Is dit paard te verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurtje100

Re: Is dit paard te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:30

Gaat de prijs dan echt zo veel omlaag met een schoonheidsfoutje? Mijne heeft vanaf dat hij uit de opfok komt een groot witte streep over zijn pees heenlopen. Ziet eruit als een oude draadwond. Het is duidelijk te zien, maar ik heb er nog nooit iemand over gehoord, ook niet als ze naar zijn benen kijken en zeggen dat hij nog zulke droge benen heeft.
Je ziet wel eens paarden met ook zo'n litteken te koop staan en dan staat erbij dat het paard er nooit last van gehad heeft, maar door het schoonheidsfoutje de prijs is aan gepast. Daar verbaas ik me dan zo over, wat maakt zo'n witte streep over een pees nou uit als het dier er geen last van heeft? Dit is eigenlijk hetzelfde verhaal (als blijkt dat het paard er geen last van heeft).
Een goed paard heeft geen kleur, en ook geen schoonheidsfoutje denk ik altijd maar.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 12:32

Ik weet niet wat de vraagprijs wordt. Ik heb gisteravond pas besloten dat ze toch verkocht wordt en daar verder nog niet over nagedacht. Dat hangt natuurlijk van verschillende dingen af. En ik heb dit topic geopend om te peilen of het paard überhaupt verkocht kán worden, of er interesse zou zijn. Dus een vraagprijs kan ik je niet geven.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:33

Gc ik rij zelf geen wedstrijd en daarom noem ik mezelf recreatie ruiter. Echter de keren dat je mij in het bos vind zijn de laatste tijd helaas zeldzaam geworden en ik rij ongeveer 3 keer per week in de bak en heb 1x per twee weken les. Als ik op dit moment op zoek zou zijn en ik zou jou paardje zien en ik wist dat ze echt heel lief zou zijn dan zou ik haar wel als recreatieruiter kopen. Wat zou het voor haar uitmaken als ze niet doorgereden word? alleen met lang teugeltje het bos in zou gaan? Ik denk dat er wel iemand is die haar zoekt, karakter zegt in mijn geval meer dan of ze elke dag gereden word ja of nee. Ik zou het zelf wel prettig vinden als ik voor een paardje ga kijken dat er iemand op kan stappen en ik met eigen ogen kan zien dat het dier ook lief is.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:33

aha, okee.. Maar omdat je je afvroeg of er intresse in is.. Maar dat wil je dus niet weten Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:37

Een witte streep is natuurlijk wel iets anders dan een harde afwijking, Fleurtje. Het is maar net wat de gek ervoor geeft.
Bij die van mij waren wel kapers op de kust, die het spronggewricht als excuus te gebruiken om de prijs flink naar beneden te krijgen, omdat ze wel wisten dat het een goed sportpaard kon worden in de toekomst.
Overigens vertelt mijn vriend mij net, dat hij gisteravond na de menles een serieus bod had gekregen van € 6500,--. Dus, denk ik dan, zoveel maakt een bobbeltje niet uit als je weet wat het is en dat het paard er gewoon om kan worden gebruikt, zonder pijn.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 12:40

Fleurtje100 schreef:
(als blijkt dat het paard er geen last van heeft).

Dat hoeft niet uitgewezen te worden, dat is al duidelijk. Ze heeft er geen last van.

Elma_: nou begrijp ik je denk ik verkeerd. Hoe bedoel je dat? Natuurlijk wil ik weten of er interesse zou bestaan voor een paardje als dit. Dit was alleen niet een "te koop aangeboden" topic, dus geen vraag wie mijn paard wil kopen.

Als je eventueel interesse zou hebben, dan liever per pb. Anders gaat dit topic nog dicht of wordt verplaatst naat "Te Koop". Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:44

Of er interesse zou zijn in dit paard? Ja, ik zou er over denken om haar te kopen (als ik niet al een paard had dus nu niet van toepassing). Het lijkt me dat met het opbouwen van spieren, even toiletteren en netjes maken er best iets van te maken valt.
Lijkt me een prachtvoorbeeld voor een voor en na foto. Alleen wat training en veel tlc en volgens mij heb je er een superleuk dier aan voor niet teveel geld.

Mits het spronggewricht goed zou zijn natuurlijk.

Maar ja, ik zou er dus wel interesse in kunnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:46

Zeg, Gambler, ik denk dat ik een idee heb??? Ik merkte aan de reactie op mijn paard al dat je een Fries ook lang niet gek vindt. Is het misschien een idee dat je ergens een advertentie plaatst en je Hannoveraan te ruil aanbied tegen een makke Fries die je kan inspannen???

