verslag met 10 paarden per boot naar suriname

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon_Jims

Re: verslag met 10 paarden per boot naar suriname

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 09:49

Mooi verslag hoor!
Ik vind het echt super dat je het hebt gedurft!
Ik persoonlijk moet er niet aan denken om 18 dagen om een boot te zitten! (wordt al misselijk van de pont)...

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 10:11

Wat gaaf om zo een avontuur te hebben! Waarom ging jij eigenlijk mee als ik vragen mag? (verzorgde je de paarden al, of had je iets met de verkoop te maken?)

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 10:33

Leuk verslag en interessant om te lezen , toppie dat alles goed is gegaan, lijkt me wel een heel leuk avontuur.

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 10:53

Erg leuk verslag om te lezen en ook heel dapper, je hebt heel wat meegemaakt en deze ervaring neemt niemand je meer af Lachen

shanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:06

Wat leuk om je verslag te lezen, mooi beschreven en mooie foto's! Lijkt me een geweldige ervaring! Het zou leuk zijn om ook nog eens te lezen hoe het met de paarden gaat in Suriname dus als je eens contact hebt met de nieuwe eigenaar.....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:12

Wow, ik zit hier met tranen in mijn ogen, gewoon omdat het me zo gaaf lijkt!! Wat een belevenis zeg! Echt petje af voor jou de bemanning en natuurlijk de paarden. Lachen

Word je op de hoogt gehouden over het wel en wee van de paarden daar? En ga je nog es terug?

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:41

Ik liet de fotoos net aan mn man zien en die werkt ook in de haven en die heeft het weleens meegemaakt dat ie op een boot moest werken met allemaal koeien die naar zuid-afrika gingen.
Had hij totaal niet verwacht die beesten daar aan te treffen en schrok zich dood toen ze begonnen te loeien Haha!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 18:54

djodjodjo schreef:
Wat gaaf om zo een avontuur te hebben! Waarom ging jij eigenlijk mee als ik vragen mag? (verzorgde je de paarden al, of had je iets met de verkoop te maken?)

hoi hoi.
ik ken de handelaar waar ze van waren heel goed,4 van de paarden die mee gingen kende ik al langer

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 18:57

bijoekimmie schreef:
Ik liet de fotoos net aan mn man zien en die werkt ook in de haven en die heeft het weleens meegemaakt dat ie op een boot moest werken met allemaal koeien die naar zuid-afrika gingen.
Had hij totaal niet verwacht die beesten daar aan te treffen en schrok zich dood toen ze begonnen te loeien Haha!

haha ja de loods die ons op pikte om ons paramaribo in te loodsen stond ook wel raar te kijken,
ten eerste om dat er 2 blanke nederlanders aan boord waren op een schip vol fillepijnen,en dan ook nog met paarden.hij vond dat wel heel bijzonder en we hebben hem nog even een rondleiding gegeven langs de containers.
waren alle koeien gezond en wel aan gekomen?
vr groetjes saskia

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:56

Dat weet hij niet, hij heeft ze alleen hier op die boot gezien omdat hij containers moest vast sjorren en als ze daar mee klaar zijn gaan ze weer van die boot en gaat hij weg, maar ze krijgen nooit te horen hoe het gegaan is. Zo vind hij ook weleens hele rare dieren uit andere landen zoals krekels, padden en hagedissen, nou ja de vreemdste dingen.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:54

Jeetje Saskia! Wat een ongelooflijke onderneming!
Echt bewonderingswaardig hoe je dit allemaal aangedurfd hebt! OK dan!

Andjena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:13

Wat een geweldige ervaring. Ik weet nu dat wij onze paarden wel met het vliegtuig vervoeren en niet met de boot. We hadden er wel van gehoord dat het met de boot kon maar we vonden dit ook wel wat te lang duren. Helaas gaat er niet rechtstreeks een cargovlucht naar Suriname voor de paarden dus dan maar via Frans Guyana en dan vanaf daar zal het wel met de vrachtwagen moeten denk ik.

