
Beetje veel gewicht in de neus en autootje gaat met de voorwieltjes van de vloer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Varekaj schreef:@ ikke: met 1100kg word ik nog steeds niet vrolijk als ze daar een trailer achter knopenDie autootjes gaan zo lekker swingend rond als trailer ietwat een eigen willetje krijgt door wind of weet ik veel wat.
Beetje veel gewicht in de neus en autootje gaat met de voorwieltjes van de vloer
Varekaj schreef:Waarom wil je in godsnaam een trailer achter een hyundai getz knopen? Ben je je leven en dat van andere weggebruikers beu?
Het is niet omdat een auto een tmm heeft van 1500, dat ie ook meer dan 750 aan de trekhaak mag. Kijk daar liever eerst naar, of die auto überhaupt iets kan/mag trekken wat boven de 1000 uitkomt.
Sorry hoor, als ik zo een combi zou tegenkomen krijg je van mij een tikkend vingertje naar je hoofd.
Varekaj schreef:@ ikke: met 1100kg word ik nog steeds niet vrolijk als ze daar een trailer achter knopenDie autootjes gaan zo lekker swingend rond als trailer ietwat een eigen willetje krijgt door wind of weet ik veel wat.
Beetje veel gewicht in de neus en autootje gaat met de voorwieltjes van de vloer
BMHP schreef:http://www.caravantrekker.nl/review/geb ... serie=Getz
wat een vooroordelen, erg jammer.
Blijkbaar is alles wat geen Pajero, Merc, landrover diesel, overdreven groot en zwaar is gevaarlijk en niet geschikt om een trailer te trekken.
De gebruikservaringen zeggen iets anders over deze auto.
BMHP schreef:Varekaj schreef:Waarom wil je in godsnaam een trailer achter een hyundai getz knopen? Ben je je leven en dat van andere weggebruikers beu?
Het is niet omdat een auto een tmm heeft van 1500, dat ie ook meer dan 750 aan de trekhaak mag. Kijk daar liever eerst naar, of die auto überhaupt iets kan/mag trekken wat boven de 1000 uitkomt.
Sorry hoor, als ik zo een combi zou tegenkomen krijg je van mij een tikkend vingertje naar je hoofd.Varekaj schreef:@ ikke: met 1100kg word ik nog steeds niet vrolijk als ze daar een trailer achter knopenDie autootjes gaan zo lekker swingend rond als trailer ietwat een eigen willetje krijgt door wind of weet ik veel wat.
Beetje veel gewicht in de neus en autootje gaat met de voorwieltjes van de vloer
http://caravantrekker.nl/review/gebruikservaring.php
wat een vooroordelen, erg jammer.
Blijkbaar is alles wat geen Pajero, Merc, landrover diesel, overdreven groot en zwaar is gevaarlijk en niet geschikt om een trailer te trekken.
De gebruikservaringen zeggen iets anders over deze auto.
Het enige terechte commentaar betreft de kogeldruk van slechts 44 kg. Waardoor er goed moet worden beladen. Dit kan extra lastig zijn bij een dubbelassige trailer.
Bij een juiste belading komen de voorwielen dan ook niet van de grond zoals geheel ten onrechte wordt geschreven.
In alle door de fabrikant opgegeven waarden zit een veiligheidsmarge/reserve. Evenals de wetgeving. Je hebt geen hogere wiskunde nodig om een trailer en auto veilig te laden en te rijden, wel ervaring.
Een fatsoenlijke uitleg van de regelgeving is wel heel veel moeilijker.
Maar dat is wel wat de meeste vragenstellers verwachten van dit topic en feitelijk juiste info
x_Irisje_x schreef:Gloa schreef:Tmm van de trailer mag 1395 kg bedragen. Wat wil je vervoeren?
Bij aankoop van een 1,5 moet je wel een beetje op het eigen gewicht letten. De tmm is niet zo relevant want die kan je zelf terug laten zetten via het rdw voor een paar tientjes.
