Je paard verzekeren tegen ziektekosten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: Je paard verzekeren tegen ziektekosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:29

Je polis wordt elk jaar vernieuwd, dus ik zou maar eens navragen of dat nog wel geldt zo. In ieder geval gelden andere cijfers voor mensen die een nieuwe verzekering afsluiten bij Equine Risk.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:37

Dat zeg ik toch ook indirect? Wij hebben doorgekregen dat we onze voorwaarden houden. Als ik nu een andere verzekering zou afsluiten krijg ik idd andere voorwaarden.
En ik weet dat deze voorwaarden nog gelden, aangezien ik helaas met regelmat wat indien. Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:45

Nou nee.... Jij zegt dat je andere voorwaarden hebt dan ER, terwijl je bij ER verzekerd bent.
Ik heb ook doorgekregen dat de voorwaarden van Interpolis behouden bleven, maar ondertussen zijn we een tijd verder en zijn weldegelijk de voorwaarden stukje bij beetje aangepast.
Als de cijfertjes voor jou (nog) niet zijn aangepast, is dat mooi meegenomen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:46

Ik heb nooit bericht gehad dat de voorwaarden veranderd zijn. Dat hoort ook gemeld te worden, omdat je dan nl op mag zeggen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:21

Nee, daar heb ik ook geen bericht van gehad. Als je je polis verlengd, krijg je de nieuwe voorwaarden toegestuurd. Als je die nauwkeurig doorleest en naast die van vorig jaar legt, zie je de verschillen.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:53

@needje: Ik zie geen verschil met het stukje dat jij hier plaatst en de voorwaarden die nu gelden Verward .

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:56

ik ben wel benieuwd waar ze bedrag Y op baseren Ziolette, bedrag X is slachtprijs dat zijn ongeveer vast staande bedragen maar waar baseren ze dan een bedrag van een grasmaaier op?

yvette46

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:57

Ook wij hebben onze pony's verzekerd bij de efo een heel goede verzekering. Dekt ook bij ziekte en noit gezeur met uitkeren.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:04

Ziolette schreef:
@needje: Ik zie geen verschil met het stukje dat jij hier plaatst en de voorwaarden die nu gelden Verward .

Het verschil zit in de cijfers. Voorheen bedroeg het eigen risico per gebeurtenis 20 % met een minimum van 40 euro. Bij de huidige voorwaarden geldt een eigen risico per gebeurtenis van 25 % met een minimum van 50 euro.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:37

Aimee, ik heb hier mijn laatste schade afhandeling.
Datum: 3-9-2008.
Gedeclareed bedrag: 680,85
Niet vergoed (cd branden + adm. kosten): -13,40
Eigen risico (conform polisvoorwaarden) 20%: -133,49
----------------------------------------------------------
Totaal uit te keren: 533,96

....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:46

Dat is mooi Ja

Heb je de polisvoorwaarden van de Uitgebreide Verzekering (dus niet de ziektekosten) ook al naast de voorwaarden van een paar jaar geleden gelegd?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:49

Aimee schreef:
Ziolette schreef:

Het verschil zit in de cijfers. Voorheen bedroeg het eigen risico per gebeurtenis 20 % met een minimum van 40 euro. Bij de huidige voorwaarden geldt een eigen risico per gebeurtenis van 25 % met een minimum van 50 euro.

Hoe kom je daar nu bij Verward , op de site van Equine Risk staat namelijk precies hetzelfde als in het stukje van Needje. Volgens mij zijn jullie in de war met de voorwaarden van Hippozorg die ook door EquineRisk aangeboden worden. Het is immers allemaal 1 pot nat, je krijgt uitgekeerd van Hippozorg ook als je een polis hebt met voorwaarden van EquineRisk.

Mijn merries zijn als volgt verzekerd via EquineRisk:

Nymf op basis van de Hippozorg voorwaarden (25% 50 euro)
Luc en Ciek op basis van de Equine Risk voorwaarden (20% 40 euro)

Citaat:
Equine Risk Ziektekostenverzekering

Deze verzekering kunt u afsluiten voor alle paarden en pony's (m.u.v. trekpaarden, dravers en renpaarden) met een waarde tot en met € 15.000,--.

Om er zeker van te zijn dat niet alleen de waarde van uw paard goed is verzekerd, maar dat u uw dier ook te allen tijde de beste zorg kunt geven, kunt u een Equine Risk Ziektekostenverzekering afsluiten.
Dit kan in combinatie met de Equine Risk Standaard verzekering of de Equine Risk Uitgebreide verzekering.

