[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Whassupp
Berichten: 180
Geregistreerd: 19-11-14

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:46

Hmmm tsja, wat is een zuipschuit. Ligt er idd maar net aan waar je 'm mee vergelijkt... Voor woon-werk vind ik de Soeb wel duur, maar dat is dan ook weer vergeleken met die Dinkytoys, zoals Pol zegt. Een diesel heb ik eeder gehad, vind ik prima rijden, maar toen had ik echt veel km woon-werk. Nu niet meer en weegt de hoge wegenbelasting niet op tegen het zuiniger verbruik.
Daarnaast, ik heb nog een grote hond die heel veel meegaat overal naar toe en achterin de Soeb lekker comfi ligt. Dat is voor mij ook nog een punt van aandacht. Kan me voorstellen dat hij in een flinke station ook prima past, maar dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd.
Vwb BE-rijbewijs, mijn 2-paards trailer gaat er uit en tzt komt daar een 1,5-paards voor terug. Dat de trailers met voorlader zóveel zwaarder zijn dan zonder, dat is voor mij nieuw en zeker een aandachtspunt. Mocht het nodig zijn, dan zal ik mn E halen uiteraard.
Tegen de tijd dat de verhuizing er aan zit te komen, zal ik mij eens verdiepen in e-bikes. Dát levert pas een besparing op de brandstofkosten :D
Alhoewel die krengen ook flink aan de prijs zijn zeg.... Maar goed, eenmalige investering en als het goed is, heel lang plezier van....

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:18

gingerale, je schrijft mijn 2 paards trailer gaat er uit en tzt komt er een anderhalfs....je hebt dus wel al die jaren onverzekerd rondgereden? en dat doe je nu nog of ben je accuut gestopt?

ikke

Berichten: 38802
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:35


mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:39

Dat is een dikkerd! Mooie combinatie! (En de prijskaart ook -O- )

Whassupp
Berichten: 180
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:04

connie64 schreef:
gingerale, je schrijft mijn 2 paards trailer gaat er uit en tzt komt er een anderhalfs....je hebt dus wel al die jaren onverzekerd rondgereden? en dat doe je nu nog of ben je accuut gestopt?


Wat een toon sla jij aan zeg... Waarom denk jij dat het een briljant idee is om mij op basis van volkomen onware aannames te veroordelen?

Mungbean

Berichten: 36293
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:29


connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 00:32

nou zeg ik sla helemaal geen toon aan.... je eigen woorden zijn dat je een loodzware 2 paards trailer hebt waar je nu mee rijdt en een auto die 1800 mag trekken en alleen b rijbewijs hebt.....

dus rijdt je nu toch onverzekerd rond of begrijp ik dat verkeerd?

pffff waarom voel je je zo aangevallen, en heb IK het hier over een briljant idee?

Ik vraag gewoon wat en in vorige post viel t ook al op dat je nogal geprikkeld reageer op t feit dat je alleen b rijbewijs hebt.

Whassupp
Berichten: 180
Geregistreerd: 19-11-14

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 08:03

Ik geloof niet dat ik het woord loodzwaar heb gebruikt, en tevens ook geen gewicht van mijn trailer heb vermeld. Ik heb gezegd, een zware houten trailer, maar het gaat hier over een oorspronkelijke oude trailer van meer dan 20-jaar oud, dus andere afmetingen dan de huidige. Hij is 3 jaar geleden compleet opnieuw opgebouwd, van hout, maar uiteraard met dezelfde beperkte afmetingen. Mijn 2 paarden kunnen er geenszins tegelijk in... Blijbaar zijn de huidige 1,5-paards veel zwaarder dan mijn 'oude' 2-paards... Meer gebrek aan kennis van mijn kant over de juiste gewichten van trailers tegenwoordig, dan illegaal bezig te zijn met deze trailer... Daarnaast, ik heb ook niet gemeld dat ík ermee rond rijd. Zowel de paarden, als de auto en de trailer zijn van mij. Mijn ex-partner, met alle rijbewijzen incl vrachtwagen, was echter degene die altijd rondstuurde met de kilo's achter zich aan. Daarbij zijn we nooit over het maximale trekgewicht van de auto gegaan.
Aangezien mijn vraag van een aantal pagina's terug ging over een toekomstige situatie, en niet over de huidige, heb ik niet al deze info maar gelijk gedeeld, want dat zou er toch helemaal niet toe moeten doen? Dat er wel mensen als jij dan bovenop springen en aannames maken die gewoon niet juist zijn, dat vind ik dan wel een beetje bijzonder.

