Paard meegegeven aan de verzekering, en dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Paard meegegeven aan de verzekering, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:39

voor crematie kun je wel bijverzekeren

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:39

maar het is zelfs dan wel duurder

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:40

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:41

thanx voor de link, zou eerder kiezen voor een crematie, maar dat verschillend per persoon

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:50

Ik zou mijn paard nooit afgeven aan een verzekering, ik heb sowieso geen verzekering, maar een eigen spaarpot...

Zie hier veel goede ervaringen van van Veen en de Kroon, ben hier op excursie geweest en ook ik loop weg met deze heren. Mocht het zover komen, worden mijn paarden ook door van Veen geschoten.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:51

ik heb 1 keer een filmpje gezien waarin een paard jaren geleden werd geschoten. Het was pijnlijk om te zien aangezien het paard echt leed. Weet niet zeker of ik nog eens zo'n filmpje wil zien van een paard dat beschoten word..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:15

C_arola schreef:
ik heb 1 keer een filmpje gezien waarin een paard jaren geleden werd geschoten. Het was pijnlijk om te zien aangezien het paard echt leed. Weet niet zeker of ik nog eens zo'n filmpje wil zien van een paard dat beschoten word..

Als een paard goed geschoten wordt merkt hij er niets van,zodra het schot valt is het paard ook weg...maar dit is alweer een beetje off-topic Knipoog

Volgens mij kun je je idd ook laten verzekeren voor crematie,maar ik geloof dat het alleen tot een bepaalde schofthoogte kan vanwege de grote van de oven.
Weet niet of er inmiddels al een grotere is gebouwt.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:16

Tinky12 schreef:
C_arola schreef:

Als een paard goed geschoten wordt merkt hij er niets van,zodra het schot valt is het paard ook weg...maar dit is alweer een beetje off-topic Knipoog

Volgens mij kun je je idd ook laten verzekeren voor crematie,maar ik geloof dat het alleen tot een bepaalde schofthoogte kan vanwege de grote van de oven.
Weet niet of er inmiddels al een grotere is gebouwt.

Er is een grotere gebouwt. Dit is iets wat ik jaren geleden heb gezien, blijft alleen in mijn hoofd afspelen, vandaar dat ik nog geen andere filmpjes heb gezien

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:30

C_arola schreef:
Er is een grotere gebouwt. Dit is iets wat ik jaren geleden heb gezien, blijft alleen in mijn hoofd afspelen, vandaar dat ik nog geen andere filmpjes heb gezien

Je kunt best het schieten zien in de docu over de excursie naar de paardenslachterij van dhr.Kroon.
Dan zul je ook kunnen begrijpen dat er veel mensen van gedachte zijn verandert en waarom de mensen zo positief zijn over dit bedrijf en de medewerkers Knipoog

Uit mijn hoofd konden tot op heden alleen paarden met een schofthoogte tot 1,56m gecremeerd worden maar als de grotere idd al af is dan kan dit voor sommige mensen ook wel een mogelijkheid zijn om op die manier afscheid te nemen van hun paard.

Mijn persoonlijke voorkeur heeft dit trouwens niet en zou mij hier ook niet voor verzekeren.Als een paard dood is,is de ziel eruit.Er blijft dan enkel een omhulsul over van enkele honderden kilo's wat eigenlijk ook vaak weer goed gebruikt kan worden.
Ik heb een geprepareerde staart als herinnering die wel eerst een hele tijd in de kast heeft gelegen,maar waar ik nu erg blij mee ben.
Uiteraart zijn ook dit allemaal persoonlijke dingen en gelukkig is er keuze genoeg zodat iedereen het kan doen op de manier waar hij/zij zich het meest prettig bij voelt.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:35

ik dacht dat het wel mogelijk was om grotere paarden te laten crremeren.
Ik zou weer geen staart meenemen, en kies denk ik toch voor inslapen. Doe dit bij al mijn dieren.
Ik denk dat ik binnenkort dat filmpje maar ga kijken

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:49

C_arola schreef:
ik dacht dat het wel mogelijk was om grotere paarden te laten cremeren.
Ik zou weer geen staart meenemen, en kies denk ik toch voor inslapen. Doe dit bij al mijn dieren.

Er is ook een excursie geweest naar een crematorium weet niet of je dit ook al hebt gezien?Kun je meteen kijken wat evt de mogelijkheden zijn op dit gebied,ook qua verzekering.Als het je interesse heeft gewekt tenminste Knipoog

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 06:33

C_arola schreef:
bij ifo op internet

Thanks, ga ff kijken, hoort interresant...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 07:01

Tinky12 schreef:
C_arola schreef:
ik dacht dat het wel mogelijk was om grotere paarden te laten cremeren.

