwaardere trailer, op hoeveel trekgewicht zou ik dan moeten selecteren om veilig en fijn met mijn paard op stap te kunnen?

Ik heb eigenlijk geen ijzen aan de auto verder, als hij zijn doel maar goed kan uitvoeren.
Het zou natuurlijk wel fijn zijn als de kosten een beetje te onderdrukken zijn. Ik begrijp dat alles een stuk duurder is dan een volkswage polo, maar er zit neem ik aan ook nog wel aardig wat verschillen tussen de onderhoud kosten van de verschillende merken.

Ik zoek een auto in de lagere prijscategorie (heb een klein bedragje kunnen sparen van rond de €3.500,-) Ik begrijp dat dit niet veel is maar het lijkt mij dat hier best nog wel een leuke wat oudere auto voor te vinden is die zo een trailer met paarden mag trekken?

Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer, reacties waar ik wat mee kan zou ik dan ook enorm waarderen :)

Zie mijn auto hierboven, die valt binnen budget :)

Die trekt geen twee paarden in een Ifor.

Een Ifor met twee paarden weegt 2500kg. Als je dat veilig wil trekken EN je wil comfortabel veel km maken, dan hoop ik dat je een dikke reiskostenvergoeding krijgt, anders kan die Land Rover Discovery of Range Rover (sport) echt niet uit! Dat soort auto's (Toyota en Mitsubishi zijn geen haar beter) doen 1: 10 als je een goede hebt en een rustige rechtervoet. 150 euro per maand wegenbelasting is voor de Range Rovers onvoldoende budget, een vroege Disco III wil het daar nog net voor doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 23:26

Ze wil een 2-paards trailer maar er komt slechts 1 zware pony in. Dus met een auto die 2000 mag trekken moet het an sich wel lukken. Mijn 2-paards weegt leeg 904kg, maar dat is het meest basic 506-model. Dus geen zadelkamer, geen voorlader, geen extraatjes die extra gewicht meebrengen. De TMM van die trailer is 2600 dus ruimschoots voldoende. Een auto die 2000 mag trekken met 904 aan ledige trailer, dan mag er nog steeds 1100kg paard in. Ik denk niet dat ze met een shire op pad gaat...

Edit: ik rij dus een 2-paards ifor, omdat ze dat merk ook in gedachten heeft.

ringo94
Berichten: 84
Geregistreerd: 05-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 23:49

Bedankt voor jou reactie ikke,

Ik heb zelf ook naar deze auto's gekeken maar vind ze wel gelijk heel wat. Zo een klein meisje in zo een grote auto :+ Ik ben bang dat dat echt te veel auto voor mij is (heeft denk ik voornamelijk met gevoel te maken)
Maar als ik het goed begrijp moet ik dus naar een auto gaan zoeken die minimaal 2500 kg mag trekken. Ik ga sws voor een 4x4 moet ik dan ook nog naar de kogeldruk kijken?

Ik vroeg mij af zou ik dan met een Kia Sorento niet ook haalbaar zijn? Ik kwam zelf ook de landrover Freelander tegen deze komt met een zware motor ook rond de 2500 kg uit. Dit lijkt mij persoonlijk een fijne auto. Zouden bijvoorbeeld deze auto's (mits het voldoende trekvermogen) ook een mogelijke combinatie zijn met een iw? De freelander trekt mij namelijk wel heel erg aan.

Rachel_x

Berichten: 3127
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 23:51

ikke schreef:
ringo94 schreef:
Hey iedereen,

Ik heb een vraagje... Eerst had ik het idee om een B rijbewijs vrachtwagentje te kopen om heerlijk met mijn pony op stap te kunnen. Maar omdat ik helaas vanaf volgende maand regelmatig lange afstanden zal moeten gaan afleggen met de auto en ik dan graag comfortabel zit (en niet in een klein koekblikje). Lijkt het mij een beter idee om de vrachtwagen uit mijn hoofd te zetten en voor een degelijke auto te gaan (graag een 4x4) waar ik mij ook veilig mee op de weg voel, maar waar ik ook paarden mee kan vervoeren. Ik wil graag een auto die 2 paarden zou kunnen trekken (wordt voornamelijk gebruikt voor 1 grote zware pony). En het liefst wil ik kijken voor een 2 paards ifor williams trailer (omdat die mij het gevoel geven dat wanneer er wat gebeurt op de weg mijn paard nog kans heeft er heel huids uit te komen). Ik ben ondertussen al dagen aan het kijken en inlezen maar zie ondertussen door de bomen het bos niet meer. Ik ben in het bezit van een E achter B.

Ik lees hier allemaal dingen over kogeldruk maar als ik kijk naar de advertenties op bijvoorbeeld marktplaats kan ik niks vinden over hoeveel zo een auto daar nou eigenlijk van kan hebben. Daarnaast wil ik kijken voor een zwaardere trailer, op hoeveel trekgewicht zou ik dan moeten selecteren om veilig en fijn met mijn paard op stap te kunnen?

