[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 18:52

_O- en dat terwijl iedereen zeurt over Renault, heb er nu 91.000 mee gereden en niks geen gekke dingen. Rijd heel regelmatig met de aanhanger of trailer hij detecteert zelf de aanhanger en gaat dan zelf hoger in toeren en schakelt veel later.

Als ik gewoon rijd heb ik hem vaak in de sport stand waardoor ie ook later opschakelt

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 19:02

Ik denk ook dat alles kapot kan hoor. Maar goed. Sommige auto’s eerder dan anderen haha.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 21:55

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 22:39

2 belangrijke tips: ANWB en Autoweek.
Lees die gebruikersreviews en autotests.

Denk dat je dan vrij snel geen interesse meer hebt in Tiguans.

De investering is groot genoeg om echt even voor je huiswerk te gaan zitten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 02:55

Ik had laatst rijles met een tiguan voor m’n E rijbewijs. Nou wat een drama auto is dat _O- t was er wel 1 van 2011 met wat km op de teller maar denk dat het een prestatie is als ie er eind oktober nog is als ik m’n examen heb. Hij rook vanuit de motor, als ik gas gaf reageerde ie of niet of juist wel heel heftig _O- was gewoon niet lekker mee te rijden.

Zou dan eerder naar die Kia kijken.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 05:55

Hier ook elke keer moeten veranderen van welke auto ik zou nemen doordat elke auto we een probleem had. Je moet x wagen niet oakken want daar zit een x motor in. En y wagen niet pakken want daar is een probleem met roetfilters enz enz. Echt een zooitje. Ben nu al maanden aan het zoeken en elke handelaar/garage heeft me tot nu toe half int zak gezet. Keurings papieren met veel problemen, of blanco gekeurd en dan een olie probleem toen we gingen kijken. Of ze zijn van 1 dag op de andere ineens export. Of ze weten niet eens wat er met de wagen gedaan is geweest. (Best belamgrijk denk ik dan als je iets wilt trekken en de wagen zou elke dag zwaar getrokken hebben)

De enigste wagen die in orde was had dan weer 400k op de teller dat niet in de advertentie stond. :') ben nu op een wagen aan het wachten van een betrouwbare garage.

Excalibur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 08:17

kyrkelover schreef:
Pff ook hier de auto economisch total loss, dus moet er een nieuwe aangeschaft worden.
Jeetje wat vind ik zoiets moeilijk!
Oa deze gevonden, wat zijn de ervaringen van mensen hier? https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/kia ... se-control

Ook meerdere Tiguans voorbij zien komen oa deze:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/vol ... 45826d5acd

(Ik weet dat hier nog geen trekhaak onder zit)

Enfin moeilijk, moeilijk, moeilijk

De Tiguan heb ik geen ervaring mee maar die werd mij door mijn garage afgeraden. Sportage heb ik vroeger gehad en vond ik een fijn auto. Heb toen regelmatig een 1,5 paardstrailer en achter gehad en daar had die geen moeite mee. Ik heb begin van het jaar een Sorento gekocht omdat ik een 2 paardstrailer wilde kunnen trekken, anders was het weer een Sportage geworden.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 11:20

Ja Tiguan wordt m dus niet zie ik al

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 13:01

kyrkelover schreef:

Ik zie dat hier op Bokt vaker staan. Maar:
1. Wij hadden een Tiguan en hebben die tot volle tevredenheid 5 jaar voor de trailer gehad
2. Een bevriende garagehouder adviseert juist een Tiguan, maar wel een nieuwere versie. De eerste generatie (tot 2016) had nogal eens problemen maar de versie daarna (vanaf 2017 dus) is volgens hem goed. Dus die hebben wij gekocht. Woensdag kan ik hem ophalen, een 2.0TSI (4-wiel aangedreven, mag 2500kg trekken).

Joke65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 19:48

Bescheiden vraag, ik heb een bmw 5 serie zonder trekhaak.

Petekind fanatiek in de paardensport.

Wat zou het kosten om hier een trekhaak onder te zetten?

Maakt het nog uit of ik het via Dusseldorf laat doen, of kwikfit, qua veiligheid?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 20:55

Joke65 schreef:

Maakt het nog uit of ik het via Dusseldorf laat doen, of kwikfit, qua veiligheid?

Zou gewoon even een paar garages bellen voor een prijs

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 21:18

Zal ergens rond de 1.000-1.500 euro zitten.

Een elektrische trekhaak monteren onder een moderne Volvo kost 1.100 euro. Dat zal bij BMW niet heel anders zijn.