Er is ook een excursie geweest naar een crematorium weet niet of je dit ook al hebt gezien?Kun je meteen kijken wat evt de mogelijkheden zijn op dit gebied,ook qua verzekering.Als het je interesse heeft gewekt tenminste Knipoog

Is daar ook een verslag oid van op bokt??
Heeft wel mijn interesse gewekt ja Knipoog

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:59

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:50

dank je!zal het eens kijken

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 17:37

Het gaat wel een beetje off-topic zo Knipoog

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:53

ik heb antwoord op mijn vraag en ga daarom graag weer ontopic Knipoog
wie zou zijn paard laten cremeren en wie niet? En waarom wel of niet?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:16

Ik hoop dat je er wat mee kunt Carola,op pag 44 van het crematie topic beschrijft iemand hoe het gegaan is bij haar paard.Allemaal netjes geregeld.
Misschien dat je haar evt kunt contacten over of en hoe zij het evt geregeld had met een verzekering.

fransje23 schreef:
Het gaat wel een beetje off-topic zo Knipoog

Niet helemaal off-topic,dit zijn enkele mogelijkheden als je je paard meegeeft aan de verzekering
Ga er verder ook niet meer op in omdat er anders idd teveel afgedwaald gaat worden Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:13

C_arola schreef:

Ik niet.
Voor mijn gevoel is de ziel er uit als ze dood zijn. Om dan zo'n groot bedrag uit te geven aan een crematie... dat kan ik gewoon wel nuttiger gebruiken om eerlijk te zijn Bloos
Ik weet niet of er nu al andere crematoria zijn, maar voorheen was het ook zo dat er alleen pony's in 1 deel in konden (of kleine paarden), dus ja, wat er met grote paarden gebeurde laat zich raden Knipoog

Ieder moet het voor zichzelf weten hoor, ik respecteer ieders keuze daarin. Maar wat mij betreft mogen ze mij zelfs bij het grof vuil zetten als ik overlijd Knipoog

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:28

IKbenEllen schreef:
C_arola schreef:

Ik niet.
Voor mijn gevoel is de ziel er uit als ze dood zijn. Om dan zo'n groot bedrag uit te geven aan een crematie... dat kan ik gewoon wel nuttiger gebruiken om eerlijk te zijn Bloos
Ik weet niet of er nu al andere crematoria zijn, maar voorheen was het ook zo dat er alleen pony's in 1 deel in konden (of kleine paarden), dus ja, wat er met grote paarden gebeurde laat zich raden Knipoog

Ieder moet het voor zichzelf weten hoor, ik respecteer ieders keuze daarin. Maar wat mij betreft mogen ze mij zelfs bij het grof vuil zetten als ik overlijd Knipoog

Het kan nu tot 1.74 wat ik gister heb gelezen

Gipsywoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:36

Ik heb een hals overkop een beslissing moeten nemen op een zondag morgen. Of eigenlijk hoefde ik niet te beslissen er was nog maar 1 mogelijkheid. Dus heb ik haar naar de kliniek gebracht en haar in laten slapen. Ik ben er bij gebleven tot echt de laatste zucht van haar. Ik moet zeggen dat de dierenarts echt super lief was en mij de tijd gaf om afscheid te nemen. Ze kreeg eerst narcose en daarna de fatale spuit. Ze heeft er echt niets van gemerkt. Dit was echt een vredig inslapen. Ik had haar ook verzekerd en die heb ik op maandag de dierenartsen verklaring gegeven en ik heb 100% uitbetaald gekregen.

Dit was voor mij de beste manier, heel vredig en ik wilde er perse zelf bijzijn. Ik zou er niet bij kunnen zijn als het op een slachthuis zou moeten gebeuren. Maar iedereen is anders en je moet altijd de beslissing nemen waar je zelf vrede mee heb, welke manier je ook kiest. Je moet zorgen dat je er geen spijt van krijg want je krijgt geen herkansing.

Ik wist al heel lang dat ik het op deze manier wilde en ik heb dat ook kunnen doen. Ik heb veel verdriet gehad maar ik heb er wel vrede mee.

Groetjes Wilma

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:43

sterkte gewenst

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:46

Wilma heel veel sterkte de komende tijd Ach gut

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:52

Sterkte meis!!!

In Rotterdam zit een bedrijf wat paarden cremeert en nee ponies gaan er echt niet in stukken in.
Wij hebben ervaring met deze mensen en eerlijk waar alles was keurig geregeld, klasse.

Over de verzekeringspaarden, in mijn handelstijd kreeg ik ze bij bosjes aangeboden, veel van deze paarden worden verkocht naar Engeland voor goed, omdat ik veel paarden naar Engeland verkocht had ik er veel vraag na, walgelijk vond en vind ik het.
Ik heb me er nooit toe verlaagd, geld verdienen oke maar niet over de rug van een ander.
Ik heb het wel eens vaker aangegeven in topics, veel eigenaren van paarden denken dat hun lieveling geslacht word maar dat is vaak niet waar, deze paarden gaan de handel weer in, als je dit vantevoren weet ,geen probleem.
Wist je dit niet, foute boel want dat hoort niet.
Ik kan moeiteloos uit me hoofd handelaren opnoemen die contracten hebben met verzekeringen, 1 daarvan is iemand die werkzaam is bij de FNRS en eerlijk gezegd vind ik dat gewoon niet kunnen.
Maar goed dit gaat al jaren zo en tenzij verzekeringsnemende dit toelaten, zullen anderen geld verdienen over de rug van afgekeurde paarden en nietswetende eigenaren.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:54

klop. Zou altijd de staart eraf knippen..