jarrah schreef:Bij het lezen van jouw verhaal heb ik een beetje het idee dat het onbewust bij jou vandaan komt...
Jij hebt al meerdere paarden meegemaakt die niet goed laadden, dit paard laadde eerst wel en vervolgens niet meer, zonder dat ze er angstig voor is...
Ga eens goed bij jezelf na... heb jij niet onbewust een keer twijfels gehad tijdens het laden, waardoor zij jouw twijfel aanvoelde...
Een paard heeft een duidelijke leider nodig, maar als die leider een keer twijfelt zal het paard het niet vanzelf doen...
Ik raad je aan eens een zeker persoon in de arm te nemen, niet met voer gaan stinkmodder of wat dan ook, gewoon het voordeurtje openzetten en de zekere persoon met paard de trailer in laten lopen alsof hij er aan de andere kant weer uit gaat lopen. de zekerheid die die leider op dat moment heeft zal zich uitwerken op het paard.
Ik doe het zelf ook altijd op deze manier. Paard vastpakken, niet omkijken en gewoon doorlopen, vaak zijn ze erdoor overdonderd en lopen ze zo achter je aan...
Veel suc6!
Meerdere paardenmensen, met nog meer ervaring als ik, het paard zo op de trailer proberen te zetten..Echter bij de klep is het over. Geloof me, ik heb nog nooit zo'n braaf paard gehad.
Ik ben heel zeker van mijn zaak en ze gaat er ook in hoor...ook al duurt het 10 uur.
Ik heb meer mensen zien schrijven dat ik wellicht twijvel en misschien niet genoeg leider ben
maar ik denk niet dat dat het is. Zelfs mijn vader, de rust zelve en zo;n giga goede leider, krijgt haar er niet in.... Dus kom een keer langs als je in de buurt ben.. wellicht lukt het jou wel, Dan krijg jij de zak paardensnoepjes...