paard de trailer in 'slaan' met een riek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Re: paard de trailer in 'slaan' met een riek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:16

Mijn pony heeft ook kuren gehad met de trailer ingaan..Tot een kennis van ons de achterbuis pakte en haar zo hard op haar kont mepte, dat ze erin vloog..Was bij mijn pony ook geen angst maar gewoon vervelend zijn en dan kun je wel 2 uur lief zijn, maar dan gaan ze geen centimeter verder die trailer in.

Tegenwoordig hoeft ze alleen mn vader langs de trailer te zien staan, en ze geeft de strijd op Haha!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:17

kamsel schreef:
Charaz schreef:
Niet in de trailer was niet eten en aangezien ze daarvan houdt was voeren op de trailer een goede oplossing.
Ik kan haar nu in mijn eentje laden als er een bakje voer voorin staat, misschien niet de goede manier maar ach ze loopt erin zonder twijfel.

Is toch een perfecte manier Cool
Het zal niet voor elk paard gelden, maar je moet doen wat voor je paard werkt en het is een zeer vriendelijke en makkelijke oplossing...
(iedere keer 8 man optrommelen is ook al zoiets)

Haflinger he die is daar wel mee te paaien.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:04

Heb een paard dat er graag meteen weer uit wou stormen toen ze nog vaak mee moest. Kreeg ze echt wel een keer de bezem in de billen hoor ! Een riek vind ik wat anders, een stuk gevaarlijker met die punten. Op een gegeven moment was ze wel helemaal alleen te laden, het was gewoon geklier van d'r kijken wat ze kon maken allemaal want toen hadden we haar nog maar net.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:37

Een riek vind ik wel een stap te ver. Daar mag een mens best iets van zeggen in mijn ogen.
Ik vind het jammer/verdrietig dat er best veel bokkers zijn die zeggen 'waar maak je je druk om', als iedereen zo zou denken .....

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:53

Handige tip: Een week je paard drie maal daags voeren in de trailer (eerst op de loopplank en dan steeds een stukje verder) en dan wil hij er in het vervolg maar al te graag in Lachen
Heeft bij mijn eigenwijze paard waar we ook altijd mee stonden te tobben heel goed gewerkt. Ik gooi het touwtje over zijn nek, doe de trailer open en hij wandelt er vanzelf in (zonder voer). Geweldig!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:09

Maartje1990 schreef:
wat vinden jullie daar van? hadden jullie iets gezegt? of vinden jullie dat ik meer had moeten zeggen? achteraf kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik dus niet meer gezegt heb.

OF je stopt en helpt. OF je houdt gewoon je mond. Als het niet lukt met laden is er niks zo erg als buitenstaanders die gaan roepen wat je wel of niet zou moeten doen. En het helpt niet. Ze gooien dan heus niet accuut alles opzij om het op een lieve manier te doen.

Dus voel je niet schuldig dat je er niks van gezegd hebt (dat was toch niet in goede aarde gevallen, en dat wordt dan meestal afgereageerd op het paard).
Voel je eerder schuldig over het feit dat je niet geholpen hebt (als je dan beter weet hoe het moet).