Wij gaan zelf emigreren en willen absoluut onze paarden meenemen, alleen wanneer is nog maar de vraag hopelijk dit jaar nog.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:32

Jeetje wat een expeditie! Gelukkig is alles goed gegaan. Had het zelf nooit aangedurfd. Dure grap voor de nieuwe eigenaren, als alles moet worden ingevlogen! Hoe zijn ze van het vliegveld in Suriname verder vervoerd? En kwamen ze niet superstijf de box uit? Ik zou m'n hart vasthouden voor maandagziekte en zo....Jij dus liever dan ik mee op die trip hoor Knipoog . Fijn dat het zo goed gaat de paarden.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 18:43

paars schreef:
Jeetje wat een expeditie! Gelukkig is alles goed gegaan. Had het zelf nooit aangedurfd. Dure grap voor de nieuwe eigenaren, als alles moet worden ingevlogen! Hoe zijn ze van het vliegveld in Suriname verder vervoerd? En kwamen ze niet superstijf de box uit? Ik zou m'n hart vasthouden voor maandagziekte en zo....Jij dus liever dan ik mee op die trip hoor Knipoog . Fijn dat het zo goed gaat de paarden.

hoi hoi.
de paarden zijn met een schip naar suriname vervoerd,en zijn met trailers afgehaalt in de haven van paramaribo,ze waren wel wat stijf,maar na 2 dagen zag je er niks meer aan.
vr groetjes saskia

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 18:46

Andjena schreef:
Wat een geweldige ervaring. Ik weet nu dat wij onze paarden wel met het vliegtuig vervoeren en niet met de boot. We hadden er wel van gehoord dat het met de boot kon maar we vonden dit ook wel wat te lang duren. Helaas gaat er niet rechtstreeks een cargovlucht naar Suriname voor de paarden dus dan maar via Frans Guyana en dan vanaf daar zal het wel met de vrachtwagen moeten denk ik.

Wij gaan zelf emigreren en willen absoluut onze paarden meenemen, alleen wanneer is nog maar de vraag hopelijk dit jaar nog.

hoi hoi.
de mensen die deze paarden naar suriname verscheept hebben,hebben 2 jaar geleden ook 2 paarden uit nederland gehaalt ook die zijn toen met het vliegtuig gegaan tot frans guyana daar hebben ze de paarden opgehaalt en naar suriname gebracht.naar welk deel van suriname gaan jullie.
als je info wilt kan ik je de gegevens mailen van die mensen in suriname,die kunnen je mischien wel helpen met het hoe en wat met de vlucht.
vr groetjes saskia

Andjena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:33

Wij gaan naar Para, is tussen Zanderij en Lelydorp in.
Als je me meer info kunt geven over deze mensen dan graag. In juni gaan we weer naar Suri. Volgens mij is Ponderosa in de buurt van Leiding, dit zag ik tenminste vorig jaar staan, had alleen toen geen tijd om er heen te gaan.
Ik schreef wel dat ik liever had dat ze met het vliegtuig gaan maar ook dat heeft zijn nadelen, net zoals dat die er zijn met de boot. Vanaf Frans Guyana is het ook nog een hele rit over de weg en ook dit is vermoeiend voor de paarden dus we moeten nog maar even goed alle voor en nadelen tegen elkaar afwegen. Weet jij hoe het zit met drachtige merries op de boot? Vliegen wordt wel vaker hiermee gedaan maar is met de boot niet meer stress voor hun?

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:43

Wat een reis zeg! Wel fijn dat ze goed zijn aangekomen, 10 dagen in een box op zee lijkt me toch niet heel erg bevordelijk voor de paarden Lachen Die schommelingen kosten zo'n paard ook enorm veel energie, neem aan dat ze daarvoor ook extra voer kregen? Of werd er alleen hooi gevoerd?

