Paard gekocht en gekeurd, eigenaar ziet ervanaf?! WAT NU?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

The_Stig

Re: Paard gekocht en gekeurd, eigenaar ziet ervanaf?! WAT NU?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 23:22

Ik zou het paard niet meer willen hebben..... Eigenaren waren er waarschijnlijk vanuit gegaan dat zij niet door de keuring zou komen en nu dat wel het geval is willen zij er meer geld voor vragen.

MissPPP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 23:22

Zo! Een heleboel nieuws hier weer! En DE :-P MissHIS is aangekomen! (H)

Het verhaal is uitermate vreemd, en zeker vervelend! We gaan het morgen tot op de laatste hoefnagel uitzoeken, en hopen dat we 'goed' nieuws krijgen van een juridisch deskundige! Lijst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 00:09

MissPPP Ik vindt het heel sneu voor jullie.
omdat jullie er z'n goed gevoel bij hadden.
Die man wou een van zijn slechte paarden kwijt en door de keuring kwam die er natuurijk achter dat ze nog veel geld waard is.
Het is toch goed dat je een paard laat keuren.
Ik heb ook 2 jaar geleden voor dat ik mijn arabische merrie vorig jaar had gekocht ook iets bizars meegemaakt.
Ik ging kijken voor een veulen een engelse volbloed.
Heel leuk ding ik wou heel graag weer met de sport bezighouden weer gaan springen.
Beesje was een 2 jarigen hengst.
Wij afgesproken om te kijken alles was goed gegaan tot ik vroeg of ik een keuring mocht doen.
Want dit was mij aangeraden door een vriendin.
Was het ineens stil dik 5 min zegt die man die heb ik thuis liggen een keuring van de da.
Hij zij als je vande week terug komt laat ik je het zien.
Nou wij de week er op terug gegaan en ja de papieren alles gekregen om te kijken.
het klopte zeg maar.(was voor het eerst ik had er geen verstand van)
Ik heb een kopie meegekregen voor thuis.
Nou kwam ik thuis en ik had een heel naar gevoel net of er iets niet klopte.
Wij er weer heen en gevraagd of ik al mocht knufelen en poetsen dit was geen probleem.
Nou liet ik het beesje in de buitenbak lopen en dat beesje rende en ineens zakt die door de grond en trok met zijn rechter achterbeen over de grond.
Ik zonder twijfel mee de da gebeld hij is gekomen eigenaar was er bij.
Ik vroeg of het goed kwam met het beesje ik was helemaal over de zeik.
Zegt de da nee het komt niet goed dit zal niet genezen.
Ik dacht echt wat krijgen we nou weer.
Hij foto's weer gemaakt blijkt dat die nooit voor de sport mag gebruikt worden.
Was iets met zijn spring gevrichten ect zal nooit kunnen springen.
Hij zou dan ook niet normaal onder het zadel kunnen lopen dat was al te veel pijn voor hem.
En dit was niet van die ene keer dat die inzakte maar daar had die al langer last van.
Maar liep de helen tijd met veel pijn en liet het niet merken.
Ik zeg ik heb van de week nog gezien dat die in orde was op de foto's.
ik die foto's thuis gehaald zegt de da dit zijn de foto's niet van dit paard.
Maar van een ander toen was de maat vol.
Het was echt een waren hel wat ik toen had meegemaakt.
Ik heb maar van alles afgezien ben toen op mijn gemak met mijn vriend een ander paardje gaan zoeken.
Ik weet ook niet wat er met het hengstje is gebeurd en wil het ook niet weten gewoon te erg voor woorden.
ik hoop dat iedereen gewoon goed uitkijkt met waar die een paard of pony koopt en keur hem altijd zelf.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:29

Hoe rot het ook is maar volgens mij heb je geen poot om op te staan. De eigenaar heeft zich bedacht. Dat is heel vervelend maar je kan hem niet tot verkoop dwingen. Ze hebben aangeboden de keuring te betalen, dus dat kan ze niet verweten worden. Ben erg benieuwd wat de deskundigen hiervan zeggen. (vind het wel raar dat ze zich bedenken in zo'n ver stadium)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:50

@ Musjes: Nee nee, de koop was al gesloten, er was alleen nog niet geleverd. Klein verschil!