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:51

GC, je weet niet zeker of ze er last van gaat krijgen als je er weer actief gaat gebruiken. Daar kan je dus moeilijk zekerheid op geven.

Maar ik denk dat ze wel verkoopbaar is. Ik zou als ik opzoek was iig gaan kijken (mits je niet de hoofdprijs vraagt). Ze heeft een aansprekend hoofd, je zegt dat ze een super goed karakter heeft. Dat ze niet veel gebruikt is en al wat ouder zou ik persoonlijk niet zo erg vinden. (Heb vorig jaar een 15 jarige luchtzuigende ruin gekocht, niet geklasseerd en met iets apart karakter, die was volgens Pipo vast ook onverkoopbaar Clown Denk dat ik hem ook niet zo snel kan verkopen, maar dat hoeft ook niet heb veel plezier met hem.)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:52

Wat is de vraagprijs? Hoe is het paard met andere paarden? En ik begrijp dat het een Hannoveraanse merrie is??
Heel misschien weet ik wel iemand, maar dat moet ik ff navragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:53

Of het paard er last van zal krijgen is voor een definitieve verkoopactie wel te achterhalen, proberen of je een ruiter kan vinden die een aantal weken met de merrie aan de slag gaat, dan kom je er zo achter.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:55

ik zie dat dikke spronggewicht niet en ik wil graag leren kan iemand dat laten zien door het te omcirkelen op de foto

Ik zag hier weer eens zeer lage prijzen voorbij komen.
In zuidholland mag je soms nog grof geld betalen voor een 14-jarig Z2 paard hoor

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:59

GamblersCup schreef:
Zou jij, als recreatieruiter, een paard door willen rijden?

Klinkt misschien wat stom, maar ik heb nog steeds in gedachten dat een recreatieruiter lekker rondhobbelt, naar buiten gaat etc. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat iemand zo goed mogelijk wil leren rijden, zonder wedstrijd ambities te hebben... dat valt natuurlijk ook onder recreatie..

Denk dat veel mensen daar de fout in gaan. Ik heb nu niet de tijd en de zin om wedstrijden te rijden. Studie werken en van mijn paard genieten is voor mij genoeg. Dat wil niet zeggen dat ik niet wil werken en groeien. Denk dat het juist fijn is als je paard bij zoiemand komt te staan, juist omdat die wedstrijd druk er niet is.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:07

Het is dat ik nu geen geld ervoor heb en gesteggel met mijn man (een eigen paard komt pas over 5 a 10 jaar in zicht ivm financien) maar anders zou ik interesse hebben wellicht. Ik heb geen wedstrijdambities, maar zou juist zoeken naar een lief paard waar ik zelf op kan rijden en mijn kinderen ook wat mee kunnen oefenen (aan de longe etc). Niet perse buiten gehobbel met lange teugel, wel lekker wat dressuren, sprongetje nu en dan etc en misschien priveles. Maar dan zou ook een wel al ingereden maar nog niet doorgereden paard een optie kunnen zijn. Dus ik denk dat er zeker wel recreative ruiters zullen zijn die zoiets zoeken hoor. Alleen de prijs, tsja daar heb ik weinig verstand van. Ze heb wel papieren zeg je en fokt super, ziet er mooi uit. Moet je toch een mooie prijs voor kunnen vangen, wellicht wat lager vanwege het "afvalwerk" (paard niet in conditie) en het nog redelijk groen zijn.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:10

Even alle feiten op een rij:
Het paard is 14 en kan niets
Het heeft een dik spronggewricht

Dit paard valt af voor de ambitieuze sportruiter. ook al zou het paard talentvol zijn (geweest) dan is het te oud om er nog wat van te maken. Bovendien schrikt een dik spronggewricht qua sport af. Dus ik verwacht niet dat je veel interesse zal krijgen van sportruiters. (dit zou anders zijn als het paard in het verleden goed en hoog in de sport zou hebben gelopen, Z2 of hoger... maar dat heeft het niet, het paard kan niets)

Als leerpaard valt het paard ook af, want hij kan niets. Dus kunnen onervaren ruiters er niets van leren.

De meeste mensen die een paard voor recreatie kopen willen een paard dat verkeersmak is en fijn/makkelijk te rijden. ook hier werkt het dus niet mee dat het paard niets kan.

Het paard kan voor fokkers interessant zijn MITS het paard zelf predikaten heeft en de moeder en overgrootmoeder ook. Zo niet, dan zullen maar weinig fokkers interesse hebben (of ze nu een goede moeder is of niet). Enkel een papier is niet voldoende om interessant voor fokkers te zijn, een dik spronggewricht zal voor een fokker minder van belang zijn.