Via een merkloze garage kun je een vaste trekhaak voor circa de helft gemonteerd krijgen.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 13:06

Joke65 schreef:

Beide opties zijn veilig. Elke garage kan de software aanpassen in het algemeen, dan leren ze de trekhaak in in de auto. Wij betaalden destijds (5 haar geleden) €500.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 14:36

LaDonna75 schreef:
kyrkelover schreef:

Ik zie dat hier op Bokt vaker staan. Maar:
1. Wij hadden een Tiguan en hebben die tot volle tevredenheid 5 jaar voor de trailer gehad
2. Een bevriende garagehouder adviseert juist een Tiguan, maar wel een nieuwere versie. De eerste generatie (tot 2016) had nogal eens problemen maar de versie daarna (vanaf 2017 dus) is volgens hem goed. Dus die hebben wij gekocht. Woensdag kan ik hem ophalen, een 2.0TSI (4-wiel aangedreven, mag 2500kg trekken).

Ja alleen wordt zo'n jonge ouders hem niet met mijn schrale budget (tot 10k). Wacht nu op info van een Volvo.
Via een kennis weet ik dat deze auto te koop komt, maar verder nog geen info. Wacht dus gespannen af.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 16:44

Oei, nee dat wordt erg krap qua budget ja.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 10:21

Hahah zie nu pas dat mijn autocorrect er ouders van gemaakt heeft.
Moet uiteraard auto zijn.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 10:23

kyrkelover schreef:
Hahah zie nu pas dat mijn autocorrect er ouders van gemaakt heeft.
Moet uiteraard auto zijn.

Tot 10000 euro is voor jonge ouders ook een krap budget tot het kind 18 is ;)

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 06:02

Heb een leuke nette Renault Trafic gereserveerd. Mag 2 ton trekken en de trekhaak zit er al op. Rijdt goed (heb vroeger een Kangoo gehad dus cava) ben geen grote fan van renault maar beter iets dan niets denk ik dan. Goede prijs en onder de 200 000 km. Wat ik wilde. Trekgaak mag 2 ton trekken. Kogeldruk moet ik herbekijken maar ik denk 120kf aangezien ze een caravan trokken. En, bij een garage! Dus garantie. Woensdag nog eens kijken want hij moest nog gekeurd worden voor verkoop. Maar vorige keurings papieren waren blanco, dus heb er wel vertrouwen in. Distributieriem wordt nog nagekeken en indien nodig vervangen.

Wat denken jullie?

Wat denken jullie?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 07:24

Als je garantie hebt dan lekker doen :D ik rijd al jaren Renault en m’n nieuwe wordt er ook 1 nooit gedoe gehad tot nu toe

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 08:22

MarjanB schreef:
Als je garantie hebt dan lekker doen :D ik rijd al jaren Renault en m’n nieuwe wordt er ook 1 nooit gedoe gehad tot nu toe

+1

Maar wel netjes onderhouden en je even verdiepen in hoe je een motor heel houdt.

Zit er een turbo in: als die koud is, niet vol op z'n staart gaan staan, geef het spul even de tijd om op te warmen.
Als je thuis komt, laat de motor even rustig stationair lopen, minuut of zo, dat geeft de turbo de kans om in z'n rusttoerental te komen voordat ie alle smering kwijt is als je de motor uit zet.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 06:38

Dankjewel voor de tip Ikke
Dan ga ik er gewoon voor te woensdag :o en voor die prijs ga ik ook niet sukkelen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 07:38

Trouwens, distributie riem, is ie al nodig qua leeftijd of km? Want ernaar kijken is wellicht leuk maar als ie over 10.000 km moet heb jij hoge kosten. Dus zou dat nog wel even goed nakijken. En hier in nl is er altijd nog wel wat te onderhandelen over de prijs

Succes!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 11:08

MarjanB schreef:
Trouwens, distributie riem, is ie al nodig qua leeftijd of km? Want ernaar kijken is wellicht leuk maar als ie over 10.000 km moet heb jij hoge kosten. Dus zou dat nog wel even goed nakijken. En hier in nl is er altijd nog wel wat te onderhandelen over de prijs

Succes!

Nou ja, hoge kosten, de Volvo is zeker niet de simpelste auto maar die had voor minder dan 500 euro een nieuw setje.
Pindaatje is er ooit op stuk gelopen, kostte iets van 300 want er zat wat meer tijd in om 'm weer netjes op tijd te zetten.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 11:36

Tja, het is het gevoel. Een auto van 17K die helemaal bij is qua onderhoud voelt voor veel mensen beter dan dezelfde auto voor 15K met 800 euro werk.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 18:05

Ja maar ikke jij kan het zelf :D

Als je het bij de garage moet laten doen met behoud van garantie, dan zit je zo richting de 1500 euro?