Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Varekaj schreef:Waarom wil je in godsnaam een trailer achter een hyundai getz knopen? Ben je je leven en dat van andere weggebruikers beu?
Het is niet omdat een auto een tmm heeft van 1500, dat ie ook meer dan 750 aan de trekhaak mag. Kijk daar liever eerst naar, of die auto überhaupt iets kan/mag trekken wat boven de 1000 uitkomt.
Sorry hoor, als ik zo een combi zou tegenkomen krijg je van mij een tikkend vingertje naar je hoofd.
Ja, de Getz komt volgens http://www.autoweek.nl boven de 1000kg trekgewicht; namelijk 1100kg![]()
Maar die verdomde kogeldruk van 44kg........
palousa_boy schreef:Je ziet ook zat caravans over de weg heen stuiteren, waarbij de auto dan gezellig mee danst
nontie schreef:ikke"/"Varekaj schreef:Waarom wil je in godsnaam een trailer achter een hyundai getz knopen? Ben je je leven en dat van andere weggebruikers beu?
Het is niet omdat een auto een tmm heeft van 1500, dat ie ook meer dan 750 aan de trekhaak mag. Kijk daar liever eerst naar, of die auto überhaupt iets kan/mag trekken wat boven de 1000 uitkomt.
Sorry hoor, als ik zo een combi zou tegenkomen krijg je van mij een tikkend vingertje naar je hoofd.
Ja, de Getz komt volgens http://www.autoweek.nl boven de 1000kg trekgewicht; namelijk 1100kg![]()
Maar die verdomde kogeldruk van 44kg........
Wil hier toch even op reageren
Ik knup rustig de trailer achter mijn getzie hoor, maar alleen om hem van stal naar de wasstraat te trekken en daar te wassen zonder lading erin en beschutte dorpsweg dus geen snelweg.
Maar zou er zeker nooit een paard in zetten terwijl hij achter mijn getz hangt. Daar is geen hogere wiskunde voor nodig maar gezond verstand
Sizzle schreef:Ik ga hier eigenlijk altijd uit van paarden, niet van een shetje. Een shet past zo ongeveer in een hondekar, dus daar zie ik sowieso niet snel problemen ontstaan.
BMHP schreef:Sizzle schreef:Ik ga hier eigenlijk altijd uit van paarden, niet van een shetje. Een shet past zo ongeveer in een hondekar, dus daar zie ik sowieso niet snel problemen ontstaan.
Dat is een van de problemen denk ik, er zijn veel expert posters die gelijk van groot en zwaar uitgaan.
Het andere probleem is dat vragen nooit kompleet de benodigde informatie geven.
Maar de trend om gelijk te oordelen maakt dit topic onleesbaar, vaak onjuist en heel onvriendelijk.
Van mij mag er een slotje op en wordt er een nieuw topic gemaakt wat alleen zich op de feiten baseerd.
Optiwolk schreef:Conclusie van de dag: zoek een combi die aangepast is aan je gebruik, binnen je budget, zodat je toch wat te zeggen hebt over je aanhangwagen maar hou rekening met de "wat als?"-factor: wat als het terrein op wedstrijd niet goed ligt, wat als paard in allerijl naar het ziekenhuis moet?
Overigens ben ik hier wel een van de "zware" combi's, en heb ik ook al toegegeven dat ik deze combi persoonlijk te zwaar en te duur voor me vind.
Maar een gegeven pajero kijk je niet onder de motorkap, dus ik rijd met de wielen die ik heb (even in thema blijven hè) en lees hier wel geïnteresseerd mee om te weten wat wel ook nog makkelijk en goed is maar toch een stukkie kleiner.
palousa_boy schreef:Hier zie je wat dat betreft iets meer 4x4 zonder dat het echt een grote jeep is. Volgens mij is elk merk en model wel te krijgen in 4x4 maar zit deze niet in het standaard assortiment van de dealer.
Het is ook niet dat je dan meteen een tweepaards trailer kunt trekken met je FIAT panda bijvoorbeeld.