Ik heb eigenlijk geen ijzen aan de auto verder, als hij zijn doel maar goed kan uitvoeren.
Het zou natuurlijk wel fijn zijn als de kosten een beetje te onderdrukken zijn. Ik begrijp dat alles een stuk duurder is dan een volkswage polo, maar er zit neem ik aan ook nog wel aardig wat verschillen tussen de onderhoud kosten van de verschillende merken.

Ik zoek een auto in de lagere prijscategorie (heb een klein bedragje kunnen sparen van rond de €3.500,-) Ik begrijp dat dit niet veel is maar het lijkt mij dat hier best nog wel een leuke wat oudere auto voor te vinden is die zo een trailer met paarden mag trekken?

Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer, reacties waar ik wat mee kan zou ik dan ook enorm waarderen :)

Zie mijn auto hierboven, die valt binnen budget :)

Die trekt geen twee paarden in een Ifor.

Een Ifor met twee paarden weegt 2500kg. Als je dat veilig wil trekken EN je wil comfortabel veel km maken, dan hoop ik dat je een dikke reiskostenvergoeding krijgt, anders kan die Land Rover Discovery of Range Rover (sport) echt niet uit! Dat soort auto's (Toyota en Mitsubishi zijn geen haar beter) doen 1: 10 als je een goede hebt en een rustige rechtervoet. 150 euro per maand wegenbelasting is voor de Range Rovers onvoldoende budget, een vroege Disco III wil het daar nog net voor doen.[/quote] oh ja, verkeerd gelezen.

ringo94
Berichten: 84
Geregistreerd: 05-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 23:52

Varekaj schreef:
Ze wil een 2-paards trailer maar er komt slechts 1 zware pony in. Dus met een auto die 2000 mag trekken moet het an sich wel lukken. Mijn 2-paards weegt leeg 904kg, maar dat is het meest basic 506-model. Dus geen zadelkamer, geen voorlader, geen extraatjes die extra gewicht meebrengen. De TMM van die trailer is 2600 dus ruimschoots voldoende. Een auto die 2000 mag trekken met 904 aan ledige trailer, dan mag er nog steeds 1100kg paard in. Ik denk niet dat ze met een shire op pad gaat...

Edit: ik rij dus een 2-paards ifor, omdat ze dat merk ook in gedachten heeft.



Dat klopt er komt een grote haflinger in van rond de 500 kilo. Ik wil enkel een 2 paards trailer voor als ik een keer een buitenrit wil maken dat er nog een mee kan. Dit zal dus enkele keren gebeuren en vaak gaat er dan een soortgelijke pony mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 07:30

Laat je pony eens wegen als dat kan. Mijn ifor is nog geen jaar oud en dus 904kg leeg, ik denk met voorlader etc. zo rond de 1000. Als je weet hoeveel jouw pony weegt doe je dat x2, dat tel je bij het ledig gewicht van de trailer en je weet wat erachter gaat hangen.

De 506 heeft een tmm van 2600, dus met 900 ledig heb je 1700 kg laadvermogen. Daar hoef je je iig al geen zorgen om te maken.

Een auto die 2000 kan trekken is het minimum voor 2 pony's, met 2500 zit je wel snor. Kan je voor je budget een goeie ouwe vinden die meer mag, dan is dat altijd mooi meegenomen. Mijn oude mitsu pajero mag 2800 trekken op een 2,5 diesel.

pol013

Berichten: 9998
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 07:54

Sizzle schreef:
Ja kind is ook weer 'gerepareerd' (gips) :D

Ik ben trouwens recent op de VW Tiquan gestoten, ik wist niet dat daar ook zoveel aan mocht hangen.
Het zwaarste model mag 2500 kg trekken en hij ligt een heel stuk lager in de prijs dan andere auto's in zijn gewicht.
Iemand ervaring met deze auto?

De ANWB zegt dat het geen werkpaard\ trekauto is.

Asciugamano
Berichten: 5856
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 07:56

ringo94 schreef:
Bedankt voor jou reactie ikke,

Ik heb zelf ook naar deze auto's gekeken maar vind ze wel gelijk heel wat. Zo een klein meisje in zo een grote auto :+ Ik ben bang dat dat echt te veel auto voor mij is (heeft denk ik voornamelijk met gevoel te maken)
Maar als ik het goed begrijp moet ik dus naar een auto gaan zoeken die minimaal 2500 kg mag trekken. Ik ga sws voor een 4x4 moet ik dan ook nog naar de kogeldruk kijken?

