Aansprakelijkheids vragen over iemand die in je weiland komt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Aansprakelijkheids vragen over iemand die in je weiland komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:06

haha...ook al een beeld denker Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:14

runningkawa schreef:
Bordje zit er geen...bordjes betreden op eigen risico op een manege hebben toch ook geen nut? Is dat wel zo dan met een bordje waakhond?
En die moet ik dan op elke hoek neer hangen?

Ze zitten hier allemaal achter hekwerk, kunnen er niet zo maar uit.
Dus bij inklimming van een inbreker pas.

Ja maar jij hebt Russels, die staan bekend als bijters, gewoon hun gang laten gaan, die zijn zo bloedsnel en bijten de enkels tot bloedens toe open en laten niet meer los. Tong uitsteken

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:15

De conclusie is dus: maak je weiland volledig rondom met kippengaas oid en laat er je hond in los Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:15

3 russels en een herder.... 3 voor onder in te bijten zodat hij niet meer kan lopen, 1 voor de bovenkant verder te bewerken Duivel Haha!

Dan hebben wij onze weide goed afgemaakt, volledig met gaas, 150 hoog

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:16

alleen nog maar hopen dat je hond gaan paardenbiefstukje lust natuurlijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:17

Gelukkig niet Lachen
Maar die kunnen dan de wei ook niet zomaar in Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:19

Fijn als je op tijd ziet dat iemand met je paard bezig is, dan ben ik ook even ontoerekeningsvatbaar. Tong uitsteken Echter wat als je van goede bekenden hoort dat er op(rijden) /in je paard is geweest. Jij weet zeker dat deze persoon te vertrouwen is. De sporen staan op je paard. Volgens mij sta je dan ook weer volkomen machteloos Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:20

Ik denk dan idd dat je niks kunt doen.
Maar opzich is dat wel met andere dingen ook...als je het niet kunt bewijzen.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:21

Tja, heb je een idee wie het geweest zou kunnen ijn?

's nachts binnenhalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:21

Ach verhaal halen kan altijd toch?? Neem een leukerd mee en ze durven nooit meer in de buurt te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:22

euh...mag overigens toch hopen dat het alleen een voorbeeld is...en niet echt gebeurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:22

Van wie??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:23

Van SW

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:24

Dat hoop ik ook voor haar, hoor wel meer van dat soort dingen, heel vaag.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:27

Ik heb het gelukkig niet mee gemaakt.
Ken een verhaal erover.

Ging over een paard wart steeds bezweet was (bereden was geweest) Het zadel en hoofdstel was ook op het terrein. Duurde een poosje voordat ze erachter kwamen wie het was. Ze konden haar enkel wegsturen en eventueel "pakken" op het terrein betreden.
Verder ken ik het verhaal niet.
Is wel blijven hangen, want stel.....stel het overkomt je Verward of stel je merkt dat je paard sexueel is misbruikt?
Hoe sta je in je recht??????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:31

Ik denk dat dat heel moeilijk wordt, dieren worden als goederen gezien in de wet. Weinig dierenrechten waar je op terug kunt vallen.

Zoiets slim oplossen, opwachten en uit je slof schieten, kijken of die persoon nog durft melding te maken.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:36

iemand die bij je inbreekt en stiekem op je paard gaat rijden?

Dat is pas durven!!

Ik weet niet wat ik zou doen. politie bellen denk ik. Komt ongevraagd op een paard rijden niet neer op diefstal? Als je een paard als een goed beschouwt wordt het dan toch 'verbruikt' of heb ik dat mis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:38

In België is de wet toch even iets anders.Ik heb toevallig eens last gehad van kinderen in de wei.Hekken die werden open gemaakt.vechtende paarden die dan bij een stonden.Dus ben ik naar het politie buro gestapt voor info.Daar zeiden ze dat we borden moesten plaatsen met verboden toegang ,betreden op eigen risico,er op.Een ieder die dan alsnog het terrein betreed is in overtreding.Dit geld dus ook voor kinderen.

Het geval met de hond hebben we aan de hand gehad toen ik met mijn tante achter in haar tuin lagen te zonnen.Plots kwam er een man om de hoek van de schuur en de 12-jarige herder van mijn tante heeft hem in zijn kruis gebeten Bloos
Dit is wel voor het gerecht gekomen maar mijn tante en oom zijn vrijgesproken omdat het bordje pas op de hond aan het hek hangt.

Laatst is er bij ons ingebroken in de tuin en heb ik het nog eens bij de politie gevraagd wat als onze hond bijt.Dat is dan pech voor de inbreker antwoorde ze.Wij hebben zelf een Duits en een kruising York maar het is de york die bijt Haha!

Ik vind dit dus iets beter als de nederlandse wetgeving.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 17:01

Ik kom even op het verhaal aansprakelijkheid terug, wanneer iemand iets in je weiland overkomt.

