[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:18

muppetmayo schreef:
Roodvos schreef:
Dan is het de moeite waard als je vrienden zich goed inlezen en een rekensommetje gaan maken. Mogelijk is het goedkoper voor daags gebruik een Aygo oid te gebruiken, en voor de paarden er een extra camperbus op na te houden. Een camper kan voor kwarttarief in de wegenbelasting.

Voor mij is dit inderdaad ook de voordeligste optie, is best de moeite waard om eens na te rekenen :j

Om diezelfde reden zijn wij dus op zoek naar een vrachtwagen. Die gaan ook voor kwart-tarief (particulier) en als je een goede versie koopt (of bouwt) heb je je camper erbij :D

Je moet alleen niet te bang zijn voor wat stempeltjes op je rijbewijs anders komt dat ook weer niet goed.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:48

Alleen.... in een vrachtwagentje of camper past geen menwagen.... Dus ik denk dat dat toch geen optie is, of ?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:59

Maris schreef:
Alleen.... in een vrachtwagentje of camper past geen menwagen.... Dus ik denk dat dat toch geen optie is, of ?

Voldoende grote vrachtwagen kopen:
https://link.marktplaats.nl/m1174569319

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:14

Welja, gewoon gelijk een vrachtwagen ! Ik denk dat je daarmee met je E rijbewijs niet zo ver komt ?!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:23

Maris schreef:
Welja, gewoon gelijk een vrachtwagen ! Ik denk dat je daarmee met je E rijbewijs niet zo ver komt ?!

Dat zeg ik toch: vrachtwagentje.

Als je het over grote vrachtwagens hebt, heb je het over zoiets:
Afbeelding

:D :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:29

Hihi, nou ik vond de vorige eigenlijk al groot genoeg hoor. Met deze kan je ook gelijk een lading hooi uit Frankrijk gaan halen .... voor jezelf en de buren ( als die paarden hebben :+ )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:34

Maris schreef:
Hihi, nou ik vond de vorige eigenlijk al groot genoeg hoor. Met deze kan je ook gelijk een lading hooi uit Frankrijk gaan halen .... voor jezelf en de buren ( als die paarden hebben :+ )

Ze zijn voor ons ook te groot, ik wil eigenlijk onder de 8mtr blijven anders wordt het allemaal zo groot dat ik het de dam niet meer op krijg. Die rooie is ruim 11mtr.

palousa_boy

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:47

Niet zo moeilijk doen hoor ikke, gewoon een keer extra steken of de dam aanpassen :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:56

palousa_boy schreef:
Niet zo moeilijk doen hoor ikke, gewoon een keer extra steken of de dam aanpassen :+

De dam is niet van mij en de wegbreedte laat extra steken niet toe :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:40

Er is toch een bokken die een bestelbus zodanig had aangepast dat de menwagen er in kon met 2 welshjes?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:58

Varekaj schreef:
Er is toch een bokken die een bestelbus zodanig had aangepast dat de menwagen er in kon met 2 welshjes?

Yep en die heeft eerder dit jaar ook te koop gestaan (en waarschijnlijk ook wel verkocht).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:42

Is zoiets dan geen optie? Dat rij je op grijs kenteken en klein autootje voor erbij.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 09:13

Varekaj schreef:
Is zoiets dan geen optie? Dat rij je op grijs kenteken en klein autootje voor erbij.

Dat ding had hetzelfde probleem als al die andere B-rijbewijs-gebakjes: gebrek aan laadvermogen.
Zoiets werkt met twee B/C-ponies en een karretje, maar dan zit je ook aan je max.

Ik maak uit de vraag van van Maris op dat het om paarden gaat, met serieuze kar.
Dan heb je twee opties:
1) serieuze trekauto voor je serieuze trailer met serieuze kosten
2) vrachtwagen (C-rijbewijs) met 3000 - 3500kg netto laadvermogen.

https://link.marktplaats.nl/m1174160626
Kost 76 euro per drie maanden, particulier kan op kwart-tarief = 76 euro per jaar.