Jouw laatste opmerking over een eerdere geprikkelde reactie kan ik niet plaatsen. Je hoeft er verder niet op in te gaan hoor, vind dat we wel weer genoeg woorden hebben vuilgemaakt aan een, in mijn ogen, compleet irrelevant iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 08:57

Trek het je niet aan Gingerale. Als iedereen alles wist over auto's en aanhangers dan was dit topic er niet :)

Over verzekeringen: mijn verzekeraar heeft er ook geen benul van. Toen ik de polis ging afsluiten van mijn trailer heeft niemand naar rijbewijs gevraagd, niet naar de technische gegevens van de auto die ervoor komt en hij wist ook niet dat een dubbelasser met tmm 2600 geremd is :') nadien ook gezien dat hij de papieren fout had ingevuld ivm nummerplaat. Ipv de Q-plaat van de trailer had hij de nummerplaat van mijn auto erop gezet, zoals bij een -750kg aanhanger. Gelukkig kunnen laten rechtzetten, want door de foute nummerplaat voor de trailer was ik niet verzekerd geweest.

Dus het kan perfect dat ze wel een attest van verzekering meegeven, maar omdat de rest niet klopt ben je er in de praktijk geen moer mee.

MarcR
Berichten: 1418
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:45

Gingerale schreef:
Hmmm tsja, wat is een zuipschuit. Ligt er idd maar net aan waar je 'm mee vergelijkt... Voor woon-werk vind ik de Soeb wel duur, maar dat is dan ook weer vergeleken met die Dinkytoys, zoals Pol zegt. Een diesel heb ik eeder gehad, vind ik prima rijden, maar toen had ik echt veel km woon-werk. Nu niet meer en weegt de hoge wegenbelasting niet op tegen het zuiniger verbruik.
Daarnaast, ik heb nog een grote hond die heel veel meegaat overal naar toe en achterin de Soeb lekker comfi ligt. Dat is voor mij ook nog een punt van aandacht. Kan me voorstellen dat hij in een flinke station ook prima past, maar dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd.
Vwb BE-rijbewijs, mijn 2-paards trailer gaat er uit en tzt komt daar een 1,5-paards voor terug. Dat de trailers met voorlader zóveel zwaarder zijn dan zonder, dat is voor mij nieuw en zeker een aandachtspunt. Mocht het nodig zijn, dan zal ik mn E halen uiteraard.
Tegen de tijd dat de verhuizing er aan zit te komen, zal ik mij eens verdiepen in e-bikes. Dát levert pas een besparing op de brandstofkosten :D
Alhoewel die krengen ook flink aan de prijs zijn zeg.... Maar goed, eenmalige investering en als het goed is, heel lang plezier van....



Wij hebben een Forester die bijna 9 jaar oud is en bijna 200.000 km op de teller heeft, zonder problemen.
In onze garage ontmoete ik al enkele andere Suby eigenaars met wagens tussen de 400.000 en 500.000 km op de teller, dus 200.000 km is niets voor een Suby, de onze gaat pas weg als hij volledig op is en dan komt er een andere Subaru.

