toverpaardje schreef:Als de wond (wondje) vorige jaar september is ontstaan, en ze had deze nog in januari, dat had dan toch wel over moeten zijn rond die tijd. Zo lang duurt het niet voor zoiets geneest. Toen ze hem kocht, liep dat paardje er dus al 3 maanden mee rond. Voor een wondje lijkt mij dat al belachelijk lang, en toont eigenlijk al aan dat er meer aan de hand was. In die zin ben ik het met haar eens dat de dierenarts daar wel wat meer van had mogen maken. Maar zijzelf ook. Want als je logisch nadenkt, dan weet je dat een wondgenezing niet zo lang duurt. Dan zit daar iets achter.. Maar dan nog, heeft ze hem ondanks die wond gekocht, de vorige eigenaar kan daar verder niks aan doen. En is de eigenaar nu gewoon niet meer.
Hier ben ik het mee eens. Jij kocht het paard met een wondje van 3 maanden oud (even de da buiten beschouwing gelaten) Dit is al niet erg best, zolang doen wondjes er niet over. Ik weet niet hoelang jij daarna je eigen da heb laten komen, maar laat ik even zeggen dat je paard dus 4 a 5 maanden met dat wondje heeft gelopen. Je had eigenlijk al veel eerder aan de bel moeten trekken of in dit geval misschien de vorige eigenaar. De wond (ik weet niet hoe groot hij is) had waarschijnlijk met dagelijks spoelen niet ontstoken geraakt en had je nu geen ellende gehad.
Probleem blijft echter dat jij dus een paard met wond gekocht hebt en dat de wond ipv genezen is is gaan ontsteken (en 1 van de tekenen van een ontsteking is pijn!!!) De vorige eigenaar en de da hebben er nu dus geen zak mee te maken. Het paard is nu jouw verantwoordelijkheid.
Ik snap trouwens niet dat jouw da niet een soort van wig of kroon tijdelijk in het 'gat' van de wond (stel dat je laat opereren) doet. Op die manier kan de wond genezen en blijven de andere kiezen op hun plaats.