Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.Netje schreef:Ik vind de vergelijking school/baan voor kinderen eigenlijk niet opgaan.
Netje schreef:Mijn baas is gelukkig niet zo kinderachtig dat hij me niet de tijd gunt om uit te zieken en hij zou het denk ik niet fijn vinden als ik half uitgeziekt al weer op m'n werk ga zitten. Zoals al eerder gezegd: als ik me weer wat beter voel, werk ik ook wel thuis, maar niet de 7 uur per dag die ik normaal doe.

runningkawa schreef:Idd Miran
In de ziektewet gaan is het probleem niet, maar wel je hobbie uit voeren en daarbij ziek gemeld zijn
Idd noodzakelijke dingen moeten, maar rijden is imo niet noodzakelijk
Ook niet omdat er een wedstrijd aankomt, na een paar dagen rust is je paard echt zijn knopjes niet ineens kwijt in het weekend
benangelique schreef:ziek is ziek, maar de verantwoordelijkheid voor je dieren blijft. ik vergelijk het altijd maar met kinderen (tot grote frustratie van sommige ouders). als je als moeder ziek bent, heb je pech en moet je toch voor de kinderen zorgen omdat ze dat zelf niet kunnen. dat geldt voor jou als paardenhouder ook.
als ik dus ziek ben en er is niemand anders die mijn beest kan doen, ga ik toch echt zelf, ook als ik niet ben gaan werken.
ben zelfs een keer gecontroleerd door de arbo-arts en ik was niet thuis. netjes teruggebeld en eerlijk gezegd dat ik naar mijn paard was. situatie uitgelegd en er geen problemen mee gekregen.
Mistic schreef:Als de leerplichtambtenaar het kind controleerd en er achter komt dat het kind van alles heeft gedaan kan je een boete krijgen. Een werkgever kan het gaan zien als werkweigering en daarmee ontslag.
Als je ziek bent (voor je werk) laat je andere dus jouw werk opknappen, zonder schuldgevoel, waarom kan dan niet iemand anders het paard binnen zetten? Het maakt een paard niets uit door wie deze binnengezet wordt. Het maakt je collega's wel uit als je ze belazerd.
Mijn ouders vinden het ook wel goed dat ik dan toch nog even buitenkom
Netje schreef:Als je ziek bent en je hebt dat gemeld, dan is het niet zo dat je 24 uur verplicht binnen moet blijven (zal geen enkele Arbo-dienst van je verlangen) en een baas krijgt z'n werknemer echt niet ontslagen omdat je je neus buiten de deur gestoken hebt (was het soms maar zo makkelijk).
Als ik ziek bent doet niemand anders mijn werk en blijft het gewoon liggen tot ik weer terug ben, ik zadel dus niemand op met mijn werk (hooguit mezelf). Ik heb gelukkig collega's die in dat soort zaken niet zo snel oordelen dat ik ze belazer![]()
![]()