Ik vroeg mij af zou ik dan met een Kia Sorento niet ook haalbaar zijn? Ik kwam zelf ook de landrover Freelander tegen deze komt met een zware motor ook rond de 2500 kg uit. Dit lijkt mij persoonlijk een fijne auto. Zouden bijvoorbeeld deze auto's (mits het voldoende trekvermogen) ook een mogelijke combinatie zijn met een iw? De freelander trekt mij namelijk wel heel erg aan.

Een Freelander voor dat budget is een Freelander I. Fantastische auto en kan ook best een (2paards) trailer trekken maar hooguit 2000kg hoor.
Neem de td4 (=BMW motor en beter dan de vroegere) of de 6 cil. benzine. ;)

ikke

Berichten: 38798
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 08:34

sflj schreef:
ringo94 schreef:
Bedankt voor jou reactie ikke,

Ik heb zelf ook naar deze auto's gekeken maar vind ze wel gelijk heel wat. Zo een klein meisje in zo een grote auto :+ Ik ben bang dat dat echt te veel auto voor mij is (heeft denk ik voornamelijk met gevoel te maken)
Maar als ik het goed begrijp moet ik dus naar een auto gaan zoeken die minimaal 2500 kg mag trekken. Ik ga sws voor een 4x4 moet ik dan ook nog naar de kogeldruk kijken?

Ik vroeg mij af zou ik dan met een Kia Sorento niet ook haalbaar zijn? Ik kwam zelf ook de landrover Freelander tegen deze komt met een zware motor ook rond de 2500 kg uit. Dit lijkt mij persoonlijk een fijne auto. Zouden bijvoorbeeld deze auto's (mits het voldoende trekvermogen) ook een mogelijke combinatie zijn met een iw? De freelander trekt mij namelijk wel heel erg aan.

Een Freelander voor dat budget is een Freelander I. Fantastische auto en kan ook best een (2paards) trailer trekken maar hooguit 2000kg hoor.
Neem de td4 (=BMW motor en beter dan de vroegere) of de 6 cil. benzine. ;)

Freebee mag maar 2 ton trekken, maakt niet uit in welke versie. Gaat dus voor twee flinke haffen in een Ifor niet werken.

Ook al doe je het maar eens per jaar; ALS je het doet, doe je dat met een combi die dat kan hebben! Aan jou de keuze of je die auto dan zelf wil hebben of dat je voor die enkele keer dan een Defender huurt.

Die Sorento is geen haar beter, haalt ook maar 2 ton aan de haak.

Sorry, ook kleine meisjes zullen moeten leren met grote auto's om te gaan als ze grote paardentrailers willen trekken. Je wil dikke trailers trekken? Nou, daar horen dikke auto's voor, wen er maar aan.

Rex_Rolfo

Berichten: 5539
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:17

ringo94 schreef:
Ik zoek een auto in de lagere prijscategorie (heb een klein bedragje kunnen sparen van rond de €3.500,-)

Ik kom even als een olifant de porseleinkast binnen denderen, daarvoor alvast excusses.

Vraag komt over als iets wat ik de laatste tijd wel vaker meemaak, ook buiten de paarden: "ik wil alles maar heb geen cent te makken"

Voor € 3500 kun je een hele leuke auto kopen, maar als die ook nog 4wd moet hebben en 2500 kg moet kunnen trekken wordt het een hele oude of met heel veel kilometers op de klok. Of allebei.

Zelfs als je een goede vindt ben je zo nog een keer dat bedrag kwijt om de wagen écht goed te krijgen. Keer andere schokdempers want de wegligging is niet best, keer andere remschijven want de oude zijn dun, een koelslang is toch wel erg poreus geworden, olie van de versnellingsbak moet ververst (altijd nog beter dan de hele bak vervangen) enz. enz. Het gaat vaak met 200 euro hier, 300 daar maar kan op die manier snel oplopen. Zeker als je het moet uitbesteden. Toch maar vragen of Varekaj nog een vrijgezelle schoonbroer heeft ?

Daarnaast de cost of ownership: dikke bak kost elke maand een kapitaal aan wegenbelasting en hoge wagen met 4wd zuipt als een tempelier.

Mijn suggestie: ga voor een (compacte) middenklasser van een 13-1400 kg leeggewicht die 1400 of 1500 kg mag trekken en hang daar een standaard 1,5paards achter.

Die keer dat een vriend(in) mee wil moet hij/zij zelf maar iets regelen, waarom zou jij honderden (!!) euro's per jaar extra betalen voor die ene keer dat er een 2e paard mee zou kunnen?