Ik hoorde dus gisteravond dat de dochter van een vriendin, de dochter is 17, nog even mijn veulen wilde bekijken. Die is dus gewoon het weiland in gegaan, heeft het zoontje van de staleigenaar (zoontje is 8 jaar) meegenomen voor de gezelligheid en gingen paarden en veulen aaien.... ik schrok me dood toen ik het hoorde. Stel dat er dán wat gebeurt, dat de merrie ineens heel erg moederlijk wordt en dat meisje wegmept bij het veulen ofzo. Zij is toch zo goed als een vreemde voor haar.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:05

Klara16 schreef:
iemand die bij je inbreekt en stiekem op je paard gaat rijden?

Dat is pas durven!!

Ik weet niet wat ik zou doen. politie bellen denk ik. Komt ongevraagd op een paard rijden niet neer op diefstal? Als je een paard als een goed beschouwt wordt het dan toch 'verbruikt' of heb ik dat mis?

Wanneer je op het land blijft, heb je het niet gestolen, enkel gebruikt Scheve mond

Ik weet ook niet wat ik zou doen. Denk dat het verstandig is voor iedereen om uit de buurt van mijn paarden te blijven Schijnheilig

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:50

Ik heb dat laatst ook gehad ik had tijdelijk een shette logeren en de verzorgster, die hem tot verkoop verzorgde wilde nog afscheid komen nemen, dus ik heb gezegd prima, maar laat haar even bellen, dan ga ik samen met haar. Vervolgens heeft de vorige wei haar over de draad getild, ga maar even knuffelen en is zelf weg gegaan. Kom ik bij de wei staat er een wildvreemd meisje tussen 4 pony's in. Ik ben behoorlijk uit mijn slof geschoten en zij zei alleen maar maar de eigenaresse zei dat het mocht. Inmiddels verzorgt ze mijn pony's en is de verstandhouding goed, maar ik kan het haar ook niet kwalijk nemen dat volwassenen niet nadenken.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:18

*corrigeer me als ik het fout heb*
Volgensmij helpen bordjes enkel als je voor de rechter staat en soms voor de verzekering. Als jij een bordje hebt hangen met "pas op onberekenbare paarden" oid, kun jij aan tonen dat jij je verantwoordelijkheid hebt genomen door mensen te waarschuwen. De schadevergoeding kan hierdoor minder worden omdat mensen "eigen schuld" hebben.
Als honden eigenaar ben je ook verantwoordelijk als je hond een inbreken bijt. Maar als jij kunt aantonen dat jij bij de voor en achterzijde van je terrein een bordje hebt hangen, met "pas op voor de hond" dan ben je verzekerd (heb ik ooit begrepen) en heeft de inbreker weer "eigen schuld".

Wij trainen mensen in een vechtkunst, voordat ze meedoen moeten ze instemmen met onze voorwaarden. Hierin staat oa dat het voor eigen risico is. Dat wil niet zeggen dat we niet aansprakelijk gehouden kunnen worden. Maar we hebben mensen al wel van te voren gewezen op de risico's en hiermee staan we sterker bij de rechter, mocht het ooit zover komen.

PS: Ik geef gewoon mijn honden voor het slapen gaan het commando "pak inbreker" dan heeft hij dus braaf op commando de inbreker gebeten en is dus niet vals Vork (mocht het ooit zover komen, maar dat denk ik niet, want onze hond heeft een "reputatie")

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:49

Klara16 schreef:
Dus een bordje met 'niet binnenkomen, gevaarlijke hond' onslaat je niet van verantwoordelijkheid als er toch iemand ongevraagd je tuin in komt? mooi is dat...

De arresten ken ik niet, maar dat verhaal achter het jumbo jet arrest ken ik wel. Maar ik heb daar een ander woord voor geleerd.

die bordjes die veelvuldig op maneges hangen met eigen verantwoording. Blabla bestuur niet aansprakelijk ontslaat het bestuur ook niet van hun aansprakelijkheid. Die bordjes hangen daar en worden verkocht voor Jan banketstaaf. Clown Kan alleen niet op dat woord komen.. Koe

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 18:04

superwoman schreef:
Ik heb het gelukkig niet mee gemaakt.
Ken een verhaal erover.

Ging over een paard wart steeds bezweet was (bereden was geweest) Het zadel en hoofdstel was ook op het terrein. Duurde een poosje voordat ze erachter kwamen wie het was. Ze konden haar enkel wegsturen en eventueel "pakken" op het terrein betreden.
Verder ken ik het verhaal niet.
Is wel blijven hangen, want stel.....stel het overkomt je Verward of stel je merkt dat je paard sexueel is misbruikt?
Hoe sta je in je recht??????

Da's zeker een goeie; als ruiter dan in het ziekenhuis belandt en je hebt zweetsporen en er slingert tuig rond of het paard draagt het nog, dan zou het toch belachelijk zijn als diegene niet aansprakelijk wordt gesteld? Clown

Ik geloof niet dat ik voor mezelf insta als iemand op die manier met zijn poten aan mijn paard komt. Bloos