Paard op naam zetten, belachelijk hoge kosten!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x__laura

Re: Paard op naam zetten, belachelijk hoge kosten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:23

In België is dit precies helemaal anders, (bij BWP in elk geval), zij regelen ook de chip en als je paard in z'n papieren niet op jouw naam zet, kan je hem in de chip ook niet op jouw naam zetten, je kan dus eigenlijk niet anders.
Gelukkig was het wel gratis Haha!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 10:04

ik wil mijn paard ook over laten schrijven, dit komt neer op E 91
Boos!

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:19

In mijn geval zou het rond de 70 euro zijn, maar daarnaast heeft hij geen paspoort die ik ook zou moeten aanvragen waardoor ik ruim op de 200e zit.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:21

toch te gek voor woorden! ze dwingen je gewoon dit bedrag te betalen eigenlijk..

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:33

Bij t kwpn is t gratis als je lid bent Lachen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:41

ja, maar dan moet ik eerst lid worden Lachen

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:49

denice schreef:
toch te gek voor woorden! ze dwingen je gewoon dit bedrag te betalen eigenlijk..

Ja echt, kijk dat je er wat voor moet betalen ok ivm administratie maar ik vind zulke hoge bedragen nergns voor nodig.
Daarnaast ook nog een paspoort aanvragen, als ik lid word kost het mij 52e per jaar en daarnaast de overschrijvingskosten.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:51

hmm voor zover ik weet heb ik er niks voor hoeven betalen hoor,
gewoon stamboek papier (KWPN) opsturen, oude en nieuwe gegevens heb ik erbij gedaan, en klaar Lachen

maar was dan ook al wel lid van het kwpn... dat scheelt misschien ook Ja

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:52

ik wil inderdaad helemaal niet lid worden of een blad ontvangen, ik wil gewoon mijn paard over laten schrijven en verder niets..

Het staat wel zo leuk op de papieren, dat ik de eigenaar ben.. Ik twijfel een beetje, ik ben een student die gewoon haar paard onderhoud, maar in een keer 90 euro vind ik zonde!

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:56

Ik heb het ook laten doen bij het NRPS. ik was net zoveel als TS kwijt en ik was verplicht lid te worden.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:56

denice schreef:
ja, maar dan moet ik eerst lid worden Lachen

ja, da's waar

Ik was al lid dus dan merk je het niet zo Knipoog

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:26

denice schreef:
ik wil inderdaad helemaal niet lid worden of een blad ontvangen, ik wil gewoon mijn paard over laten schrijven en verder niets..

Het staat wel zo leuk op de papieren, dat ik de eigenaar ben.. Ik twijfel een beetje, ik ben een student die gewoon haar paard onderhoud, maar in een keer 90 euro vind ik zonde!

precies de reden, waarom ik heb besloten het niet te doen.
je betaald 90 euro omdat het leuk kijkt dat jouw naam op het papier staat.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:53

Bij het Grp (groningerstamboek) dien je lid te worden. Dit kost 53 euro per jaar. Anders kan je em ook niet over schrijven.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:02

denice schreef:

Zit met hetzelfde, zit er ook over te twijfelen in mijn geval denk ik dat ik die 200 euro dan beter kan besteden heb mijn paardje net twee weken en heb nog lang niet alles. Hij is gechipt en heb zo'n geel huisdierenpaspoort(nu blauw)
Hoe noodzakelijk is een(rood)paspoort ?

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:10

loulou schreef:

Het is niet alleen 'leuk' natuurlijk.

Het papier (niet het paspoort) is eigendomsbewijs Knipoog

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:13

SusieQ87 schreef:
Zit met hetzelfde, zit er ook over te twijfelen in mijn geval denk ik dat ik die 200 euro dan beter kan besteden heb mijn paardje net twee weken en heb nog lang niet alles. Hij is gechipt en heb zo'n geel huisdierenpaspoort(nu blauw)

Heb je m laten chippen toen ie bij jou was dan? Krijg je dan niet automatisch een (rood) paspoort?

Dat weet ik nog toen net de chip geintroduceert werd zegmaar, we lieten chippen en papier werd opgestuurd waarna we automatisch papier (op naam gezet en wel) en t paspoort ontvingen.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:17

carlijn83 schreef:
SusieQ87 schreef:

Heb je m laten chippen toen ie bij jou was dan? Krijg je dan niet automatisch een (rood) paspoort?

