Wie is aansprakelijk? Kapotte deken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_love_U

Re: Wie is aansprakelijk? Kapotte deken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 12:19

Dit was de eerste keer dat ze die deken op heeft gedaan. De andere keren was ze dus die andere dingetjes vergeten.
Ga voortaan iedere ochtend zelf. Moets vanmorgen uiteindelijk nog omdat er 1 dus zijn masker niet aan laat doen.En met die vliegen krijgt hij ontstoken ogen.Dus doe ze dan zelf. Als ik toch voor 1 moet komen kan dat net zo goed gelijk.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:27

Maar de paarden zijn toch van jou? Dus dan vind ik het niet meer dan logisch dat je zelf iedere dag komt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:28

Linda_love_U schreef:
Dit was de eerste keer dat ze die deken op heeft gedaan. De andere keren was ze dus die andere dingetjes vergeten.
Ga voortaan iedere ochtend zelf. Moets vanmorgen uiteindelijk nog omdat er 1 dus zijn masker niet aan laat doen.En met die vliegen krijgt hij ontstoken ogen.Dus doe ze dan zelf. Als ik toch voor 1 moet komen kan dat net zo goed gelijk.

Dus dure leerschool en dingen niet meer aan haar over laten Lachen

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 12:34

ziggy_janet schreef:
Maar de paarden zijn toch van jou? Dus dan vind ik het niet meer dan logisch dat je zelf iedere dag komt.

Ik kom ook iedere dag Knipoog

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:39

Ik heb de rest van je posts inmiddels ook gelezen wil nog wel even zeggen dat ik me je irritaties erg goed kan voorstellen hoor! Het gaat hier dus duidelijk niet alleen om de deken.
Kennelijk doen jullie 'samen' de paarden, zul jij je best doen voor haar beesten, en zou je dus graag zien dat dat andersom ook gebeurt. Helaas is er inderdaad voor dit soort sloddervossen maar één remedie: niet meer je paarden laten doen. Wie weet wordt ze zelf een keer de dupe van dr vergeetachtigheid, maar dan heb jij er in elk geval geen last van.
Met hoeveel mensen draaien jullie dat schema? Neem aan dat je haar 's ochtens wel gewoon zelf laat komen om haar eigen paarden buiten te zetten?

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 12:54

Met zijn 2en doen we het. Ik 4 ochtenden en zij 3 ochtenden.En de avonden deelden we ook.Maar had gezegt tegen haar om de avonden weer zelf te doen zodat ze langer op t gras konden staan.

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:00

Linda, ik kan je wel meedelen dat mijn paard ook verschillende dekens gemold heeft in de wei, die goed vast zaten en ervoor gemaakt waren ( niet dus) Soms rolt een paard en komt met zijn been toch in de singels waardoor vervolgens alles kapot gaat. Mijn mening is dat je zelf verantwoordelijk bent ,en probeer samen tot oplossing te komen repareren of zo.. en niet elkaar de schuld geven.

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 13:18

Ze degene van haar die leaste ze op dit moment van ons.Maar zou voor een periode van een jaar zijn met daarna kopen.Dus niet helemaal eigen. Maar wel met de bedoeling van hun kant hem op dit moment al te verzorgen als eigen. Om te wennen etc.

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:34

Hoe je het ook wend of keert, TS, ik vind wel dat je verkeerd bezig bent.
Ik denk dat je er beter aan doet de zaken intern op te lossen dan dit allemaal op Bokt te poneren. De toegevoegde waarde hiervan gaat me volledig voorbij. Succes!

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 15:48

Wat maakt t nou weer uit of ik t op bokt vraag? Staan zoveel vragen op bokt toch ? Ook over van alles en nog wat Lachen

Tracy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:59

Ts, ik zou er zelf ook niet blij mee wezen,
als er bij ons op stal wat kapot is, dan moet die eigenaar het altijd zelf betalen..
en ja paar mensen op stal hebben wel is ruzie gehad..
Jong paard had een gloednieuwe deken gesloopt van een ander paard..
zulke dingen gebeuren....

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:01

Linda_love_U schreef:
Wat maakt t nou weer uit of ik t op bokt vraag? Staan zoveel vragen op bokt toch ? Ook over van alles en nog wat Lachen

bokt kan ook heel erg tegen je werken. genoeg mensen die dagelijks meelezen zonder lid te zijn

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 16:04

Van mij mogen ze meelezen hoor. Vraag toch gewoon iets normaals en zeg toch gewoon hoe t gegaan is etc.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:09

Linda_love_U schreef:
Ze degene van haar die leaste ze op dit moment van ons.Maar zou voor een periode van een jaar zijn met daarna kopen.Dus niet helemaal eigen. Maar wel met de bedoeling van hun kant hem op dit moment al te verzorgen als eigen. Om te wennen etc.