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:14

Kendra schreef:
@ Musjes: Nee nee, de koop was al gesloten, er was alleen nog niet geleverd. Klein verschil!

Er is toch nog geen geld betaald? En ja iedereen zegt wel dat mondeling ook een overeenkomst is, maarja in de praktijk blijkt het nog wel eens anders te zijn. Dat kan nog wel eens een heel gevecht gaan worden. Zoals ik al zei ben erg benieuwd wat deskundigen zeggen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:32

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:33

Borg schreef:
Je kunt ook info verzamelen (bv bij FloortjeM) en hiermee het gesprek aangaan met haar vader. ik krijg namelijk het gevoel dat misschien verrast is door het mooie rapport en er meer veulens uit wil fokken, en dat hij daarom terugkrabbelde en het op zijn dochter afschuift.
Wanneer hij doorkrijgt dat het jullie ernst is gaat hij misschien alsnog overstag.

Idd, klinkt alsof ze het paard graag gekeurd wilden hebben en zo mooi onder de kosten uitkomen! Ik vind het wel netjes dat ze dus wel de kosten vergoeden willen. Echter klinkt het alsof ze hopen dat jullie zó je zinnen op dit paard hebben gezet, dat jullie geld willen bijlappen.
Goeie tip hierboven om FloortjeM te raadplegen.
Succes!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:58

en? wat zei de rechtsbijstand?

MissPPP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 11:38

We zijn nog bezig daarmee. Het duurt 6 werkdagen....

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:52

Heel apart verhaal, denk idd dat er meer achter zit en dat de koper idd verwacht had dat de merrie niet door de keuring heen zou komen.

Ben heel benieuwd hoe dit afloopt, hoop voor jullie positief.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:56

Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt.
De verkopende partij had duidelijk niet verwacht dat het paard zo goed zou zijn.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:05

Ik ben wel benieuwd of de eigenaar van het paard ook al weet dat jullie het er niet bij laten zitten? Zo ja wat was de reactie hierop? Zo niet..misschien een idee om aan te geven dat jullie juridische stappen ondernemen..misschien dat ze dan zoiets hebben van hier hebben we geen trek in we bieden hem je alsnog aan?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:34

Kendra schreef:

en dat verschil is eigenlijk heel erg groot.

Juridisch gezien gaat eigendom pas over op de andere partij bij overdracht van het goed dat verkocht/gekocht is.

Het feit dat hij de keuringskosten terugbetaald, en hij het paard niet geleverd heeft doen mij twijfelen of je wel zo sterk staat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:43

Wij hebben precies hetzelfde gehad. Naja nagenoeg hetzelfde. Het paard zou gekeurd worden en de avond voor de keuring belde de eigenaar op dat hij het paard niet aan ons wou verkopen. Omdat hij toch meer voor het paard wou hebben. Terwijl mondeling de koop al was afgesproken. Nou wij hadden geen poot om op te staan, dus hebben het maar gelaten. Erg jammer als je dat paard later in het Z ziet lopen.
Maar in ieder geval heel veel succes ermee!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:49

Jeanine84 schreef:
Ik ben wel benieuwd of de eigenaar van het paard ook al weet dat jullie het er niet bij laten zitten? Zo ja wat was de reactie hierop? Zo niet..misschien een idee om aan te geven dat jullie juridische stappen ondernemen..misschien dat ze dan zoiets hebben van hier hebben we geen trek in we bieden hem je alsnog aan?

Ik zou idd ook de verkoper laten weten dat jullie via de rechtsbijstand aan t kijken zijn naar de mogelijkheden. Grote kans dat ze alsnog met de (ver)koop akkoord gaan, omdat ze geen zin hebben in een juridische procedure...

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:41

Liberto schreef:
Wij hebben precies hetzelfde gehad. Naja nagenoeg hetzelfde. Het paard zou gekeurd worden en de avond voor de keuring belde de eigenaar op dat hij het paard niet aan ons wou verkopen. Omdat hij toch meer voor het paard wou hebben. Terwijl mondeling de koop al was afgesproken. Nou wij hadden geen poot om op te staan, dus hebben het maar gelaten. Erg jammer als je dat paard later in het Z ziet lopen.
Maar in ieder geval heel veel succes ermee!