Dat weet ik nog toen net de chip geintroduceert werd zegmaar, we lieten chippen en papier werd opgestuurd waarna we automatisch papier (op naam gezet en wel) en t paspoort ontvingen.

Hij was al gechipt toen ik hem kocht en hij had er toen een geel paspoortje bij gekregen. Maar het chipnummer kan ik nergens terugvinden in de databanken en het is ook niet verbonden aan een naam.
Maar moet ik het vreemd vinden dat het chipnummer niet terug te vinden is ? Dat betekent dan toch gewoon dat niemand hem geregistreerd heeft bij het stamboek oid ?

carlijn83 schreef:
loulou schreef:

Een aankoopbewijs is ook een eigendomsbewijs, dus dat papier is dan niet noodzakelijk toch ?

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 17:37

Hmm, zo'n geel paspoort ken ik niet dus ik zou t niet weten maar t is wel apart dat ie wel gechipt is maar nergens in de databanken staat Verward Zit er echt wel een chip in?

Moet je wel weer een aankoopsbewijs hebben natuurlijk Knipoog

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 17:52

carlijn83 schreef:
loulou schreef:

dat is dus niet zo.

papier/paspoort is geen rechtsgeldig eigendomsbewijs.

als het er op aan komt via een rechtszaak ofzo, dan telt het dus niet als eigendomsbewijs.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:23

Het stamboompapier toch wel?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:28

Ik heb mijn paard inmiddels al bijna 4 jaar en hij staat nog steeds niet op mijn naam...
het is een kwpn en dan ben ik dus inderdaad ook iets van 90 euro kwijt plus 70 euro in het jaar voor het lidmaatschap (dit vind ik dus écht belachelijk! ik wíl helemaal niet lid zijn van het kwpn, en dat blad, in de strengen, hoef ik ook niet)

ik snap echt niet dat het zoveel moet kosten, mijn paard staat nu in het buitenland maar komt binnen een maand weer naar NL, dan moet ik álles zelf bekostigen en het enige dat ik heb is mijn stufi en een paar uur in de week een baantje erbij, dan red ik het net met de kosten die nu al gemaakt worden, die 90 euro kan er écht niet bij.

ik vind dat ze dat systeem moeten veranderen, die overschrijfkosten e/d kan ik begrijpen, maar dat stomme lidmaatschap...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:30

denice schreef:

precies, same here dus, die 90 in een keer is al veel plus dat je daarna dus nog gewoon 70 euro in het jaar moet betalen, vind ik te veel. we hebben niet allemaal pappie en mammie met de portomonnee achter ons staan helaas

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:59

Mijn paarden zijn ook ingeschreven bij het NRPS en voor de eerste moest ik de kosten die de TS noemt inderdaad ook betalen. Voor de tweede alleen 20 euro voor overschrijving. Het is best prijzig, maar als je naar de provinciale keuring wil, hoef je daar geen inschrijfgeld voor te betalen en het maandblad vind ik eigenlijk ook best leuk om te lezen. En als je het lidmaatschap evt. niks vind, kan je het na een jaar natuurlijk altijd weer opzeggen.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:17

carlijn83 schreef:
Hmm, zo'n geel paspoort ken ik niet dus ik zou t niet weten maar t is wel apart dat ie wel gechipt is maar nergens in de databanken staat Verward Zit er echt wel een chip in?

Moet je wel weer een aankoopsbewijs hebben natuurlijk Knipoog

Ja er zit echt een chip in en heb een aankoopsbewijs.
Vind het zelf ook vreemd, maar volgens de databanken heeft niemand hem opgegeven maar kan hij wel gewoon gechipt zijn.

Van de dierenarts kreeg je het 'vroeger' ook bij je kat/hond als je er voor het eerst kwam(zijn inmiddels groter en blauw)

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:09

Oh, dat zijn die kleine dingetjes waar eerder de entingen in werden gezet enzo?!

Maar moet je hem nu niet alsnog laten registreren dan? Dat is toch t uiteindelijke doel van die chip Knipoog