We werken dagelijks met gevaar: bites at the front, kicks at the back and bucks you off in the middle. En dan druk maken om wat er gebeurt bij een ongeluk? Ik snap het wel, daar niet van, maar dat een voorlader daar grote voordelen brengt zal ook lang niet altijd zijn. En je staat er soms van te kijken hoe paarden redelijk ongeschonden uit toch flinke ongelukken komen. Veel beter om ongelukken zoveel mogelijk te vermijden door een combinatie te hebben die als een huis op de weg ligt. En dat is niet door een eigenlijk net te kleine auto voor een zware trailer te zetten. Of eentje die door achterstallig (want toch wel erg duur) onderhoud minder goed remt of minder goed op de weg ligt dan zou horen.

Nogmaals excusses als dit niet is wat je wilt horen, maar neem het mee in je overwegingen.

ikke

Berichten: 38798
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:24

Nou, ja, het vergt soms enig out-of-the-box-denken, maar voor iets boven dat budget staat er best iets betaalbaars op Marktplaats:
https://link.marktplaats.nl/m1181647171

C-rijbewijs is een beroepsopleiding, dus aftrekbaar en het doet het ook leuk op je CV.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:39

@Rex_Rolfo: mijn schoonbroer is helaas geen vrijgezel meer en die zou ik sowieso niet aan een auto laten sleutelen. Hij ging enkele jaren terug de kever uit '74 helpen opknappen met mijn vriend, en de radio aansluiten. Er is een luide knal geweest, de radio gaf geen kick maar de auto was wél gestart zonder een sleutel in de buurt... :')

Daarbij is het mijn stiefpaps die graag aan auto's sleutels, ervaring zat heeft met 4x4 (offroad rijden en knutselen) en die dan ook het onderhoud van mijn geliefde bakkie doet.

@ringo94: Ik ben ook maar een kleine gup van net 1m60 hoog, en ik vind in zo'n grote auto rijden net héérlijk. Ik kijk overal overheen, heb goed zicht voor en rond me, voel me veiliger dan in de peugeot 107 van moeders bijvoorbeeld. Voor mij is dat een koekblikje op wieltjes.
Als je maar sporadisch een 2e paard zou meenemen is de 1,5 van ifor ook een aanrader. Zoals RR zegt, laat een ander maar zelf transport regelen als ze mee willen.

Waarom heb je trouwens 4x4 nodig? Als je hoofdzakelijk gewone weg doet kan je dat gerust achterwege laten. Ik heb het omdat ik ook echt met regelmaat op mijn weilanden moet rondrijden of over een lange veldweg met diepe geulen waar een gewone auto niet doorheen kan.

Rex_Rolfo

Berichten: 5539
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:44

ikke schreef:
staat er best iets betaalbaars op Marktplaats:
https://link.marktplaats.nl/m1181647171
Rex_Rolfo schreef:
.. wordt het een hele oude of met heel veel kilometers op de klok. Of allebei.

Hier dus allebei: 28 jaar en kleine 4 ton op de klok. Als je daar met een zaklamp onder kruipt komen er gegarandeerd puntjes boven water die aangepakt moeten worden. En een "paar" "kleine" puntjes tikt toch snel aan. Keer banden vervangen? Moeten 'extra load' banden onder en die zijn zoals je al kunt gokken extra duur.

Niet erg als je een budget hebt van 7K, dan is de helft voor aanschaf en de andere helft voor onderhoud & reparatie. Wel lastig als je budget bij 3½K ophoudt...



@varekaj, ah stief, ik dacht schoon :o
Je hebt niet toevallig nog een (stief)broer voor ringo94 in de aanbieding? :D :D

ringo94
Berichten: 84
Geregistreerd: 05-05-08

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:50

Bedankt iedereen voor de reacties.

Een 1.5 paards trailer zit ik nu ook steeds meer aan te denken omdat alles wat jullie zeggen ik zeker mee neem in mijn overweging. Maar naar wat voor auto zou ik dan moeten kijken als ik een 1,5 paards iw wil trekken (met voorlader)? Wat ik had begrepen uit andere topics dat voor een iw trailer alleen een 4x4 kan daarom was ik daarnaar opzoek gegaan.

Ik rij zelf alleen over verharde wegen. Misschien een keer op een wedstrijd dat hij in het gras moet parkeren. Maar waar ik tot nu toe altijd start is het altijd op een verharde ondergrond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:56

Waarom zou een ifor alleen aan een 4x4 geknoopt kunnen worden? Zie ze vaak zat achter een gewone middenklasser hangen hoor. Net zoals tig andere trailers.

Als ik me goed herinner weegt een 1,5 ifor zo'n 800kg leeg, maar ik weet niet of dat de basisuitvoering is of ook de full option. Voorlader, zadelkamer etc is allemaal extra gewicht. Ga je voor een auto met genoeg laadruimte, laad je zadelkamer dan eventueel vallen en kiep alles in je koffer :)

@ RR: helaas, geen schoon- of stieffamilie op overschot. Het is dat ik de tijd er niet voor heb, anders zou ik zelf nog willen leren puzzelen aan auto's :))