Met deze Ziektekostenverzekering is uw paard prima verzekerd voor kosten van noodzakelijke diergeneeskundige hulp die het gevolg is van een gedekte gebeurtenis op de in combinatie gesloten Standaard- of Uitgebreide verzekering. De schadevergoeding is het bedrag van de ziektekosten dat in rekening wordt gebracht door een erkende dierenarts. De maximale uitkering per verzekeringsjaar bedraagt 100% van de verzekerde waarde van uw paard met een maximum van
€ 5.000,00. Uw eigen risico per gebeurtenis bedraagt 20% met een minimum van
€ 40,00. Voeding en stallingkosten zijn per schadegeval gemaximeerd tot 30 dagen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:52

Huh?
Ik heb hier een folder liggen van Equine Risk met de cijfers 25 % en 50 euro Ja
Die kreeg ik van de week toegestuurd toen ik info aanvroeg om de ziektekosten erbij te verzekeren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:53

Zowel m'n blaadje waar Interpolis op staat als Equine Risk geven precies dezelfde voorwaarden Aimee. Ja

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:54

Aimee schreef:
Huh?
Ik heb hier een folder liggen van Equine Risk met de cijfers 25 % en 50 euro Ja
Die kreeg ik van de week toegestuurd toen ik info aanvroeg om de ziektekosten erbij te verzekeren.

Ok dan Gestoord Haha! , dat is lekker verwarrend van ze Verward.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:56

Misschien heb ik een misdruk?
In deze folder staan dezelfde cijfers bij Equine Risk als bij Hippo Zorg. Ik weet het anders ook niet, had juist de info op papier aangevraagd omdat de site het niet doet op mijn pc Clown

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:59

Aimee schreef:
Misschien heb ik een misdruk?
In deze folder staan dezelfde cijfers bij Equine Risk als bij Hippo Zorg. Ik weet het anders ook niet, had juist de info op papier aangevraagd omdat de site het niet doet op mijn pc Clown

Op de site staan nog steeds 2 verschillende soorten cijfers. Ik zou er een belletje aan wagen als ik jou was Knipoog.

Citaat:
Hippo Zorg Uitgebreide Ziektekosten verzekering

Deze verzekering kunt u afsluiten voor alle paarden en pony's m.u.v. dravers en renpaarden.

Deze Uitgebreide Ziektekosten verzekering kunt u afsluiten in combinatie met de Dood/Ongevallen verzekering, de ODA verzekering of de Uitgebreide verzekering van Hippo Zorg. Uw paard is dan goed verzekerd voor de kosten van noodzakelijke diergeneeskundige hulp in Nederland en België die het gevolg is van een gedekte gebeurtenis op de in combinatie gesloten Hippo Zorg verzekering.

De schadevergoeding is het bedrag van de ziektekosten dat in rekening wordt gebracht door een erkende dierenarts.
De maximale uitkering per verzekeringsjaar bedraagt 100% van de verzekerde waarde van uw paard met een maximum van € 5.000,00.
Uw eigen risico per gebeurtenis bedraagt 25% met een minimum van € 50,00.
Voeding en stallingkosten zijn per schadegeval gemaximeerd tot 30 dagen. Orthopedisch hoefbeslag is gemaximeerd tot 2 keer per jaar.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:00

Op de site staat bij ER produkten de ZKverz. 20%
En bij de Hippo produkten ZK verz. 25%

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:17

* gooit folder in de prullenbak *

Clown

Ik zal het morgen nog eens navragen Ja

Maar goed, ik twijfel nog steeds Haha!
Want.... Ik ben tot nu toe nog nooit 200 euro aan dierenartskosten kwijt geweest aan dingen die vergoed worden. Dus tot nu toe zou ik altijd duurder uitgeweest zijn met ziektekostenverzekering dan zonder.
Of wordt preventief bloedonderzoek, tandarts, klophengstcastratie, keuring tegenwoordig vergoed?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:18

Ik denk dat dat 4x een nee is Knipoog .

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:21

Ze hebben nu bij EFO een uitgebreid plus verzekering. Volgens mij vergoed dat echt bijna alles wat je bedenken kan (zelfs fysio) maar daar betaal je dan ook echt een hoofdprijs voor als je een duurder paard hebt

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:22

Ziektekostenverzekering UitgebreidPlus*
Vergoedt 80% van de veterinaire kosten. De verzekering kan alleen worden afgesloten als aanvulling op de schadeverzekering volgens het A-tarief (bij aanvang van de verzekering niet ouder dan 12 jaar).

*) De ziektekosten- verzekering UitgebreidPlus onderscheidt zich van Uitgebreid door vergoeding van de volgende met name genoemde veterinaire onderzoeken en/of behandelingen:
– Fysiotherapie;
– Scyntigrafie;
– MRI-scan (Magnetic Resonance Imaging);
– Shock wave (schokgolf) therapie;
– Tildren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:24

Interessant Haha!
Maar beetje te laat. haha

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:24

Maar zat je bij EFO niet vast aan bepaalde klinieken/artsen?
Ik wil nl zelf de keuze hebben naar welke kliniek ik ga. Bloos

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:25

Overigens wordt Tildren iig wel vergoed ook door mijn ZKverzekering.