Voor je toekomstig woon - werk verkeer wil ik je adviseren om ook eens te kijken naar een ligfiets.
Ikzelf rij er al meer dan 10 jaar mee (Model : Challenger Mistral) en heb er een jaar woon-werk verkeer mee gedaan, ongeveer 65 km per dag. Ik vindt dat een ligfiets een aantal belangrijke voordelen heeft op een "gewone "fiets : ontspannen houding, beter zicht rondom, minder inspanning door kleinere luchtweerstand en auto's houden meer rekening met je.

Nog veel plezier met je Suby

Roodvos

Berichten: 7474
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:03

Gingerale schreef:
Volgens mij wel, want ik rij dus nooit met 2 paarden in de trailer, ook niet gedaan met de huidige combi. Ik vind een 2-paards trailer voor 1 paard gewoon fijn. Tussenschot eruit en alle ruimte. Qua gewicht trailer en 1 paard kan het prima, daar heb ik uiteraard rekening mee gehouden... Gewicht paard plus trailer plus auto blijft onder de 3500 kilo, dus mag met b-rijbewijs. Dit alles gaat over de huidige combi. Mijn vraag gaat over een eventuele toekomstige combi.... :+

Mijn nieuwe aluminium 1,5 prds heeft een TMM van 1600 kg. Dat is tegenwoordig een heel gebruikelijke TMM voor 1,5 prds trailers.
Als de TMM van jouw Sub 1950 kg is, zoals Rex Rolfo aangeeft, dan is de combinatie 50 kg te zwaar voor een B-rijbewijs. Trailer terug keuren naar 1500 kg is dan een mogelijkheid (of de auto naar 1900 kg).

Er zijn ook 1,5 prds met een TMM van 1300 kg, maar die hebben ook een leeg gewicht van ca 650 kg. Dan houd je (maar) 650 kg laadvermogen over. Dat vind ik te weinig voor een beetje uit de kluiten gewassen paard.

Whassupp
Berichten: 180
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:38

MarcR schreef:
Gingerale schreef:
Hmmm tsja, wat is een zuipschuit. Ligt er idd maar net aan waar je 'm mee vergelijkt... Voor woon-werk vind ik de Soeb wel duur, maar dat is dan ook weer vergeleken met die Dinkytoys, zoals Pol zegt. Een diesel heb ik eeder gehad, vind ik prima rijden, maar toen had ik echt veel km woon-werk. Nu niet meer en weegt de hoge wegenbelasting niet op tegen het zuiniger verbruik.
Daarnaast, ik heb nog een grote hond die heel veel meegaat overal naar toe en achterin de Soeb lekker comfi ligt. Dat is voor mij ook nog een punt van aandacht. Kan me voorstellen dat hij in een flinke station ook prima past, maar dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd.
Vwb BE-rijbewijs, mijn 2-paards trailer gaat er uit en tzt komt daar een 1,5-paards voor terug. Dat de trailers met voorlader zóveel zwaarder zijn dan zonder, dat is voor mij nieuw en zeker een aandachtspunt. Mocht het nodig zijn, dan zal ik mn E halen uiteraard.
Tegen de tijd dat de verhuizing er aan zit te komen, zal ik mij eens verdiepen in e-bikes. Dát levert pas een besparing op de brandstofkosten :D
Alhoewel die krengen ook flink aan de prijs zijn zeg.... Maar goed, eenmalige investering en als het goed is, heel lang plezier van....



Wij hebben een Forester die bijna 9 jaar oud is en bijna 200.000 km op de teller heeft, zonder problemen.
In onze garage ontmoete ik al enkele andere Suby eigenaars met wagens tussen de 400.000 en 500.000 km op de teller, dus 200.000 km is niets voor een Suby, de onze gaat pas weg als hij volledig op is en dan komt er een andere Subaru.

Voor je toekomstig woon - werk verkeer wil ik je adviseren om ook eens te kijken naar een ligfiets.
Ikzelf rij er al meer dan 10 jaar mee (Model : Challenger Mistral) en heb er een jaar woon-werk verkeer mee gedaan, ongeveer 65 km per dag. Ik vindt dat een ligfiets een aantal belangrijke voordelen heeft op een "gewone "fiets : ontspannen houding, beter zicht rondom, minder inspanning door kleinere luchtweerstand en auto's houden meer rekening met je.

