Bereden politie, hoe wordt je paard behandeld?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody_

Re: Bereden politie, hoe wordt je paard behandeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:16

daffodil schreef:
Aangezien ik dit topic gestart had, zal ik de afloop ook even laten weten. Ik heb besloten het niet te doen. Had twee paarden die beiden geschikt zouden kunnen zijn, maar het paard wat uiteindelijk een ander thuis gekregen heeft, is geen springer en in samenspraak met degene die voor Rotterdam paarden scout, hebben we besloten het niet te doen.

Het andere paard, de hele grote die volgens sommigen te groot zou zijn, zouden ze graag op proef willen hebben ondanks zijn grootte, maar daar was ik zelf niet aan toe, dus heb besloten dat niet te doen!

Bij mij op cursus rijden er ook 2 mensen/paarden emee van de politie uit Rotterdam, waarvan 1 echt nog groter is dan jou Reus, dus de grootte is inderdaad niet al te belangrijk.

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:12

volgens mij staan de politie paarden in Groningen gestationeerd tegen over de Ikea. Daar is geen enkel stukje grasland of paddock oid te bekennen. Alleen maar een schuur waarin een binnenbak zit en de stallen volgens mij. Aan de ene kant loopt een drukke weg en de andere zijde een kanaal en verder is het alleen maar bestrating rondom.

Ik weet niet of deze paarden verder nog ergens land hebben, maar op de locatie zelf niet tenminste.

Tinkietink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:15

heyyy

ik zag staan dat ernaar tinkermuts dr tinker werd verwezen.
hij is idd getraind bij de beredene als paukenpaard,
ik heb hem begeleid als verzorgster (wij gaven hem nooit zomaar mee)
ik heb daar zo'n 1,5jr regelmatig rondgelopen, verschillende vestigingen
(maar alleen van de klpd,niet de stads korpsen)
alles ziet er idd mooi en netjes uit, en de paarden hebben het idd goed,
maar ik heb wel mensen gezien die niet op een paard hoorden te zitten...
daar was ik eigenlijk best wel verbaasd over, ik had dat niet verwacht (btje naief)
wbt de tinker: we hadden wat meningsverschillen over afspraken en trainen,
vandaar dat tinkermuts haar paard teruggetrokken heeft, het deed hem geen goed

xxx

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:46

wie kan mij vertellen wat je krijgt voor je paard als je m aan hun verkoopt

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:56

De foto van het schrikkende politiepaard is mijn paard geweest! Hij was krap 4 toen ik hem aan de bereden politie Utrecht heb verkocht. Hij is er helemaal op zijn plek en naar ik heb begrepen is ie nog steeds zo lekker lomp (Henk de Tank, hij heet nu Joep) in de omgang, maar heb je er qua werk een top paard aan. Altijd leuk om 'm weer eens te zien!!!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:37

Onze Suutje is ook via de koninklijke stallen naar de bereden politie gegaan. Helaas weet ik niet waar ze nu precies staat.
Maar heb wel vernomen dat ze een luizenleventje heeft van haar ruiter :D

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:02

daffie1986 schreef:

ben hier ook wel benieuwd naar

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:06

Volgens mij geven ze een redelijke prijs voor je paard.Ze kijken naar zijn leeftijd en welk niveau hij loopt.
Ze geven in ieder geval geen onzin bedragen.

abddanielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:26

Maanling schreef:
elke maandag is hierover een gaaf programma op animalplanet, over bereden politie in londen. Mounted Branch heet het. Heel informatief en super om te zien!

hoe laat is dat programma dan?
groetjes

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:31

Maanling schreef:
elke maandag is hierover een gaaf programma op animalplanet, over bereden politie in londen. Mounted Branch heet het. Heel informatief en super om te zien!

Dat programma keek ik dus iedere zaterdag! :D Maar op een gegeven moment was het er niet meer op! Nu weet ik dus waar het heen is verhuist, haha! Weet je ook hoelaat?

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:20

isabelleke schreef:
daffie1986 schreef:

ben hier ook wel benieuwd naar

Voor een jong(5 jaar), groot(1.75 cm) en redelijk braaf paard die op L1 niveau dressuur was getraint en B springen gaven ze €5500,-.
Behoorlijke prijs voor een paard wat nog niks gepresteerd had op die leeftijd. :)

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:56

heei

misschien beetje een laat antwoord,
maar de paarden bij de bereden politie worden super goed verzorgd.
als er een paard is waarvan ze denk hij is een beetje stijf is gelijk een osteopaat/dierenarts/hoefsmid erbij.
alle spullen worden super goed verzorgd, en als ze denken dat er iets niet goed zit, word het gelijk nieuw gekocht. bijna iedereen heeft zijn "eigen" paard, maar er wordt ook heel vaak gewisseld.
ook in de training is er genoeg afwisseling, en er worden ook gewoon buitenritjes gemaakt zoals iedereen dat doet.
heb zelf stage gelopen bij woubrugge voor school en dat was echt super!!
heb mee mogen doen met de training en mocht overal komen.
ik zal de foto's eens opzoeken, want ik las ergens dat iemand zei dat ze alleen een grote bak hadden en blabla, maar bijna alle centra's hebben weide gang grote binnenbak, longeercirkels, stapmolens, en alles 30 x beter en mooier en duurder dan 80 % van de maneges/pensionstallen :P
ook ben ik laatst naar een demonstratie geweest : [RIJ-ITP] demonstratie bereden politie dan heeft iedereen ook een idee over de training. ik vind dat er super profesioneel
wordt omgegaan met de paarden, en als ik een geschikt paard ooit zou hebben en die zou bij mij weg moeten omdat ik bijvoorbeeld niet meer zou kunnen onderhouden ( ik zeg maar wat) en hij blijkt geschikt te zijn dan zou ik hem zo verkopen aan de beredene...

ik zal ook de foto's van de faciliteiten eens opzoeken, dan heeft iedereen ook een idee hoe dat er van binnen uit ziet :P