Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cile205 schreef:een range rover? die moet dat toch met gemak kunnen lijkt mij..
ik heb een landrover freelander. en daar kan al met gemak een 2paards achter. alhoewel ik altijd met een 1,5 rijd.
mieneke12 schreef:wij hebben een Range Rover Vogue,maar nog geen trailer
Maar wat kan deze auto trekken? 2paards ofniet!?
Waratje schreef:mieneke12 schreef:wij hebben een Range Rover Vogue,maar nog geen trailer
Maar wat kan deze auto trekken? 2paards ofniet!?
Als er een bijbehorende trekhaak aan zit zou hij een 2-paards moeten kunnen trekken. Als hij dat niet kan, dan is er iets ernstig mis met hem![]()
Maarre, Vogue zegt niet heel veel over welke versie Range Rover je hebt.
cile205 schreef:een range rover? die moet dat toch met gemak kunnen lijkt mij..
ik heb een landrover freelander. en daar kan al met gemak een 2paards achter. alhoewel ik altijd met een 1,5 rijd.
mo_van_dijk schreef:Nissan Patrol in ieder geval! 3500kg en 140kg kogeldruk... Verder even neuzen in specificaties!
Jilly schreef:Vast een hele blonde vraag, maar waar vind ik die kogeldruk? Heb ff gekeken op autotrader en kon het niet meteen vinden.
Wij krijgen eind augustus onze VW touran en ik zou het stiekem toch wel erg leuk vinden moest ik er een trailer achter kunnen plakken!
stefanvi schreef:cile205 schreef:een range rover? die moet dat toch met gemak kunnen lijkt mij..
Ik zou het maar gewoon bij je 1,5 paards houden.
Een Freelander is eigenlijk geen echte terreinwagen zoals een discovery bijv, maar meer een suv.
Een echte terreinwagen mag eigenlijk altijd wel 3500 of anders toch zeker 2800/3000 kg trekken, de freelander maar 2000! Dat is dus al het minimale wat je moet kunnen trekken voor een twee-paards (en dan nog niet eens een zware van 2400 kg!). Houdt dus niet echt over.
Een Freelander mag echter geen 100 kg kogeldruk hebben, maar slechts 75 kg. Een 1,5 paards trailer kan dus, maar een twee-paards trailer kun je vergeten.
Mrijn schreef:Jilly schreef:Vast een hele blonde vraag, maar waar vind ik die kogeldruk? Heb ff gekeken op autotrader en kon het niet meteen vinden.
Wij krijgen eind augustus onze VW touran en ik zou het stiekem toch wel erg leuk vinden moest ik er een trailer achter kunnen plakken!
Mag 75 kg hebben dus genoeg voor een 1,5 paards trailer. Ik had nog helemaal niet aan een Touran gedacht, maar ik ga ook op zoek! In mijn ogen wat minder belegen dan een Mazda 6 (nu dus tweede keuze), voldoende trekcapaciteit en zuinig genoeg voor w-w verkeer...
scoobydoo schreef:2 paards en een opel frontera.
er zijn weinig personenauto's die een 2paards mogen trekken alleen eigenlijk de ford scorpio 29g l of 2,3 l wagon en de seat alhambra ofzo iets.
let op dat je altijd uit moet gaan van het gewicht wat de trailer maximaal mag wegen meestal is dat 2000 kilo.
je komt dus eigenlijk al snel bij de jeeps uit.
busjes ook bijna niet op een enkele hyundai h200