Nog veel plezier met je Suby



Dat vraag ik me dus ook al een tijdje af, hoeveel km wordt voor een Forester pas echt veel? Heb je het dan over diesels of benzine-auto's? Ik gok benzine, aangezien 4 a 5 ton km voor een diesel nou weer niet echt spectaculair is. Als zoveel benzine-km prima gaan voor een Forester, waarom zou ik 'm dan idd inruilen?? Dan kan 'ie nog een hele tijd mee!
Wat ik wel merk, herken jij dit: ik vind de Forester vrij laag vwb het aankoppelen van een trailer. Weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen, maar onder mijn huidige trailer heb ik al nieuwe en juist plattere banden gelegd, omdat hij anders naar voren helt, eenmaal aangekoppelt. Heeft dat te maken met de combinatie van de Forester met specifiek deze trailer, of is dat een bekend probleem bij de Forester en moet ik er eigenlijk een andere trekhaak onder laten zetten (mits dat mogelijk is überhaupt, heb geen idee...). Zijn er trailermerken die sowieso lager liggen met de neus/aankoppelpunt (ik heb werkelijk geen idee wat alle technische termen hiervan zijn, dus beschrijf het maar een beetje in de hoop dat jullie weten wat ik bedoel).

Vwb jouw tip mbt de ligfiets: super bedankt voor het meedenken! Wat ik me afvraag: ik werk in Arnhem, mijn paarden staan vanaf zondag weer in de omgeving van Arnhem Noord en ik ga daar ook ergens in de buurt wonen. Nog geen idee waar, maar alles daar is heuvelachtig, en flink ook. Met een ligfiets lijkt mij dat heel lastig, of klopt mijn veronderstelling niet? Met heuvelachtig bedoel ik dan ook écht flinke hellingpercentages op sommige stukken. Ik weet dat ik met een e-bike al moet letten hierop, omdat sommige modellen beter hierop zijn toegerust dan andere ivm de ondersteuning (ofzoiets :+ ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:19

Train je met een ligfiets ook niet meer je buikspieren dan bij een gewone, door je houding? Ik zou het graag proberen maar je bent zo laag bij de grond. Ik merk dat zoiets bij ons nog veel minder is ingeburgerd en ze rijden je met de auto ook echt van de baan. Maakt niet uit of je fluoriscerend bent met 2 vlaggestokjes.

Ik krijg op werk 0,34/km fietsvergoeding. Mijn werk ligt 7km verderop. Behalve dat ik maandelijks 2/3 benzinetank uitspaar verdien ik er dus ook nog aan.
Toch pak ik vaker de auto omdat dat handiger is om rechtstreeks naar de paarden te gaan. Vanaf augustus beginnen er echter fikse wegenwerken tot april, dus ik zal wel met de fiets moeten gaan. Hoe ik naar de paarden ga raken wordt nog een ander dik probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:29

@Gingerale; dat merk ik dus ook met mijn forester :j . Heb een oude ifor trailer en daarbij zit de koppeling al op zn laagst bevestigd. Nu kiept die trailer van zichzelf al iets meer dan andere (voorlader). Maar van de week hadden wij een autoambu gehuurd en daarbij moest ik met de lege aanhanger even op de dissel staan om aan te koppelen. Zat een soort kantelbaar neuswiel op en die kregen we maar ook net onder de dissel gevouwen om weer af te koppelen.

MarcR
Berichten: 1418
Geregistreerd: 10-01-08

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:00

Gingerale : wij trekken een 20 jaar oude Ifor williams met onze Forester en als hij aangekoppeld is staat hij mooi horizontaal. Er staat een afneembare trekhaak op onze Suby, misschien kan dit een verschil maken. Onze Forster is het huidige model, oudere modellen kunnen misschien lager zijn.