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 18:30

elske_ schreef:
Wat een reis zeg! Wel fijn dat ze goed zijn aangekomen, 10 dagen in een box op zee lijkt me toch niet heel erg bevordelijk voor de paarden Lachen Die schommelingen kosten zo'n paard ook enorm veel energie, neem aan dat ze daarvoor ook extra voer kregen? Of werd er alleen hooi gevoerd?

hoi hoi.
ze kregen hooi en een musli waar alles in zit wat ze nodig hebben,ook hebben ze electrolieten(hoe je het ook typt)bij gekregen,vooral voor de laatste 3 dagen omdat het toen toch rond de 30 graden was.de meeste paarden kregen 2 kilo musli per dag,de paarden die het nodig waren gaf ik wat meer,hooi voerden we de hele dag door zodat ze altijd wat te knabbelen hadden,ook water zoveel ze wouden hebben.de paarden waren ook in zeer goede conditie toen ze aan wal kwamen gelukkig.
wel wat stijf natuurlijk maar dat was zo weg.
vr groetjes saskia

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:25

Equinecoach schreef:
Hey Knoopje!

Ik heb gisteravond dit topic even laten zien aan m,n pa. Hij voer vanaf zijn 14e al op de koopvaardij en heeft heel wat paarden 'gegroomed' tijdens zee reizen Haha! Dit was vroeger (50 jaar geleden) de enige manier om paarden te vervoeren. Ze gingen niet in containers maar stonden in het ruim. Hij ging ze zelfs stappen op het dek als het rustig weer was! Hij vertelde me dat sommige paarden inderdaad en soort zeeziekte konden krijgen. De eerste paar dagen stonden ze dan in een hoekje met slijm uit hun mond. Uitmesten deed hij ook! Stront in de emmer en huppakee, over de muur! Haha!
De paarden werden bij aankomst 'gewoon' over de loopplank op de kade gebracht en gingen dan de vrachtwagen in.
Hij heeft één keer meegemaakt dat een jong paard volledig flipte. Heeft toen een zak over z,n hoofd gedaan totdat het weer rustig werd. Begeleiding van de koper of verkoper ging bijna nooit mee, daar was de bemanning van het schip voor.

M,n pa is 68 jaar en door jouw topic kwamen er verhalen die ik hij nog nooit had verteld! Die ouwe knorpot moet af en toe even getriggerd worden Knipoog Maar goed, z,n hele leven gevaren en zó veel meegemaakt...

Hij vond dit dus fantastisch om te zien en vind jouw een dappere dame!! OK dan!

wat een geweldig verhaal van je vader ! Leuk om dit ook zo te lezen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:27

jee wat een geweldige trip en goed dat alles goed is verlopen, ik heb met veel plezier alles gelezen. OK dan!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:46

Jee wat gaaf zeg! Het lijkt me ook echt een grandioze ervaring. Ik vind het erg knap van je dat je het in je eentje (want ja, die andere mensen kende je eigenlijk niet) met 10 paarden die dagen volgehouden hebt. Het lijkt me een enorm loodzware klus. Zeker ook omdat je die dagen niet van dat schip af kunt en nog een stel paarden hebt waar je voor wilt zorgen en waar je het beste voor wilt.

Erg mooi om dit topic te zien. Mijn complimenten ook aan jou, hoe je dit opgepakt en verzorgd hebt!! OK dan!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:35

Wow, wat een onderneming. Gaaf hoor!!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 14:24

bedankt allemaal voor jullie geweldige reacties!!!
Haha! Haha! Haha!
vr groetjes saskia

Diabloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 00:11

Wow, zeg, dat die paarden in de lucht in die containers zijn opgetild Wow!
Was je niet bang dat de schip ging zinken?!
Maja, waarom moesten ze naar Suriname? Clown

Violaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 00:18

Leuk verhaal maar ik zou er zelf niet aan beginnen te veel
zorgen Clown Gelukkig is iedereen heelhuids aangekomen.
Veel succes verder in Suriname Knipoog