Ervaringen verzekering Bierum?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ervaringen verzekering Bierum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:46

Ik ga dat zo even niet op internet zetten aangezien de toekomst met paard en verzekering nog onduidelijk is!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:48

Dat begrijp ik :j

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:51

Nou TS sterkte er dan maar mee en hopelijk wordt het alsnog opgelost en komt het met je paard goed.....

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:04

@Robijntjah: Ik denk dat ik um wel begrijp. Sterkte ermee in ieder geval, ik hoop voor jou dat het goed afloopt :(:)

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:16

Zilly schreef:
Elke verzekering heeft wat addertjes onder het gras zitten. Zat zul je zeker tegenkomen bij meerdere verzekeringen :j

Daar heb je wel gelijk in Zilly, daarom is het best tricky om je verzekering direkt af te sluiten bij de verzekeringsmaatschappij. Je kan beter een tussenpersoon bij de hand hebben, die jou uitlegt waar je op moet letten en wat de voors en tegens zijn van de verzekering, zodat je later niet voor verrassingen komt te staan. Ook heb je dan de keuze uit verschillende 'merken' zodat je uiteindelijk echt een verzekering kiest die bij jouw situatie past.
Maar nog even geduld, over een weekje (hoop ik :o ) is mijn website in de lucht :D

En voor de mensen die denken dat verzekeren bij een tussenpersoon vast duurder is: nee, dat is het niet, je betaalt gewoon dezelfde premie, maar je ontvangt dus wel een gratis en objectief advies!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:35

Weet je wat vaak het probleem is ? mensen gaan tegenwoordig zonder alles uitgebreid gelezen te hebben en gevraagd te hebben, maar verzekeringen aan alsof hun leven er vanaf hangt, maar dus zonder eerst te kijken WAAR ze precies voor verzekerd zijn en misschien nog belangrijker waarvoor NIET ;)

Ik ben sinds kort verzekerd bij Bierum en ik heb voor ik de verzekering afsloot de vriendelijke jongedame de oren van het hoofd gevraagd.
Ik heb overal netjes antwoord op gekregen en er werden zelfs dingen verteld waar ik op moest letten, het meeste dat hier bovenstaat is voor mij dan ook geen verrassing... ik heb de poilisvoorwaarden GOED gelezen heb heb me goed voor laten lichten...

Mensen die hier geen zin in hebben of de moeite niet voor willen nemen adviseer ik dan ook zoals hier boven al gedaan werd om een tussenpersoon te raadplegen :j

Verder wil ik nog even zeggen dat ik de hele tijd dat ik de oren van het hoofd van de jongedame vroeg ze uitermate vriendelijk en behulpzaam bleef en ik verzeker je, ik zeurde ECHT de oren van haar hoofd, wel bijna 3 kwarteir lang :')

Daarnaast is het bij elke verzekering wat, zo heb ik dus hele slechte ervaringen met de overname van Interpolis naar Equirisk, man wat heb ik daar ellende van gehad :( details zal ik uitlaten.....

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:03

Dat is ook precies wat me zo aantrok bij Bierum, het persoonlijke en snelle contact. Nix geen grote ondoorzichtige organisatie.

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:20

tot nu toe heb ik gelukkig mijn verzekering niet nodig gehad.

vorige week heb ik gebeld omdat ik niet wist dat de premie 1 juni zou worden afgeboekt (ik betaal per kwartaal en had de eerste keer betaald op 23 maart, dus ik dacht automatisch aan 23 juni). machtiging was dus mislukt. ik werd netjes geholpen, ze zei dat het geen probleem was. maar het was nu na een week nog steeds niet afgeboekt. dus net weer gebeld, ze wist nog waarover ik had gebeld en mocht het nu zelf overmaken. ben goed geholpen en vond het ook heel fijn dat ze het gesprek van vorige week nog kon herinneren!

toen ik mijn op zoek was naar een goede verzekering heb ik ook meerdere keren gebeld en een heleboel gevraagd. alles werd rustig en duidelijk uitgelegd. kreeg ook niet het idee dat ze gek van me werden :) ik heb ook rustig de tijd genomen om alles goed door te lezen en vragen op te schrijven.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:36

Ik heb mijn paard eerst verzekerd gehad bij Interpolis, dat werd Equine Risk, later ben ik overgegaan naar Bierum en ik ben er erg blij mee.