Verschil is wel dat jullie 'm nog niet gekeurd hadden, al vind ik het sowieso apart als je eenmaal de keuring etc. afspreekt ben je als verkoper neem ik aan ook serieus.
Vind het erg vreemd dat een verkoper er ná een aankoopkeuring nog vanaf kan zien..

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 12:57

MissHIS is lid van het KWPN? Dan mag je toch gebruik maken van de arbitragecommissie? Misschien is dat uiteindelijk nog een betere oplossing dan rechtsbijstand. Ik weet alleen niet wat voor kosten daaraan verboden zouden zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 14:39

en ik zou ff lezen....

Idd een paard laat je keuren omdat je hem eigenlijk gekocht hebt, enige voorwaarde is dat het paard goed is.
Als dat zo is is eigenlijk de koop rond.

Ik ben ook eens een paard gaan kijken, ik had direct een klik met het dier, wat in de advertentie te koop stond als sterk paard merkte ik er niets van...vond het een heerlijk dier.
Eigenaresse vond hem ook heerlijk lopen...en besloot hem niet meer te verkopen want ze had hem nog nooit zo lekker zien lopen.... Koe
Maar hier was dus nog geen sprake van verkoop... gewoon dikke pech voor mij...
Maar als zij dit bij de keuring was gaan verzinnen had ik er toch ook zeker een zaak van gemaakt Ja

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:53

indd rk.. ze zagen je rijden en besloten het toen (wel jammer, dan hadden ze een goed plekje voor het paard gevonden). als ze toen hadden gezegd het moet maar worden en dan pas terug krabbelen is wat vreemd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:55

ze hebben het paard nu enkele jaren later nog steeds. Dat vond ik wel leuk om te horen.
Maar idd, toen was er nog geen overeenkomst, al wilde ik haar wel.
Maar zouden ze een bod geaccepteerd hebben en zodoende ook bij de keuring staan vind ik het echt anders

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:23

ik ben wel heel erg nieuwschierig wat er mee gaat gebeuren.

Maar ik zou als ik de TS was ook wel willen weten waarom het paard niet gekeurd mocht worden.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:29

aanpakken die handel!! je hebt bewijzen van de advertentie, aanbetaling en keuring. Verder 2 onafhankelijke (geen familie neem ik aan?) getuigen zoals je vriendin en de DA. Dan is een mondelinge overeenkomst wel degelijk geldig! Wat ik je wel aanraad is dit niet via de rechtsbijstand te doen omdat dat meestal lang duurt (nu al 6 werkdagen...) en zij al gauw de handdoek in de ring gooien. Doe het rechtstreeks via een goeie advocaat en laat hem ook alvast de tegenpartij aansprakelijk stellen voor alle (juridische) kosten die je gaat maken. Als je geen advocaat weet, stuur maar een pb. Ik ken er wel een die zeer sterk in de agrarische sector (dus waarschijnlijk ook paarden) is. Laat het niet op z'n beloop, dadelijk is dat paard al verkocht voordat jij iets hebt kunnen ondernemen en zie hem dan nog maar eens te krijgen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:35

Nou, volgens mij sta je oersterk voor de rechter. Laat een goeie advocaat dit maar eens regelen voor de rechter. Dit paard is gekocht en dat de papieren niet op de dochter's naam staan is geen reden om niet te verkopen. De vader heeft volgens mij gewoon goud geroken en wil meer vangen. Hij gaat vast na jullie betaald te hebben opnieuw proberen te verkopen. Ik zou dat absoluut niet pikken en het paard opeisen.

Jullie hadden een goeie deal en daar kan hij echt niet onderuit. Zeker niet nu hij zegt dat de vraagprijs omhoog zou moeten. Je hebt aanbetaald en de verkoop was rond.

Dat zou wat zijn zeg dat de papieren op je naam moeten staan. De papieren van mijn paard staan nog steeds op naam van de fokker. Clown Bij ruinen is dat heel gewoon, dat dat niet wordt aangepast.

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen! Heel veel sterkte en succes.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 00:05

volgens mij was er nog geen aanbetaling gedaan hoor