Ik zie geen kenteken, dus de exacte specificaties heb ik niet voor je maar ook voor vrachtwagens geldt: eerst wegen, dan kopen!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 09:32

Ik ben deze week weer achterover gestuiterd van verbazing wat betreft prijzen van dealer garages.
Ik moest vanwege een terugroepactie mijn airbag laten testen. Toen ik daar toch was gevraagd of ze dan meteen konden kijken waar mijn water heen ging.
Dit bleek gewoon een geschreurde slang te zijn. Hun prijsopgave voor reparatie: 600 fr _O-
Ik heb hem dus weer opgehaald en naar een werkcollega gebracht. De slang zelf kost inkoop 40 Fr en het is een uurtje werk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 09:41

Om die reden laat ik stiefpa hier ook aan mijn bakkie sleutelen. Kost me enkel het materiaal. Ik blij want auto in orde, hij blij want hij knutselt graag.

@ikke: ik had ff over het hoofd gezien dat het om paarden ging. Dat zal inderdaad niet passen. Al heb ik ooit iemand gezien die zo een busje had omgebouwd tot transport. Paard moest bukken om erin te kunnen. Busje zelf zakte relatief hard met paard er in, een beetje hoge snelheidsdrempel en de onderkant was eraan gok ik.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:16

Met die combinatie van de bokker kun je er natuurlijk prima een trekhaak achterhangen. Een beetje bus kan zat trekken.
Heb je in de bus ruimte voor de kar plus campergedeelte. Achter de bus je paarden in een fijne 2paardstrailer (=lichter dan mentrailer, dus minder zware trekauto nodig) met evt een zadelkamer erin voor je paardenspul.
Dan de bus zelf op camperkenteken =goedkoop in wegenbelasting.

Voor je dagelijks woonwerkverkeer scheur je rond in een Aygo.
Klaar.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:18

Sizzle schreef:
Dit bleek gewoon een gescheurde slang te zijn. .... De slang zelf kost inkoop 40 Fr en het is een uurtje werk :')

Fijn dat het zo meeviel :)
Met je kind gaat het ook naar omstandigheden goed?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:34

Ja kind is ook weer 'gerepareerd' (gips) :D

Ik ben trouwens recent op de VW Tiquan gestoten, ik wist niet dat daar ook zoveel aan mocht hangen.
Het zwaarste model mag 2500 kg trekken en hij ligt een heel stuk lager in de prijs dan andere auto's in zijn gewicht.
Iemand ervaring met deze auto?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:35

Zijn er geen 2 paarde koetsentrailers voor achter een camper busje?
Ik heb ook een busje omgebouwd tot camper, vond het ombouwen erg meevallen ondanks dat ik niet echt een klusser ben. Is een stuk goedkoper dan een kant en klare camper kopen. Bevalt trouwens erg goed om daarmee weg te gaan, al je zooi kun je gewoon in de camper kwijt, heb geen zadelmaker nodig of iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 11:25

Mijn moeder en stiefpaps hebben ook een busje omgebouwd tot camper. Zonder trekhaak helaas, dus ik kan 'm niet lenen :)) maar ik hou dit type combinatie zeker in het achterhoofd als mijn jeep het ooit begeeft. Al mis ik dan wel de 4x4 die ik nodig heb, en dan zit ik ook weer strop ivm 1 weiland waar ik niet meer bij kan.

Geen ervaring met een tiguan.

Is het een dom idee om aan de zijkant van mijn trailer, aan de buitenkant, een oprolbaar zeil te monteren zoals campers hebben? Zou ideaal zijn als beschutting tegen zon en mss regen wanneer je paard er onder gebonden kan staan voor zadelen/rusten...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 12:32

Dat is geen dom idee, dat zie je (vooral bij menners) best vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:21

Ik heb het nog nooit gezien, maar leek me best handig. Eens bekijken met de handige harry in huis wat de opties dan zijn :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:52

Op de punten aan het einde zetten ze dan wel steunpaaltjes zodat het geheel niet naar beneden komt.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 18:35

Maris schreef:

Er zijn ook trailers met ruimte voor een koets/ menwagen. Die hebben een verlengde dissel.
Of een paardenvrachtwagentje met aanhanger voor de menwagen. Maar we hebben van Ikke geleerd dat je dan beter met een C(1)-rijbewijs kan gaan rijden.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:24

Maris schreef:

In een bus, een vrachtwagen of camper past prima een marathonwagen. Op menwedstrijd zie je dat regelmatig langskomen ;)