Ik heb voornamelijk een verzekering voor de ziektekosten, en niet om het aankoopbedrag terug te krijgen, mocht er wat gebeuren.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:35

Hmmm, bij deze mijn eerste 'conflict' met de verzekering. Had een mail gestuurd dat ik met mijn paard naar een kliniek ga (DAP Bodegraven) afwijkend dan mijn standaard kliniek. Nu krijg ik een mail terug van een stagiare dat ze een aantal klinieken hebben uitgesloten van dekking, waaronder DAP Bodegraven. Ik ga morgenochtend maar eens bellen, want ik snap hier niks van! Ben ook eigenlijk best een beetje kwaad :o

Mijn standaard klinkek heeft de simpelweg de benodigde apparatuur niet, anders was ik wel naar hun gegaan.

Is jullie iets bekend over uitgesloten klinieken??? Heb ik nergens gelezen :n Ook niet in de kleine letters!

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:07

weet ik niets van... ik heb wel aangegeven dat ik in eerste instantie naar mijn standaard dierenarts ga (maar die hebben geen uitgebreide kliniek). en mocht het uitgebreider moeten, heb ik aangegeven dat ik naar utrecht wil. hier heb ik niets over gehoord dat het niet goed was. ik neem aan dat het dan geen probleem is? utrecht en bodegraven zijn volgens mij prima klinieken!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:58

Ja, dat dacht ik ook! Vind het sowiezo raar dat er klinieken uitgesloten zijn :?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:05

Zilly schreef:
Hmmm, bij deze mijn eerste 'conflict' met de verzekering. Had een mail gestuurd dat ik met mijn paard naar een kliniek ga (DAP Bodegraven) afwijkend dan mijn standaard kliniek. Nu krijg ik een mail terug van een stagiare dat ze een aantal klinieken hebben uitgesloten van dekking, waaronder DAP Bodegraven. Ik ga morgenochtend maar eens bellen, want ik snap hier niks van! Ben ook eigenlijk best een beetje kwaad :o

Mijn standaard klinkek heeft de simpelweg de benodigde apparatuur niet, anders was ik wel naar hun gegaan.

Is jullie iets bekend over uitgesloten klinieken??? Heb ik nergens gelezen :n Ook niet in de kleine letters!

nee dat is volgens mij niet terug te vinden, alleen de samenwerkende klinieken.....
Ik heb idd wel gehoord dat ze van DAP Bodegraven niets betalen...........
Misschien idd wel zo handig dat ze ook een lijst hebben met veeartsen die zij uitsluiten......

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:54

Zilly schreef:

Heb je al je belletje gepleegd? Ben zeer benieuwd!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:32

Mijn stalgenootje kwam gister aan en zei dat ze bij van Bierum de ziektekosten vergoeden tot 16 jaar. Ik zie het net ook op de site maar is dit met meerdere maatschappijen zo? Op de sites van Hippozorg en Efo kan ik het niet vinden.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:05

volgens mij is dat bij iedere verzekering hoor....

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:08

Lijkt me ook wel een redelijke leeftijd. Oudere paarden hebben natuurlijk vaker een DA nodig dan een jong paard (uitzonderingen uitgesloten).

Ik heb mijn paard alleen voor overlijden verzekerd geloof ik. Dat gaat volgens mij tot 26 jaar. (kan inmiddels ook anders zijn)

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:11

Dat klopt ja alleen worden ziektekosten tot 16 jaar vergoedt.