Een paad als dit zal dus niet heel goed in de markt liggen. maar verkopen zal best mogelijk zijn behalve als jij daarbij zelf ook nog eens hoge eisen gaat stellen qua prijs, tehuis wel/geen handelaar etc. dan zal je het waarschijnlijk heel moeilijk kwijtraken. 1500,- is een goede richtprijs voor zo'n paard. Veel meer zul je er niet voor vangen denk ik.

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:15

Ik ben het met jasmijn78 eens..
Misschien kun je iemand regelen die je paard de komende tijd wat door rijd, dan gaat haar buik er een beetje af.
En kun je de conditie wat verbeteren..
Succes iig!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:16

GamblersCup schreef:
[knip]wil ik nu wat verkopen en een paard kopen waar ik WEL wat mee kan.
[knip]
Ik kan in het zadel zitten, maar oefeningen rijden, paard trainen, gaat niet meer. Doe ik het wel, dan heb ik een week lang spijt (lees: dan kan ik een week niets meer met mijn arm uitvoeren van de pijn).
Het probleem is, het paard heb ik dus nooit goed door kunnen rijden. Ze is ingereden, is echt super braaf en lief, maar moet nog steeds veel leren. Ze werkt graag, probeert alles zonder protest, maar het lukt me gewoon niet... Verdrietig [knip]

Hmm, als ik dit zo lees, dan komen er veel vraagtekens naar boven.
Als deze zo braaf is, waarom zou je dan niet op deze kunnen rijden, maar wel op een ander paard?

Bij dit verhaal krijg ik toch het gevoel dat er rijtechnisch meer aan mankeerd dan enkel het doorrijden wat niet is gebeurd. Niet om banketstaaf te doen hoor, maar ik snap dit verhaal gewoon niet.

Wat al gezegd is, ben ik het mee eens; Alles kan verkocht worden, alleen aan wie en voor hoeveel blijft de vraag.

Persoonlijk zou ik niet op een paard stappen die men niet voor wil rijden. Dan zullen ze echt een bekende moeten zoeken die dat even wil doen Pling

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 13:20

Qua prijs ga ik niet moeilijk doen, qua thuis/handelaar wel. Gaat onder geen beding naar een handelaar en ik wil zeker zijn dat het stalpaard gaat worden.
Maak ik het me mezelf misschien wel moeilijker mee, maar dat weegt zwaarder als "snel weg en een andere kopen".

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:21

als ze een leuk papier heeft en lichamelijk geen problemen heeft zou ze in ieder geval als fokmerrie aan de bak kunnen Lachen

momenteel is ze niet echt ver kwa rijden, is ook duidelijk te zien aan de bespiering,
een gevorderde recreatie riter zou er an sich een leuk paard aan kunnen hebben
ik zeg express al gevorderde ,want sja, een dier doorrijden is gen beginnerswerk Lachen

op zich zou er denk ik best interesse zijn in een paard als dit , zeker vanwege het goede karakter
maar doordat ze niet echt getraind is zul je geluk moeten hebben dta er mensen zijn die verder kijken dan het huidige plaatje en zin hebben in een nieuwe start met en redelijk groen, doch betrouwbaar dier

kwa fokmerrie, ligt het heel erg aan de afstamming en predikaten in die afstamming etc wat ze zou kunnen doen kwa prijs en interesse ,

wat betreft doorrijden voor verkoop, dat verschilt onwijs kwa kosten
je kunt hobbyisten vinden die voor de lol paarden doorrijden voor de ervaring of een leuk prijsje (en tussen die hobbyisten zitten voldoende nette ruiters die echt wel weten wat ze doen )
tot ene proff stal waarbij je bijvoorbeeld 400 euro p/m kwijt bent ...

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:23

GamblersCup schreef:
Zou jij, als recreatieruiter, een paard door willen rijden?

Klinkt misschien wat stom, maar ik heb nog steeds in gedachten dat een recreatieruiter lekker rondhobbelt, naar buiten gaat etc. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat iemand zo goed mogelijk wil leren rijden, zonder wedstrijd ambities te hebben... dat valt natuurlijk ook onder recreatie..