Een paard van 1.70
Heb deze gezien: 1,5 paards, nieuwe bodem nieuwe wanden etc...
http://link.marktplaats.nl/m1167428884? ... nt=app_ios
Ad
BMHP schreef:Varekaj schreef:Waarom wil je in godsnaam een trailer achter een hyundai getz knopen? Ben je je leven en dat van andere weggebruikers beu?
Het is niet omdat een auto een tmm heeft van 1500, dat ie ook meer dan 750 aan de trekhaak mag. Kijk daar liever eerst naar, of die auto überhaupt iets kan/mag trekken wat boven de 1000 uitkomt.
Sorry hoor, als ik zo een combi zou tegenkomen krijg je van mij een tikkend vingertje naar je hoofd.Varekaj schreef:@ ikke: met 1100kg word ik nog steeds niet vrolijk als ze daar een trailer achter knopenDie autootjes gaan zo lekker swingend rond als trailer ietwat een eigen willetje krijgt door wind of weet ik veel wat.
Beetje veel gewicht in de neus en autootje gaat met de voorwieltjes van de vloer
http://www.caravantrekker.nl/review/geb ... serie=Getz
wat een vooroordelen, erg jammer.
Blijkbaar is alles wat geen Pajero, Merc, landrover diesel, overdreven groot en zwaar is gevaarlijk en niet geschikt om een trailer te trekken.
De gebruikservaringen zeggen iets anders over deze auto.
Het enige terechte commentaar betreft de kogeldruk van slechts 44 kg. Waardoor er goed moet worden beladen. Dit kan extra lastig zijn bij een dubbelassige trailer.
Bij een juiste belading komen de voorwielen dan ook niet van de grond zoals geheel ten onrechte wordt geschreven.
In alle door de fabrikant opgegeven waarden zit een veiligheidsmarge/reserve. Evenals de wetgeving. Je hebt geen hogere wiskunde nodig om een trailer en auto veilig te laden en te rijden, wel ervaring.
Een fatsoenlijke uitleg van de regelgeving is wel heel veel moeilijker.
Maar dat is wel wat de meeste vragenstellers verwachten van dit topic en feitelijk juiste info
Isabonny schreef:Van mijn Landrover van 46 jaar oud is geen max. gewicht bij RDW bekend. Ledig gewicht zit onder de 1500 kg.
Trailer mag max. 2000 wegen. Dat mag de auto ook trekken.
Volgens rijschoolhouder en ook verkoper van trailer zou ik met deze combi zonder e-rijbewijs mogen rijden.
De meningen hier op Bokt zijn daarover verdeeld.
En aangezien ik geen behoefte heb aan problemen op te zoeken met verzekering, als er eens iets zou gebeuren of agenten te moeten uitleggen hoe het zit, ga ik dus donderdag op examen. Gisteren een uurtje les gehad en dat ging volgens rijinstructeur zo goed dat hij geen problemen voorzag.
Ik ben benieuwd. Al rij ik nu dus gewoon met mijn combinatie, ik heb al gevoeld dat de combi van de rij instructeur toch iets anders reageert. Met achteruit stoten dan.
Ik krijg van te voren nog een paar uurtjes les en dan meteen examen.
Varekaj schreef:Een dodge is zo machtig om te zien! Helaas kan ik zo een slagschip hier nergens kwijt. Niet in de garage en ook niet op openbare parkeerplekken. Mijn mitsu is al puzzelen
Varekaj schreef:Een dodge is zo machtig om te zien! Helaas kan ik zo een slagschip hier nergens kwijt. Niet in de garage en ook niet op openbare parkeerplekken. Mijn mitsu is al puzzelen
Citaat:Cursusje voertuigbeheersing doen? Zo'n Pinin moet je in elk leeg gaatje kunnen proppen.
Die Dodge (en aanverwante types) hebben vooral als nadeel dat ze de draaicirkel van een olietanker hebben. Een L608D is zeker niet kleiner dan een Dodge maar die frommelde ik in elke parkeervakje, zolang ik de achterkant maar ergens overheen kon laten steken. Die bus had een draaicirkel waar zelfs de Volvo jaloers op is.