Esther28, dat kan best maar mijn stalgenootje wilde dus d'r 10 jarige over laten stappen op van Bierum en werd d'r vertelt dat bij van Bierum maar tot 16 jr werd vergoed en bij hen blijkbaar langer maar ik weet niet welke verzekering dat is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:12

Esther28 schreef:
volgens mij is dat bij iedere verzekering hoor....

Nee, er zijn ook verzekeringen die andere limieten hanteren. Het probleem is alleen dat je geen enkele garantie krijgt dat wanneer de limiet nu 22 jaar is (bijvoorbeeld) dat tegen de tijd dat je nu jonge paard daadwerkelijk 22 is, die grens nog steeds geldt. Die voorwaarden willen tussentijds nogal eens wijzigen en aangezien ze vaak ook nog een ondergrens hanteren voor acceptatie, ben je dus feitelijk aan de willekeur van de verzekeringen overgeleverd tot welke leeftijd je paard verzekerd is. En precies dat is de reden voor mij om niet te verzekeren.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:31

Ik heb dus een 17-jarige gekocht, en ik heb me scheel gezocht naar een verzekering die boven de 16 nog ziektenkosten vergoed.

Vergeet het maar hoor.... niet te vinden.

En weet iemand er toch eentje: ik hou me aanbevolen :+

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:42

Hmm, volgens mij neemt geen enkele verzekering paarden aan die 17 zijn :n

Bierum heeft een soort van conflict met DAP Bodegraven, ben echt mega boos geworden aan de telefoon vandaag :o Misschien een beetje onredelijk, maar ik voelde me echt de dupe van een conflict waar ik niets mee te maken heb. Vooral het feit dat er nergens terug te vinden is welke klinieken er uitgesloten zijn.

Afijn, krijg nu toch wel 70% vergoed, bij wijze van uitzondering, iets is beter dan niets :D

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:55

Waar boos worden al niet goed voor is :D

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:06

Trouwens oudere paarden worden wel aangenomen, maar vaak wel met gewijzigde voorwaarden.
De premie wordt bijvoorbeeld van 15 jaar tot en met 18 jaar verhoogd, en de verzekerde waarde wordt dan verlaagd. Na het 18e jaar word er alleen nog maar een ongevallendekking aangeboden. Dus blijvende onbruikbaarheid door ziekte of ongeval is dan niet meer meeverzekerd (als je dit al had meeverzekerd).

Wel
Overlijden door een ziekte of ongeval
Overlijden als gevolg van dekking, dracht of het verwerpen van het ongeboren veulen
Overlijden als gevolg van een levensreddende operatie (bijv. koliekoperatie)
Noodeuthanasie als gevolg van een plotseling ontstaan ondraaglijk lijden (bijv. ernstige breuken)
Overlijden als gevolg van verdrinking (uitgezonderd door natuurrampen)
Overlijden door brand, blikseminslag, ontploffing of elektrocutie
Overlijden als gevolg van een ongeval tijdens transport.
Vergoeding geslaagde koliekoperaties
Vergoeding acute open verwondingen en fracturen.
Diefstal

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:19

Kun jij me een verzekering aangeven waar ze dit doen?

Ik kan alleen maar vinden: geen ziektenkosten >16 jaar.

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:29

Maandag voor het eerst gebruik gemaakt van de verzekering. Chels had een lichte verdikking boven haar kogel bij één been. Dacht eerst dat het een gal was, want ze liep totaal niet kreupel en t was ook niet duidelijk warm. Maandag, toen het na een week nog niet weg was, de verzekering gebeld of ik er naar mocht laten kijken. Gelukkig was dat geen probleem :) Ben erg blij dat ik t gedaan heb. De aanhechting is licht overvuld en licht ontstoken. Moet nu 5 daagjes Metacam en 10 daagjes rust en dan moet het helemaal over zijn. De dierenarts dacht dat het in de wei met gek doen is gebeurd en zei dat ik er heel erg op tijd mee was en dat het helemaal goed komt. Ben echt blij dat ik het zekere voor t onzekere heb genomen om het te laten checken. Wie weet was het een veel ergere blessure geworden als ik langer had gewacht...