Klimmen met een ligfiets kan tot ongeveer 20 % helling, omdat je, als het nog stijler is je voorwiel van de grond trekt. Klimmen met een ligfiets doe je minder met kracht, meer met souplesse.

Varekaj : met de ligfiets train je inderdaad andere spieren dan met een gewone fiets maar dit leer je snel.
Je hebt verschillende modellen met verschillende hoogtes. ik zelf rij met een halfhoge fiets met kleinere wielen,
zo kan ik door auto's kijken. Er staat een oranje vlag op mijn fiets, anders mocht ik van mijn vrouw er geen kopen. Kwestie van het van de baan rijden valt dit met de ligfiets veel beter mee dan vroeger met de race fiets.
Automobilisten geven mij veel meer ruimte of blijven achter mij rijden dan vroeger, ik vermoed dat het rare zicht
hun onzekere maakt, dat ze twijfelen " wat rijd daar nu voor mij ?" en ik woon ook in Vlaanderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:18

@marc; de nieuwere modellen forester zijn inderdaad een slagje groter dan de eerste generaties en staan hoger op de pootjes. Heb me er laatst bij de dealer nog over staan verbazen wat een enorme wagens het zijn geworden. Meer suv dan station.

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:42

gingerale, ach irrelevant in jouw ogen, ik vind wel of niet verzekerd zijn bij een ongeluk heel belangrijk maar goed dat is mijn mening....

Ik zal zoals jij vraagt er verder niet op in gaan, het was gewoon een opmerking van mijn kant.

Het valt mij vaker op dat in dit topic er best wel geld wordt uitgegeven aan auto's trailers en paarden maar een e rijbewijs wordt nogal eens afgedaan met, ach t zal wel meevallen of ach mijn paard weegt niet zo zwaar ....

varakaj, je kan wel zeggen trek het je niet aan, maar in mijn ogen ga je eerst zelf op onderzoek uit wat en hoe je je paard kan vervoeren en dan pas ga je daadwerkelijk de weg op.

Jij maakt er nu de omgekeerde wereld van, zo van ach ja iedereen kan wel eens fout zitten....
Mijn mening hierover is dus dat er altijd zo n wegwuif gebaar over gedaan wordt, ach ik word toch nooit aangehouden, ach ik rijd nooit zo ver, ach ik ga de rijksweg toch niet op....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:52

Hier rijden ze alles van de baan wat geen 4 wielen heeft |o
Als gewone fietser op het jaagpad wordt je dan weer omver gesnord door elektrische fietsen of wielerterroristen. En die rijden elkaar onderling ook nog wel eens in de weg. De wegen hier zijn nogal "krap" en in slechte staat, daar krijg je nogal snel aso rijgedrag van. Kan ook omdat ze hier al best lang aan alle kanten tegelijk wegenwerken uitvoeren en iedereen neemt de buurtwegen als sluipweg. Daar komt nog zwaar verkeer bij van de paar bedrijven en 2 industriezones iets verderop...

Er zijn zelfs auto's die eenrichtingstraten aan hun laars lappen en verkeerd doorrijden omdat blokje rond ze te ver om is. Al een paar keer bijna over een auto heen gevlogen omdat je bij de straat inrijden niet verwacht dat er eentje uit komt.


Ivm de opmerkingen over dat E-rijbewijs: zolang de wetgeving zoveel verwarring zaait over iets wat eigenlijk best eenvoudig is zal dat er altijd blijven. IK zorg dat mijn combi in orde is, dat ik dat rijbewijs heb en dan hoef ik me geen zorgen te maken. Voor mezelf.
Ik maak me WEL zorgen dat er zoveel mensen net zo goedkoop mogelijk met trailer op pad willen en alles onder B willen rijden. Dat ze nét op de grenzen van wat kan gaan zitten want verzekering, belasting, verbruik etc... dat kost toch oh zo veel geld. Dat vind ik veel kwalijker dan wel of geen E. Kan je onder B rijden met een veilige, goed doordachte combi? Doen! Moet je echt op alles beknibbelen en puzzelen en tellen omdat je anders het budget niet hebt? Sorry, begin er dan gewoon niet aan en spaar door.

