Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Revanches schreef:Kia Sportage 2.0.
Ik heb het al eens laten vallen hier in dit topic.
En we zijn wezen kijken,en waren eigenlijk direct wel enthousiast.
Eleonoor schreef:Oopps..... De Kia is wel leuk, maar ook die trekt niet veel en zeker geen twee paards trailer met een paard... (vriendin van mijn laatst uitgezocht, ze zat eerst te laag met trailer gewicht maar na een test op de weegbrug woog de combi 1600 kg...). Verder heeft de Kia wat minder vermogen met de trailer en zal je fors moeten terugschakelen wil je een brug overgaan.

) martinev schreef:Gefeliciteerd met je auto!
Ik heb nu een mooie grand vitara op het oog, hij loopt alleen op LPG. Op zich gunstig met de brandstofprijzen en de wegenbelasting valt me ook nog mee.
Iemand ervaring met een trekauto op LPG? Gaat er geen trekkracht verloren? En is de motor gevoeliger voor reparaties?
(heb er ook al een apart topic over geopend, maar misschien kunnen jullie me hier helpen...)
Is erg leuk midden in de vakantiefile op de brug in Ommen......ikke schreef:martinev schreef:Gefeliciteerd met je auto!
Ik heb nu een mooie grand vitara op het oog, hij loopt alleen op LPG. Op zich gunstig met de brandstofprijzen en de wegenbelasting valt me ook nog mee.
Iemand ervaring met een trekauto op LPG? Gaat er geen trekkracht verloren? En is de motor gevoeliger voor reparaties?
(heb er ook al een apart topic over geopend, maar misschien kunnen jullie me hier helpen...)
Ik zal daar ook wel even kijken, maar die Vitara met V6 deed het best goed op LPG (eerste type Grand Vitara).
Ik heb zelf 120.000km met een Discovery V8 op LPG gereden en ja, die miste iets vermogen, maar dat was niet storend; dat ie 1:3 liep met twee paarden aan de haak was vervelender, omdat ie me eens vlak voordat we aankwamen liet staan met een lege tank (en verzopen op benzine)Is erg leuk midden in de vakantiefile op de brug in Ommen......
De Discovery heeft nooit een kik gegeven op LPG en die wagen heeft voor mij nooit op benzine gereden (kon niet, zat een fout in de LPG-installatie). Ik kocht die wagen met 130.000km op de klok.
Sundancer schreef:Het duurde zeker ff met starten?
*Kent nog een Volkswagen Passat die niet meer op Benzine wilde starten.

Revanches schreef:Yeah sure.
De Kia is echt een 1800kg-trekker op benzine.
Staat ook officieel in de papieren. En de RDW bevestigd dit ook.