Dus zij verzorgt nu een paard van jou, dat ze wil gaan kopen? Begrijp ik het goed? Zo ja, hoe lang duurt dat jaar nog? Ik zou haar er in elk geval op wijzen dat ze wel iets oplettender mag worden als ze echt paardenbaasje is. Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:12

Linda_love_U schreef:
Van mij mogen ze meelezen hoor. Vraag toch gewoon iets normaals en zeg toch gewoon hoe t gegaan is etc.

Ik zou het niet erg op prijs stellen als ik dat meisje was, en ik zou dit allemaal op bokt lezen wat over mij geschreven werd.

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 16:16

Nou ik zeg gewoon wat ik tegen haar ook heb gezegt. Zeg verder gewoon hoe t zit. Gewoon normale dingen. En meelezen kan ze als ze wil hoor Lachen

Ze least hem jah. nog 11 maanden Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:19

Das hetzelfde als mijn broek is kapot ja ik werd geduwd dus de duwer moet hem vergoeden.Anders was hij nu nog heel, misschien rare vergelijking?

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 16:22

marleen_usar schreef:
Das hetzelfde als mijn broek is kapot ja ik werd geduwd dus de duwer moet hem vergoeden.Anders was hij nu nog heel, misschien rare vergelijking?

Nou vind dat een andere vergelijking. Dan kan je beter zeggen als iemand je broek aangedaan heeft Vork

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:29

volgens mij ben je ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor je eigen paard.

Mjn paard heeft ook weleens dekens gesloopt. Als ze rollen en ze staan op hoeven ze maar net op een stukje deken te gaan staan.

Ik weet niet om wat voor deken het gaat maar vraag me af of het wel rendabel is om er een hele verzekeringskwestie van te maken.

Ik vind het persoonlijk erg overtroffen, het is jouw paard en jouw deken. Als je wilt dat je deken heel blijft moet je hem in de kast laten hangen

GermatjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:32

Goh ik snap na dit topic wel waarom de verzekeringen steeds duurder worden. Als mensen voor elk wissewasje de verzekering inschakelen.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:39

Ik vind persoonlijk dat je nogal kinderachtig reageerd. Je blijft maar vasthouden aan de gedachte dat zij het verkeerd gedaan heeft. Als je haar niet vertrouwd, waarom laat ( liet ) je haar je paard dan doen ? Gemakzucht ? Zodat je zelf niet hoefde te gaan ? Dan moet je nu niet zo zeuren.

Al heeft ze de deken niet juist vast gemaakt, dat heeft ze dan vast niet expres gedaan. Vind niet dat je haar de schuld kan geven.

Als ik dat meisje was had je een hele slechte aan me gehad.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:42

ik heb niet alles gelezen hoor, maar volgens mij is TS zelf aansprakelijk omdat zij verantwoordelijk is voor de schade die haar eigen paard veroorzaakt.

Let wel: de medeverzorgster heeft de deken niet kapot gemaakt, dat heeft jouw eigen paard gedaan!

het maakt niet uit als de medeverzorgster de bilkoorden niet goed genoeg heeft vastgezet. Want dat kan toch gebeuren? Het blijft uiteindelijk haar eigen paard die de zaak heeft losgekregen en gesloopt.
Laatst bijgewerkt door beantsje op 24-07-08 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:46

Ik denk dat je er niks mee kan. Voortaan dus gewoon zelf doen. Ook al heb je een schema of afspraken, zo'n deken is alleen maar een extra belasting voor iemand die hem buiten zet. Bovendien, het is jouw paard die jouw deken sloopt en je bent en blijft verantwoordelijk voor je eigen dier. Jouw paard = jouw verantwoording!

Mijn paard krijgt trouwens dekens uit waarvan alle gespen en singels nog vast zitten en al knoop ik 100 keer touwtjes vast, ze zitten op de gekste tijden los. Gelukkig doe ik mijn paarden altijd zelf, hoef ik niemand de schuld te gaan geven/ruzie te maken als hij weer is iets heeft sloopt.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:51

ik heb alleen de 1 ste pag gelezen.
maar waarom zo moeilijk doen?
iedereen is verzekerd, geef het door en het word opgelost.

mijn deken is met losgooien door het paard van stalgenoot kapot gebeten,die ging ineens erg jagen en beet flink in de deken ,een gat erin.
het is toen netjes via hun verz opgelost ,deken was 2 weken oud.

en toen had ik ze samen in de bak gezet,dan kan je ook zeggen ,eigen schuld!

maar [ mijn mening] hier ben je nu dus voor verz.

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:57

Mirgino: Als een ander zijn/haar paard jouw deken sloopt betaald de verzekering van de eigenaar van het paard wat beet.
In dit geval sloopt eigen paard eigen deken, kortom eigen verantwoording.