Billy20
Berichten: 430
Geregistreerd: 12-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:45

Hier ook een Subaru-eigenaar maar wel eentje met heel andere ervaringen. Ik rij zelf met veel tegenzin in onze Subaru. We hebben de auto nu 2 jaar en veel problemen. Helaas kunnen we de auto niet verkopen omdat we er dan super veel op zouden verliezen. Hij start namelijk zeer moeilijk en er zit een technische storing in die geen kwaad kan maar oplossen zou zo'n 700 euro kosten. Daarnaast ook veel problemen met de gasinstallatie. Auto heeft laatst 2 weken bij de anwb gestaan omdat hij niet meer reed en ze het probleem niet konden vinden. Gelukkig hoefden we geen uurloon te betalen anders waren we nu failliet geweest. Daarnaast is hij ook nog super traag. Zo ff m'n frustraties van me afgeschreven. :o

ikke

Berichten: 38802
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:58

Billy20 schreef:
Hier ook een Subaru-eigenaar maar wel eentje met heel andere ervaringen. Ik rij zelf met veel tegenzin in onze Subaru. We hebben de auto nu 2 jaar en veel problemen. Helaas kunnen we de auto niet verkopen omdat we er dan super veel op zouden verliezen. Hij start namelijk zeer moeilijk en er zit een technische storing in die geen kwaad kan maar oplossen zou zo'n 700 euro kosten. Daarnaast ook veel problemen met de gasinstallatie. Auto heeft laatst 2 weken bij de anwb gestaan omdat hij niet meer reed en ze het probleem niet konden vinden. Gelukkig hoefden we geen uurloon te betalen anders waren we nu failliet geweest. Daarnaast is hij ook nog super traag. Zo ff m'n frustraties van me afgeschreven. :o

Lees: slecht onderhouden en waardeloos afgestelde auto?

Niet gezegd dat dat aan jullie ligt; het kan evengoed de oliebol van een afgeragde bak van de vorige eigenaar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 20:18

Ik gok zo even dat 99% van de problemen zijn terug te leiden op de gasinstallatie........

ikke

Berichten: 38802
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:54

Gloa schreef:
Ik gok zo even dat 99% van de problemen zijn terug te leiden op de gasinstallatie........

Waar iemand aan zit te schroeven die de ballen verstand van LPG heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:10

ikke schreef:
Gloa schreef:
Ik gok zo even dat 99% van de problemen zijn terug te leiden op de gasinstallatie........

Waar iemand aan zit te schroeven die de ballen verstand van LPG heeft?

Yep of de software waar de nodige foutjes in geslopen zijn.

ikke

Berichten: 38802
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:16

Gloa schreef:
ikke schreef:
Waar iemand aan zit te schroeven die de ballen verstand van LPG heeft?

Yep of de software waar de nodige foutjes in geslopen zijn.

Ehm, alletwee? }>

Billy20
Berichten: 430
Geregistreerd: 12-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 06:37

Gloa schreef:
Ik gok zo even dat 99% van de problemen zijn terug te leiden op de gasinstallatie........


Nope.'Slechts' 2 keer problemen met gas gehad. Het andere stond allemaal los van het gas. Hij start op benzine dus het slechte starten heeft ook niks met gas te maken. Laatste keer was het een probleem met de bedrading welke niet goed meer was, verder is er iets aan het brandstofverwarmingssysteem stuk waarvoor we wachten op 2de hands onderdelen, daarvoor hadden we een raam wat niet meer dicht wou. Dit is het laatste half jaar. De keren daarvoor weet ik niet meer. Auto is 10 jaar en heeft 200.000 gelopen. Het vertrouwen is een beetje weg.