Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
vergeet vooral niet de belastingen want die zijn niet vies van centjes halen bij niets vermoedende pensionhouders
koeke schreef:@C_arola: ik las aan het begin dat het een stoeterij was. Misschien staat ergens verderop dan dat het nu een pensionstal is en heb ik daarover heen gelezen. Dan is het rekensommetje wel heel makkelijk te maken en is ook duidelijk welke prijzen ze kan rekenen.
cissy schreef:TS kan niet eens alle stallen verhuren want ze hebben er zelf ook al 5 nodig als ik het goed lasvergeet vooral niet de belastingen want die zijn niet vies van centjes halen bij niets vermoedende pensionhouders
C_arola schreef:Hier komen natuurlijk wel muizen op af!
anders is het als je africhting en handel er bij gaat doen... maar dat moet je wel kunnen! ikke schreef:Voor degenen die zo graag willen geloven dat het maar uit moet kunnen, even wat simpel rekenwerk, uit de losse pols.
BTW, inkomstenbelasting, bedrijfsverzekeringen en uurloon heb ik dan nog niet geteld.
ikke schreef:cissy schreef:TS kan niet eens alle stallen verhuren want ze hebben er zelf ook al 5 nodig als ik het goed lasvergeet vooral niet de belastingen want die zijn niet vies van centjes halen bij niets vermoedende pensionhouders
En wat te denken van de overige sociale lasten.
Vuistregel in kostenberekening is: 1/3 bruto salaris werknemer, 1/3 sociale verplichtingen werkgever, 1/3 overhead (indirekte kosten e.d.). Die werkgeverslasten zul je moeten betalen, de belastingdienst zal nooit accepteren dat je "gratis" werkt in je bedrijf.
Stel dat je 10.000 euro per jaar hebt als bruto salaris, na aftrek van alle kosten en werkgeversverplichtingen. Dan blijft daar netto grofweg 7000 euro van over. Dan heb je 580 euro netto per maand uit je toko. Als je dat ook nog eens met vier moet delen, blijft er dus 145 euro pp over! 30 dagen levert je dat een dagloon van 4,86 euro!! Het is maar waar je voor wil werken......
Hawai schreef:ikke schreef:En wat te denken van de overige sociale lasten.
Vuistregel in kostenberekening is: 1/3 bruto salaris werknemer, 1/3 sociale verplichtingen werkgever, 1/3 overhead (indirekte kosten e.d.). Die werkgeverslasten zul je moeten betalen, de belastingdienst zal nooit accepteren dat je "gratis" werkt in je bedrijf.
Stel dat je 10.000 euro per jaar hebt als bruto salaris, na aftrek van alle kosten en werkgeversverplichtingen. Dan blijft daar netto grofweg 7000 euro van over. Dan heb je 580 euro netto per maand uit je toko. Als je dat ook nog eens met vier moet delen, blijft er dus 145 euro pp over! 30 dagen levert je dat een dagloon van 4,86 euro!! Het is maar waar je voor wil werken......
Kom ik weer![]()
Maar alles ligt naast een woonhuis waar zij en haar man dus willen gaan wonen, ze hoeft er dus geen bedrijf van te maken. Welke boerderij die stallen verhuurd heeft zich aangemeld als bedrijf??? Hier in de buurt maar heel weinig hoor, ik ken er tenminste geen 1.
Wij zijn ook bezig geweest met een huis met daarbij een aantal stallen, padock, wasplaats. solarium, stapmolen enz. en als wij die stallen wilde gaan verhuren dan hoefde wij dat ook niet op te geven als inkomsten, wel moesten we de boel verzekeren enz.
Maar laten we nu eerst maar afwachten wat er vrijdag allemaal uit gaat komen als ze is wezen praten. Daarna kan ze gaan praten met een accountant en waarschijnlijk een hypotheker en dan heeft ze pas een goed beeld van wat ze zou kunnen vragen voor de stalling enz.
C_arola schreef:Ik heb eerder te horen gekregen dat als je meer dan 6 paarden stalt in eigen stal, je een bedrijf bent.
Rianneke schreef:C_arola schreef:Ik heb eerder te horen gekregen dat als je meer dan 6 paarden stalt in eigen stal, je een bedrijf bent.
7 toch? en dat is voor de mestwet