Ik zou er voornamelijk echt recreatief mee willen rijden, dus buiten. Maar ik begrijp dat je iemand zoekt die het paard zou trainen, en er ook meer voor wil betalen dan voor een 'gewoon' recreatief paard? Dus dat het gaat om of je het paard voor genoeg geld verkoopt? Want kwijtraken kan je haar makkelijk als ze zo braaf is lijkt mij. Je zegt dat het niet om geld draait, maar zo'n paard raak je toch makkelijk kwijt voor de goede prijs?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:24

superwoman schreef:
GamblersCup schreef:
[knip]wil ik nu wat verkopen en een paard kopen waar ik WEL wat mee kan.
[knip]
Ik kan in het zadel zitten, maar oefeningen rijden, paard trainen, gaat niet meer. Doe ik het wel, dan heb ik een week lang spijt (lees: dan kan ik een week niets meer met mijn arm uitvoeren van de pijn).
Het probleem is, het paard heb ik dus nooit goed door kunnen rijden. Ze is ingereden, is echt super braaf en lief, maar moet nog steeds veel leren. Ze werkt graag, probeert alles zonder protest, maar het lukt me gewoon niet... Verdrietig [knip]

Hmm, als ik dit zo lees, dan komen er veel vraagtekens naar boven.
Als deze zo braaf is, waarom zou je dan niet op deze kunnen rijden, maar wel op een ander paard?

Bij dit verhaal krijg ik toch het gevoel dat er rijtechnisch meer aan mankeerd dan enkel het doorrijden wat niet is gebeurd. Niet om banketstaaf te doen hoor, maar ik snap dit verhaal gewoon niet.

Wat al gezegd is, ben ik het mee eens; Alles kan verkocht worden, alleen aan wie en voor hoeveel blijft de vraag.

Persoonlijk zou ik niet op een paard stappen die men niet voor wil rijden. Dan zullen ze echt een bekende moeten zoeken die dat even wil doen Pling

Volgens mij heeft TS al aangegeven dat ze er niet op kan rijden omdat ze zelf (TS dus, NIET paard) een schouderblessure heeft. Daarom heeft ze het niet door kunnen rijden. Aan paard zelf mankeert (buiten het dikke spronggewricht misschien) dus niks, behalve dat het is ingereden en alles verder nog moet leren. Ze wil zelf niet voorrijden omdat ze dat zelf lichamelijk gezien niet kan. Paard is verder, zo ze schrijft, erg lief. Dus iedereen zou moeten kunnen voorrijden.

Ik denk dat TS zoekt naar een zeer braaf paard, waar alle knopjes al op zitten en waarmee ze makkelijker en ontspannener kan rijden ivm haar schouder. En dus niet hard moet swoegen om het beessie iets te leren. Of dat lukt zal ze moeten ondervinden (volgens mij moet je namelijk op ELK paard inspanning leveren met je schouders, behalve bij de paardjes in de carrousel van de kermis Clown )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:26

Afbeelding

Tita, op jouw verzoek.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik wel dikkere spronggewrichten heb gezien in mijn leven.

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:28

Met de eerdere uitspraak van Jasmijn78 over dat reacreatieruiters een verkeersmak en fijn/makkelijk te rijden paard zoeken ben ik het niet helemaal eens. Ik val zelf ook onder het kopje recreatieruiters, simpelweg omdat ik geen tijd heb om wedstrijden te rijden. Maar ik houd er juist van paarden te rijden die nog weinig kunnen en deze verder te trainen.
Met mijn eigen paard train ik gewoon lekker door en daarnaast rijd ik zo nu en dan nog eens een paard erbij (verschillende paarden) wat wat problemen heeft. Dus die uitspraak geldt zeker niet voor alles wat onder recreatieruiter valt..
Ik denk eigenlijk omdat de groep recreatieruiters nogal divers is, er juist interesse zal zijn voor zo'n paard in deze groep.
Als ie immers een goed karakter heeft en misschien daarom juist wel makkelijk nieuwe dingen wil proberen hoeft het helemaal geen probleem te zijn zo'n paard te kopen?? (er vanuitgaande dat dat spronggewricht ook daadwerkelijk niets betekent)

Edit: en mits de prijs redelijk is natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Utopiaatje op 05-06-08 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:30

Ik denk dat je prijsindicatie een beetje hoog ligt. Hierboven zijn al allerlei redenen aangegeven. Ik ben bang dat je je prijs een beetje naar beneden moet bijstellen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 13:36

Yinari schreef:
Ik denk dat je prijsindicatie een beetje hoog ligt. Hierboven zijn al allerlei redenen aangegeven. Ik ben bang dat je je prijs een beetje naar beneden moet bijstellen.

Hoe weet jij wat mijn vraagprijs is, als ik die nog helemaal niet bedacht heb?!?
Die 1500 euro was een voorbeeld, voordat we op het spronggewricht kwamen. Er valt dusniets bij te stellen, er is nog geen prijs.